Урок-презентація для 10 класу до драми "Украдене щастя"

Про матеріал
Мета:наскільки свідомо школярі зрозуміли зміст п’єси; ронзкрити й проаналізувати його (зміст), учити давати оцінку героям, аналізувати, робити висновки, узагальнювати; шляхом бесіди підвести учнів до з’ясування основних проблем твору; - розвивати образне, логічне та критичне мислення; відповідальність людини за свої вчинки та поведінку, здатність самостійно приймати рішення; виховувати в учнів загальнолюдські моральні цінності.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

І хоч буває непроглядно гірко, Не опустись до вовчого виття. О щастя – ти не піднебесна зірка, Ти – кожна мить прожитого життя. Ніна Гнатюк

Номер слайду 2

«Прочитавши драму Івана Франка «Украдене щастя», я замислився над тим, що…, був здивований…, був вражений…»

Номер слайду 3

ЩАСТЯ – ЦЕ…

Номер слайду 4

Щастя 1. Почуття або стан найвищого, повного вдоволення. 2. Сприятливий збіг обставин, талан, успіх. Тлумачний словник

Номер слайду 5

ІВАН ФРАНКО Соціально-психологічна драма “Украдене щастя”-найвизначніший твір Івана Франка Соціально-психологічна драма-це п’єса,побудована на серйозному і гострому соціальному конфлікті,який реалізується через вчинки,думки,прагнення героїв.

Номер слайду 6

Мета:наскільки свідомо школярі зрозуміли зміст п’єси; ронзкрити й проаналізувати його (зміст), учити давати оцінку героям, аналізувати, робити висновки, узагальнювати; шляхом бесіди підвести учнів до з’ясування основних проблем твору; - розвивати образне, логічне та критичне мислення; відповідальність людини за свої вчинки та поведінку, здатність самостійно приймати рішення; виховувати в учнів загальнолюдські моральні цінності.

Номер слайду 7

Цілі уроку Учні повинні знати: зміст драми І.Франка «Украдене щастя»; тему та ідею твору; характеристику персонажів п’єси – Анни, Михайла, Миколи; зміст поняття “соціально-психологічна драма”; найвідоміші театральні прем’єри вистави «Украдене щастя».

Номер слайду 8

Очікувані результати: після цього уроку учні зможуть довести, що драма має соціально-філософське підґрунтя; визначати основні проблеми твору; сформулювати власне ставлення до того, що трапилося з героями твору; висловлювати свою думку відносно морального вибору людини в житті; давати відповідь на питання: чи можливо досягнути щастя в житті?; набути навичок роботи в групі, визначаючи та аргументуючи питання; прогнозувати можливі наслідки.

Номер слайду 9

Іван Франко – трибун народний, Пророк-ватаг, ратай-співець. І громадянин благородний… М.Вороний Талант Івана Франка універсальний. І сьогодні ще: Франко – драматург.

Номер слайду 10

Проблеми драми: хто в кого вкрав щастя? чи можна вкрасти щастя?

Номер слайду 11

Асоціації :

Номер слайду 12

Робота в групах: 1.Історія написання драми «Украдене щастя». 2.У чому особливість сюжету твору? У чому полягає суть конфлікту та як він реалізується в драмі? 3. Жанр п’єси «Украдене щастя».

Номер слайду 13

Історія сценічного “життя” драми І.Франка “Украдене щастя”

Номер слайду 14

16 листопада 1893 рік – прем’єра вистави на сцені Львівського театру – справжнє свято для прихильників таланту І.Франка.

Номер слайду 15

1904 рік – прем’єра у Київському театрі корифеїв. У головних ролях: Михайло Гурман – Микола Садовський, Микола Задорожний – Іван Карпенко-Карий, Анна – Л.Лінницька. Брати Тобілевичі: І.Карпенко-Карий, М.Садовський, П.Саксаганський

Номер слайду 16

Михайло Гурман – Микола Садовський Михайло Гурман – Микола Садовський

Номер слайду 17

Микола Задорожний – Іван Карпенко-Карий

Номер слайду 18

Анна- Любов Лінницька

Номер слайду 19

30-40 роки ХХ століття – Київський театр ім. І.Франка, Анна – Наталя Ужвій, Микола – Амвросій Бучма, Михайло - Віктор Добровольський, режисер – Гнат Юра.

Номер слайду 20

Анна – славетна Наталія Ужвій

Номер слайду 21

Микола – Амвросій Бучма

Номер слайду 22

Михайло- Віктор Добровольський

Номер слайду 23

Режисер-постановник – Гнат Юра.

Номер слайду 24

«... Яку хвилю почуттів і нюансів психологічних викликав у моїй Анні Микола — Бучма? Найбільш допомогли мені очі Миколи—то повні покірливої любові, то скорботні, то докірливі та благальні, то безнадійно приречені, то гнівно пристрасні і протестуючі. Тому в четвертій дії, коли Микола питає Анну, чи вона не любить і не любила, і любити не зможе, Анна тричі відповідає «ні». Перше «ні» вона каже, не дивлячись на Миколу, упевнено. Друге, страшне для нього «ні», їй тяжко сказати — вона зустріла його очі, а проте все ж каже це «ні», каже якомога м'яко, так, ніби просить пробачення за те, що не може його любити, і третє «ні» — каже, одводячи од Миколи погляд, як і він від неї, бо Анна не може знести його страждання, хоч у самій іде боротьба за свою любов, за своє украдене щастя. Тільки тому з'явились на ці три «ні» різні інтонації, три психологічні стани…” (Наталія Ужвій)

Номер слайду 25

Микола - Богдан Ступка

Номер слайду 26

Художній фільм “ Украдене щастя ” (1984) Анна – Неле Савиченко, Микола – Богдан Ступка, Михайло – Григорій Гладій

Номер слайду 27

Номер слайду 28

Номер слайду 29

Номер слайду 30

Номер слайду 31

Номер слайду 32

Дискусія   1. Микола – один з учасників конфлікту. Хто він: жертва чи злочинець? 2.Михайло – людина, що деградує. Довести це або спростувати. 3.Анна – цільна натура. Чи можна осуджувати Анну? Погляд традиційний і феміністичний.

Номер слайду 33

Анна цільна натура Михайло суперечливий характер Микола жертва світу безправності розв’язка Убивство Миколою Михайла

Номер слайду 34

Хто в кого вкрав щастя: Анна в Миколи? Микола в Анни? Михайло в Миколи?

Номер слайду 35

Робота в групах Чого навчила нас драма «Украдене щастя»? Чи актуальний твір сьогодні? Чи змінюється з часом ставлення людей до кохання і коханих? Які цінності в коханні важливі для вас?

Номер слайду 36

Конкурс на краще складання сенкану «Щастя»

Номер слайду 37

Драму І.Франка «Украдене щастя» необхідно прочитати тому, що…

Номер слайду 38

Домашнє завдання: написати твір-роздум на одну із тем: * Чи може крадене щастя бути справжнім? *Анна – зрадниця чи жінка-страдниця, яка бореться за своє щастя. * Микола – наївний добряк чи знедолена, окрадена людина.

ppt
Додано
3 лютого 2019
Переглядів
8977
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку