Другий урок із системи уроків за темою «Людські якості» з предмету Я у світі для 3 класу
На сучасному етапі розвитку української школи одним із основних завдань є підвищити якість навчання молодших школярів, активніше і цілеспрямованіше готувати їх до подальшого навчання та практичної діяльності,
Запровадження нового змісту освіти сприяє підвищенню теоретичного рівня знань учнів, розвитку їх інтелектуальних здібностей. Проте, діти відчувають труднощі, коли треба пояснити сутність виучуваних явищ, розкрити взаємозв'язки між ними. Далеко не всі учні можуть застосовувати набуті знання у змінених умовах, наближених до життя.
Вчитель повинен дбати про те, щоб підвищувати рівень знань учнів, удосконалювати навчально-виховний процес. Щоб виконати ці завдання, потрібно розв'язати ряд теоретичних і практичних проблем навчання та виховання учнів і, зокрема, проблему удосконалення м
продуктивно і раціонально оволодіють знаннями, усвідомлять їх, а і набудуть необхідних навичок і вмінь застосовувати їх на практиці в нових соціальних ситуаціях, розвинуть свої здібності, реалізують свій творчий потенціал, закладуть основи поступового переходу до самостійного навчання і регулювання своєї розумової діяльності.
Тема: Ввічливість
Мета: Вчити дітей використовувати слова ввічливості і вводити їх у речення; формувати етичні норми поведінки під час спілкування; розвивати зв’язне мовлення школярів. Допомогти учням в пізнанні своїх здібностей, розкривати їхні потенціальні можливості. Заохочувати дітей до співробітництва. Сприяти соціальному і духовному розвитку дитини, розвиткові уяви і фантазії, мови і мислення.
Тип уроку: Комбінований
Вид (форма) уроку: Урок-подорож у групах (вагонах) з використанням інтерактивних технологій (Робота в групах, незакінчене речення, Навчаючи – вчуся, сенкан, проблемне запитання, читання з припущенням, методика «Незакінчене речення»
Завдання: здійснювати навчання на засадах системного підходу, який передбачає ефективну взаємодію трьох підсистем: виховання, навчання (як засобу досягнення загальної мети виховання), особистісного розвитку (як результативної сторони виховного процесу).
Обладнання: Телевізор, комп’ютер, презентації, лист від Будьласки, 5 частин ключа, картки з розрізаними реченнями (7), Шапокляк.
Підготовка до проведення уроку:
Основний зміст:
I. Перевірка домашнього завдання.
1. Уявіть, що ви побачили стовпчик. На ньому три таблички:
— Яку з доріг ти вибереш? Чому?
2.Об’єднайтеся в 3 групи і складіть колективний сенкан ”Друг”
3.Складання одного най досконалішого сенкану.
II. Актуалізація опорних знань. Емоційний настрій на урок.
Треба дружно привітатись: «Добрий день».
Дружно й голосно сказати: «Добрий день».
Вліво, вправо поверніться, «Добрий день».
Туди-сюди посміхніться! «Добрий день».
(СЛАЙД 2) Діти! Ми отримали листа від професора Будьласки. Він пропонує Вам приїхати до Країни Ввічливості . Чи бажаєте ви помандрувати до цієї країни? Як же туди дістатися? Про це ми дізнаємося із листа професора Будьласки.
III. Оголошення теми і мети уроку
Зачитування листа учнем:
"Любі діти! Шлях у мою країну буде нелегким. Його треба подолати і підтримати один одного. Сподіваюся, ви зможете одержати ключ від країни Ввічливості (ключ намальований на цупкому папері і розрізаний на частини). На кожній станції ви будете отримувати частини ключа, які зможете скласти у ключ від країни Ввічливості ". (СЛАЙД 3)
Отже, вирушаємо у подорож!
IV. Вивчення нового матеріалу
1. Мандрувати нам допоможе Чарівний клубочок. (СЛАЙД 3) Малята, ви знаєте ввічливі слова? Тоді ось яке на вас чекає випробування. Нам потрібно пригадати слова ввічливості, та по черзі назвати їх.
Молодці! Сподіваюся, ви будете завжди користуватися ними. Діти отримують першу частину ключа.
2. Станція „Книгарня” (СЛАЙД 4)
Діти отримують другу частину ключа.
3. Станція „Здоровенькі були”
Фізкультхвилинка
V. Узагаьнення.
1. Наступна зупинка "Містечко вихованих людей". О, та тут побував хуліган. Він переплутав усі їхні правила і життя зіпсувалося, усе тепер переплуталося. (СЛАЙД 5)
Діти, допоможемо мешканцям цього містечка виправити помилки?
Робота в групах (по 4 учні). На слайді та в кожної групи речення із помилками:
1. Проходити на своє місце у кінотеатрі треба спиною до тих, хто сидить.
2. Чемний хлопчик завжди смикає дівчаток за коси.
3. Ввічливі діти ніколи не поступаються місцем старшим.
4. Виховані діти обгортку від цукерки кидають на тротуар.
5. Усі діти переходять вулицю на червоне світло світлофора.
6. Виховані хлопчики завжди лазять по деревах.
7. Дівчатка витирають руки об сукню.
(Діти виправляють речення, отримують частину ключа).
Я впевнена, що всі команди і далі будуть виконувати завдання. Запам'ятайте, щоб люди вас поважали, слухали, дотримуйтеся золотого правила: "Відноситися до людей треба так, як би ви хотіли, щоб ставилися до вас".
2. О, здається, я знаю, хто цей хуліган. Навіть, я її вже бачу… Зустріч із Шапокляк. (СЛАЙД 6)
Шапокляк. -Діти, вам сподобалися мої поради? (Відповіді)
Що? Не бажаєте таких порад?
Ведучий. Це поради справді хуліганські, нам з тобою не по дорозі. Діти, нам треба довести, що ми їй не друзі, та навчити справжніх правил поведінки. Давайте про себе прочитаємо написані правила, а потім повторимо їх для Шапокляк.
Правила: (СЛАЙД 7)
- Не поспішай першим сісти за стіл.
- Не розмовляй під час їжі.
- Не перебивай того. Хто говорить.
- Не показуй пальцями на інших.
- Не забудь зняти шапку, коли заходиш у приміщення.
- Поступайся місцем людям похилого віку.
- Не забудь вибачитися, якщо ти когось штовхнув.
Діти розповідають правила в групі, а потім по одному для Шапокляк.
Шапокляк. Добре, я зрозуміла, що ви хороші діти, я не буду вас більше затримувати. Мені соромно. Я піду до Чебурашки.
Діти отримують частину ключа.
VI. Закріплення вивченого матеріалу
Діти, подивіться, чи повністю склали ви ключ? Так, тепер ви маєте ключ від Країни Ввічливості та Доброти, ми можемо відімкнути її для себе.
VII. Підсумок уроку
Молодці діти, ви здолали всі перешкоди, пройшли складний, нелегкий шлях, не піддалися на умовляння Шапокляк, витримали екзамен Королеви Чистоти і тепер ви жителі цієї країни, це значить, що всі ви отримуєте звання ввічливих, вихованих, добрих, охайних.
Сподіваюсь, що в майбутньому ви залишитеся такими.
Так, тепер ви маєте ключ від Країни Ввічливості і можете стати жителями цієї країни. (СЛАЙД 10)
Оцінювання.
VIIІ. Домашнє завдання
1) Опрацювати статтю підручника.
2) Пригадати з друзями та батьками якнайбільше побажань та ввічливих слів, бажано таких, яких ми сьогодні не вживали.
Висновки: Очікується перехід на вищий рівень розвитку критичного мислення учнів під час виховання навичок самоконтролю та самооцінки, уміння вести діалог з собою і іншими людьми, бути об'єктивними до себе і інших, уміння співпереживати, проявляти терпіння і терпимість. Діти навчаться брати відповідальність на себе, відповідати за доручену справу, навчаться управляти своїми емоціями, сформуються навички самодисципліни, розуміння інтересів і можливостей інших людей.