Тема. Префікси, співзвучні з прийменниками.
Мета:поглибити знання учнів про префікс, як значущу частину основи слова; вчити розрізняти співзвучні префікси і прийменники на слух і на письмі; правильно їх писати; розвивати зв'язне мовлення школярів; виховувати дружнє ставлення один до одного.
Хід уроку
І. Огранізаційний момент.
Ось дзвіночок пролунав
Дзвінко пісню заспівав: "Чули, діти?"(Так)
Сьогодні, урок відкритий для всіх!
Багато гостей, тож вітаємо їх:
"Ласкаво просимо!"
(Сідають)
ІІ. Актуалізація опорних знань
1. Перевірка домашнього завдання
Впр.176
- Прочитайте нові слова, які утворилися, за допомогою префіксів.
-Що таке префікс?
- Як він пишеться зі словами?
- Для чого служить префікс?
2.Каліграфічна хвилинка
Дд дд до ді де др дружба
Міцну дружбу і сокирою не розрубаєш.
- Як ви розумієте це прислів'я?
- Визначте префікс у слові розрубаєш.Позначте його.
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.
- Послухайте казку.
Жили собі в країні слів два хлопчики. Звали їх Префікс та Прийменник. Вони були друзями: разом читали книжки, разом учили уроки, разом відпочивали та все ділили порівну. Але вдача у них була різна.
Префікс був незвичайний чарівник. Щойно побачить якесь слово, подає йому руку і вмить стає частиною того слова. А Прийменник був зовсім не такий. Він ходив Країною слів з багатьма словами, та ніколи з ними не з'єднувався. Прийменник йшов з іншими на такій відстані, що між ним і словами може стати ще одне слово.
Помітила це Граматика і видала наказ: " Нехай Префікс завжди буде частиною слова, а Прийменник нехай пишеться з іншими словами окремо".
IV. Повідомлення теми та мети уроку.
- Чи здогадалися ви ,діти, про що піде мова на сьогоднішньому уроці?
- Так, сьогодні, ми будемо вчитися розрізняти префікси і прийменники, а також правильно їх писати.
V.Первинне усвідомлення матеріалу.
- Що ми дізналися про Префікс і Прийменник? Ким вони були?
- Що значить бути другом?
- Чим вони схожі?
- Чим відрізняються?
1.Побудова "Асоціативного куща"
- Що ми знаємо про префікс?
- Що ми знаємо про прийменник?
-Як пишеться префікс зі словами?
- Як пишеться прийменник?
V.Сприймання і усвідомлення нового матеріалу.
1.Вправляння в утворенні слів (ст.78, впр.181)
- Утворіть нові слова за допомогою префіксів. Утворіть сполучення слів за допомогою прийменників.
- Поясніть , як пишуться зі словами префікси й прийменники. Підкресліть прийменники. Позначте префікси.
2.Фізкультхвилинка
3.Робота в групах.
-На партах лежить завдання для кожної групи.
І група- доберіть в реченнях прийменники та префікси. Визначте префікси, підкресліть прийменники.
Картка 1 -Доберіть префікси та прийменники. Визначте префікси, підкресліть прийменники. ___малюю ____папері. ___бігти____дерева. ___ходити ____річку. ___копати____кущем. Миколка ___йшов ___товаришем. Хлопці ___штовхнулися ___ берега.
|
ІІ група- виконайте впр.183. Спишіть сполучення слів, розкриваючи дужки. Визначте префікси, підкресліть прийменники.
ІІІ група - Спишіть речення. Визначте префікси, підкресліть прийменники.
Картка 2 Діти написали на дошці дату. Поспіли груші по садах. Хлопці накосили на лузі сіна. Петрик написав на зошиті своє ім'я. Від берега відплив човен. |
Обговорення виконаного завдання
Додаток.
Списати загадку, розкриваючи дужки. Записати відгадку.
1 варіант. Сидить баба (на) грядках вся (за)кутана (в ) хустках.
2 варіант. (Під) землею птиця кубло (з) вила і яєць (на)несла.
V.Підсумок уроку.
- Діти, у вас на партах лежать картки з варіантами А та Б. Пропоную, взяти їх та відповідаючи на запитання підвести підсумки нашого уроку.
1 питання. Префікс - це частина слова,яка стоїть:
А. перед коренем Б. після кореня
2 питання Префікс служить для:
А. звязку слів у реченні Б.утворення нових слів
3 питання.Прийменник служить для:
А. звязку слів у реченні Б.утворення нових слів
4 питання. Префікс зі словом пишеться...
А. разом Б.окремо
5 питання. Прийменник зі словом пишеться ...
А. разом Б.окремо
6 питання Як визначити прийменник від префікса?
А. запам'ятати Б.вставити інше слово
-Чи сподобався вам урок?
-Що було найцікавішим?
- Які завдання викликали труднощі?
VI. Домашнє завдання
ст.79, впр.184., складіть і запишіть 4 речення зі сполученням слів поданих у вправі 183.