Українська мова 1-3 клас-комплект

Про матеріал
Розробка уроку з української мови для 1-3 класу-комплекту за підручником К.Пономарьової. Теми уроку:Письмо похилих ліній с.8 (1 клас), Позначення м'якості приголосних на письмі. (2 клас), Правильно записую слова із сумнівними приголосними звуками. (3 клас).
Перегляд файлу

УКРАЇНСЬКА МОВА                              Дата_______________

1 клас

2 клас

3 клас

Письмо похилих ліній с.8

Позначення м'якості приголосних на письмі.

Складання усної розповіді (казки) за малюнком та опорними словами

Підручник с.11-12. Впр. 1-10

 

Правильно записую слова із сумнівними приголосними звуками.

Складання тексту на задану тему ( с.12-13).

Мета:вчити учнів писати прямі похилі лінії, закріплювати  вміння  орієнтуватися  в  сітці  зошита,  

знаходити  лінії сітки й правильно називати їх; формувати звичку правильної постави; розвивати зв’язне мовлення учнів; виховувати уважність.

Мета: вчити учнів правильній вимові слів із м'якими і твердими приголосними; удосконалювати навички звуко-буквеного аналізу; розвивати критичне мислення, увагу, спостережливість, пам’ять, усне й писемне мовлення; формувати компетентність спілкування рідною мовою, соціальну, громадянську;  виховувати повагу до рідної мови.

 

Навчальні цілі: учень/учениця знає правило вимовляння дзвінких приголосних звуків у кінці слова і складу перед глухим і дотримується його в мовленні ; користується правилом перевірки написання слів із сумнівними приголосними, що піддаються асиміляції (про[зь]ба, моло[дь]ба, кі[х]ті, ні[х]ті).

 

. Вступна частина

1. Організація класу. Вправа “Я - Сонце”

-  Сьогодні ми привітаємося не лише один із одним. До нас завітає гість. Хто - здогадайтесь:

Сходжу ясно, всіх людей до себе скликаю.

  • Так, це  Сонечко.
  • Спробуємо перетворитися на маленькі сонечка та виконати разом наступні рухи:

(діти повторюють за вчителем)

  •    Я - маленьке сонце. Я прокидаюся. Я вмиваюся. Я розчісую свої промінці і піднімаюся вільно та урочисто. Я - велика Куля. У мене є багато тепла і світла. Я - велике Сонце. Я дарую своє тепло всім: небу, хмаркам, річці, полям, тваринам, людям. Я посміхаюся від щастя дарувати тепло.

-  Діти, який у вас настрій? (відповіді дітей)

- Пропоную з таким настроєм провести урок української мови та отримати задоволення від власних успіхів.

 

Спостереження

Які букви будуть писатися за допомогою ліній?

  1.            Каліграфічна хвилинка:
  •    А щоб краще запам’ятати, слід записати: Сс  сс со сонце сонечко

 

Бесіда за малюнком Сонечко

Що? сонечко

Яке?

Що робить?

Складання речень та їх будову

Скласти речення зі словом сонечко

Підкреслити дзвінкі приголосні

Робота в зошиті с. 8

 

Домалювати малюнок (навести лінії на картинці, домалювати сонечко)

 

Письмо короткої похилої лінії

 

Письмо довгої похилої лінії згори

 

Письмо довгої похилої лінії вниз

 

Письмо ліній  і крапки (на уважність)

 

 

 

Робота за підручником (с.11). Виконання вправи №1:

а) читання тексту вчителем;

б) бесіда:

- Як ви думаєте, чому Юрко заплакав?

- Придумайте щасливий кінець розповіді.

в) гра «Дослідження» (вправа №2):

- Сонечко і ми  помітили, що у тексті є слова з підкресленими буквами. Знайдіть їх.

- Вимовте звуки, позначені в тексті саме підкресленими  буквами.

- Спробуйте пояснити, що спільного в їх вимові.

-  Які букви вказують на м’якість цих звуків?

- Перевірте себе за правилом.

г) гра «Допомога Читалочці» (вправа №3, с.12):

- Пригадайте, як позначаються м’які і тверді звуки у схемах слів.

- Допоможи Читалочці записати склади в дві колонки:

  •    Попрацюйте в парах. Утворіть слова з кожним складом другої колонки і запишіть.

 

Робота за підручником (с.12).

1.вправа 1 (самостійне читання)

Проведіть дослідження

 

Читання правила

 

2.Вправа2 с.12

Спишіть слова з третього стовпчика, вставляючи букви

 

3.Вправа 3 прочитати

 

 

Фізхвилинка 

 

Бесіда «На каруселі»

 

Дописування похилих ліній

 

Розфарбовування малюнка

Самостійна робота

Виконання вправи №5:

- Допоможіть Родзинці перетворити м’які звуки в словах на тверді. Запиши утворені слова за зразком.

Виконання  вправи №6:

- Під кожним записаним словом побудуй його звукову схему.

    в) взаємоперевірка;

гра «Плутанка» (вправа №7):

 - Прочитайте речення.

- Поясніть, що переплутав Щебетунчик. Запишіть речення без помилок.

 

 

Вправа 4 с.13 списати загадку

 

Вправа 6 провести дослідження

Вправа 7 скласти речення зі словом

 

Домашнє завдання: с. 12 впр. 10, повторити правила.

 

Домашнє завдання

Вправа 8с.13

 

docx
Додано
22 листопада 2021
Переглядів
387
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку