Урок-презентація "Мистецтво звуків", 5 клас

Про матеріал

Дана розробка містить урок-презентацію на тему " Мистецтво звуків" для учнів 5 класу за підручником Л.Г.Кондратової. Презентація яскрава, доступна дітям , відображає структуру уроку, яка відповідає методиці викладання музичного мистецтва в 5 класі: тема, мета, перевірка домашнього завдання, мотивація даної теми, вивчення нового матеріалу, слухання та аналіз музичних творів, розспівка, розучування нових музичних творів, перевірка вивченого матеріалу (тестові завдання), домашнє завдання. Вона містить творчі завдання, теоретичний матеріал, музичний словничок.

Дана розробка рекомендується учителям музичного мистецтва, які викладають музичне мистецтво у 5 класі.

Зміст слайдів
Номер слайду 1

5 клас. Музика як вид мистецтва. Підготувала презентацію вчитель музичного мистецтва. Беляєва С. В.

Номер слайду 2

Тема. Мистецтво звуків Урок 1

Номер слайду 3

Урок музики у нас Запросив усіх у клас .      Привітаймось дружно всі: До, ре, мі, фа, соль, ля, сі !rrrr

Номер слайду 4

Епіграф до уроку :«Якби все можливо було виразити словами – не було б музики». О. Сєров

Номер слайду 5

Мета уроку: - ознайомитися з поняттями «музика», «музичне мистецтво», розглянути зв’язки музики з іншими видами мистецтва; - розвивати вміння слухати музику; - виховувати інтерес до слухання класичної музики та виконання пісень українських композиторів.

Номер слайду 6

Слово «музика» (від грецького слова «мистецтво муз»). У міфах Стародавньої Греції існує дев’ять муз мистецтва і наук. За грецькими міфами, мистецтво муз дало початок музичному мистецтву, яке супроводжує людину все життя. Щодня музика запрошує нас у дивовижний світ чарівних звуків.

Номер слайду 7

Серед розмаїття музичних творів є інструментальні, які виконуються на музичних інструментах, та вокальні, які виконуються голосом.

Номер слайду 8

Музичний словничок Музичне мистецтво – це вид мистецтва, в якому зміст передається за допомогою впорядкованих музичних звуків. Музика міцно пов’язана з іншими видами мистецтва, які оточують наше життя.

Номер слайду 9

Номер слайду 10

Музика пов’язана зі : *словом (у пісні, опері); *сценічною дією (театрі, кіно,цирку); *танцем і жестом (у балеті); *візуальними образами, які мають свою «застиглу музику» (в образотворчому мистецтві).

Номер слайду 11

Знайомство з композитором Петро́ Іллі́ч Чайко́вський (1840 —1893) Російський композитор, диригент, педагог, музично-громадський діяч. У своїх творах розкривав внутрішній світ людини та створив цілу галерею незабутніх образів: ліричних і задушевних, романтичних і поетичних, веселих і трагічних.

Номер слайду 12

Музичне сприймання П. І. Чайковський. Мелодія для скрипки та фортепіано.

Номер слайду 13

Повторення правил слухання музики Лунає музика. Що виникає в уяві людини, яка її слухає? Музика своїм звуковим потоком, пульсацією ритму, мелодією звертається до людини і викликає в неї почуття й емоції. Так слухач уявляє музичний образ, який створив композитор.

Номер слайду 14

Шлях музики від творця до слухача – робота зі схемою КОМПОЗИТОР створює музичний твір тазаписує його за допомогою нотних знаків. ВИКОНАВЦІвиконують твір на музичних інструментах або голосом СЛУХАЧсприймає музичний твір відповідно до своїх поглядів, смаків, досвіду.

Номер слайду 15

Аналіз музичного твору Чи сподобалась вам прослухана мелодія? Чим саме? Про що розповідала музика? З яким видом мистецтва можна пов’язати цю мелодію? Складіть вірш до твору Чайковського, використовуючи такі слова : в гості, ніжну, скрипка, заспівала, завітала, пісню.

Номер слайду 16

Виконання творчого завданнядо слухання музики Мелодія твору неповторна. Розгляньте подані слова. Які з них найбільше відповідають характеру твору? Назвіть їх. Мелодійна, співуча, ніжна, лірична, схвильована, сумна, енергійна, радісна, жартівлива, жалібна, святкова.

Номер слайду 17

Фізкультхвилинка. Працювати пересталиІ тепер всі дружно встали. Будемо відпочивати,Нумо, вправу починати!Руки вгору, руки внизІ легесенько пригнись. Покрутились, повертілись,На хвилинку зупинились. Пострибали, пострибали,Раз – присіли, другий – встали. Всі за парти посідали.

Номер слайду 18

Повторення правил співу Чи знаєте ви як правильно співати?Сьогодні на уроці ми з вами пригадаємо правила співу. Ви уважно слухайте вірш і одночасно разом за мною виконуйте рухи.

Номер слайду 19

Щоби правильно співати,треба сісти або встати. Спинки рівні, як тростинка,руки вниз чи на колінка. В класі тиша, геть розмови!Вже до співу всі готові?Співаком не просто стати,треба вчитися співати.

Номер слайду 20

Вокально-хорова робота. Вправа «Вчимося дихати»:                            ВДИХ спокійний і повний, ніби нюхаємо квітку, але швидкий, бо може прилетіти бджілка ВИДИХ  довгий і плавний, ніби дмемо на вогник так, щоб не загасити полум'я свічки. Раз – увага! Два – вдихаймо!   Три – співати починаймо!

Номер слайду 21

Словникова робота. Що таке розспівка?Розспівка – це вправа для голосу. Розспівування готує голос до співу.

Номер слайду 22

. Розучування пісні «Веселкова пісня» (Сл. М. Ясакова, муз. О. Янушкевич)

Номер слайду 23

Виконання творчого завдання з музикування Для виконання завдання оберіть улюблений ударний інструмент і створіть музичний супровід до пісні. Перший крок – прослухайте уважно мелодію та відбийте ритмічний малюнок мелодії пісні. Другий крок – заспівайте і заграйте одночасно. Визначення найкращих виконавців.

Номер слайду 24

Узагальнення вивченого матеріалу. Рефлексія. Які види мистецтва ви знаєте? Чим вони споріднені між собою? Що поєднує музику з іншими видами мистецтва? Розкажіть. Дайте визначення музичному мистецтву. Твір якого композитора ви слухали? Які його твори ви пам’ятаєте? Розкажіть, як музика, створена композитором, доходить до слухачів. Хто бере участь у цьому процесі?

Номер слайду 25

Домашнє завдання Послухайте ”Пісню ельфа”у виконанні Фінооли Шеррі і порівняйте її з твором П. Чайковського. Розкажіть своїм рідним і друзям про вашу улюблену пісню, заспівайте її.

Номер слайду 26

Урок завершено

pptx
Додано
29 жовтня 2018
Переглядів
666
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку