УРОК-ПРАКТИКУМ Тема. ПАРАЛЕЛОГРАМ ТА ЙОГО ВЛАСТИВОСТІ.

Про матеріал
Нестандартний урок – це передусім творчість, самобутність і навіть мистецтво вчителя. Такий урок може максимально стимулювати пізнавальну самостійність, творчу активність та ініціативу учнів, їх інтерес до навчання.
Перегляд файлу

УРОК-ПРАКТИКУМ

 Так називають уроки розвязування задач із однієї чи кількох повязаних тем. Основний час на практикумах відводиться на кероване самостійне розвязування задач. Керівництво роботою може здійснюватись як учителем, так і за допомогою дидактичних матеріалів.

 Готуючись до уроків-практикумів учителю треба зробити значну підготовчу роботу. Слід підготовити задачі середнього, достатнього та високого (творчого) рівнів складності, продумати форми їх представлення учням. Підібраний учителем дидактичний матеріал  може містити: зразки розв’язування задач; вказівки; задачі з частиною розв’язування; розв’язування  з пропусками; плани розв’язування; підказки-малюнки; допоміжні запитання; теоретичні довідки; ідеї та методи розв’язування; задачі з вибіркою відповіді тощо.

 Методика проведення уроків-практикумів може бути такою. Учням із достатнім та високим рівнем навчальних досягнень пропонуємо відповідні задачі для самостійного розвязування . У цей час під керівництвом учителя учні з низьким та середнім рівнем навчальних досягнень аналізують запропоновані задачі, записують розвязування  окремих із них. Далі ці учні переходять до самостійного розв’язування  аналогічних задач, а учні разом з учителем аналізують розв’язування  задач достатнього рівня, а потім  розв’язують творчі завдання.

Біля дошки можуть працювати учні, розв’язуючи задачі різних рівнів складності мовчки. Розв’язування цих задач слід проаналізувати із класом у кінці року. Учні, які правильно розвязували більшість задач, бажано поставити оцінки.

 

 Тема. ПАРАЛЕЛОГРАМ ТА ЙОГО ВЛАСТИВОСТІ.

 Мета. Систематизувати і узагальнити знання учнів по темі «Паралелограм та його властивості». Розвивати практичні уміння і навички при  розвязуванні задач. Виховувати культуру математичного мовлення, самостійність у навчальній праці.

 Обладнання. Таблиці із задачами.

 

Хід уроку.

І. Перевірка домашнього завдання.

 Гра «Вибери правильне твердження».

 (Учні сигналізують, що твердження правильне сигнальними картками).

1. Чотирикутник, у якого 2 сторони паралельні, паралелограм (неправильне).

2. Чотирикутник, у якого 2 сторони рівні, паралелограм (неправильне).

3. Чотирикутник, у якого протилежні сторони паралельні , паралелограм (правильне).

4. Периметр паралелограма 30 см, а сума 2 сусідніх сторін 16 см(неправильне). А якою має бути сума 2 сусідніх сторін?

5. Чотирикутник, у якого діагоналі точкою перетину діляться пополам, паралелограм (правильне).

 ІІ. Розвязування задач.

  1. Усні задачі.

1. Чи може один із кутів паралелограма дорівнювати 40°, а другий 50°?

2. Відомо, що в паралелограмі один кут в 2 рази більший від другого. Чи є ці кути протилежними? Чому дорівнює сума цих кутів?

3. Сума двох кутів паралелограма 100°. Чи є ці кути прилеглими до однієї сторони паралелограма? Знайти кути паралелограма.

4.  Сторони паралелограма дорівнюють 3 см і 5 см. Знайти його периметр.

5. Периметр паралелограма дорівнює 20 см. знайти його сторони, якщо:

а) одна з них на 2 см більша від другої;

б) вони відносяться як 3 : 7.

 2. Задачі за готовим малюнком.

1. Які з чотирикутників, зображені на рисунку є паралелограмами?

 

  1. Знайти кути паралелограма.

                        B                                  C

                                                    С

 

 

              

 

 

            А                              D

                           

  B           B                       C      BOC =90° OAD: ODC=1:2

 

 

 

 

 

 

       A                                   D

 

  1. Довести, що АВСД – паралелограм.

B                                     C           AO=OC

 

 

 

 

 

        A                                      D

         3. Задачі практичного змісту.

1. Проведіть дві паралельні прямі. Відкладіть на одній із них відрізок АД, а на другій прямій – відрізок ВС, що дорівнює АД, так, щоб відрізки АВ і СД не перетиналися. Побудуйте відрізки АВ і СД.

а) Поясніть, чому чотирикутник АВСД є паралелограмом.

б) Позначте точку М так, щоб чотирикутник АВМС був паралелограмом. Чи лежать точки М, С, і Д на  доній прямій?

2. Накресліть трикутник АВС  і проведіть його медіану ВО. На промені ВО побудуйте відрізок ОД, що дорівнює ВО. Сполучіть точку Д з точками А і С.

а) Поясніть, чому чотирикутник АВСД є паралелограмом.

б) Позначте точку М так, щоб чотирикутник АВДМ був паралелограмом. Чи лежать точки М, С і Д на одній прямій?

 4. Творчі завдання.

1. У паралелограма АВСД ВС=12 см, СД=7 см. Бісектриси кутів В і С, перетинаючи сторону АД, ділять її на три частини. Знайдіть кожну з них.

 ІІІ. Підсумок уроку.

 Оголошуються бали, які учні набрали в процесі розвязування задач.

 ІV. Домашнє завдання.

 Знайти цікаві факти про паралелограм.

 

 

docx
Додано
31 березня 2019
Переглядів
1414
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку