Українська мова в інтегрованому курсі «Я досліджую світ» 1клас
Тема тижня: Ми - мандрівники
Тема уроку: Алфавіт. Подорож містом Букв. Гра «Буква загубилась». Як не загубитися.
Дослідницьке/ проблемне питання:
Як безпечно мандрувати?
Очікувані результати:
мовно – літературна галузь
- з увагою сприймає усні репліки й доречно реагує на усну інформацію в діалозі; (виконує певні дії у відповідь на прохання чи відповідно до інструкції)
- поповнює власний словниковий запас;
- висловлює свої думки і почуття;
- аналізує звуковий склад слова;
-сприймає інструкції до виконання завдань з конкретною метою;
- визначає, кому і для чого призначений медіатекст (мультфільм);
- імпровізує з інтонацією, тембром та силою голосу, відтворюючи репліки персонажів;
- творить нові слова на основі запропонованих.
- пояснює на основі власного досвіду, чому якась інформація зацікавила.
природнича
- використовує інформацію, отриману з відомих мені та запропонованих іншими джерел (мультфільм,географічні карти, глобус);
- описує Україну, її найважливіші географічні об’єкти, показує розташування міст України на карті.
громадянська та історична
-прогнозує наслідки різних дій, їхній вплив на людину.
Обладнання і матеріали:
- Карта України, світу/ глобус
- картка для стіни слів
- картки-роздруківки для групової роботи
- цеглинки lego
- алфавіт
- картка запитань «Досліджую медіа»
- валіза (рюкзак, дорожня сумка)/ предметні малюнки
Медіаресурси:
- презентація «Ми – мандрівники»
- відео Пісенька про абетку
https://www.youtube.com/watch?v=ch8WbaSoBKs
- мультфільм «Корисні підказки Загубився»
https://www.youtube.com/watch?v=ilmlgHbvUFo
Вправа на знайомство.
Попросіть учнів назвати по черзі своє ім’я та розповісти /показати на карті або глобусі, де мріють побувати.
Повідомлення теми і завдань уроку (слайд 1) Запитайте у дітей, чи люблять вони подорожувати?
- Якщо так, я маю для вас приємну новину – нас чекає незвичайна подорож містом Букв, ми ще більше дізнаємось, як треба діяти, аби мандрівка була безпечною і приносила тільки позитивні емоції.
Робота зі словами. Стіна слів (слайд 2)
Мандрівник подорожній турист
- Прочитайте слово мандрівники.
- Утворіть з його букв нові слова. (Учитель фіксує на дошці варіанти слів)
- Поміркуйте, кого називають мандрівником?
Висновок: Людину, яка подорожує містами або країнами називають мандрівником подорожнім туристом.
Групова активність
Гра «Буква загубилась» (слайд 3)
Запропонуйте дітям у групі відновити назви міст на картці.
К _ їв Од _ са Льв _ в
-Дізнайтеся, куди здійснять мандрівку Україною Олена, Тарас і Назар. Відповіді запишіть.
Назар – вирушить не у Львів. _______________________
Тарас поїде у столицю України. _____________________
А Олена помандрує у ______________________________
- знайдіть ці міста на карті Україні.
Досліджуємо мовні явища
Повідомте, що подорожні добре знають карти подорожей, мають план маршруту, а також різні пристрої – помічники. Для нашої незвичної подорожі також є особиста карта – Алфавіт або абетка. (Зверніть увагу на розташування алфавіту у класі: таблиця, стенд, на партах. За потребою є можливість користуватися ним)
Парна активність (слайд 4)
Запропонуйте разом із другом розглянути абетку.
- Зверніть увагу на порядок букв в алфавіті.
- Дослідіть, яка буква стоїть першою, останньою, після Н, перед П, між Б і Г. – Проведіть дослідження з другом, ставлячи по 3 питання за умовою «Я – тобі, ти – мені». За кожну правильну відповідь ви даєте другові цеглинку
lego.
