20 червня о 18:00Вебінар: Особливості організації навчальної діяльності учнів, що мають розлади аутистичного спектру

Урок. "Префікси співзвучні з прийменниками"

Про матеріал
Розробка уроку з української мови в 3 класі на тему: "Префікси співзвучні з прийменниками". Розробка містить цікаві завдання по темі, схеми, картки з завданнями.
Перегляд файлу

Тема. Префікси, співзвучні з прийменниками.

Мета:поглибити знання учнів про префікс, як значущу частину основи слова; вчити розрізняти співзвучні префікси і прийменники на слух і на письмі; правильно їх писати; розвивати зв'язне мовлення школярів; виховувати дружнє ставлення один до одного.

Хід уроку

І. Огранізаційний момент.

Ось дзвіночок пролунав

Дзвінко пісню заспівав: "Чули, діти?"(Так)

Сьогодні, урок відкритий для всіх!

Багато гостей, тож вітаємо їх:

"Ласкаво просимо!"

(Сідають)

ІІ. Актуалізація опорних знань

1. Перевірка домашнього завдання

Впр.176

- Прочитайте нові слова, які утворилися, за допомогою префіксів.

-Що таке префікс?

- Як він пишеться зі словами?

- Для чого служить префікс?

2.Каліграфічна хвилинка

Дд дд до ді де др  дружба

 Міцну дружбу і сокирою не розрубаєш.

- Як ви розумієте це прислів'я?

- Визначте префікс у слові розрубаєш.Позначте його.

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.

- Послухайте казку.

Жили собі в країні слів два хлопчики. Звали їх Префікс та Прийменник. Вони були друзями: разом читали книжки, разом учили уроки, разом відпочивали та все ділили порівну. Але вдача у них була різна.

 Префікс був незвичайний чарівник. Щойно побачить якесь слово, подає йому руку і вмить стає частиною того слова. А Прийменник був зовсім не такий. Він ходив Країною слів з багатьма словами, та ніколи з ними не з'єднувався. Прийменник йшов з іншими на такій відстані, що між ним і словами може стати ще одне слово.

 Помітила це Граматика і видала наказ: " Нехай Префікс завжди буде частиною слова, а Прийменник нехай пишеться з іншими словами окремо".

IV. Повідомлення теми та мети уроку.

- Чи здогадалися ви ,діти,  про що піде мова на сьогоднішньому уроці?

- Так, сьогодні, ми будемо вчитися розрізняти префікси і прийменники, а також правильно їх писати.

V.Первинне усвідомлення матеріалу.

- Що ми дізналися про Префікс і Прийменник? Ким вони були?

- Що значить бути другом?

- Чим вони схожі?

- Чим відрізняються?

1.Побудова "Асоціативного куща"

- Що ми знаємо про префікс?

- Що ми знаємо про прийменник?

-Як пишеться префікс зі словами?

- Як пишеться прийменник?

 

V.Сприймання і усвідомлення нового матеріалу.

1.Вправляння в утворенні слів (ст.78, впр.181)

- Утворіть нові слова за допомогою префіксів. Утворіть сполучення слів за допомогою прийменників.

- Поясніть , як пишуться зі словами префікси й прийменники. Підкресліть прийменники. Позначте префікси.

2.Фізкультхвилинка

3.Робота в групах.

-На партах лежить завдання для кожної групи.

І група- доберіть в реченнях прийменники та префікси.  Визначте префікси, підкресліть прийменники.

Картка 1

-Доберіть префікси та прийменники. Визначте префікси, підкресліть прийменники.

___малюю ____папері.

___бігти____дерева.

___ходити ____річку.

___копати____кущем.

Миколка ___йшов  ___товаришем.

Хлопці  ___штовхнулися   ___  берега.

 

ІІ група- виконайте впр.183. Спишіть сполучення слів, розкриваючи дужки. Визначте префікси, підкресліть прийменники.

ІІІ група - Спишіть речення. Визначте префікси, підкресліть прийменники.

Картка 2

Діти написали на дошці дату.

Поспіли груші по садах.

Хлопці накосили на лузі сіна.

Петрик написав на зошиті своє ім'я.

Від берега відплив човен.

Обговорення виконаного завдання

Додаток.

Списати загадку, розкриваючи дужки. Записати відгадку.

1 варіант. Сидить баба (на) грядках вся (за)кутана  (в )  хустках.

2 варіант. (Під) землею птиця кубло (з) вила і яєць (на)несла.

V.Підсумок уроку.

 

- Діти, у вас на партах лежать картки з варіантами А та Б. Пропоную, взяти їх та відповідаючи на запитання підвести підсумки нашого уроку.

 

1 питання. Префікс - це частина слова,яка стоїть:

А. перед коренем    Б. після кореня

 

2 питання Префікс служить для:

А. звязку слів у реченні   Б.утворення нових слів

 

3 питання.Прийменник служить для:

А. звязку слів у реченні   Б.утворення нових слів

 

4 питання. Префікс зі словом пишеться...

А. разом      Б.окремо

 

5 питання. Прийменник зі словом пишеться ...

А. разом      Б.окремо

 

6 питання Як визначити прийменник від префікса?

А. запам'ятати     Б.вставити інше слово

 

 

-Чи сподобався вам урок?

-Що було найцікавішим?

- Які завдання викликали труднощі?

VI. Домашнє завдання

ст.79, впр.184., складіть і запишіть 4 речення зі сполученням слів поданих у вправі 183.

 

 

 

 

 

 

doc
Додав(-ла)
Кабанова Анна
Додано
3 лютого
Переглядів
89
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку