Тема: Узагальнення за темою: «Права і свободи людини»
Мета: узагальнити та перевірити знання здобувачів освіти з вивченого матеріалу; розвинути навички логічного мислення, навчити використовувати та систематизувати вивчений матеріал; виховати повагу до прав людини і громадянина як найвищої цінності для держави.
Обладнання: підручник Т. Бакка «Громадянська освіта», схеми та таблиця «Класифікація прав людини».
Хід уроку
І. Організаційний момент.
ІІ. Мотивація навчальної діяльності. Оголошення теми та мети уроку.
ІІІ. Систематизація та узагальнення знань.
Варіант 1
Виберіть правильну відповідь із запропонованих варіантів (за правильну відповідь 0.5 б).
А) право на громадянство;
Б) право на приватну власність;
В) право на життя;
Г) право на повернення на батьківщину.
2. Яке покоління прав людини затвердило право всіх людей на життя, свободу та приватну власність?
А) перше
Б) друге
В) третє
Г) четверте
3. Європейський суд із прав людини розглядає скарги окремих осіб, неурядових організацій та груп щодо порушення їхніх прав…
А) європейськими державами
Б) державами – членами ООН
В) державами – членами Ради Європи
Г) будь-якими державами.
4. Сукупність моральних, світоглядних, професійних якостей людини, які дають їй підстави для самоповаги і для усвідомлення своєї суспільної цінності – це …
А) свободи людини
Б) конституційні обов’язки
В) людська гідність
Г) суспільна мораль.
5. Дайте визначення термінам і поняттям (правильна відповідь 0.5 б):
Конвенція про права дитини,
права людини,
судовий захист.
6. Перелічіть, які міжнародно правові документи регулюють права людини (правильна відповідь 1 б).
7. Розкажіть, які відомі Вам способи захисту прав людини і громадянина (правильна відповідь 2 б).
8. Порівняйте екологічні та культурні права людини і громадянина (правильна відповідь 2.5 б).
9. Поміркуйте, чому в суспільстві приділяється така пильна увага захисту прав дитини? (правильна відповідь 3 б)
Варіант 2
Виберіть правильну відповідь із запропонованих варіантів за правильну відповідь 0.5 б).
А) право на громадянство;
Б) право на приватну власність;
В) право на життя;
Г) право на повернення на батьківщину.
2. Яке покоління прав людини затвердило право всіх людей на працю і вільний вибір місця роботи, на освіту і захист дитинства?
А) перше
Б) друге
В) третє
Г) четверте
3. Коли людини може звернутися до Європейського суду з прав людини?
А) після використання всіх національних засобів захисту своїх прав
Б) у випадку порушення її прав державою
В) у випадку, якщо вона не довіряє національним правовим механізмам
Г) коли в національному законодавстві не передбачені інші можливості для захисту її прав
4. Визнані світовим співтовариством блага і умови життя, яких може домагатися особа від держави і суспільства, у яких вона живе - це…
А) свободи людини
Б) конституційні обов’язки
В) покоління прав людини
Г) права людини.
5. Дайте визначення термінам і поняттям (правильна відповідь 0.5 б):
Загальна декларація прав людини
конституційні обов’язки
людська гідність.
6. Назвіть, якими основними міжнародними документами закріплюються права людини (правильна відповідь 1 б).
7. Розкажіть про відомі Вам покоління прав людини (правильна відповідь 2 б).
8. Порівняйте політичні та економічні права людини (правильна відповідь 2.5 б).
9. Поміркуйте, чи можуть існувати права людини без обов’язків? (правильна відповідь 3 б)
IV. Рефлексія. Підведення підсумків уроку.
V. Домашнє завдання
Повторіть класифікацію прав людини.