- Порахуйте разом, скільки всього букв в українській абетці?
Висновок: В українському алфавіті 33 букви. Кожна буква має своє порядкове місце.
Самооцінювання
- Покажіть свою башту із цеглинок lego.
- З’єднайте дві башти, якщо вам вдалося порахувати літери алфавіту і підніміть угору.
Друкуємо букви
Письмо для себе
- Надрукуйте в зошиті відомі вам букви.
- Порахуйте, скільки літер ви записали.
Руханка
Пісенька про абетку (слайд 5)
Під музичний супровід діти співають пісеньку та імітують рухи тварин.
Взаємодіємо усно
Подорож містом Букв (слайд 6)
Розкажіть дітям, що продовжуємо подорож містом Букв.
- Розгляньте малюнок міста Букв з презентації.
- Хто живе у цьому місті?
- Чи підходить до малюнка підпис? Чому ви так думаєте?
- Що ми можемо зробити із буквами, щоб їх можна було назвати абеткою?
Організуйте колективну роботу - озвучити і знайти на малюнку відповідну букву в абетковому порядку.
Звуко-буквений аналіз слова
- Вимовте слово абетка
- Назвіть перший звук у слові абетка
- Якою буквою позначається цей звук? Чи є у слові ще звук [ а ]?
- Назвіть голосні у цьому слові?
- Скільки складів у слові? Який звук наголошений ?
- Скільки приголосних звуків?
Працюємо над словами (слайд 7)
Покажіть карту Європи і запропонуйте виконати завдання.
- Олеся склала план мандрівки Європою і позначила його першою великою буквою в назві країн і у неї вийшло слово УВАГА.
- Уважно розгляньте карту і дізнайтеся, в яких країнах Євросоюзу подорожуватиме Олеся? (Україна, Великобританія, Австрія, Греція, Австрія)
- Позначте маршрут лініями.
- Знайдіть на карті Європи, яку країну ви хотіли б відвідати як туристи.
- Поясніть свій вибір.
Рухова активність «Мандрівники»
- Оберіть транспорт для майбутньої подорожі та рухами, мімікою, жестами продемонструйте його.
Взаємодіємо письмово. Аналізуємо і сортуємо
Групова активність (слайд 8)
- Розгляньте уважно запис.
w К s j и z f ї g в k
- Закресліть літери, яких немає в українській абетці, та прочитай назву міста.
- Надрукуйте його у зошиті .
- Розкажіть друзям, що ви знаєте про це місто?
Досліджуємо медіа (слайд 9)
Зазначте, що під час мандрівки стаються різні пригоди.
Продемонструйте уривок мультфільму «Корисні підказки Загубився»
- Яка пригода сталася?
- Що вас здивувало?
-Пригадайте ситуацію у вашому житті, коли ви загубились?
- До кого варто звернутися по допомогу?
- Дізнаємося про це, чи збігаються наші поради з авторами мультфільму.
Продовження перегляду мультфільму. (слайд 10)
Карта запитань «Досліджую медіа»
- Яку інформацію я отримав/ отримала?
- У чому хочуть мене переконати?
- Чи корисні поради для мене у мультфільмі?
Театралізуємо
Залучіть за бажанням дітей змоделювати ситуацію поведінки:
Софія на екскурсії задивилася на сувеніри і відстала від групи.
- Яку важливу інформацію нам потрібно знати, щоб швидше знайтись?
Результат (слайд 11)
Я дізнався/дізналася
Я можу
Я вчусь
Підсумок
Продемонструйте дітям валізу або її малюнок.
Запропонуйте наповнити валізу теплими лагідними побажаннями, позитивними емоціями або предметами (папірець, наклейка, цукерка, тощо) – символами добра і радості, якими можна буде скористатися будь – хто у класній спільноті, коли виникне така потреба.
- Тепер ми знаємо, де у нас в класі «живуть» добро і щирість.
- Наберіть собі «повні» пригорщі доброти і обов’язково поділіться з рідними та друзями.