Урок "Правопис прислівників. Н та нн у прислівниках"

Про матеріал
пояснення правила написання прислівників з Н і НН; формування вміння визначати в словах орфограму «Н і НН у прислівниках», аргументувати вибір написання; розвивати увагу, логічне мислення, пам'ять; виховувати повагу до рідної землі , її природи.
Перегляд файлу

Конспект уроку з української мови  в 7 класі

Правопис прислівників. Н і НН у прислівниках

Мета: пояснити правила написання прислівників з Н і НН; формувати вміння визначати в словах  орфограму «Н і НН у прислівниках», обґрунтувати вибір написання; розвивати увагу, логічне мислення, пам'ять; виховувати повагу до рідної землі , її природи.

Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу.

 

Хід уроку

I. Актуалізація опорних знань.

Виписати із тексту прикметники і дієприкметники, пояснити правопис Н, НН.

   Багряне здоровенне сонце поволі засувалося за горизонт. У незвичайній темі було чути пташиний спів. На призьбі під хатньою стріхою сиділа бабуся і розповідала гурту діток незрівнянні ні з чім, судячи з  їхніх виразів облич, історії.

II. Повідомлення теми та мети уроку.

III. Сприйняття й усвідомлення учнями нового матеріалу.

Порівняйте правопис прикметників, дієприкметників та утворених від них прислівників із вправи 432. Зробіть висновок: чи існує закономірність між написанням у них н та нн.

Поважний – поважно;                  старанний – старанно;

зляканий – злякано;                      незрівнянний –  незрівнянно;

замислений –замислено;             несказанний – несказанно.

 

Правильно! Ви  помітили, що у прислівниках пишеться стільки Н, скільки їх  у прикметниках та дієприкметниках, від яких вони утворились.

 Давайте перевіримо зроблені нами висновки із теоретичним матеріалом, вміщеним у підручнику на стор.201

 Гра на кмітливість «Н чи НН»?

  Від прикметників утворити прислівники, плескаємо в долоні один раз, якщо він пишеться з однією буквою Н  або два рази, якщо з НН.

Солов’їний, незмінний, бездонний, несподіваний, бездоганний, зляканий, гортанний, захоплений, безгомінний, непримиренний.

 

 Виконання вправи 439. Поясніть написання виділених прислівників.

1. Озвалася перша пташка чи то спросоння, чи просто звикла прокидатися найраніше (Г .Пагутяк).

2. А душу сонце знов торкне крізь скло морозне зрання (М. Рильський).

3. Позавіконню плющало (В. Захарченко).

4. Дощ надів нейлоновий плащ і кудись навмання побрів (Г .Гордасевич).

5. Вже хміль всихає понадтинню (Л. Костенко).

6. Як вовкулака попідтинню, сухий валується полин (О. Довгий).

 Проблемне запитання:  у прислівниках якого розряду найчастіше вживається орфограма Н і НН? Відповідь проілюструйте прикладами. (Орфограма Н і НН найчастіше вживаються у прислівниках способу дії).

Опитування  методом «Мікрофон».

Запитання 1.  Коли прислівники пишуться з -н-, а коли з -нн-? Наведіть приклади.

Запитання 2.    Назвіть прислівники-винятки, що пишуться з -нн- завжди. 

IV Підсумок (рефлексія)

Що було відомим?

Що вивчили нове?

Що головне на уроці?

Що цікаве?

В чому виникали труднощі?

V Оцінювання учнів.

VI Домашнє завдання

Вивчити теоретичний матеріал на стор.201, виконати вправу 440.

Творче завдання: написати твір-опис природи, використовуючи прислівники з орфограмою «одна н та нн у прислівниках».

 

docx
Додано
27 березня 2022
Переглядів
2635
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку