Розробка уроку з української мови для учнів 3 класу. Письмовий переказ

Про матеріал
Матеріал для уроку з української мови для учнів 3 класу. Загадки, що стимулюють критичне мислення .
Перегляд файлу

Українська мова                    3 клас

Контрольна робота. Письмовий переказ:  «Котик і їжачок»

 

Мета.  Перевірити вміння  учнів  переказувати текст, логічно, зв’язано

           викладати думки,сприяти збагаченню лексичного запасу,активізувати

           його;

  • удосконалювати вміння складати план до  тексту, послідовно переповідати сюжет тексту, сприяти закріпленню граматичних знань, правописних навичок;
  • розвивати логічне мислення, розширювати знання про навколишній світ;
  • виховувати співчутливість, бажання приходити на допомогу іншим.

Обладнання:  зображенням головних героїв тексту: їжака та котика, загадки.

Хід уроку

І. Організаційний момент

Повідомлення теми і мети уроку

ІІ. Актуалізація опорних знань учнів.

Мозковий штурм

  • Що таке текст?
  • Які бувають тексти?
  • Які стилі текстів ви знаєте?
  • Що таке тема тексту?
  • Мета?
  • Яку будову має текст?
  • Як треба писати кожну частину тексту?

ІІІ. Підготовча робота

Загадки

Вдень я сплю, а прийде ніч,

Отоді вже інша річ!

Я виходжу полювати –

Стережись мишва хвостата.

Не злічити скільки штук

За життя я з’їв гадюк.

 Я  колючий, мов будяк,

Усі звуть мене….. (Їжак) Зображення їжака

                                         Має вуса, пишний хвіст

                                         І негарну звичку:

                                         Спершу добре він поїсть,

                                         Потім – миє личко.    (Котик) Зображення котика

 

-  Отже героями нашого уроку будуть котик та їжачок. Давайте пофантазуємо що може їх об’єднати ?

( Висловлювання дітей)

IV. Робота над текстом.

Читання тексту  вчителем.

 

КОТИК І ЇЖАЧОК

За Василем Сухомлинським

Один Мисливецьзнайшов у лісі маленького їжачка. Загорнув його в хустинку й приніс  додому. Поклав на підлозі в кімнаті.
  У кутку сидів маленький котик. Він і думає: "Що це за сірий клубочок?"
Плигнув котик, простягнув лапку й поторкав їжачка. Та вколовся й жалібно занявкав. А їжачок злякався й сховав голівку.
Мисливець налив у тарілочку молока й поставив на підлогу. Котик пив молоко, а їжачок боявся й підійти. Але згодом посмілів, підійшов до тарілочки й став хлебтати разом із котиком.    
Вони подружили. Поруч лягали спати, а увечері ходили вдвох до лісу на прогулянку.

Бесіда за змістом та мовний аналіз тексту.

  • Чи справдилися ваші ідеї щодо змісту тексту?
  • Хто і де знайшов їжачка?
  • Хто зустрів їжачка вдома у мисливця?
  • Як відбулося знайомство їжачка з котиком?
  • Що зробив мисливець?
  • Визначте тип цього тексту.
  • Який це стиль?
  • Назвіть початок тексту.
  • Назвіть кінцівку тексту.

V. Колективне складання плану тексту і запис його на дошці.

  1. Мисливець знайшов їжачка
  2. Знайомство їжачка з котиком
  3. Тарілка молока
  4. Дружба котика і  їжачка

VI. Повторне читання тексту самостійно.

- Що нового для себе ви дізналися з даного тексту? Висловіть свої враження від прочитаного.

VІI. Усний переказ тексту за планом.

(Запропонувати спершу тим діткам, у кого малий словниковий запас та слабо розвинене зв’язне мовлення)

VІІІ. Словниково - орфографічна підготовка.

Орфограми: мисливець, хустинка, плигнув, поторкав,занявчав, згодом, хлебтати, увечері.

Пояснення написання розділових знаків.

ІХ. Самостійне  написання переказу.

 Індивідуальна допомога.

X. Підсумки уроку.

Вибіркова перевірка робіт. Зачитати тексти, які написали дітки.

 

docx
Додано
3 лютого 2019
Переглядів
4738
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку