19 липня о 18:00Вебінар: Реалізація національно-патріотичного проекту в закладах дошкільної та середньої освіти

Урок + Презентація на тему: "Культура харчування. Правила поведінки за столом. Столовий посуд різного призначення. Сервірування столу. Складання серветки" 2 клас

Про матеріал
Розробка уроку трудового навчання для 2 класу на тему: "Культура харчування. Правила поведінки за столом. Столовий посуд різного призначення. Сервірування столу. Складання серветки". До уроку додана презентація та фізкультхвилинка.
Перегляд файлу

План-конспект уроку трудового навчання,

проведеного Гудою Світланою Василівною

 

Тема: Культура харчування. Правила поведінки за столом. Столовий посуд різного призначення. Сервірування столу. Складання серветки.

Мета: ознайомити учнів з культурою харчування, правилами поведінки за столом, навчити правильно розташовувати посуд та столові прибори, відповідно до правил етикету, складати серветки до святкового столу; формувати та розвивати навички роботи в групах; виховувати культуру та естетичний смак, індивідуальність при виконанні завдань, охайність та творчий підхід до роботи.

Об’єкт праці: складання серветки.

Обладнання: схема сервірування столу, ТЗН (мультимедійна презентація)

Інструменти та матеріали: паперові серветки, скатертина, одноразовий столовий посуд та столові прибори різного призначення або їх шаблони із картону.

Тип уроку: комбінований. 

Клас: 2-Б.

Використана література:

  1. Навчальна програма з трудового навчання для учнів 2 класу загальноосвітніх шкіл з українською мовою навчання.
  2. Сидоренко В.К. Трудове навчання: підр. Для 2 кл./ В.К. Сидоренко, Н.В. Котелянець. – Харків: Сиция, 2012. – 128 с.: іл.
  3. Веремійчик І.Т. Трудове навчання: підр. Для 2-го кл. загальноосвіт. навч. закл. / І.М. Веремійчик, В.П. Тименко. – К.: Генеза, 2012. – 160 с.: іл.
  4. http://subject.com.ua/lesson/work/3klas_1/30.html


ПЛАН УРОКУ

 

  1. Організація класу до уроку(навчальної діяльності).
    1. Привітання з учнями.
    2. Перевірка готовності до уроку.
    3. Створення сприятливого психологічного комфорту.
  2. Актуалізація опорних знань учнів.
  3. Вивчення нового матеріалу:
    1. Створення проблемної ситуації.
    2. Оголошення теми та мотивація навчальної діяльності учнів.
    3. Вступна бесіда.
    4. Пояснення послідовності виготовлення виробу.
      1. Аналіз зразка виробу та його конструктивних особливостей.
      2. Сповільнений показ з поясненням вчителя. (По технологічній карті)
    5. Первинне закріплення вивченого матеріалу.
  4. Практична самостійна робота учнів
    1. Інструктаж з техніки безпеки.
    2. Самостійна робота учнів. Здійснення вчителем поточного інструктажу (індивідуального чи фронтального).
      1. Скласти серветки 3-х видів (вершина, парус та свічка).
      2. Засервірувати стіл (робота в групах).
  5. Підсумок уроку/Заключний інструктаж.
    1. Підсумкова бесіда.
    2. Аналіз та оцінювання робіт учнів.
    3. Прибирання робочих місць.

 


ХІД УРОКУ

  1. Організація класу до уроку(навчальної діяльності).
    1. Привітання з учнями.
  • Доброго дня, діти! Мене звати Світлана Василівна і на сьогоднішньому уроці трудового навчання ми попрацюємо разом.
    1. Перевірка готовності до уроку.
  • Перевірте чи на ваших партах є все необхідне для сьогоднішнього уроку. А саме: серветки.
    1. Створення сприятливого психологічного комфорту.
  • Для того, щоб урок був цікавим та захоплюючим нам потрібно бути:.

У – уважними.

Р – розумними.

О – організованими, охайними.

К – кмітливими.

  1. Актуалізація опорних знань учнів.
    • Якими матеріалами та інструментами ви зазвичай користуєтеся на уроках трудового навчання? (папір, картон, пластилін, тканина, ножиці, клей)
    • Хто мені пригадає, що таке папір? (це листи, що складаються переважно з волокон деревини)
    • А які вироби вам доводилося виготовляти з паперу? (аплікації, витинанки, оригамі)
    • Пригадайте, які види паперу ви знаєте? (кольоровий, газетний, писальний, обгортковий, картон, вбирний)
    • І сьогодні ми будемо працювати одним з них.
  2. Вивчення нового матеріалу:
    1. Створення проблемної ситуації.
    • Зверніть увагу на картинку. Хто з дітей поводиться неправильно? Які б ви поради могли дати дітям?

  1. Оголошення теми та мотивація навчальної діяльності учнів.
  • Отже, тема нашого уроку звучить так: «Культура харчування. Правила поведінки за столом. Сервірування святкового столу. Складання серветки.»
  • Все це вам допоможе не відчувати себе ніяково при відвідуванні різноманітних закладів харчування, в тому числі ресторану, адже ви будете ознайомлені із кожним столовим прибором розміщеним на столі, також це допоможе вам правильно та естетично накрити на стіл в честь якогось свята і, звичайно ж, ви зможете подати серветку у дуже естетичному вигляді.
    1. Вступна бесіда.
  • Культура харчування виявляється в умінні правильно поводитися за столом та сервірувати святковий стіл.
  • Ще з дитинства ми маємо привчатися до культурної поведінки за столом, відповідно до правил етикету. Нам необхідно не тільки вміти правильно поводитися, але й пояснювати правила поведінки іншим.
  • Давайте спробуємо ж з вами вияснити, які правила культури харчування або, іншими словами, правила поведінки за столом існують.
  • Правила культури харчування:
  1. Перед тим як сідати за стіл, помий руки.
  2. Перш ніж їсти, постели серветку на коліна.
  3. Не клади лікті на стіл, тільки зап’ястя.
  4. Виделку тримай у лівій руці, ніж – у правій.
  5. Не відволікайся від їжі розмовами, читанням, грою.
  6. Якщо страва гаряча, не дмухай на неї.
  7. Якщо страву можна їсти виделкою, не користуйтеся ложкою.
  8. Не слід використовувати ніж, якщо ти їж: котлету, яєчню, рибу, холодець, сирники. Усі ці страви можна легко розламати виделкою.
  9. Не їж з ножа, щоб не справити на інших негативне враження і не порізати рота.
  10. Якщо тобі знадобилося те, що знаходиться поодаль від тебе, не намагайся дотягтися до страви через весь стіл, попроси сусіда тобі це передати.
  11. Пережовуй їжу з закритим ротом.
  12. Ніколи не розмовляй з набитим ротом. Навіть якщо тебе щось запитують, не поспішай відповідати, проковтни їжу і тільки потім говори.
  13. Витирай руки і рот тільки серветкою.
  14. Після їжі обов’язково подякуй тому, хто її приготував.
  • Уявіть, що ви запросили багато гостей і хочете організувати бездоганне свято з урочистою атмосферою. Тоді святково сервірований стіл стане кращим елементом вашого свята.
  • Сервірування столу – це підготовка й оформлення його для вживання їжі. Гарно оформлений стіл підвищує настрій і апетит.
  • Давайте розглянемо декілька основних правил сервірування столу:
  1. Накрити стіл скатертиною. Білий колір скатертини надасть урочистості будь-якому прийому.
  2. Розставити тарілки та столові прибори. Існує чотири види тарілок — супова, або глибока тарілка; сервірувальна тарілка, яка має бути великою за розміром і неглибокою; тарілка для гарячого — середня неглибока тарілка; а також пиріжкова (десертна) тарілка, яка є найменшою.

Спершу навпроти кожного місця для гостя ставлять сервірувальну тарілку. На неї ставлять або тарілку для гарячого, або глибоку тарілку для супу. Пиріжкову тарілку розміщують зліва від сервірувальної. Пиріжкова тарілка використовується для хліба, кондитерських виробів, десертів. Протягом усієї трапези тарілки міняються, але сервірувальна тарілка залишається завжди.

Згідно із правилами сервірування, ложку для супу і ножі розташовують праворуч від тарілки лезом до неї, виделки — ліворуч.

  1. Поставити скляний посуд. В даному випадку мається на увазі стакан для води та інших напоїв.
  2. Розкласти серветки. Згорнуті серветки кладуть кожному гостеві на закусочну тарілку.

http://subject.com.ua/lesson/work/3klas_1/3klas_1.files/image038.jpg


  • Як ви вважаєте, люди якої професії займаються сервіруванням столу? (офіціанти)
  • А чим ще займається офіціант? Які ще він має обов’язки? (розносить їжу, прибирає на столах за відвідувачами)
  • А чи є ця професія взагалі потрібною? Чому?
  • Молодці!
  • А навіщо офіціанти при сервіруванні столу кладуть також і серветку?
  • Правильно, тому що серветка — неодмінний предмет сервірування столу, адже без неї неможливо дотримувати чистоти та охайності за столом.
  • Зазвичай використовують полотняні, тобто тканеві серветки, однак їх можна замінити паперовими.
  • Як ви вже зрозуміли, основне призначення серветки полягає в тому, щоб уберегти костюм кожного гостя від потрапляння випадкових бризок, крапель, крихт. Нею також обтирають пальці і губи під час і після їжі.
  • Існує безліч способів згортання серветок. Під час сервірування столу до сніданку або обіду зазвичай серветки складають учетверо, трикутником, навпіл і загортають рулетом, що, до речі, не дуже складно, а для урочистої вечері або обіду допустимі більш складні форми складання серветок — вітрилом, ковпачком, свічкою та ін.
  • Сьогодні ми з вами також спробуємо скласти серветку декількома способами.
    1. Пояснення послідовності виготовлення виробу.
      1. Аналіз зразка виробу та його конструктивних особливостей.
  • Погляньте будь ласка на ці згорнуті серветки.
  • Як ви вважаєте, за допомогою якої техніки вони були згорнуті? Що вам це нагадує? (техніку орігамі)
  • А за допомогою яких дій ми змогли одпржати такий результат? (складання та скочування)
    1. Сповільнений показ з поясненням вчителя. (По технологічній карті)
  • Зараз я пропоную розглянути декілька способів складання серветок, спочатку простіший, а далі складніший. Спочатку уважно послухайте як потрібно складати серветку, а пізніше і у вас буде можливість це зробити.

ВЕРШИНА

http://subject.com.ua/lesson/work/3klas_1/3klas_1.files/image039.jpg

  1. Серветку складіть навпіл по горизонталі, згином догори.
  2. Верхні кути прямокутника складіть досередини.
  3. Бічні сторони трикутника сумістіть, щоб їхні гострі кутки зійшлися внизу.
  4. Переверніть фігуру та підігніть нижні кінці вгору і злегка пригладьте.
  5. Зігніть по вертикальній осі складками всередину.
  6. Поставте серветку вертикально.

 

ПАРУС

http://subject.com.ua/lesson/work/3klas_1/3klas_1.files/image040.jpg

  1. Базова форма серветки — трикутник.
  2. Скрутіть серветку трубочкою до половини.
  3. Поставте серветку вертикально, з’єднуючи краї.

 

ЗАЙЧИК

 

Похожее изображение

ЛИСТОК

  1. Склади серветку по діагоналі «гармошкою».
  2. Згорни навпіл.
  3. Один кінець притисни тарілкою, як показано на малюнку.
  4. Вільний кінець серветки розправ у вигляді листка.

 

СВІЧКА

http://subject.com.ua/lesson/work/3klas_1/3klas_1.files/image041.jpg

  1. Базова форма серветки — трикутник.
  2. Відігніть на 2-3 см нижню сторону і переверніть.
  3. Скачайте серветку в щільну трубку, заховайте кінчик під основу.
  4. Відігніть верхню частину і красиво сформуйте «вогонь».
    1. Первинне закріплення вивченого матеріалу.
  • Отже, що нам потрібно робити, щоб скласти серветку у вигляді листка? Поясни, будь ласка.
  • А що для того, щоб отримати свічку?
  1. Практична самостійна робота учнів
    1. Інструктаж з техніки безпеки.
  • Зараз ми з вами будемо приступати до роботи, але для початку пригадаємо, як ми маємо себе поводити під час роботи:
  1. На робочому місці дотримуйте чистоти і порядку.
  2. Не ходіть по класу.
  3. Не спілкуйтеся в процесі колективної роботи дуже голосно.
    1. Самостійна робота учнів. Здійснення вчителем поточного інструктажу (індивідуального чи фронтального).
  • Отже, приступаємо до виконання завдання. Я вам буду послідовно показувати, як потрібно виготовляти виріб, а ви повторюйте за мною. Кому потрібна допомога – підіймайте руку.
    1. Скласти серветки 3-х видів (вершина, парус та свічка).
    2. Засервірувати стіл (робота в групах).

При сервіруванні столу діти будуть використовувати скатертини (при можливості), картонний посуд та картонні інструменти для вживання їжі, тобто їх шаблони та власноруч складені серветки, які склали перед цим.

  1. Підсумок уроку/Заключний інструктаж.
    1. Підсумкова бесіда.
  • Отже, якою була тема нашого уроку? Про що ми сьогодні говорили? (про культуру харчування, сервірування столу, поведінку за столом, складання серветок)
  • Які правила культури харчування ви запам’ятали?
  • Хто пригадає, якою є послідовність сервірування столу? (накрити стіл скатертиною, розставити тарілки та столові прибори, розставити склянки, покласти серветку).
  • Який посуд використовують для сервірування столу? (сервірувальна тарілка, тарілка для супу, для гарячих страв та десертна, а також стакани та різноманітні столові прибори)
  • А які саме столові прибори ставлять на стіл? (ложку, ніж та виделку)
  • А для чого на столі необхідна серветка? (щоб уникнути забруднення одягу)
  • Що з нею роблять для того, щоб сервірований стіл виглядав привабливо? (згортають у різні форми)
  • А які форми ви сьогодні навчилися надавати серветці? (зайчик та свічка)
    1. Аналіз та оцінювання робіт учнів.
  • А для того, щоб краще запам’ятати розміщення різноманітних столових предметів на столі, нам варто поглянути на сервіровку столів один одного. Давайте поглянемо, хто як засервірував свій стіл.
  • Молодці! Ви всі чудово впоралися із своїм завданням!
    1. Прибирання робочих місць.
  • А тепер, приберіть ваші робочі місця: зберіть картонний посуд, інструменти для прийому їжі та скатертини та приготуйтеся до наступного уроку. Мені було дуже приємно з вами працювати! До побачення!

1

 

zip
Додав(-ла)
Гуда Світлана
Додано
16 квітня
Переглядів
185
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку