Урок "Дозвілля, турбота про здоров’я колись і тепер"

Про матеріал
Мета: дослідити яким було дозвілля колись і тепер; з’ясувати як люди в давні часи турбувалися про своє здоров'я; встановити окремі причини зростання тривалості життя людей упродовж останніх століть; розвивати увагу, логічне мислення, вміння аналізувати та робити висновки, висловлювати власні судження; удосконалювати навички працювати в парах та малих групах; формувати повагу до історії українського народу та його культурних традицій; формувати відповідальне ставлення до власного здоров’я. Очікувані результати. Після уроку учні/учениці зможуть:  називати дати та події, пов’язані з темою уроку;  застосовувати та пояснювати на прикладах терміни та поняття;  порівнювати дозвілля людей колись і тепер;  розповідати як люди в давні часи турбувалися про своє здоров’я;  встановлювати окремі причини зростання тривалості життя людей упродовж останніх століть. Тип уроку: комбінований Обладнання: підручник, мультимедійна презентація, роздатковий матеріал, комп’ютер, проектор, ілюстрації до теми уроку, іграшки.
Перегляд файлу

Конспект урокуE:\big_090534932608139.jpg

з історії України

для 5-го класу

на тему «Дозвілля, турбота про

здоров’я колись і тепер»

учитель історії

Вистороп Тетяна Василівна

Тема. Дозвілля, турбота про здоров’я колись і тепер

Мета: дослідити яким було дозвілля колись і тепер; з’ясувати  як люди в давні часи турбувалися про своє здоров'я; встановити окремі причини зростання тривалості життя людей упродовж останніх століть; розвивати увагу, логічне мислення, вміння аналізувати та робити висновки, висловлювати власні судження; удосконалювати навички працювати в парах та малих групах; формувати повагу до історії українського народу та його культурних традицій; формувати відповідальне ставлення до власного здоров’я.

Очікувані результати. Після уроку учні/учениці зможуть:

  • називати дати та події, пов’язані з темою уроку;
  • застосовувати та пояснювати на прикладах терміни та поняття;
  • порівнювати дозвілля людей колись і тепер;
  • розповідати як люди в давні часи турбувалися про своє здоров’я;
  • встановлювати окремі причини зростання тривалості життя людей упродовж останніх століть.

Тип уроку: комбінований

Обладнання: підручник, мультимедійна презентація, роздатковий матеріал, комп’ютер, проектор, ілюстрації до теми уроку, іграшки.

Хід уроку

  1. Організаційна частина.
  2. Перевірка домашнього завдання. Актуалізація опорних знань.
  1. Тестування в форматі «Так – Ні».
  • Перейдіть за посиланням чи скористайтеся QR-кодом та пройдіть тестування.

https://naurok.com.ua/test/start/808212

http://chart.apis.google.com/chart?cht=qr&chs=350x350&chld=L&choe=UTF-8&chl=https%3A%2F%2Fnaurok.com.ua%2Ftest%2Fstart%2F808212

  1. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми та мети уроку.
  1. Вправа «Тайнопис».

Простою заміною верхніх букв на нижні і навпаки отримаємо зашифроване послання.

Ключ

Зашифроване слово

СБХПЧЯЯЛ – ДОЗВІЛЛЯ

  • Як ви розумієте слово-відгадку?

Дозвілля — це сукупність занять у вільний час, які дають змогу людині отримати задоволення й відновити сили для подальшої праці.

  • Назвіть та запишіть слова-синоніми до поняття. (Час відпочинку, вільний час)
  1. Робота в парах.
  • Прочитайте та проаналізуйте думки відомих людей про дозвілля.
  • Сформулюйте короткий висновок власними словами.
  • Відпочинок і дозвілля Маркс мислив як неодмінну умову виховання здорового покоління.
  • Дозвілля, на думку Арістотеля , — це не просто вільний час, а час, заповнений різними заняттями.
  • «З усіх ліків найкращі — відпочинок і стриманість.» Франклін Б.
  • «Відпочинок — це не спокій, а враження.» Мінченков А.
  • «Я ніколи не буваю так зайнятий, як в години свого дозвілля.» Цицерон
  • Сьогодні ми дізнаємося про те, яким було дозвілля у далекі часи та порівняємо його із сучасним дозвіллям, а також з’ясуємо як люди дбали про своє здоров’я.
  1. Вивчення нового матеріалу.
  1. Аналіз ілюстрацій.
  • Оберіть зображення, які на вашу думку, ілюструють дозвілля.

ТЕСТ: Какой из вас шеф-повар: от любителя до профиE:\Работа\Підготовка до уроків\5 клас\Історія\7. Усе має минуле\4. Дозвілля, турбота про здоров’я колись і тепе\unnamed (4).jpgE:\Работа\Підготовка до уроків\5 клас\Історія\7. Усе має минуле\4. Дозвілля, турбота про здоров’я колись і тепе\sport1(1).jpgE:\Работа\Підготовка до уроків\5 клас\Історія\7. Усе має минуле\4. Дозвілля, турбота про здоров’я колись і тепе\park_19_900.jpgE:\Работа\Підготовка до уроків\5 клас\Історія\7. Усе має минуле\4. Дозвілля, турбота про здоров’я колись і тепе\detskii_paintball.jpgE:\Работа\Підготовка до уроків\5 клас\Історія\7. Усе має минуле\4. Дозвілля, турбота про здоров’я колись і тепе\CD-jH2TtRLg.jpgE:\Работа\Підготовка до уроків\5 клас\Історія\7. Усе має минуле\4. Дозвілля, турбота про здоров’я колись і тепе\Bolovi-tochky-domashnogo-navchannya-e1576161058259.jpgE:\Работа\Підготовка до уроків\5 клас\Історія\7. Усе має минуле\4. Дозвілля, турбота про здоров’я колись і тепе\1550051375_9dc05013c43e51729ea57503f9c0e4bd.jpgE:\Работа\Підготовка до уроків\5 клас\Історія\7. Усе має минуле\4. Дозвілля, турбота про здоров’я колись і тепе\378-776.jpgE:\Работа\Підготовка до уроків\5 клас\Історія\7. Усе має минуле\4. Дозвілля, турбота про здоров’я колись і тепе\0237.jpgE:\Работа\Підготовка до уроків\5 клас\Історія\7. Усе має минуле\4. Дозвілля, турбота про здоров’я колись і тепе\09-rabochchij-protsess-devochki.jpgE:\Работа\Підготовка до уроків\5 клас\Історія\7. Усе має минуле\4. Дозвілля, турбота про здоров’я колись і тепе\родные-родители-и-дети-смотрят-проектор-телевизор-фильмы-с-попкорном-159177409.jpg

  • Чому ті, що залишились не можна віднести до дозвілля?
  • Які види дозвілля можна ще додати?
  1. Вибіркове читання (с. 134 – 135 підручника)
  • Зачитайте усі речення, які мають слова: дозвілля; свято; традиції.
  • Зачитайте речення, які містять відповіді на запитання:
  • Коли виникає дозвілля?
  • Яку роль у житті людей відігравали свята?
  • Чому у наших пращурів найбільше свят було з пізньої осені до ранньої весни?
  • Яку роль у дозвіллі відводять іграм?
  • Коли виник туризм?
  1. Робота в малих групах.

Кожна група отримує набір ілюстрацій за певною темою. Завдання – скласти коротку розповідь за ілюстраціями про дозвілля у певний історичний період.

1 група «Дозвілля первісних людей»

E:\Работа\Підготовка до уроків\5 клас\Історія\7. Усе має минуле\4. Дозвілля, турбота про здоров’я колись і тепе\vek.jpgE:\Работа\Підготовка до уроків\5 клас\Історія\7. Усе має минуле\4. Дозвілля, турбота про здоров’я колись і тепе\pervobytnye-verovaniya_16.jpgE:\Работа\Підготовка до уроків\5 клас\Історія\7. Усе має минуле\4. Дозвілля, турбота про здоров’я колись і тепе\images.jpgE:\Работа\Підготовка до уроків\5 клас\Історія\7. Усе має минуле\4. Дозвілля, турбота про здоров’я колись і тепе\o-o.jpegE:\Работа\Підготовка до уроків\5 клас\Історія\7. Усе має минуле\4. Дозвілля, турбота про здоров’я колись і тепе\Z3RNtjqJyH1wNzK8sJ2EqIpV6lOAR0D8cVkj5Te8.jpeg

2 група «Дозвілля за княжої доби»

E:\Работа\Підготовка до уроків\5 клас\Історія\7. Усе має минуле\4. Дозвілля, турбота про здоров’я колись і тепе\f02-19.jpgE:\Работа\Підготовка до уроків\5 клас\Історія\7. Усе має минуле\4. Дозвілля, турбота про здоров’я колись і тепе\23263263.jpgE:\Работа\Підготовка до уроків\5 клас\Історія\7. Усе має минуле\4. Дозвілля, турбота про здоров’я колись і тепе\21a6c90799ad0bb2cd487c6a7ac4e811.jpgE:\Работа\Підготовка до уроків\5 клас\Історія\7. Усе має минуле\4. Дозвілля, турбота про здоров’я колись і тепе\Repnin.jpgE:\Работа\Підготовка до уроків\5 клас\Історія\7. Усе має минуле\4. Дозвілля, турбота про здоров’я колись і тепе\piry-vo-vremena-ivana-groznogo-2017-02-14-12-39-45.jpg E:\Работа\Підготовка до уроків\5 клас\Історія\7. Усе має минуле\4. Дозвілля, турбота про здоров’я колись і тепе\image092.jpg

3 група «Дозвілля козацької доби»

E:\Работа\Підготовка до уроків\5 клас\Історія\7. Усе має минуле\4. Дозвілля, турбота про здоров’я колись і тепе\Vesillya3.jpgE:\Работа\Підготовка до уроків\5 клас\Історія\7. Усе має минуле\4. Дозвілля, турбота про здоров’я колись і тепе\unnamed (4).jpgE:\Работа\Підготовка до уроків\5 клас\Історія\7. Усе має минуле\4. Дозвілля, турбота про здоров’я колись і тепе\Titul_kozaki.jpgE:\Работа\Підготовка до уроків\5 клас\Історія\7. Усе має минуле\4. Дозвілля, турбота про здоров’я колись і тепе\p843775_5a7020a1ba1b1.jpgE:\Работа\Підготовка до уроків\5 клас\Історія\7. Усе має минуле\4. Дозвілля, турбота про здоров’я колись і тепе\219411438.jpg

4 група «Сучасні свята України»

E:\Работа\Підготовка до уроків\5 клас\Історія\7. Усе має минуле\4. Дозвілля, турбота про здоров’я колись і тепе\wRZ2pBqGtZ1SlYVTxuWU.jpgE:\Работа\Підготовка до уроків\5 клас\Історія\7. Усе має минуле\4. Дозвілля, турбота про здоров’я колись і тепе\DSC_4187.jpgE:\Работа\Підготовка до уроків\5 клас\Історія\7. Усе має минуле\4. Дозвілля, турбота про здоров’я колись і тепе\630_360_1457105060-3149.jpg

  1. Робота в парах.
  • Розгляньте ілюстрації. Розподіліть їх у дві групи.

Дозвілля

Здоровий спосіб життя

E:\Работа\Підготовка до уроків\5 клас\Історія\7. Усе має минуле\4. Дозвілля, турбота про здоров’я колись і тепе\a8e9259290667e9ac3d3dbb78f1e036b.png E:\Работа\Підготовка до уроків\5 клас\Історія\7. Усе має минуле\4. Дозвілля, турбота про здоров’я колись і тепе\unnamed (1).jpg

Загартовування дітей дошкільного віку

 

E:\Работа\Підготовка до уроків\5 клас\Історія\7. Усе має минуле\4. Дозвілля, турбота про здоров’я колись і тепе\8bfc1bb09d09dde2afb5a902e6537ebd.pngE:\Работа\Підготовка до уроків\5 клас\Історія\7. Усе має минуле\4. Дозвілля, турбота про здоров’я колись і тепе\4c6ec9e8eb68ec409c157aae37761c2f.pngE:\Работа\Підготовка до уроків\5 клас\Історія\7. Усе має минуле\4. Дозвілля, турбота про здоров’я колись і тепе\01177825_n3.jpgE:\Работа\Підготовка до уроків\5 клас\Історія\7. Усе має минуле\4. Дозвілля, турбота про здоров’я колись і тепе\131220150037.jpgE:\Работа\Підготовка до уроків\5 клас\Історія\7. Усе має минуле\4. Дозвілля, турбота про здоров’я колись і тепе\unnamed (4).jpg

  • Зробіть висновок про зв'язок дозвілля та здоров’я?
  1. Аналіз діаграми.
  • Проаналізуйте діаграму.

  • Як змінилася тривалість життя з віками?
  • Що, на вашу думку, впливає на середню тривалість життя людини?
  • Чому раніше людина жила так мало?
  • Як раніше лікувалися люди?
  1. Робота з текстом підручника.
  • Опрацюйте текст підручника на с. 136 – 137.
  • Запишіть конспект, продовжуючи речення:
  • Перша аптека з’явилася… (у Львові у 1270 р.)
  • Аптека-музей у Львові працює відкрилася… (1735 р.)
  • Від способу життя людини залежить … (50% тривалості життя)
  • Перша аптека у Києві відкрилася у… (1709 р.)
  • Перші Олімпійські ігри відбулися… (у Греції у 776 р. до н.е.)
  • Перші сучасні Олімпійські ігри відбулися … (у 1896 р.)
  1. Узагальнення та систематизація знань.
  1. Вправа «Знайди слова».
  • Знайдіть слова, що стосуються теми уроку. З одним із них складіть речення.
  • Або скористайтеся QR-кодом та виконайте завдання онлайн.

E:\Работа\Підготовка до уроків\5 клас\Історія\7. Усе має минуле\4. Дозвілля, турбота про здоров’я колись і тепе\qrcode.png

 

  1. Підсумки уроку.
  1. Вправа «Три слова».
  • Опишіть враження від уроку трьома прикметниками.
  1. Інструктаж з домашнього завдання.
  1. Опрацювати матеріал підручника на с. 134 – 137.
  2. Підготуватися до практичного заняття:
  1. Підготувати добірку фотографій із сімейного альбому, на яких зображені ігри або іграшки ваших близьких (можна у вигляді презентації).
  2. Підготувати разом із близькими коротку розповідь про одну з їхніх ігор, яка вам не була відома.
  3. Записати перелік ігор, якими захоплювалися ваші близькі в дитинстві та якими захоплюєтеся ви.

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Рашевська Ірина
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
7 березня 2021
Переглядів
4041
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку