29 вересня о 18:00Вебінар: Крок уперед чи стоїмо на місці: реалії роботи вчителя початкової школи

Урок правил етикету з корисними рекомендаціями з питань спілкування з людьми

Про матеріал

Вчити правилам етикету , познайомити з корисними рекомендаціями з питань спілкування з людьми , сприяти формуванню доброти, чуйності, делікатності. Сприяти через ігри проявленню у них позитивних якостей характеру, виховувати морально - етичні норми життя. , сприяти формуванню доброти, чуйності, делікатності. Сприяти через ігри проявленню у них позитивних якостей характеру, виховувати морально - етичні норми життя.

Перегляд файлу

 

 

                                                                     БараниківськаЗОШ

 

 

 

 

День ввічливості

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                         Підготувала:  Алєксандрова Н.Л.

 

 

 

 

 

Мета. Вчити правилам етикету , познайомити з корисними рекомендаціями з питань спілкування з людьми , сприяти  формуванню доброти, чуйності, делікатності. Сприяти  через ігри проявленню у них позитивних якостей характеру, виховувати  морально - етичні норми життя.

 

Обладнання . Клятва ввічливості , вислови Ж.Ж.Руссо і  М.Сервантеса, виставка книг , плакати, на дошці написані визначення  доброти , доброчесності .

 

                                План заняття  

 

І. Вступне слово вчителя. У середньовічних лицарських романах про короля Артура  розповідається ,що на королівських банкетах лицарі сідали за круглий стіл , щоб не було суперечок з приводу того , хто сидить на почесному кінці столу ,а кому дісталося непочесне місце.Згодом круглий стіл став неодмінним  атрибутом на міжнародних конференцій, дипломатичних перегонів. Вислів « сісти за круглий стіл» тепер означає почати доброзичливий обмін думками,  миролюбні переговори.

         У нас є чудова нагода сісти за наш імпровізований круглий стіл для серйозної розмови про правила ввічливості  і  хорошого тону.

         Діти ,запрошую вас стати учасниками занять у      « Школі ввічливості».

 

ІІ. Повідомлення теми , мети , девізу заняття.

 

          Девіз : Нехай живе ввічливість і  доброта! Нехай живуть доброзичливі обличчя!                                             

Вчитель:

          - Ми з вами щодня спілкуємося з іншими людьми: рідними, учителями, однокласниками, незнайомими. Чи завжди це спілкування приносить задоволення, радість, втіху? Звичайно, ні. Приємно спілкуватися з ввічливими людьми.

          Кожного дня  ви спілкуєтеся один з одним . Розкажіть, де ви спілкуєтеся ? (На уроках , на перервах, на вулиці, вдома)

    -А з ким ви спілкуєтеся ?

  •                                 Чи привітні ви у спілкування?
  •                                 Чи доброзичливі, а можливо ,роздратовані та грубі? Від всього того залежить настрій людей , які вас оточують .
  •                                 Всі люди – різні. Є   у одного італійського письменника розповідь про мандрівника Джованіно . Цей Джованіно під час мандрів потрапив якось у Країну Солом’яних людей. Вони спалахували не тільки від вогню ,а навіть від гарячих слів .

   Жителі Країни Воскових людей  були м’які, піддатливі ,з усім погоджувалися .А скляні люди відрізнялися такою крихкістю , що  могли загинути від будь-якого необережного дотику .

  •                                 Бачите , яка незвичайна казочка! Серед ваших друзів також спокійні , врівноважені , як жителі Країни Воскових людей . І є нетерплячі , нестримані , а є такі, яких дуже легко поранити словом, образити.
  •                                 Чарівні слова .Що це за слова?
  •                                 Чарівні слова - це звичайні прості, розумні, корисні та добрі слова. Чарівними вони стали тому, що без них ніхто-ніхто не зможе обійтися.

    - Які ви знаєте чарівні слова?

       (відповіді дітей)

  Вчитель:

Ввічливість – моральна якість, що характеризує людину,  для якої повага до оточуючих стала нормою поведінки і звичним способом спілкування. Це елементарна вимога культурної поведінки.

Здавна в народі шанували ввічливих людей.

Народна мудрість вилилась у прислів’ях.

      (на дошці) Прочитайте

    Ввічливість нічого не коштує, але багато дає.

    Добре слово дорожче багатства.

    Життя дано на добрі справи.

    Вчитель:

А мені, діти, дуже подобаються такі прислів’я:

- Привітання бажане, відповідь на нього    обов’язкова.

 - За одягом зустрічають, за розумом проводжають.

- Розум і ввічливість – брат і сестра.

 

 

 

Розв’язування моральних задач

1) Олег зустрівся у дверях з Надійкою. Що він повинен зробити?

2) Чи обов’язково вітатися, зайшовши у магазин, бібліотеку?

3) Двоє учнів ідуть вулицею, один з них вітається із знайомими. Чи повинен привітатись другий учень, який його не знає?

4) Черговому потрібно негайно звернутися до вчительки, а вона в цей час розмовляє з батьком Оленки. Який вихід?

 

   Вікторина «Доповніть вираз»                           1. 1.Розтане навіть глиба, від слова теплого …

( спасибі).

2.Зазеленіє навіть пень, коли почує…( добрий день).

 

                       Цікаві задачі

1.Хлопчик крикнув чоловікові : « Скажіть , скільки зараз часів?» Які  помилки допустив він ?

2.Два хлопчики зійшлися у дверях і ніяк не можуть розійтися . Хто з них повинен уступити дорогу іншому, якщо першому 8 років , а другому 11 ?

 

                  Казка « Найввічливіший»

ВЧИТЕЛЬ .

- А зараз я прочитаю вам казку, а ви послухайте і скажіть, хто ,на вашу думку, був тут насправді найввічливішим?

( Бесіда за змістом).

Вранці я ненароком наступив на ногу батькові, а він сказав, що мало того, що я незграбний, так я ще й неввічливий. Ввічливі люди вибачаються. А після обіду ми із Сергієм посперечалися, хто з нас найввічливіший. Сергій сказав, що він, ф я сказав, що я. Вирішили перевірити. Я запропонував, що хто ось до того магазину більше на вибачається, той найввічливіший. Сергій погодився.

Раз, два, три – почали. Я швиденько наздогнав тітоньку і почав наступати їй зразу на ноги, щоб вибачитися.

-  Вибачте, будь ласка.

-  Раз!

Потім я хтів наступити чоловікові з портфелем, але дивлюся, Сергій – той не на ноги наступає, а штовхає у бік, а потім вибачається. А штовхати то ще легше, ніж на ноги наступати. Чоловіка з портфелем я теж штовхнув.

-  Вибачте будь – ласка.

-  Два!

Штовхнув, штовхнув – сім, вісім!

Подивлюся на Сергія він теж старається, пальці згинає. Потім дивлюся – а до магазину зовсім нічого зосталося, а люди закінчилися. І у Сергія закінчилися. Один тільки чоловік іде.

Як ми до нього кинемось! Як штовхнемо з обох сторін! Як закричимо в один голос:

-  Вибачте, будь – ласка. - Дев`ять!

Подивилися на чоловіка – а це виявляється мій батько. Став я йому тоді пояснювати, що це у нас змагання на ввічливість і що рахунок дев`ять – дев`ять.

Тато сказав, що значить у нас бойова нічия, і що з Сергієм нехай його батько розбереться, а ось мене вдома нагорода чекає – це точно.

Сергій мовчав, а я у батька пробачення просив. Просив пробачення та загнув десятий палець. Останній. Ми у цей час до магазину дійшли.

Значить все ж таки я – найввічливіший.

 

 

 

 

 

 

   Робота з  тестом «Чи ввічливий ти…?»

 

1.Кожен із нас знає , що від того , як людина поводить себе  з іншими людьми , залежить :

а) ставлення до неї оточуючих людей;

б) її заробітна плата, бали успішності ;

в) тривалість життя людини .

 

2.Візитна карточка людини при знайомстві , розмові :

а) одяг;

б) культура поведінки ;

в) розповідь про свої здобутки, досягнення .

 

3.Чи можна сміятися із широко відкритим ротом?

 

4.Ви розмовляєте – немає різниці з ким . Де потрібно тримати незайняті руки :

а) смикати ними щось, що попадається під руку ;

б) чухати потилицю чи за вухами;

в) незайняті руки треба тримати на місті.

 

5.Як потрібно сидіти на стільці ?

а) похитуючись злегка ;
б) сидіти на краю стільця ;

в) вільно, не горблячись і не спираючись .

 

6.Ви прийшли на циркову виставу , але вона нецікава . Ваші дії :

а) встану і піду додому серед вистави ;

б) продовжуватиму сидіти на місці і розмовляти з сусідом;

в) продовжуватиму сидіти  на місці мовчки, чекаючи закінчення вистави .

 

7.Ви збираєтесь до школи , йде дощ , потрібно брати парасольку. Але вже після уроків дощ закінчився .

Як ви будите нести парасольку , повертаючись додому :

а) вертикально ;

б) горизонтально.

 

 

 

8. У якому одязі ви повинні ходити до школи:

а) у модному;

б) у зручному.

 

9. Відомо, що розмовляти з далекої відстані – нечемно. А чи варто підходити близько, щоб відчувати дихання іншого:

а) ні;

б) так

10. Що прикрашає людину:

а) рішучість;

б) скромність;

в) сила волі.

 

                       Клятва ввічливості

 

       Клянемося ввічливими бути,

       Завжди «спасибі» говорить,

       «Добридень», «до побачення».

       Нічого в світі нема краще.

       Клянемося ввічливими бути,

       Лінощі, грубість зовсім забути,

       Учитись етикету.

       Пам’ятати науку цю.                                                                                               

       Клянемося ввічливими бути,

       В боротьбі зі злом добро добути.

       Нечему б’ють мечем чарівним –

       Суворим словом і дуже гнівним.

       Клянемося ввічливими бути!

Розмалювати малюнки

ВЧИТЕЛЬ.

 Діти, наша зустріч  підходить до кінця. Сподіваюсь, що вона була недаремною. Я щиро вірю, що всі ви станете ввічливими людьми, що вживання ввічливих слів стане нормою вашого життя, а ваші ввічливі вчинки принесуть радість іншим людям.

 

 

doc
Додано
13 березня 2018
Переглядів
517
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку