Мета: навчальна:систематизувати знання учнів про правильні многокутники; удосконалювати навички застосування теоретичних знань на практиці; розвиваюча: розвивати логічне мислення виховна: виховувати уважність, толерантність. Тип уроку: узагальнення й систематизація знань.
Конспект уроку з геометрії “Правильні многокутники”
9 кл.
ПІДГОТУВАЛА:
УЧИТЕЛЬ МАТЕМАТИКИ Войцехівська О.С.
Геометрія 9 клас Урок з теми: «Правильні многокутники»
Мета
Навчальна:систематизувати знання учнів про правильні многокутники; удосконалювати навички застосування теоретичних знань на практиці;
Розвиваюча: розвивати логічне мислення
Виховна: виховувати уважність, толерантність.
Тип уроку: узагальнення й систематизація знань.
Хід уроку
Учитель. Доброго дня. Увага! Я хочу зробити оголошення. Сьогодні детективне агентство « Геометрія і Ко» запрошує на стажування учнів 9 класів. Вимоги, які агентство висуває до співробітників:
Як на Вашу думку,ви відповідаєте даним вимогам?Чи бажаєте ви стати в лави цих чарівних юнаків? Якщо «так», то давайте приступати до роботи.
Щоб довести,що ми гідні бути співробітниками агентства нам необхідно розслідувати справу угрупування «П М», а саме:
Як бачите справ багато, приступимо негайно до виконання
I завдання – ВИЯВИТИ ОБ’ЄКТ СПОСТЕРЕЖЕННЯ
Для цього нам необхідно пригадавши терміни розгадати кросворд та відшукати слово, яке розташувалося по вертикалі. Готові до роботи? Починаємо…
Запитання до кросворду “Многокутники”
|
|
1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
5 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
6 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
7 |
|
|
|
|
|
|
|
|
8 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
9 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
10 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
11 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
СЛАЙДИ 4 -19
Хто бачить сховане слово? ( «Многокутник».) Вірно. Що ж це за група фігур? Дайте визначення….
II завдання – ПРОВЕДЕМО УПІЗНАННЯ ОБ’ЄКТУ «П М»
Ми з’ясували як упізнати правильні многокутники, приступимо до дій:
1). Скільки на малюнку є не опуклих многокутників?
2).Які з запропонованих фігур не є опуклими многокутниками та чому?
Завдання до наочного диктанту « Многокутники»
«Вірю – не вірю»
« Впізнай мене» Встановіть вид даного правильного многокутника, якщо відомо величину його кута:
Обміняйтеся аркушами з напарником по парті, перевірте точність відповідей та підрахуйте кількість вірних відповідей. Добре. Здайте протоколи, для додання їх до особової справи угрупування
III завдання - ми вже з’ясували назву угрупування, знаємо як вирізнити його членів поміж інших геометричних фігур і тепер для остаточного уявлення про нього складемо « ФОТОРОБОТ» Скажіть, з яких елементів складаються многокутники? Які бувають многокутники? Що таке правильний многокутник? Ваша задача - скласти алгоритм побудови правильного правильного трикутника вписаного і описаного навколо кола, правильного шес тикутника вписаного і описаного навколо кола та правильного чотирикутника описаного навколо кола. Працюємо швидко. На виконання роботи 5 хвилин. Хто справиться раніше – допомагаєте товаришам. (Робота з підручником). Клас ділиться на три групи:
І група: Алгоритм побудови вписаного в коло правильного трикутника
Алгоритм побудови правильного описаного трикутника навколо кола
ІІ група: Алгоритм побудови правильного шестикутника вписаного в коло
Алгоритм побудови описаного навколо кола шестикутника
ІІІ група: Алгоритм побудови вписаного чотирикутника
Алгоритм побудови описаного навколо кола квадрата
Я бачу що всі добре справилися з цим завданням. Молодці! Ви добре працюєте і заслуговуєте на невеличкий відпочинок.
ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА
Морозиво»
Я знаю, що ви всі любите морозиво. Уявіть, що ви завітали до Снігової королеви, замерзли й самі стали схожі на морозиво. Тіло, руки, ноги, голова скуті холодом... Брр... Але прийшов добрий чарівник і сказав: «Заплющте очі! Покладіть руки на коліна. Вам зручно, вам ніщо не заважає... Зараз почнемо відтава¬ти. Зігріваються й відтаюють пальчики ніг, зігрівають¬ся й відтаюють ступні, зігріваються й розслаблюються коліна. Тепло йде від пальчиків ніг угору, ноги теплі, вони розслабляються. Зігріваються пальчики рук. Пальці розслаблюються. Зігріваються й розслаблюють¬ся долоні. Зігріваються й розслаблюються кисті рук. Тепло від кистей іде до ліктиків. Від ліктиків до пле¬чей. Руки теплі, розслабилися. Вам тепло. Тепло йде по всьому тілу, від животика піднімається до грудей, шиї, голови. Обличчю жарко. Обличчя розслабилося, ротик відкрився, голова повисла.
Розтануло морозиво, розтеклося солодкою калюжею по підлозі».
Відпочивати добре, але час повертатися до роботи.
ІV завдання - ТИПОВІ ПРОЯВИ ПОВЕДІНКИ РІЗНИХ ВИДІВ Многокутників
Будь-ласка доповніть протоколи наступними записами. Ваша задача – якщо мова йтиме про правильний многокутник, занести відповідні записи в протокол.. Будьте уважними. СЛАЙДИ __________
Я бачу, що більшість з вас знавці многокутників і ви не підете хибним шляхом виконуючи наступне завдання
V завдання - ЗІБРАТИ ДОКАЗИ
Потрібно розв'язати деякі задачі
Час вичерпано. Підпишіть та здайте роботи.
VI Підсумок уроку
Ви молодці добре попрацювали і час підвести підсумки нашої роботи в агентстві по розслідуванню справи «П М» . Завданням на сьогодні було
Скажіть які геометричні відомості допомогли вам з ним впоратися?
Вам залишилося лише доповнити справу «протоколами» та «фотоматеріалами», над якими ви і попрацюєте вдома
Домашнє завдання
Практичне 1 – побудувати правильний дванадцятикутник та восьмикутник та скласти план побудови
Час уроку обмежений, а світ геометрії красивий і безмежний, і багато цікавого залишилося за рамками уроку та чекає на вас на наступних уроках. Наша спільна робота доставила мені задоволення, за що я вам дякую. Ви добре відповідали і уважно слухали.
Найкраще працювали та отримують диплом від агентства ……..
Необхідно проявляти більше наполегливість у володінні теоретичними та практичними навичками ……..
Я сподіваюся, що решта учнів, які проходили стажування зроблять висновки та виправдають виказану їм довіру наступного разу.