Актуалізація опорних знань
Рефлексія
Проведи дослідження!
Міркуй!
Виконай завдання!
Попрацюй творчо!
Зроби висновок!
Рефлексія
|
«Правильне вживання числівників з іменниками»
_________________________________ _________________________________
Любий учню! Усе добре переймай, а зла уникай! Сьогодні ми поринемо у світ числівників, щоб правильно вживати і писати їх, завдяки чому ваше мовлення стане правильнішим, виразнішим, точнішим і багатшим. Отже, бажаю успіхів!
1. «Мозкова атака» Пригадай усе, що тобі відомо з теми «Числівник» і заповни у довільній формі
Я знаю Я хочу знати ____________________ ____________________________ ____________________ ____________________________ ____________________ ____________________________ ____________________ ____________________________
2. Робота з текстом /Вибірковий диктант/ ► Прочитати текст ланцюжком, визначити стиль, тип мовлення. Виписати числівники, визначивши розряд за будовою та значенням. Історія чисел Слов'янські племена пов’язували число з множиною конкретних предметів: 2 (корова), 2(табун), 4 (вівця), 5 (стріла). Сукупність предметів називали так: п’ятеро (ягнята), троє (мисливці). Числом сорок користувалися для позначення великої кількості предметів. Для позначення дуже великих чисел вживали слово тьма. Що означало «тисяча». Щоб позначити мільйон, малювали людину зі зведеними вгору руками. Нуль вказував на відсутність одиниць певного ряду. Дроби почали використовувати в Древній Греції, а на Русі з XV століття вживаються дроби 1/2, 1/4, 1/8, що позначали половину, чверть, півчверті.
Стиль ______________________ тип ____________________
_____________________________________________________ ________________________________________________________ ________________________________________________________ ________________________________________________________ ________________________________________________________ ________________________________________________________ ________________________________________________________ ________________________________________________________ ________________________________________________________
3. Орфографічна робота ► Запиши словами До 972 додати 59=?; ___________________________________ _____________________________________________________ Від 1576 відняти 243=?; ________________________________ _____________________________________________________ _____________________________________________________ Скільки разів 7 міститься в 196=?; _______________________ _____________________________________________________ _____________________________________________________ До 5 додати 7 і поділити на 3=?; _________________________ _____________________________________________________ _____________________________________________________
► Розв’яжи задачу За останні 6 років роботи школи було випущено 10 11-их класів. Серед цих учнів 23 отримали золоті та срібні медалі. Відомо, що золотих медалістів було 20, скільки учнів отримали срібні медалі? _______________
4. Трансформація-переклад («Хто швидше?») Переклади текст українською мовою, числівники записуй цифрами.
Look at the apples_________________________________________ And count with me: _______________________________________ 1 apple, 2 apples and now 3, _______________________________________________________ 4 apples, 5 apples, 6 apples, 7, _______________________________________________________ 8 apples, 9 apples, 10, 11, _______________________________________________________ 12, 13, 14, 15.____________________________________________ Then 16 an 17.___________________________________________ Now we’ve got 18, 19,_____________________________________ 20 apples in one yellow basket!_____________________________________________________ ______________________________________________________ ______________________________________________________ ______________________________________________________
5. Творча робота ► З’ясуй в якій колонці записані прислів’я. Поясни значення фразеологізмів. Визнач розряд числівників за значенням.
► Склади два речення з двома висловами. _______________________________________________________ _______________________________________________________ _______________________________________________________ _______________________________________________________ _______________________________________________________ _______________________________________________________
6. Сенкан Склади за поданою схемою Іменник Числівник _____________________________________________ 2 прикметника _____________________________________________ 3 дієслова _____________________________________________ _____________________________________________ 4 слова за змістом____________________________________________ ____________________________________________ 1 слово – висновок ___________________________________________
7. Підсумок Закінчи речення: Я дізнався про……… Під час роботи для мене складним було……… Мені потрібно доопрацювати……….
Домашнє завдання. Повторити § 34-36, впр. 533 (синтакс. розбір речень). Виписати уривок з підручника «Географія», де є числівники.
Оцінка ___________балів
|
_________________________________
(підпис)