21 серпня о 18:00Вебінар: День Незалежності України: освітня та виховна складова в контексті гуманітарної політики держави

Урок-презентація на тему "Телебачення"

Про матеріал

Цікавий урок для 11 класу, як працює телебачення з боку фізики. Презентація містить усі частини уроку: тему, триєдину мету, новий матеріал, задачі для закріплення, висновок.

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Тема уроку: «Телебачення»Мета: Навчальна: ввести поняття “телебачення”, “засоби комунікації”; виявити закономірності розвитку телебачення в Україні як засобу масової інформації та комунікації;проаналізувати сучасні тенденції в розвитку українського телебачення як засобу комунікації; ознайомити учнів із практичним застосуванням електромагнітних хвиль; Розвиваюча: розвивати пізнавальний інтерес учнів, пам'ять, увагу,вміння аналізувати й робити висновки; Виховна: виховувати в учнів прагнення до самостійного поповнення знань, почуттяпатріотизмуі гордості за вітчизняну науку.

Номер слайду 2

Запитання класу: 1. Пригадаємо, яке явище називається електромагнітною індукцією?Відповідь: Явище виникнення вихрового електричного поля в результаті зміни з часом магнітного поля.

Номер слайду 3

Запитання класу: 2. У 60-х роках 19 ст. існування електромагнітних хвиль теоретично передбачив англ. вчений Джеймс Максвелл. В чому полягає суть цієї теорії?Відповідь: Полягає в тому, що магнітне поле створює електричне поле, яке у свою чергу, створює поле магнітне і т. д., то при цьому повинні існувати електромагнітні хвилі.

Номер слайду 4

Запитання класу: 3. У 1886 р. електромагнітні хвилі були вперше експериментально добуті і вивчені німецьким фізиком Генріхом Герцом. Який дослід проводив Герц?

Номер слайду 5

Відповідь: До високовольтної котушки Герц приєднав провідник із кульками на кінцях. Через кульки Герц пропускав струм великої напруги, при цьому вони заряджалися різнойменними зарядами і між ними відбувався електричний розряд. В результаті цього кульки перезаряджалися, між ними знову проскакувала іскра – процес повторювався багато разів, тобто виникали електричні коливання. На деякій відстані від цього провідника Герц розмістив виток проводу на кінцях якого є також кульки. Герц помітив, що під час утворення іскри між кульками коливального контуру, іскри появлялись і між кульками витка проводу. Герц із цього зробив висновок, що резонатор приймає електромагнітні хвилі, що випромінював в навколишнє середовище відкритий коливальний контур. Недоліком досліду було те, що електромагнітні хвилі приймались резонатором на відстань в кількаметрів.

Номер слайду 6

Задача: Вариант № 1 Вариант № 2

Номер слайду 7

Номер слайду 8

1 Електромагнітна хвиля. Авідкритий коливальний контур2 Вібрації Герца. Бдобуток густини енергії електромагнітної хвилі та швидкості її поширення3 Густиною потоку випромінювання називається. Впроцес поширення у просторі з часом вільного електромагнітного поля4 Когерер. Гпередача та прийом інформації за допомогою радіохвиль5 Радіозв'язок. Дчутливий детектор хвиль. Епроцес виділення звукових коливань із прийнятих модульованих. Відповідь: 1-В, 2-А, 3-Б, 4-Д, 5-Г

Номер слайду 9

Ознайомлення з новим матеріалом. Електромагнітні коливання, які здійснюються з частотою в мільйон мільярдів герців, наш зір сприймає як світло. У тисячу раз повільніші коливання шкіра може відчувати як тепловий промінь. Електромагнітні коливання, частота яких лежить у межах від кількох кілогерців до тисяч мегагерців, органи чуття не сприймають, але вони мають велике значення в нашому житті. Ці коливання можуть поширюватись, як і світло та тепло, у вигляді променів. Латинською мовою слово «промінь»–«радіус». Від цього кореня і утворене слово радіохвилі. Радіохвилі – це коливання, породжувані струмом високої частоти. Основне, найважливіше їх застосування – це телефонний і радіозв’язок. Радіозв’язок – це передача та прийом інформації за допомогою радіохвиль, які поширюються в просторі без проводів. Радіозв’язок – це колективне винайдення. Початок поклав англійський фізик Майкл Фарадей, який у 1831 р. відкрив явище електромагнітної індукції.

Номер слайду 10

Номер слайду 11

Українське телебачення

Номер слайду 12

Яку шкоду приносить телевізор

Номер слайду 13

Яку шкоду приносить телевізор. По-перше, телебачення забирає дуже багато часу. Спочатку телеглядачі насолоджувались передачами тільки тоді, коли з’являлася вільна хвилинка. Зараз же багато людей настільки захоплені переглядом різних серіалів, що відволікаються від горезвісного ящика тільки в процесі показу рекламних блоків. Брак часу для інших справ – основна небезпека, що підтверджує, що дивитися телевізор шкідливо з точки зору проведення свого дозвілля.

Номер слайду 14

Яку шкоду приносить телевізор. По-друге, вам потрібно змиритися, що телевізійна індустрія спрямована на те, щоб зробити вас гірше, ніж ви є насправді. Секс, жадібність і страх – основні важелі впливу на розум телеглядача, які активно використовуються практично всіма продюсерами. Фільми повні насильства і крові, хтиві сексуальні стогони присутні скрізь, а телепередачі, що розповідають про те, як хтось заробляє мільйони, заворожують у блакитних екранів тисячі бідних мрійників.

Номер слайду 15

Яку шкоду приносить телевізор. По-третє, не секрет, що перегляд телевізору знижує розумову працездатність. Під час перегляду передач мозок людини не схильний шукати нові рішення будь-яких завдань. Креативність і бажання творити повністю замінюється безперервним споживанням готового інформаційного продукту. Людина, яка цілими днями вбирає в себе те, що підносить телевізійна індустрія, починає нагадувати бездумну рослину.

Номер слайду 16

По-четверте, телевізор робить з вас бідняка. Крім того, що реклама стимулює телеглядачів купувати товари, які не мають ніякої цінності і абсолютно даремні, ТВ формує у своїх прихильників споживчий світогляд в найгіршому сенсі цього слова. Блакитний екран активно вбиває в голову те, що соціальний статус оцінюється виключно ціною аксесуарів, якими ви володієте, або дорожнечею марки автомобіля, на якому їздите. Телевізор підкладає вам сурогатну неправдиву мрію, яка не привнесе у життя зовсім нічого. Яку шкоду приносить телевізор

Номер слайду 17

Висновок: Разом з радіомовленням телебачення є одним з найбільш масових засобів інформації, освіти, політичного і культурного виховання людства; також одним з основних засобів зв'язку, широко використовуваним у наукових дослідженнях при обсервації об'єктів з віддалі, в техніці, промисловості, транспорті, будівництві, сільському господарстві, метеорології, космічних і нуклеарних дослідженнях, у військовій справі тощо.

Номер слайду 18

Закріплення 1. Яку роль відіграє телевізор у вашому житті?інформація, розваги2. Які види телебачення вам відомі? аналогове, цифрове, кабельне3. Навіщо передавальні антени телецентрів розташовують на багатометрових вишках? щоб збільшити дальність передачі

Номер слайду 19

Підсумки Закінчи речення: Корисного для себе отримав….. Атмосфера на уроці……Мій емоційний стан….. Свою роботу оцінюю…

Номер слайду 20

pptx
Пов’язані теми
Фізика, Розробки уроків
Додано
25 жовтня 2018
Переглядів
867
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку