23 квітня о 17:00Вебінар: Дистанційне навчання з «На Урок»: інструменти для ефективної та цікавої роботи

Урок + презентація "Народні казки"

Про матеріал

Конспект уроку з літературного читання за темою "Народні казки" у 2 класі за підручником Віри Науменко.

До конспекту уроку також розроблена презентація.

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Ки-ки-ки — дуже любим ми казки. Ця-ця-ця — ох цікава казка ця. Ни-ни-ни — вчать всьому нас вони. Ву-ву-ву — хочу слухати нову. Мовлєннєва розминка

Номер слайду 2

Леонід Глібов. Була собі бабуся Гася: Гладуху добре всякий знав... Якась чудна вона вдалася,І досі я не розгадав. Грицько Бойко. Глянь: В лелечій. У оселіВ білих. Льолях. МиліЛелі.

Номер слайду 3

ро дні Наки каз. Народні казки

Номер слайду 4

Номер слайду 5

Словникова робота. Одвічний – (який існує від найдавніших часів) споконвічний, прадав-ній, прастарий. Зазнайство – риса людини, яка ставиться з погордою або зневагою до інших. Лукавство – лукавість, хитрощі, лицемірство. Хиба – недогляд, помилка, недолік.

Номер слайду 6

Перегляд файлу

Урок літературного читання

Тема. У світі української народної казки.

Мета: розширювати знання учнів про казку як вид усної народної творчості; навчити розпізнавати такі твори з-поміж інших, орієнтуватися в їх особливостях; розвивати вміння відтворювати зміст прочитаного; виховувати любов до казок.

Обладнання: презентація, відео з фізкультхвилинкою, «дерево думок», робочий зошит (В. Науменко).

Хід уроку

І. Організація класу

ІІ. Мовленнєва розминка

1. Робота над чистомовкою.

(1слайд)

Ки-ки-ки — дуже любим ми казки.

Ця-ця-ця — ох цікава казка ця.

Ни-ни-ни — вчать всьому нас вони.

Ву-ву-ву — хочу слухати нову.

2. Розчитування за складовою таблицею.

Робочий зошит с.77

ІІІ. Актуалізація опорних знань

1. Перевірка домашнього завдання.

Який розділ ми завершили вивчати?

Пригадайте твори, що найбільше запам’ятали.

2. Гра «Знайди відповідність».

(2 слайд)

– Уважно прочитайте рядки творів, в 2 колонці віднайдіть малюнок до них, а в 3 колонці їх автора.

IV. Повідомлення теми та мети уроку

(3 слайд)

Ми починаємо вивчати новий розділ. Розшифруйте його назву. Що ми будемо вивчати?

V. Вивчення нового матеріалу

1. Розповідь вчителя.

(4 слайд)

Що таке казка? Жила-була вона з прадавніх часів, про які вже стародавні книги не пам’ятають. Протягом століть казки були і залишаються чарівними джерелами доброти і милосердя, яких завжди так бракує в житті. Створені в сивій давнині, їх, як і всю усну народну творчість, переказували з вуст в уста, від одного оповідача до іншого. Гортаючи сторінки улюблених казок, ми розуміємо, що казки це наші великі вчителі, які спочатку виховують, а вже потім розважають. Казка це диво. Вона дає нам привід для роздумів, повчає, приносить багато радості.

2. Робота з підручником.

– Послухайте вірш А.Костецького. (с. 34) Чому, на вашу думку, автор дібрав такі слова? А які слова ви би використали?

3. Вправа «Дерево думок».

– На листку ви бачите дерево, але воно не має листя, одні гілки. Це дерево думок. Зараз ми дамо йому наші думки, щоб воно не було голим. Скажіть одним словом, що таке для вас «казка». (учні відповідають, вчитель записує на дереві)

4. Опрацювання тексту про казку Всеволода Нестайка.

а) Читання тексту вчителем.

б) Словникова робота.

(5 слайд)

Одвічний –  (який існує від найдавніших часів) споконвічний, прадав-ній, прастарий.

Зазнайство риса людини, яка ставиться з погордою або зневагою до інших.

Лукавстволукавість, хитрощі, лицемірство.

Хиба недогляд, помилка, недолік.

в) Читання тексту учнями «ланцюжком».

Про що головне завжди йдеться в казках? (боротьба добра зі злом)

З чого починається боротьба добра і зла?

Які казки найдавніші? (Про тварин)

Фізкультхвилинка (відео) 

VІ. Закріплення вивченого матеріалу

1. Відгадування загадок.

(6 слайд)

На городі виростала,

Сили набирала,

Непомітно, дуже швидко Великою стала.

Став дід усіх гукати Та красуню рвати.

А цю казку, діти, ви Встигли відгадати. («Ріпка»)

 

Підробив він голосок,

Став малим співати.

Здогадалися вони:

Вовк не наша мати. («Вовк і семеро козенят»)

 

Ой, набридло на віконці

Все на сонечку сидіть.

Я візьму і покочуся,

Щоб побачить весь світ. («Колобок»)

 

Маленьке, сіреньке,

Біди наробило,

Щось біле кругленьке

Хвостиком розбило.

Сумує бабуся і плаче,

Дідусь витирає сльозу,

А курочка кудкудаче:

«Я вам золоте принесу!» («Курочка Ряба»)

 

Сидить півник на печі

Їсть смачненькі калачі.

Ось лисичка прибігає,

Півника мерщій хапає.

Біжить котик рятувати,

В лиса півника забрати. («Котик і півник»)

Хто є авторами цих казок? Чому їх називають народними?

VІІ. Підсумок уроку

Який новий розділ почали вивчати?

Що читатимемо в цьому розділі?

Які казки називають народними?

Які з них найдавніші?

Домашнє завдання: с. 34-35 читати, виконати завдання зі «Скриньки народних казок»

 

 

 

 

zip
Додано
4 лютого 2018
Переглядів
3761
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку