Урок "Правила переносу слів"

Про матеріал
Урок з української мови "Правила переносу слів" в 6 класі для дітей з особливими потребами.
Перегляд файлу

Тема: Правила переносу слів.

Мета: навчальна –  закріпити знання про склад, наголос, відкритий/закритий,  наголошений/ненаголошений склади; вивчити правила переносу слів; формувати вміння й навички правильного переносу слів; розвивати мовлення, пам'ять, увагу, логічне мислення учнів (вихованців);

корекційна – продовжити роботу над розвитком слухового сприймання, навичками читання з обличчя, слідкувати за правильною вимовою закінчень в словах, постановою словесного наголосу, збагачувати словниковий запас школярів; контролювати фразову вимову учнів, контролювати звуки  З-З’.

виховна – виховувати повагу та любов до українського слова, бажання вчити рідну мову.

Обладнення: таблиця «Правила переносу слів».

Тип урок: комбінований.

Мотивація уроку -  спонукання учнів (вихованців) до навчальної діяльності, інтересу до знань, умінь, навичок, до процесу їх набуття.   

 

                                  Хід уроку:

I.1.Оргхвилина. Установа на план роботи на уроці:

   - Який зараз урок? (з обл.)

   - Що будемо робити? (за екраном)

Контролювати звуки: З-З’.

   2.Розмовна п’ятихвилинка:

27 листопада – День пам’яті жертв голодомору.

У цей день щорічно вся Україна згадує людей, які померли від голоду  1921-1923, 1932-1933 и 1946-1947 роки. Страшна трагедія українського народу. Передати пам'ять наступному поколінню.

У День пам'яті жертв голодоморів проводиться акція "Запали свічку пам'яті". Кожен українець може запалити свічку на вікні після хвилини пам'яті.

3. Перевірка домашнього завдання: вправа

II.1. Урок засвоєння нових знань:

1) Повторення. Бесіда. «Мозковий штурм»:

-Що називається складом? (з обличчя).

Склад – це частина слова, яку вимовляють одним поштовхом повітря.

О-лі-вець, книж-ка.

- Від чого залежить кількість складів у слові? (з боку)

Від голосних букв у слові.

- Який склад називається закритим, а який відкритим? (за екраном).

 

- Який склад називається наголошеним? (з поміхою)

Вимову одного із складів з найбільшою силою називається наголосом. Склад, на який падає наголос називають наголошеним, решта – ненаголошені.

Ві´-тер.

2) Завдання: Робота біля дошки. Записати слова, поділити їх на склади. Підкреслити відкриті склади однією лінією, закриті - двома.

Прочитати – про-чи-та-ти, сміються – смі-ють-ся, пісня – піс-ня, дуб.

ФІЗПАУЗА!

2. Повідомлення теми уроку.

1) Слово вчителя:

ПРАВИЛА ПЕРЕНОСУ СЛІВ. (Розглянути таблицю) (стор. 94)

2) Робота з підручником. Вправа 236, стор. 94.

По-три-во-жи-ти, хо-джу, від-жи-ти, під-зем-ний, 4 кг, алея, М. Ко-цю-бин-ський, без-до-рі-жжя/ без-до-ріж-жя, зем-ля, rу-дзик, пта-ство, крає-знав-ство, об-кла-сти/ об-клас-ти, земле-трус, ви-тра-ча-ти, даль-ній/ да-льній, над-зви-чай-ний, бур’-ян, низь-ко, ака-де-мія, далеко-східний, Дес-на/ Де-сна, виш-ня/ ви-шня, україн-ський, 2018 р., п’яти-гран-ний/ п’яти-гра-нний, ра-йон, ви-зна-ти.

ІІІ. Підсумок уроку.

1.Питання:

1) Яку тему уроку ми вивчали? Що ви дізналися нового? (з обличчя)

2) Чи сподобався урок? (з перешкодою)

2. Оцінювання учнів.

3. Домашнє завдання: прочитати § 29, вивчити правила переносу слів, вправа 237,

стор. 95.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
21 листопада 2021
Переглядів
1967
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку