Урок "Правила дорожнього руху знай!"

Про матеріал
Виховний захід «Правила дорожнього руху знай – життя і здоров’я зберігай» Мета якого закріпити навички учнів з ПДР; навчити їх постійно дотримуватися правил ПДР, аналізувати їх значення, не ризикувати своїм життям і здоров’ям, перебуваючи на дорозі; виховувати почуття відповідальності, свідомого ставлення до реальних подій, дисциплінованості; формувати соціальну і здоров’язберігаючу компетенцію.
Перегляд файлу

Виховний захід

 «Правила дорожнього руху знай – життя і здоров’я зберігай»

Мета : закріпити навички учнів з ПДР; навчити їх постійно дотримуватися правил ПДР, аналізувати їх значення, не ризикувати своїм життям і здоров’ям, перебуваючи на дорозі; виховувати почуття відповідальності, свідомого ставлення до реальних подій, дисциплінованості; формувати соціальну і здоров’язберігаючу компетенцію.

Хід заходу

Слово вчителя. Найважливіше для людини – її життя, а найцінніше в цьому житті - здоров’я. Адже кожна людина унікальна, неповторна. І життя в неї одне, тому берегти його і здоров’я необхідно кожному.

Сучасний світ дуже складний і в ньому багато небезпечних ситуацій. Адже статистика дорожньо-транспортних пригод невтішна: в світи щогодини гине 9 дітей. В Україні нараховується понад 10 млн. автомобілів, майже 2/3 дітей, які потрапили під колеса автомобілів, знехтували правилами дорожнього руху. Тому на сьогоднішньому занятті ми перевіримо ваші навички по убезпеченню життя і здоров’я під час перебування на дорозі.

Ведучий 1.

Добрий день ми кажем вам,

І вітаєм всіх.

З нами правила вивчать

Просимо усіх.

Ведучий 2.

Правила руху знаємо,

Про них не забуваємо,

Сьогодні все розкажемо,

Й покажемо для вас.

 Ведучий 1. Найважливіше для людини – її життя, а найцінніше в цьому житті здоров’я. Адже кожна людина унікальна, неповторна. І життя в неї одне, тому берегти його і здоров’я необхідно кожному.

Ведучий 2. Ми з вами живемо у місті, тому щодня, перебуваємо в ролі учасника дорожнього руху. Переходимо дорогу – ми пішоходи, рухаємося міським транспортом – пасажири, а якщо маємо власний транспорт, то час від часу стаємо водіями. Для виконання цих ролей ми повинні знати правила дорожнього руху, та засоби його регулювання.

Ведучий 1. Порушуючи правила дорожнього руху, ми наражаємо себе на смертельну небезпеку. Тож, щоб не сталося лиха ми повинні знати елементарні правила дорожнього руху, основні засоби його регулювання, вміти правильно переходити через дорогу та переводити своїх менших братів та сестер, розрізняти типи дорожніх знаків, щоб завчасно скористатися інформацією для своїх подальших дій.

Ведучий 2.

Отож, тема сьогоднішнього заходу «Правила дорожнього руху знай  – життя і здоров’я зберігай».

Ведучий №1

 Послухаємо доволі сумну статистику по дорожньо-транспортним пригодам в України та взагалі в усьому світі.

Ведучий №2

Кожні 16 хвилин в Україні відбувається ДТП, а кожні дві години гине людина. В середньому за добу в ДТП гине 14 і отримує травми різного ступеню тяжкості понад 100 осіб. В Україні відносна кількість загиблих в ДТП в 4-10 разів більша, ніж в країнах Євросоюзу, США.

Ведучий №1

На початку століття у зв´язку зі збільшенням автомобілізації і не завжди високим професійним рівнем водіїв розпочалося зростання ДТП і загиблих.

Ведучий №2

Дослідження свідчать, що залежно від ролі в дорожньому русі потерпілі від порушень поділяються таким чином: водії – 25,4%, пасажири – 31,3%, пішоходи – 40,4%, велосипедисти – 1,9%, інші особи – 1%. Найбільш уразливою групою потерпілих є пішоходи, адже вони найбільш чисельні учасники дорожнього руху.

Ведучий №1

За кількістю жертв ДТП Україна займає 5 місце в Європі. За останні 20 років в Україні на дорогах загинули 137 тисяч людей. Ще близько мільйона були травмовані. І це не просто цифри. Це численні зруйновані плани та цілі. Це зруйновані сім’ї. Зруйновані долі. Зруйновані життя. Зруйновані цілком і повністю…

Ведучий 2. Тому, щоб зберегти своє життя, життя близьких, життя оточуючих, всі ми маємо  знати та дотримуватись правил дорожнього руху. Пропонуємо вашій увазі відео.

(Перегляд відео)

(виходить 10 дітей) танець

  1.               Життя на влиці теж життя

А в ньому часто міняються тривоги.

  1.               І щоб було безпечним майбуття

Ми правила вивчаємо потроху

Пісня

Прийшла весна, на вулиці знов весна

А нам знову не до сна

Вивчали правила, ночами ми не спали

Готувалися до зустрічі, ой готувалися

Отут усі зібралися для одної мети

Щоб нагадати про безпечний рух машин

І щоб без правил дорожнього руху

Не буде порядку, ой не буде

Їдуть, їдуть машини навкруги

По нашим дорогам

Требе, треба дивитись тобі на світлофора

Червоний горить – стій, зачекай

Жовтий – увага

Зелений горить – ти не барись

Вільна дорога.

1. Послухайте нас, друзі

Присутні в цьому залі,

Маленькі і дорослі

І, навіть, малюки!

2. Ми розповімо  родині кожній

Про правила безпеки

І про закон дороги

Покажем залюбки…

3. Проїжджа є частина

- дорога для машини!

А пішоходу треба

По тротуару йти!

4. Дороги переткнулись –

Це значить перехрестя,

І рухом тут керує

Звичайний світлофор!

5. Якщо горить червоний –

Тоді стояти треба!

Не зволікай, мій друже –

Ти жовтий почекай.

6. За ним зелене світло

Тобі моргне привітно,

Тоді іди сміливо:

«У добру путь рушай!»

7. Щоб перейти дорогу

Ти рухайся по зебрі!

Якщо немає зебри?!

- Підземним ходом йди

8. І гратись на дорозі,

Довірся нам, не треба,

Інакше, скажем прямо,

Не обминуть біди!

Ти подивись наліво,

Дійди до середини

Поглянь убік направо

Рушай і не барись!

(виходить 6 дітей). Танець

  1.               Водій гальмує тут уважно

Ну, а за ним його сусід

А люди йдуть собі поважно

Бо пішохідний перехід

  1.               Ще більш уважним треба бути

Як край дороги школа є

бо діти можуть і забути

Що цілий ряд машин снує

  1.               А ось і інша небезпека

Хто знає, що в собі таїть

Обвал дороги недалеко

Чи впало дерево й лежить

Усе звичайно може бути

Аварія чи Кабарда

Не можна і на мить забути

Цей попереджальний знак

  1.               Всякий рух забороняю і відразу в толк візьміть

Всіх про це повідомляю

І будь ласка не шуміть

  1.               Хоть малих спинить невзмозі

Зрозумійте діти суть

Якщо я є на дорозі

Мотоцикли не пройдуть

  1.               Недалеко і до лиха

Ця дорога смерть несе

На велосипеді їхати заборонено. Усе!

  1.               Я кричу, я заявляю всім

Хто хоче довго жити

Строго я забороняю пішоходам тут ходить.

  1.               Знак оцей пересторога

Дуже добре треба знать

Тут кінчається дорога

Заборонено в’їзд жать.

  1.               Хто мене впізнав скажіть, я такий чудовий

Тут уважно всі ходіть, знак я наказовий.

Я існую лиш для тих, хто пішечки ходить

І спиню проїжджих всіх, щоб вам не зашкодили.

10. Транспорт стане не пройде, коли я на місці

Я для тих хто пішки йде і велосипедистів

11. Водії і пішоходи всі цей знак ви знаєте

Всім вам міцного здоров’я, ДТП не попадайте

12. Щоб не трапилось біди, треба знак цей знати

І англійську мову у школі вивчати.

Ведучий 1.

Усі знають, що в 2013 році відбулися деякі зміни у правилах дорожнього руху, які нові шкільні правила безпеки пропонуємо запровадити у нашому закладі , щоб учителі й учні могли вільно рухатись, ми пропонуємо скористатися знаками дорожнього руху.

1-й учень. Пропонуємо біля входу у школу повісити знак «Розворот заборонено» та додати до нього табличку з 8-00 до 15-00. (Показує знак).

2-й учень. Біля лав у вестибюлі, де батьки чекають своїх дітей, можна повісити знак «Зона паркування». (Показує).

3-й учень. А для руху по східцях  рекомендуємо знак «Обгін заборонено». Це означає, що більше, ніж через три сходинки перестрибувати не рекомендується. (Показує).

4-й учень. На мозковий центр школи — учительську можна повісити знак «Пункт технічної допомоги». (Показує).

5-й учень. На кабінет завуча, як головного регулювальника навчально-виховного процесу школи, пропонуємо повісити знак «Регулювання світлофором». (Показує).

6-й учень. А на кабінет директора, найбільш небезпечне місце для двієчників і прогульників, можна повісити знак «Падіння каменів». (Показує).

7-й учень. На великих перервах все населення школи поспішає заправитись у шкільній їдальні. Пропонуємо по ходу повісити знаки «Заправка». (Показує).

8-й учень. Думаємо, що на користь під час уроків у коридорах повісити знак «Подача звукових сигналів заборонена». (Показує).

9-й учень. А під час перерв в шкільних коридорах використовувати знаки «Увага! Двосторонній рух», а також «Обмеження швидкості». (Показує).

10-й учень. Учням, які й досі не вивчили напам'ять свій розклад, допоможе знак «Увага». (Показує).

11-й учень. А учням, що запізнились до школи і мають здати свій щоденник вчителю для відповідного запису, доведеться часто зустрічатись із знаком «SТОР-контроль». (Показує).

Ведучий 1. Ось ми і ввели нові в школі правила безпеки.

Згадуючи інструктаж,

Застосуйте досвід наш.

Виконується пісня на мотив «Червоної рути»

Ведучий 2. Пропонуємо вашій увазі вікторину. Спочатку піднімаємо руку, а потім відповідаємо.

Ведучий 1. Написи та лінії на проїжджій частині…(дорожня розмітка).

Ведучий 2. Нормативний документ, який встановлює порядок дорожнього руху на всій території України…(правила дорожнього руху).

Ведучий 1. Особа, яка перебуває у транспорті, проте, не керує ним…(пасажир).

Ведучий 2. Транспорт, який стоїть обходити тільки…(позаду).

Ведучий 1. Звичайний світлофор має три сигнали, а саме: червоний…(жовтий та зелений).

Ведучий 2. Всім знайома гра «Крокодил» – вгадуємо слова.

- Зебра

- Велосипедист

- Світлофор

- Регулювальник

- Шлагбаум

- Перехрестя

- Підземний перехід

- Дорожній знак

- Мотоцикл

- Пасажир

Ведучий 2.

           Любіть себе та поважайте інших.

          Своє життя й здоров’я бережіть.
          І правильно дорогу переходьте, 
          Якщо до старості бажаєте дожить.

Ведучий 1.
     Щоб не спізнитись – ви не поспішайте - 
     Раніше вийдіть, щоб спокійно йти.
     А по дорозі рот не роззявляйте, 
     Щоб і життя, й здоров'я зберегти.

Ведучий 2.

Бо їде транспорт, всюди перехожі -
Хтось на роботу, хтось з роботи йде. 
Чи сіє дощ, чи дні стоять погожі, 
А рух не зупиняється ніде!

Ведучий 1. Я думаю, що отриманні знання з правила дорожнього руху допоможуть вам зберегти життя і здоров’я. А щоб ви їх не забували, кожен отримає пам’ятку «Правила дорожнього руху для школярів». Дякуємо за увагу!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

І маємо надію, що наша вікторина вам в цьому допоможе.

Ведучий №2

Перш за все, представимо наше вельмишановне журі ( представлення членів журі).

Ведучий №1

Але яка ж вікторина без учасників? А от їх в нас вдосталь. Нумо ж послухаємо між ким відбудеться сьогоднішнє товариське змагання.

(Представлення команд. Назва, капітан, девіз).

Ведучий №2

Отож, коли всі готові, розпочнемо.

Конкурс №1

«Мозковий штурм»

Кожній команді по черзі пропонується 10 запитань, які передбачають коротку відповідь. Члени команди повинні відповідати досить швидко, оскільки часу на роздуми немає. Відповідає той, хто знає відповідь.

 

Оцінка конкурсу: за кожну вірну відповідь 1 бал. Максимальна кількість балів 10.

 

Ведучий №1

 

І команда.

1. Частина дороги, призначена для руху пішоходів через проїжджу частину… (пішохідний перехід).

2. Особа, яка керує транспортним засобом…(водій).

3. Написи та лінії на проїжджій частині…(дорожня розмітка).

4. Пристрій для регулювання руху в певних напрямках… (світлофор).

5. Дорожня розмітка може бути двох видів, а саме: горизонтальна та…(вертикальна).

6. Для введення обмежень в русі застосовують …(заборонні дорожні знаки).

7. Пішохідний світлофор, на відміну від звичайного, має тільки …(два сигнали червоний та зелений).

8. Загальною ознакою попереджувальних дорожніх знаків є …(трикутник з червоною облямівкою та білим фоном).

9. Працівник ДАІ, який регулює дорожній рух…(регулювальник).

10. Транспорт, який стоїть обходити тільки…(позаду).

 

Ведучий №2

ІІ команда.

 

1. Нормативний документ, який встановлює порядок дорожнього руху на всій території України…(правила дорожнього руху).

2. Учасниками дорожнього руху є: водій, пішохід та…(пасажир).

3. Чорні та білі лінії та смуги, нанесені на стовпи та огорожі …(вертикальна дорожня розмітка).

4. Світлофор з символами людини…(пішохідний світлофор).

5. Інформують про розміщення об’єктів сервісу…(знаки сервісу).

6. Звичайний світлофор має три сигнали, а саме: червоний…(жовтий та зелений).

7. Дорожня розмітка може бути двох видів, а саме вертикальна та …(горизонтальна).

8. Загальною ознакою заборонних знаків є…(коло з червоною облямівкою та білим фоном).

9. За розташуванням розрізняють два види світлофорів, а саме: горизонтальні та …(вертикальні).

10. Особа, яка перебуває у транспорті, проте, не керує ним…(пасажир).

 

Ведучий №1

Конкурс №2

«Виправ помилки»

 

Кожній команді по черзі пропонують речення з помилками. Помилки треба знайти та виправити. Якщо команда не відповідає, то шанс відповісти отримує друга команда.

Якщо помилку тільки знайшли – 0,5 балів, помилку виправили – 1,0 балів.

 

Текст

1. Учасниками дорожнього руху є: автомобіль, пасажир та водій. (Пішохід )

2. Пішохід – людина, яка використовує транспортний засіб і знаходиться у ньому, але не причетна до керування ним. (Пасажир)

3. Горизонтальна розмітка наноситься на стовпи та огорожі, а вертикальна – на дорогу та бордюри. (Навпаки).

4. Заборонні знаки мають загальну ознаку – трикутник з червоною смугою та білим чи жовтим фоном всередині. (Круг)

5. Пішохідні світлофори мають три сигнали з силуетом людини, а саме: червоний, жовтий та зелений. (Два сигнали, жовтий відсутній)

6. Інформаційно – вказівні знаки мають загальну ознаку – круг з червоною смугою та білим фоном всередині. (Заборонні) .

7. Щоб перевозити людей у кузові автокрана необхідне посвідчення водія категорії «С». (Не можна перевозити людей у кузові автокрана)

8. Транспортний засіб, що стоїть необхідно обійти спереду, переконавшись, що водій не починає рух. (Транспортний засіб необхідно обходити позаду).

9. Заборонні знаки інформують учасників дорожнього руху про розташування об’єктів обслуговування. (Знаки сервісу).

10. Розрізняють три види дорожньої розмітки: горизонтальна, вертикальна, пішохідна. (Два види дорожньої розмітки, пішохідна – це вид горизонтальної розмітки).

 

Ведучий №2

 

Конкурс №3

«Крокодил»

Всім знайома гра. Капітанам ( як варіант – просто представнику від команди) дають список понять та термінів по темі. Завдання – без жодного слова, за допомогою рухів, міміки і жестів показати своїй команді дані слова. Дається 1 хвилина. Кожна правильна відповідь – 1 бал.

 

Команда 1

- Водій

- Зебра

- Велосипедист

- Світлофор

- Пішоход

- Регулювальник

- Шлагбаум

 

Команда 2

- Перехрестя

- Підземний перехід

- Свисток

- Дорожній знак

- ДТП ( аварія)

- Мотоцикл

- Пасажир

Ведучий №1

 

Конкурс №4

«Завдання всліпу»

 

Капітани кожної команди по черзі (всліпу) обирають по 2 картки з завданням. На виконання завдання пропонується 1 хвилина. Якщо команда готова відповідати раніше -  піднімають руку. ( Додаток №1)

 

За вірно виконане завдання 2,5 бали. Максимальна кількість балів – 5.

 

Ведучий №2

 

Конкурс № 5

Конкурс капітанів. Гра «Хто такий? Що таке?»

 

Грає капітан команди. За одну хвилину гравець повинен пояснити якомога більше слів, які йому будуть пропонувати.

 

Оцінювання: 1 бал за вірне пояснення. Максимальна кількість балів – кількість вірних пояснень за одну хвилину.

 

По 8 понять:

1. Пішохід. (Учасник дорожнього руху поза транспортним засобом).

2. Водій. (Учасник дорожнього руху, який керує транспортним засобом).

3. Дорожня розмітка. (Зображення на дорозі, бордюрі чи дорожніх спорудах).

4. Пасажир. (Учасник дорожнього руху, який знаходиться у транспортному засобі, але не причетний до керування ним).

5. Дорожній знак. (Інформація для учасників дорожнього руху).

6. «Зебра» на дорозі. (Горизонтальна дорожня розмітка).

7. Заборонний знак. (Запроваджує чи скасовує обмеження в русі).

8. Світлофор. (Пристрій для регулювання дорожнього руху).

9. Таблички до дорожніх знаків. (Уточнюють чи обмежують дію знаку).

10. Правила дорожнього руху. (Нормативний документ, що встановлює порядок дорожнього руху на певній території).

11. Пішохідний світлофор. (Пристрій, що регулює рух пішоходів).

12. Регулювальник. (Працівник ДАІ, що регулює рух на дорозі, з посвідченням та відповідною екіпіровкою).

13. Учасники дорожнього руху. (Водій, пасажир, пішохід).

14. Сигнали світлофора. (Зелений, жовтий, червоний).

15. Попереджувальний дорожній знак. (Попередження про небезпечну ділянку дороги).

16. Дорожньо-транспортна пригода. (подія, що сталася під час руху транспортного засобу, внаслідок якої загинули або поранені люди чи завдані матеріальні збитки.

 

Ведучий №1

 

Конкурс №6

«Дорожній міні – практикум»

 

 За одну хвилину команда повинна вказати тип та назву знаку , зображеного на малюнку (додаток №2). По 4 знаки на команду.

 

Оцінювання: 2 бали за вірно визначений тип знаку та назву. Якщо щось одне ( назва чи тип) –1 бал.

 

Ведучий №2

 

Конкурс №7

Гра «Ерудит»

Команди одержують завдання – кросворди (додаток №3). Вони однакові для кожної команди. На розгадування дається 3 хвилини. Команда, яка перша виконає завдання, отримує 1 бонусний бал.

Оцінювання: 1 бал за вірно відгадане слово.

 

 

Ведучий №1

(Підведення підсумків)

Допоки журі перевіряє кросворди та рахує загальну кількість балів, прослухаємо невелику, але дуже важливу пам’ятку з правил дорожнього руху.

 

(Пам’ятку зачитують два учні. По черзі.)

 

1.            Ходити по тротуарах і пішохідних доріжках, дотримуючись правої сторони.

2.            Узбіччям ходити тільки тоді, коли немає іншого безпечнішого шляху. При цьому йти тільки назустріч руху транспорту і в світлу пору доби.

3.            Перед тим, як починати перехід через дорогу, вулицю треба зупинитись і приготуватися до переходу, поглянути на обидві сторонни ( спочатку на ліву, потім на праву) і лише тоді починати рух.

4.            Перетинати проїжджу частину по назначених пішохідних переходах. Суворо виконувати сигнали світлофора і регулювальника.

5.            При відсутності в зоні видимості переходу чи перехрестя переходити дорогу, вулицю, залізничний переїзд треба під прямим кутом до краю проїжджої частини на ділянці, яка вона добре проглядається.

6.            Іти, а не бігти через дорогу.

7.            Допомагати в переході вулиці тому, хто цього потребує (незрячим, людям похилого віку, малюкам).

8.            Стримувати тих дітей, які своєю недисциплінованою поведінкою створюють аварійні ситуації на дорогах.

9.            Бути вихованим, культурним. Виконувати усі обов’язки пасажира.

10.        Дотримуйся правил їзди на велосипеді.

11.        У разі дорожньо-транспортної пригоди надавати можливу допомогу потерпілим і перебувати на місці до прибуття працівників міліції.

 

Ведучий №1

І на завершення хотілося б показати вам декілька коротких відео.

  1.               Яскравий приклад того, що може спричинити порушення правил з боку пішохода
  2.               Приклад того, що іноді самого лише дотримання правил дорожнього руху не достатньо для безпеки. Не варто втрачати увагу на дорозі. Якщо не порушуєте ви, це може зробити хтось інший…

Також радимо вам переглянути художній короткометражний фільм «Павук», де добре показано, як і пассажир може стати причиною ДТП. І взагалі зачеплена тема необдуманих дій, жартів, які так полюбляють школярі.

Ведучий №2

Але повернимось до нашого змагання.Всіх вас цікавить кінцевий результат. Нам дуже хотілось б сказати, що перемогла дружба, бо ви всі були на висоті. Але існує наука цифр – математика. Саме знання цієї науки допомогли нашому журі визначити переможця. Тож надамо їм слово.

 

(Оголошення результатів)

 

Ведучий №1

 

Ну що ж закінчилася наша вікторина. Хочемо сказати велике дякую всім, хто приймав в ній участь. Ви молодці. Ви показали досить глибокі знання з правил дорожнього руху. Гадаю, що всі ці теоретичні знання ви зможете використати на практиці, у повсякденному житті. Дякуємо за увагу та співпрацю.

 

 

doc
Додано
12 жовтня 2020
Переглядів
1428
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку