Матеріали для контрольних робіт

Про матеріал
Представлено матеріали для контрольних робіт з української мови для учнів 6 класу, метою яких є перевірка мовних і мовленнєво-комунікативних умінь і навичок.
Перегляд файлу

Тема №1 Повторення вивченого в 5 класі.

1. Списати текст. Вставити пропущені букви та розділові знаки. Дати повну відповідь на запитання до тексту.             

 

Кам..янець-Подільс..кий по праву є одним з найпопулярніших напрямків туризму. Упродовж століть Кам..янець-Подільс..кий (з,с)формувався як місто з унікальною різностильовою архітектурою  багатою культурною спадщиною.

Архітектурною перлиною Кам..янця-Подільс..кого по праву вважают..ся фортифікаційні споруди та фортеця а екскурсія історичним Старим Містом  дасть змогу ознайомитись з архітектурним ансамблем різних епох та культур.

Старий замок у Кам..янці-Подільс..кому це одна з головних історичних пам..яток України. Історики вважають що він існував ще в часи Київської Русі але тоді був дерев..яним. З каменю його виклали вже литовські князі Коріатовичі. З 1362 по 1434 рр. фортеця в комплексі з оборонними спорудами міста стала головним форпостом литовської а з 1434 по 1793 рр. – польс..кої влади на Поділлі. Стара фортеця складаєт..ся з 11 веж. Всі вони з..єднані оборонними стінами на території розташовані казарми і облоговий колодязь. Зараз Стара фортеця часто служить декораціями численних фестивалів    історичних реконструкцій.

  • які цікаві місця ви відвідали?
  • де мрієте побувати?

 

2. Виконати синтаксичний аналіз виділеного  речення

Тема №2 Лексикологія

І варіант

І. Списати текст.

Сучасний світ складний. Дитині недостатньо дати лише знання. Ще важливо навчити користуватися ними. Знання та вміння, взаємопов’язані з ціннісними орієнтирами учня, формують його життєві компетентності, потрібні для успішної самореалізації в житті, навчанні та праці. За експертними оцінками, найбільш успішними на ринку праці в найближчій перспективі будуть фахівці, які вміють навчатися впродовж життя, критично мислити, ставити цілі та досягати їх, працювати в команді, спілкуватися в багатокультурному середовищі та володіти іншими сучасними вміннями. Нова українська  школа  буде готувати учнів до  успішної  самореалізації  в житті.

 

ІІ. Виконати завдання:

  1. Виписати іншомовні слова

Інтеграл, квітень, флот, мороз, дрова, авангард,  стіл, графік, фонетика, сіль

  1. Вставити пропущені букви.

Б..знес, жур.., поз..ц..я, Мадр..д, Браз..лія, с..лует, ст…мул

3. Записати слова відповідно до правил

П..єдестал, к..вет, він..єтка, Кордил..єри, Руж..є

4. Розкрити дужки

Мадо(н,нн)а, інте(л,лл)ект, Маро(к,кк)о, лібре(т,тт.)о, іди(л, лл)ія, Оді(с,сс.)ей

5. Скласти речення з поданими словами

Гімнастика, орфографія, портьєра

6. За лексичним значенням визначити слова, скласти з ними речення

А.Сигнальний щит зі світловими чи електромагнітними показниками, що відбивають стан контрольованого устаткування, хід технологічного прогресу, результати змагань тощо.

Б.Дитина, яка має виняткові здібності, талант.

В. Креслярський і вимірювальний інструмент, яким викреслюють кола або вимірюють лінії.

 

 

ІІ варіант

І. Списати текст.

Сучасний світ складний. Дитині недостатньо дати лише знання. Ще важливо навчити користуватися ними. Знання та вміння, взаємопов’язані з ціннісними орієнтирами учня, формують його життєві компетентності, потрібні для успішної самореалізації в житті, навчанні та праці.

За експертними оцінками, найбільш успішними на ринку праці в найближчій перспективі будуть фахівці, які вміють навчатися впродовж життя, критично мислити, ставити цілі та досягати їх, працювати в команді, спілкуватися в багатокультурному середовищі та володіти іншими сучасними вміннями. Нова українська  школа  буде готувати учнів до  успішної  самореалізації  в житті.

ІІ. Виконати завдання:

1.Виписати іншомовні слова

Брутто, ніч, імміграція, гіпотеза, трава, біологія, водій, філософія, кінь, дід

  1. Вставити пропущені букви.

Академ..к, дж..нси, ф..з..ка, Австр..я, Лейпц..г, фабр..ка, д..алог

3. Записати слова відповідно до правил

Інтерв..ю, б.юро, кеш..ю, ател..є, ін…єкція

4. Розкрити дужки

Мі(с,сс.)урі, комі(с,сс.)ія, не(т,тт.)о, і(р,рр.)аціональний, су(м,мм)а, Е(м,мм)а

5. Скласти речення з поданими словами

Гандбол, гербарій, вілла

6. За лексичним значенням визначити слова, скласти з ними речення

А.Документ, який посвідчує право людини чи групи осіб на користування (за плату чи безплатно) чим-небудь (книжками, телефоном, місцем у театрі, на стадіоні і т. ін.) протягом визначеного часу.

            Б.Спортивна гра, схожа на теніс. Грають опереним м'ячиком (воланом) і ракеткою. 

В.Сукупність важелів (клавішів) у клавішних музичних інструментах та різного роду механізмах (друкарських машинках, набірних, лічильних машинах тощо).

 

Тема № 3 Фразеологія

І. Списати текст.

Загальновідомо, що хобі зазвичай називають захоплення людини, якому вона присвячує свій вільний час. Оскільки всі ми досить різні, то і захоплення в нас також різні. Для одних це вишивання або в’язання, для інших - малювання або фотографування, а третім взагалі до вподоби колекціонування  марок чи монет. Як прекрасно, що хобі дає можливість людям забути про побутові проблеми, переключитися на приємне заняття і просто провести час з однодумцями або за улюбленим заняттям і ще й при цьому отримати задоволення.  Навколишній світ такий різноманітний, загадковий і чудовий. Сьогодні кожна людина знаходить собі заняття для душі. Часто буває, що хобі поступово перетворюється на основний вид діяльності, стає покликанням.

ІІ. Виконати практичні завдання.

  1. Дібрати з довідки закінчення речень

Українську мову він знає…………….

Схожі ми з братом……………………….

Раптовий приїзд батьків був……………………..

Я крутилася з ранку до вечора…………………………..

Довідка. Як дві краплі води, як свої п’ять пальців, як білка в колесі, як грім з ясного неба

2.Пояснити значення фразеологізмів

Повісити носа, пасти задніх, бути на сьомому небі, намотати на вус

3.Дібрати до кожного фразеологізму синонім

1. попасти на слизьке

А. пройти вогонь і воду

2. як корова язиком злизала

Б. заговорювати зуби

3. голці ніде впасти

В. влипнути як муха в мед

4. собаку з'їсти

Г. мокре місце залишилося

 

Д. пальцем ніде вткнути

  1. Дібрати до фразеологізмів антоніми

1.курча пухнасте

А. як курка лапою

2.як кішка з собакою

Б. душа в душу

3. через пень-колоду

В. стріляний птах

4. кури не клюють

Г. як кіт наплакав

 

Д. через п’яте - десяте

 

 

Тема №4 Словотвір. Орфографія

І.Списати текст.

Новий рік – одне з найдавніших і найпопулярніших календарних свят. Це, мабуть, єдина подія, яку протягом століть щорічно відзначають у всіх країнах і на всіх континентах, яку знають, люблять і яку з нетерпінням чекають люди, різні у своїх етно-національних традиціях і релігійних переконаннях.

Незважаючи на те, що Новий рік - одне з небагатьох свят, що об`єднує все людство, за всіх часів у різних народів існували й існують свої традиції зустрічі Нового року та своя святкова атрибутика. В  Україні традиція новорічного святкування має особливо непросту та тривалу історію: наші прадіди у різний час святкували новий рік і в березні, і у вересні, і в січні – та й тепер 2 рази.

 

ІІ. Виконати практичне завдання:

  1. Виконати  словотвірний розбір та розбір слів за будовою

Мандрівник, вечоріти, закордонний, підпис, снігопад, розмалювати

  1. Утворити іменники за допомогою суфікса –ин-

Луганський, кіровоградський, хмельницький, одеський, донецький, черкаський

  1. Утворити прикметники за допомогою суфікса –ськ-

Волох, Бахмач, Острог, латиш, казах, гайдамака, чех, козак

  1. Записати слова відповідно до правил

Сніжно/білий, пів/ящика, фото/камера, супер/зірка, хліб/сіль, жовто/зелений, жовто/гарячий, віце/чемпіон, пів/Європи, велико/душний, кисло/солодкий

 

І.Списати текст.

Новий рік – одне з найдавніших і найпопулярніших календарних свят. Це, мабуть, єдина подія, яку протягом століть щорічно відзначають у всіх країнах і на всіх континентах, яку знають, люблять і яку з нетерпінням чекають люди, різні у своїх етно-національних традиціях і релігійних переконаннях.

Незважаючи на те, що Новий рік - одне з небагатьох свят, що об`єднує все людство, за всіх часів у різних народів існували й існують свої традиції зустрічі Нового року та своя святкова атрибутика. В  Україні традиція новорічного святкування має особливо непросту та тривалу історію: наші прадіди у різний час святкували новий рік і в березні, і у вересні, і в січні – та й тепер 2 рази.

 

ІІ. Виконати практичне завдання:

1.Виконати  словотвірний розбір та розбір слів за будовою

Мандрівник, вечоріти, закордонний, підпис, снігопад, розмалювати

2.Утворити іменники за допомогою суфікса –ин-

Луганський, кіровоградський, хмельницький, одеський, донецький, черкаський

3.Утворити прикметники за допомогою суфікса –ськ-

Волох, Бахмач, Острог, латиш, казах, гайдамака, чех, козак

4.Записати слова відповідно до правил

Сніжно/білий, пів/ящика, фото/камера, супер/зірка, хліб/сіль, жовто/зелений, жовто/гарячий, віце/чемпіон, пів/Європи, велико/душний, кисло/солодкий

 

 

 

Тема №5 Іменник як самостійна частина мови

І в.

1. Списати текст.

Усім подобаються люди турботливі, уважні, здатні допомогти і словом, і ділом. Звідки ж тоді береться байдужість до всіх і до всього: до близьких, до колег, до своєї справи та й до самого життя?

Мені здається, багато що починається зі звичайного егоїзму. Власне "я" стає понад усе. Може, зараз час такий? Мені ні з чим порівнювати. Але бабуся часто каже, що раніше люди були довірливіші, уважніші, частіше допомагали одне одному. А тепер багатьох так і виховують: покладайся тільки на себе, нічого для інших задарма не роби, допоможеш іншому — відбереш у себе. Але якщо ти не будеш байдужим, життя так чи інакше обернеться до тебе світлим боком! Однак хороші вчинки робляться не з розрахунку, а за покликом душі.

 

    2. Виконати завдання до тексту:

- дати відповідь на запитання: «Чому не можна бути байдужим?» (3-4 речення)

- виписати ключові слова (3-4 слова)

- визначити частини мови у виділеному реченні

- виписати 5 іменників І відміни

- провідміняти за вибором один з виписаних іменників

- виконати морфологічний розбір одного з виписаних іменників

 

   3. Виконати завдання

А. Дібрати до іменників прикметники

Дріб, путь, накип, гуаш, авокадо, леді

Б. Записати іменники в Р. в однини

Лондон, сміх, інтелект, портфель, літр, Байкал

В. Записати іменники в О. в. однини

Мужність, верф, сіль, емаль, радість

Г. Записати іменники в К.в. однини

Юлія, Андрій, Петро, мудрість, пан, Марина

 

 

ІІ в.

1. Списати текст.

Усім подобаються люди турботливі, уважні, здатні допомогти і словом, і ділом. Звідки ж тоді береться байдужість до всіх і до всього: до близьких, до колег, до своєї справи та й до самого життя?

Мені здається, багато що починається зі звичайного егоїзму. Власне "я" стає понад усе. Може, зараз час такий? Мені ні з чим порівнювати. Але бабуся часто каже, що раніше люди були довірливіші, уважніші, частіше допомагали одне одному. А тепер багатьох так і виховують: покладайся тільки на себе, нічого для інших задарма не роби, допоможеш іншому — відбереш у себе. Але якщо ти не будеш байдужим, життя так чи інакше обернеться до тебе світлим боком! Однак хороші вчинки робляться не з розрахунку, а за покликом душі.

 

    2. Виконати завдання до тексту:

- дати відповідь на запитання: «Чому не можна бути байдужим?» (3-4 речення)

- виписати ключові слова (3-4 слова)

- визначити частини мови у виділеному реченні

- виписати 5 іменників ІІ відміни

- провідміняти за вибором один з виписаних іменників

- виконати морфологічний розбір одного з виписаних іменників

 

   3. Виконати завдання

А. Дібрати до іменників прикметники

Біль, мігрень, суміш, полин, фрау, кенгуру

Б. Записати іменники в Р. в однини

Париж, інститут, зуб, каштан, хор, гектар

В. Записати іменники в О. в. однини

Кров, чесність, даль, ніч, більшість

Г. Записати іменники в К.в. однини

Марія, Тетяна, мрія, Олексій, син, друг

 

Тема №6 Правопис іменників

Ів.

І. Списати текст. Виконати післятекстові завдання.

Ще якихось сто років тому людство не знало про Інтернет і легко обходилося без нього. З розвитком комп’ютерів все стало дуже швидко змінюватися. Тепер це не просто система комп’ютерних мереж, де зберігається неймовірна кількість різної інформації. Це цілий віртуальний світ. Сучасний Інтернет має також дуже багато соціальних та культурних граней. Він є універсальним середовищем для спілкування, розваг та навчання.  Одним з проявів субкультури Інтернету є День безпечного Інтернету, що відзначається щорічно з 2004 року другого вівторка лютого.

 Інтернет використовується майже в усіх сферах діяльності людини. Це і освіта, і космічна сфера, і транспортна система. Поява Інтернету дозволила полегшити наше життя. Інтернет пробрався в усі сфери. Цей дивовижний винахід здатний зробити життя кращим і цікавішим, якщо використовувати його з розумом і не замінювати ним справжнє життя.

  • пояснити зміст виділеного речення. (3-4 речення)
  • визначити частини мови в першому реченні
  • виконати морфологічний розбір іменника людство

 

     ІІ. Виконати практичні завдання

  1. Утворити імена по батькові, поставити сполуки в Кл. в.

Інна (Олексій), Іван (Лука), Марія (Пилип), Василь (Ігор), Ганна (Андрій)

  1. Провідміняти найменування

Коваленко Антон Вікторович, Дмитрук Світлана Петрівна

  1. Записати правильно слова

Батько/мати, тепло/воз, сто/річчя, пів/яблука, купівля/продаж, міні/футбол, вело/трек

  1. Записати слова відповідно до правил

Не/щастя, а горе; не/покора; доруч..ння, цуц..ня, печ..во, міш..чок, павут..ння

 

ІІв.

І. Списати текст. Виконати післятекстові завдання.

Ще якихось сто років тому людство не знало про Інтернет і легко обходилося без нього. З розвитком комп’ютерів все стало дуже швидко змінюватися. Тепер це не просто система комп’ютерних мереж, де зберігається неймовірна кількість різної інформації. Це цілий віртуальний світ. Сучасний Інтернет має також дуже багато соціальних та культурних граней. Він є універсальним середовищем для спілкування, розваг та навчання.  Одним з проявів субкультури Інтернету є День безпечного Інтернету, що відзначається щорічно з 2004 року другого вівторка лютого.

 Інтернет використовується майже в усіх сферах діяльності людини. Це і освіта, і космічна сфера, і транспортна система. Поява Інтернету дозволила полегшити наше життя. Інтернет пробрався в усі сфери. Цей дивовижний винахід здатний зробити життя кращим і цікавішим, якщо використовувати його з розумом і не замінювати ним справжнє життя.

  • пояснити зміст виділеного речення. (3-4 речення)
  • визначити частини мови в третьому реченні
  • виконати морфологічний розбір іменника інформації

 

 

     ІІ. Виконати практичні завдання

1.Утворити імена по батькові, поставити сполуки в Кл. в.

Інна (Сергій), Іван (Ілля), Марія (Василь), Василь (Микола), Ганна (Віталій)

2.Провідміняти найменування

Сергієнко Максим Леонідович, Гончарук Іванна Павлівна

3.Записати правильно слова

Чар/зілля, пів/Львова, відео/огляд, екс/чемпіон, фото/салон, авто/сигнал, міні/ферма

4.Записати слова відповідно до правил

Не/друг; не/воля, а рабство; пал..во, доріж..чка, кош..ня, зауваж..ння, руч…чка

 

Тема № 7 Прикметник

 

І варіант

І. Списати текст. Дати відповіді на післятекстові запитання

 

Однією з основних духовних потреб людини є спілкування. Спілкування з тим, кому можна довіряти, хто завжди зрозуміє та підтримає, на кого можна покластися в будь-якій життєвій ситуації. Саме таким і повинен бути справжній друг — щирим, відданим, порядним. У великому світі людині важко знайти собі такого друга, але ще важче — не втратити його через якусь дрібницю, не "розміняти" стосунки з ним. Справжнім є саме той друг, з яким разом пройшли і радощі, і печалі,  який і в радощах, і в печалях залишився поруч.  Хоча кожен із нас у якомусь сенсі є егоїстом, справжня дружба — це такі стосунки, які вимагають відданості, а іноді навіть і самопожертви.

  • визначити тему тексту;
  • визначити основну думку тексту;
  • розкажіть про свого друга (5-6 речень)

 

ІІ. Виконати практичне завдання

  • визначити частини мови у виділеному реченні
  • підкреслити в тексті хвилястою лінією прикметники
  • виконати морфологічний розбір прикметника  (за вибором)
  • провідміняти словосполучення з тексту «прикметник +іменник» (за вибором)
  • утворити ступені порівняння від прикметників: високий, добрий, прецікавий, широкий, лисий, гарний
  • записати прикметники відповідно до правил: парч..вий, грош..вий, міф..чний, клас..чний, річка не/широка, а вузька, божестве(н,нн)ий, баклажа(н,нн)ий, часопис(н,нн)ий, хіміко/технологічний, мало/забезпечений, земле/робний, старо/український.

ІІ варіант

 

І. Списати текст. Дати відповіді на післятекстові запитання

 

Однією з основних духовних потреб людини є спілкування. Спілкування з тим, кому можна довіряти, хто завжди зрозуміє та підтримає, на кого можна покластися в будь-якій життєвій ситуації. Саме таким і повинен бути справжній друг — щирим, відданим, порядним. У великому світі людині важко знайти собі такого друга, але ще важче — не втратити його через якусь дрібницю, не "розміняти" стосунки з ним. Справжнім є саме той друг, з яким разом пройшли і радощі, і печалі,  який і в радощах, і в печалях залишився поруч.  Хоча кожен із нас у якомусь сенсі є егоїстом, справжня дружба — це такі стосунки, які вимагають відданості, а іноді навіть і самопожертви.

  • визначити тему тексту;
  • визначити основну думку тексту;
  • розкажіть про свого друга (5-6 речень)

 

ІІ. Виконати практичне завдання

  • визначити частини мови у виділеному реченні
  • підкреслити в тексті хвилястою лінією прикметники
  • виконати морфологічний розбір прикметника  (за вибором)
  • провідміняти словосполучення з тексту «прикметник +іменник» (за вибором)
  • утворити ступені порівняння від прикметників: низький, суворий, пречудовий, малий, глухий, поганий
  • записати прикметники відповідно до правил: ново/грецький, давно/минулий, півтора/метровий, м'ясо/молочний, груш..вий, дощ..вий, публ..чний,  істор..чний, не/висока хата, свяще(н,нн)ий, , мільйо(н,нн)ий, вантаж(н,нн)ий,

Тема №8 Числівник

І варіант

Списати текст.

Найцінніше, що є в людини, — це здоров’я. Його не можна купити ні за які гроші. Єдине, що залишається, — берегти й підтримувати своє тіло у формі. Заняття спортом — це приємний і доступний спосіб турботи про себе, про своє тіло. Як би ми іноді не лінувалися, не стверджували протилежне, але наше тіло любить фізичне навантаження. Так-так, саме любить. Коли м’язи в тонусі, організм з легкістю долає будь-які фізичні навантаження. І як наслідок, людина відчуває себе бадьорою, повною сил.

При цьому не потрібно багато часу витрачати на важкі тренування в спортзалі. Цілком достатньо робити зарядку вранці та регулярно відвідувати заняття з фізичної культури. Якщо є охота збільшити навантаження, можна ввести у свій режим три або чотири тренування на тиждень, спрямовані на заняття улюбленим видом спорту.

Виконати завдання до тексту

  • визначити тему
  • визначити основну думку
  • розповісти про свій улюблений вид спорту (5-6 речень)

 

Виконати практичні завдання

  • визначити частини мови у виділеному реченні
  • підкреслити в тексті числівники
  • виконати морфологічний розбір числівника (за вибором)
  • провідміняти числівник  584
  • узгодити числівники з іменниками

4(стілець), 122 (учень), ½ (метр), п’ятеро (сестра), три з половиною (вагон)

  • записати годинниковий час різними способами

17.40, 19.30, 11.20

 

 

ІІ варіант

Списати текст.

Найцінніше, що є в людини, — це здоров’я. Його не можна купити ні за які гроші. Єдине, що залишається, — берегти й підтримувати своє тіло у формі. Заняття спортом — це приємний і доступний спосіб турботи про себе, про своє тіло. Як би ми іноді не лінувалися, не стверджували протилежне, але наше тіло любить фізичне навантаження. Так-так, саме любить. Коли м’язи в тонусі, організм з легкістю долає будь-які фізичні навантаження. І як наслідок, людина відчуває себе бадьорою, повною сил.

При цьому не потрібно багато часу витрачати на важкі тренування в спортзалі. Цілком достатньо робити зарядку вранці та регулярно відвідувати заняття з фізичної культури. Якщо є охота збільшити навантаження, можна ввести у свій режим три або чотири тренування на тиждень, спрямовані на заняття улюбленим видом спорту.

Виконати завдання до тексту

  • визначити тему
  • визначити основну думку
  • розповісти про свій улюблений вид спорту (5-6 речень)

 

Виконати практичні завдання

  • визначити частини мови у виділеному реченні
  • підкреслити в тексті числівники
  • виконати морфологічний розбір числівника (за вибором)
  • провідміняти числівник  963
  • узгодити числівники з іменниками

3 (конверт), 144(підручник), ¾ (сантиметр), семеро (брат), два з половиною (апельсин)

  • записати годинниковий час різними способами

19.55, 15.30, 10.15

 

Тема № 9 Узагальнення та систематизація вивченого

  •  

 

І в.

 

І.Списати текст, виконати післятекстові завдання

Мова народу - найкраще з квітучого його духовного життя, що ніколи  не в’яне й вічно знову розпускається. Ще В. Сухомлинський писав, що рідна мова - то неоціненне духовне багатство, у якому народ живе, передає з покоління в покоління свою мудрість і славу,  культуру і традиції. Бо в рідному слові народ усвідомлює себе як творчу силу. Слово рідної мови - могутній  засіб передачі історичного, культурного, морального, естетичного, побутового досвіду народу. Рідне слово - то невичерпне, животворне й невмируще джерело, з якого дитина черпає уявлення про навколишній світ, про свою родину, про своє село чи місто, про весь свій край. Віками український народ творив це багатство, відкладаючи до скарбниці рідної мови найдорогоцінніші перлини думки, почуття, фантазії. У мові одухотворюється весь народ і вся його Батьківщина. У ній втілюється небо Вітчизни, її повітря, клімат, поля, високі  гори,  долини, ліси й ріки, бурі й грози.

  • визначити тему ;
  • визначити основну думку;
  • пояснити вислів «Скільки мов ти знаєш, стільки разів ти людина» (тип тексту – роздум)

 

ІІ. Виконати завдання

1. Визначити частини мови у виділеному реченні

2. Виконати морфологічний розбір вивчених частин мови

3. Визначити значення фразеологізмів:

Як курка лапою

Розбити глек

Як у воду опущений

Бити байдики

4. Виконати словотвірний аналіз слів:

Пречудовий, заспів, прибережний

5. Записати слова відповідно до правил

Доне(ч,ч,ч)ина, шести/денка, м'ясо/молочний, екс/чемпіон, пів/яблука, пів/Києва, кілометр(а, у), Львов(а,у), Кавказ(а,у), три (підручник), 2/5 (торт), семеро (брат), казна/який, ні/хто, де/хто

 

ІІ в.

 

 

І.Списати текст, виконати післятекстові завдання

Мова народу - найкраще з квітучого його духовного життя, що ніколи  не в’яне й вічно знову розпускається. Ще В. Сухомлинський писав, що рідна мова - то неоціненне духовне багатство, у якому народ живе, передає з покоління в покоління свою мудрість і славу,  культуру і традиції. Бо в рідному слові народ усвідомлює себе як творчу силу. Слово рідної мови - могутній  засіб передачі історичного, культурного, морального, естетичного, побутового досвіду народу. Рідне слово - то невичерпне, животворне й невмируще джерело, з якого дитина черпає уявлення про навколишній світ, про свою родину, про своє село чи місто, про весь свій край. Віками український народ творив це багатство, відкладаючи до скарбниці рідної мови найдорогоцінніші перлини думки, почуття, фантазії. У мові одухотворюється весь народ і вся його Батьківщина. У ній втілюється небо Вітчизни, її повітря, клімат, поля, високі  гори,  долини, ліси й ріки, бурі й грози.

  • визначити тему ;
  • визначити основну думку;
  • пояснити вислів «Скільки мов ти знаєш, стільки разів ти людина» (тип тексту – роздум)

ІІ. Виконати завдання

1. Визначити частини мови у виділеному реченні

2. Виконати морфологічний розбір вивчених частин мови

3. Визначити значення фразеологізмів:

Як муха в окропі

Пасти задніх

Де раки зимують

Вискочити на сухе

4. Виконати словотвірний аналіз слів:

Здоровенний, підпис, сталевар

5. Записати слова відповідно до правил

Туре(чч, ч)ина, історико/правовий, червоно/гарячий, супер/хіт, пів/ящика, пів/Європи, цукр(а,у), Кривого Рог(а,у), Єгипт(а, у), чотири (студент), ¼ (день), троє (жінка), аби/хто, ні/який, будь/який

 

 

 

 

 

1

 

doc
Додано
5 липня 2019
Переглядів
2198
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку