Урок № 41
Тема. Практичне заняття «Повсякденне життя населення в УСРР (УРСР) та українських регіонах у складі Польщі, Чехословаччини, Румунії в міжвоєнний період: спільне й відмінне»
Мета: на підставі знань, отриманих учнями впродовж вивчення попереднього матеріалу курсу, аналізу відповідних матеріалів експозицій місцевих історичних та краєзнавчих музеїв, знайомства з повідомленнями і презентаціями, підготовленими учнями до уроку, з’ясувати відмінності повсякденного життя українців під владою різних держав у 1920—1930-ті рр.; закріпити теоретичні знання, набуті впродовж розгляду навчального матеріалу; формувати інформаційно-цифрову компетентність учнів та учениць; розвивати вміння самостійно опрацьовувати джерела інформації, готувати повідомлення, презентації і виступати з ними перед класом; виховувати толерантність, сприйняття думок інших і прагнення до пошуку порозуміння з ними.
Тип уроку: застосування набутих знань.
Обладнання: підручник, електронний освітній ресурс до підручника, матеріали, підготовлені до практичного заняття.
Хід уроку
I. Організація навчальної діяльності
Учитель/учителька оголошує тему практичного заняття, інформує про заплановані форми роботи.
II. Актуалізація опорних знань
Бесіда за запитаннями
1) Як склалася доля різних регіонів України після поразки боротьби за українську державність?
2) Що таке повсякденне життя?
III) Проведення практичного заняття
1) Об’єднайтеся в малі групи за тематикою підготовлених завдань та обговоріть результати роботи над ними.
2) Представте класу спільні висновки, яких ви дійшли, працюючи в малих групах.
3) Ознайомте клас з найкращими повідомленнями та презентаціями.
4) Заповніть порівняльну таблицю.
Період |
Риси повсякденного життя українського населення в складі |
|||
Польщі |
Румунії |
Чехословаччини |
УСРР/УРСР |
|
1920-ті рр. |
|
|
|
|
1930-ті рр. |
|
|
|
|
5. Сформулюйте висновки відповідно до мети заняття.
IV. Закріплення нових знань
Учитель/учителька доручає учням і ученицям самостійно визначити, як зберігається в українському суспільстві пам’ять про Українську революцію і що, на їхню думку, доцільно робити для цього в майбутньому.
V. Підсумки уроку
Учитель/учителька пропонує учнівству по черзі висловити свою думку стосовно того, чим був корисний для них цей урок.
VI. Домашнє завдання
1) Скласти кросворд з основних термінів і понять вивченого розділу.
2) Завдання для підготовки практичного заняття: 1) Опрацювати матеріал з історії Закарпаття в 1918—1939 рр. 2) Відвідати історичний або краєзнавчий музей і ознайомитися з відповідною експозицією.
3) Ознайомитися з описами подій у краї в історичних дослідженнях та науково-популярній літературі.
4) Підготувати повідомлення або презентацію про події в краї в 1938—1939 рр. за темами: 1) «Участь ОУН у державотворчих процесах у Закарпатті у 1938—1939 рр.»; 2) «Августин Волошин — лідер українського руху в Закарпатті»; 3) «Боротьба Карпатської України з угорською агресією»; 4) «Карпатська Україна в контексті міжнародних відносин кінця 1930-х рр.».