Тема: Правила переносу слів.
Мета: навчальна – закріпити знання про склад, наголос, відкритий/закритий, наголошений/ненаголошений склади; вивчити правила переносу слів; формувати вміння й навички правильного переносу слів; розвивати мовлення, пам'ять, увагу, логічне мислення учнів (вихованців);
корекційна – продовжити роботу над розвитком слухового сприймання, навичками читання з обличчя, слідкувати за правильною вимовою закінчень в словах, постановою словесного наголосу, збагачувати словниковий запас школярів; контролювати фразову вимову учнів, контролювати звуки З-З’.
виховна – виховувати повагу та любов до українського слова, бажання вчити рідну мову.
Обладнення: таблиця «Правила переносу слів».
Тип урок: комбінований.
Мотивація уроку - спонукання учнів (вихованців) до навчальної діяльності, інтересу до знань, умінь, навичок, до процесу їх набуття.
Хід уроку:
I.1.Оргхвилина. Установа на план роботи на уроці:
- Який зараз урок? (з обл.)
- Що будемо робити? (за екраном)
Контролювати звуки: З-З’.
2.Розмовна п’ятихвилинка:
27 листопада – День пам’яті жертв голодомору.
У цей день щорічно вся Україна згадує людей, які померли від голоду 1921-1923, 1932-1933 и 1946-1947 роки. Страшна трагедія українського народу. Передати пам'ять наступному поколінню.
У День пам'яті жертв голодоморів проводиться акція "Запали свічку пам'яті". Кожен українець може запалити свічку на вікні після хвилини пам'яті.
3. Перевірка домашнього завдання: вправа
II.1. Урок засвоєння нових знань:
1) Повторення. Бесіда. «Мозковий штурм»:
-Що називається складом? (з обличчя).
Склад – це частина слова, яку вимовляють одним поштовхом повітря.
О-лі-вець, книж-ка.
- Від чого залежить кількість складів у слові? (з боку)
Від голосних букв у слові.
- Який склад називається закритим, а який відкритим? (за екраном).
- Який склад називається наголошеним? (з поміхою)
Вимову одного із складів з найбільшою силою називається наголосом. Склад, на який падає наголос називають наголошеним, решта – ненаголошені.
Ві´-тер.
2) Завдання: Робота біля дошки. Записати слова, поділити їх на склади. Підкреслити відкриті склади однією лінією, закриті - двома.
Прочитати – про-чи-та-ти, сміються – смі-ють-ся, пісня – піс-ня, дуб.
ФІЗПАУЗА!
2. Повідомлення теми уроку.
1) Слово вчителя:
ПРАВИЛА ПЕРЕНОСУ СЛІВ. (Розглянути таблицю) (стор. 94)
2) Робота з підручником. Вправа 236, стор. 94.
По-три-во-жи-ти, хо-джу, від-жи-ти, під-зем-ний, 4 кг, алея, М. Ко-цю-бин-ський, без-до-рі-жжя/ без-до-ріж-жя, зем-ля, rу-дзик, пта-ство, крає-знав-ство, об-кла-сти/ об-клас-ти, земле-трус, ви-тра-ча-ти, даль-ній/ да-льній, над-зви-чай-ний, бур’-ян, низь-ко, ака-де-мія, далеко-східний, Дес-на/ Де-сна, виш-ня/ ви-шня, україн-ський, 2018 р., п’яти-гран-ний/ п’яти-гра-нний, ра-йон, ви-зна-ти.
ІІІ. Підсумок уроку.
1.Питання:
1) Яку тему уроку ми вивчали? Що ви дізналися нового? (з обличчя)
2) Чи сподобався урок? (з перешкодою)
2. Оцінювання учнів.
3. Домашнє завдання: прочитати § 29, вивчити правила переносу слів, вправа 237,
стор. 95.