Урок + презентація "Ознайомлення з дією множення"

Про матеріал
Ознайомити учнів із дією множення, сформувати уявлення про взаємозв’язок дії додавання і множення, формувати навички швидкої лічби, вміння творчо працювати над задачею; розвивати мислення, увагу, пам'ять, вміння аналізувати, підводити підсумки, виділяти головне; розвивати математичне мовлення, комунікативні здібності учнів; виховувати старанність, охайність, інтерес до вивчення математики, товариськість, доброту, взаємодопомогу, добросовісність, чесність.
Перегляд файлу

Математика

2 клас

Тема: «Ознайомлення з дією множення. Знак множення»

Мета: ознайомити учнів із дією множення, сформувати уявлення про взаємозв’язок дії додавання і множення, формувати навички швидкої лічби, вміння творчо працювати над задачею; розвивати мислення, увагу, пам'ять, вміння аналізувати, підводити підсумки, виділяти головне; розвивати математичне мовлення, комунікативні здібності учнів; виховувати старанність, охайність, інтерес до вивчення математики, товариськість, доброту, взаємодопомогу, добросовісність, чесність.

Тип уроку : комбінований

Вид уроку: урок - подорож

Обладнання: карта подорожі, мультимедійна презентація № 5

Хід уроку

І. Організація класу

Ви почули вже дзвінок,

Він покликав на урок!

Кожен з вас приготувався,

На перерві постарався.

Зараз сядуть лиш дівчатка,

А за ними і хлоп’ятка!\

  • Девіз нашого уроку: «Граючи – навчаємось!»

ІІ. Вступна бесіда

  •                   На сьогоднішньому уроці математики  ми вирушаємо в подорож для того, щоб оволодіти новими знаннями і зробити нове математичне відкриття. Сьогодні у нас урок-подорож. А на чому ми будемо подорожувати ви дізнаєтесь, коли обчислите вирази, виконаєте завдання.
  •                   Обчисли вирази і відгадай слово, розташувавши відповіді у порядку зростання.

8+8                                            8      12    14    16    18    22

7+7                                            р       а       к      е      т       а

11+11

9+9

6+6

4+4

  • Пропоную відправитися на ракеті у математичну « Космоподорож» із нашим новим другом Косміком.
  • «Маршрутний лист» нашої подорожі:

І. Планета « Повторення»

ІІ. Планета «Нових знань»

ІІІ. Планета «Закріплення»

  • У кожного з вас є карта уроку на парті. Сьогодні ви працюватимете за цією картою. Кожне правильно виконане завдання будете відмічати, обвівши у нижньому кутику зірочку, якщо ні, то зірочку не обводимо.

ІІІ. Актуалізація опорних знань

Усні обчислення

  1. «Віднови код»
  • Заплющуємо очі, рахуємо: 5,4,3,2,1 – пуск!
  • Ми опинились на І планеті
  • Що ми повинні зробити на цій планеті?
  • І перше завдання від Косміка:  2, 4, 6, 8…
  • Віднови код, встанови закономірність, допиши пропущені числа.
  • Що спільного між цими числами?
  • Які числа дописали?
  • Яке наступне число?
  • На скільки збільшується кожна наступна відповідь?
  • Полічи двійками до 20!
  1. Каліграфічна хвилинка
  • Запиши каліграфічно 5 двійок.
  • Якщо всі двійки додати, скільки буде?

                  ( обведи         )

  1. Гра «Близнюки»

 

  • Запиши кожне наступне число сумою розрядних доданків. ( попрацюй самостійно)
  • Один учень біля дошки! Перевіримо!

4=2+2                                    8=4+4

6=3+3                                    10=5+5

                                                                                                                                                     ( обведи   )

  1. Гра «Рахівничок»

- Попрацюй в парі! Обчисли швидко.

- Який приклад ми не обчислили? Чому?

40+40

9+9

5+5

20+20+20

7∙7

  • Що цікавого ви помітили у виразах? Що можете сказати про доданки?
  1. Задачі

« Три косморавлики повзли                                           « Чотири ракети ми збудували,

По три квіточки несли,                                                        По чотири Косміки в них посідали.

А ви їм допоможіть,                                                             Нас похвалили мама і тато.

 Всі квіточки полічіть.»                                                         І попросили Косміків порахувати.»

 3+3+3=9                                                                                                   4+4+4+4=16

  • Ми виконали завдання на планеті «Повторення».
  • Які числа ми додавали?
  • Що цікавого ви помітили у виразах?
  • Завдання виконали! Рушаймо далі! 5, 4, 3, 2, 1 – пуск!

IV. Вивчення нового матеріалу

  • Ви опинилися на планеті « Нових знань»
  • Що ми повинні зробити на цій планеті?
  • Чому вона так називається? 
  1. Гра « Блискавка»

№5 – гра « Блискавка»

4+4+4

8+9

7+7+7

9+6+5

2+2+2+2+2+2+2+2+2( обведи           )

  • Перед вами записані вирази. Обведи вирази з однаковими доданками.
  • Зачитай!
  • Останній вираз обчисли з сусідом по парті.
  • Розкажіть, як ви міркували.
  • На скільки ви збільшували кожне наступне число? По скільки додавали?
  • Скільки доданків ви додали?
  • Чи зручно вам було додавати?
  • А хто знає, як можна швидко обчислити цей вираз? Запишіть!
  • Мешканці планети записали цей вираз так:

                   2+2+2+2+2+2+2+2+2=2∙9

  • Як ви думаєте, що означає цей вираз?
  • У нас вийшло 9 доданків, кожен з яких дорівнює 2.
  • Чи відомо вам, друзі, як в математиці називається сума однакових доданків?

 

  1. Оголошення теми і мети уроку ( Ознайомлення з дією множення. Знак множення)
  • Додавання однакових доданків називаємо множенням і цю суму ми можемо записати так:

                    2∙9=18

  • Що означає запис?

(2 – у сумі є доданком, число 9 – скільки разів узяли число 2, крапка означає дію множення)

  • Прочитаємо цей вираз:  2∙9=18

 

  1. Правило ст.100

( додавання однакових доданків називається сумою)

  • Який знак означає дію множення?
  • На що вказує перше число? Друге?

 

 

  1. Робота в підручнику

№584 ст.100 (колективно)

  • Замініть приклади на додавання прикладами на множення.

2+2+2+2+2                                          6+6

3+3+3+3+3                                          7+7+7

4+4+4                                                                         П      

 

 

  1. №585 ( « Навпаки»)   
  •  Спробуйте замінити приклади на множення прикладами на додавання.

        3∙5=3+3+3+3+3  ( число 3 додаємо 5 разів)

  • Як ми називаємо суму однакових доданків?
  • Які нові знання одержали на планеті « Нових знань»?

 

  1. Фізхвилинка

 

  1. Підсумок
  • Які нові знання здобули?
  • Чого навчилися?

V. Закріплення матеріалу

 -      Заплющуємо очі і відправляємося на ІІІ планету.

 -      Що повинні зробити тут?

          1.  Самостійна робота

 -      Попрацюйте самостійно!

 -      Синя група « Пильне око» - знайди і виправ помилку!

 -      Жовта група « Побудуй» - допиши вирази!

-      Червона група працює зі мною біля дошки!

2+2+2=2∙4                                                        2∙3=2+2+…                                          2+2+2

8+8+8+8=8∙5                                                    6∙4=6+6+…+…                                    8+8+8

7+7+7=7∙2                                                        16∙2=…+…                                           9+9

                                                                                                                                                        (обведи             )          

  • Перевірте себе!

2.    Робота над задачею

 -      Пропонує попрацювати над задачею на множення. Складіть умову і запитання до задачі.

 -      Хто зображений? По скільки м’ячів?

 -      Що можемо дізнатися?

 -      Розв’яжи самостійно! Розв’язання запиши спочатку додаванням, а потім множенням!

        3+3+3+3=12 (м)

        3∙4=12 (м)

                                                                                                                                                           (обведи      )          

  3.   «Мобілочка»

 -       Сполучи вирази правого і лівого стовпчика!

9+9+9                                                       43∙2

12+12                                                       3∙4

3+3+3+3                                                  7∙5

43+34                                                      6∙4

6+6+6+6                                                  9∙3

(обведи            )          

VI. Підсумок уроку

  • Ми виконали останнє завдання.
  • То що ми робили на планеті «Закріплення»?
  • Космік просить, щоб ви порахували зірочки, які обвели! Це зірки знань!

1-4 – Старанніше!

5-6 – Добре!

7 – Молодець!  

  • Оцінки учням!
  • Які відкриття ми зробили на уроці?
  • Де використаємо ці знання?
  • Кому подякуємо за урок?

 

VII. Домашнє завдання

  • ст.100, №589, 590; вивчити правило. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додав(-ла)
Natalya Karabut
Пов’язані теми
Математика, Розробки уроків
Додано
12 лютого 2019
Переглядів
699
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку