Тема: Урок-практикум. Орфограма.
Принципи українського правопису.
Мета: систематизувати й поглибити знання учнів з орфографії; проаналізувати найтиповіші орфографічні помилки; формувати норми правильної літературної вимови; розвивати орфографічну й пунктуаційну увагу; виховувати потребу в удосконаленні орфографічної грамотності.
Хід уроку
І. Організаційний момент.
Емоційне налаштування.
Усміхніться й тихо промовте:»Я вчуся. Я хочу вчитися. Я працюю. Я готовий до праці.» Налаштуймося на роботу. Покладіть долоню на серце. Відчуваєте, як воно б’ється – теж працює. Таке маленьке, а так багато працює. Ви теж усе вмієте, все знаєте, ви розумні, творчі.
ІІ. Актуалізація опорних знань.
Виступ учня з лінгвістичним повідомленням про принципи українського правопису.
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів. Оголошення теми й мети уроку.
У сучасному бурхливому світі надшвидкостей доступ до інформації також має бути над швидкісним, а тому не існує джерела інформації, яке можна було б порівняти з Інтернетом за потужністю та оперативністю. Комп’ютерні програми та Інтернет – це ресурси, які можна та необхідно використовувати на уроках. Сьогоднішній наш урок буде з використанням Інтернет- сторінок. Тому я прошу зайняти місця біля комп’ютерів.
Тема нашого уроку «Орфограма. Орфографічна помилка». Ми з вами сьогодні повторимо орфограми «Спрощення приголосних» та «Апостроф». Ви систематизуєте та поглибите свої знання з вивчених тем. З метою підготовки до ЗНО ми будемо працювати з тестами.
ІV. Систематизація знань.
Прошу вас відкрити Інтернет-сторінку webpen.com.ua .
На цій сторінці відкриваємо завдання «Спрощення приголосних» і працюємо над виконанням завдань.
Наступна сторінка ukr-mova.in.ua.
На цій сторінці заходимо в розділ «Вправи», потім шукаємо «Апостроф», проходимо тестування.
У розділі «Перевірка» виконаємо завдання: набираємо зі словникового диктанту слова з порушенням норм орфографії. Потім натискаємо кнопку «Перевірити». Виправляємо помилки.
«Пір’їнка, моркв’яний, словяни, міжгір’я, над’яр’я, Лук’ян, тьм’яні, репьяхи, Солов’йов, арф’яр, бур’яни, пьєдестал, духм’яна, лось’йон.»
І підіб’ємо підсумок. Для цього заходимо на сторінку https://wordcloud.pro.
Створюємо хмару слів на вивчені орфограми.
V. Підсумок уроку.
Намалюйте в зошиті умовний циферблат годинника. Позначте годину, яка свідчить про вашу орфографічну освіченість. (Чим більше число на годиннику, тим більший обсяг умінь маєте).