Математика
2 клас
Тема: «Ознайомлення з дією множення. Знак множення»
Мета: ознайомити учнів із дією множення, сформувати уявлення про взаємозв’язок дії додавання і множення, формувати навички швидкої лічби, вміння творчо працювати над задачею; розвивати мислення, увагу, пам'ять, вміння аналізувати, підводити підсумки, виділяти головне; розвивати математичне мовлення, комунікативні здібності учнів; виховувати старанність, охайність, інтерес до вивчення математики, товариськість, доброту, взаємодопомогу, добросовісність, чесність.
Тип уроку : комбінований
Вид уроку: урок - подорож
Обладнання: карта подорожі, мультимедійна презентація № 5
Хід уроку
І. Організація класу
Ви почули вже дзвінок,
Він покликав на урок!
Кожен з вас приготувався,
На перерві постарався.
Зараз сядуть лиш дівчатка,
А за ними і хлоп’ятка!\
ІІ. Вступна бесіда
8+8 8 12 14 16 18 22
7+7 р а к е т а
11+11
9+9
6+6
4+4
І. Планета « Повторення»
ІІ. Планета «Нових знань»
ІІІ. Планета «Закріплення»
ІІІ. Актуалізація опорних знань
Усні обчислення
( обведи )
4=2+2 8=4+4
6=3+3 10=5+5
( обведи )
- Попрацюй в парі! Обчисли швидко.
- Який приклад ми не обчислили? Чому?
40+40
9+9
5+5
20+20+20
7∙7
« Три косморавлики повзли « Чотири ракети ми збудували,
По три квіточки несли, По чотири Косміки в них посідали.
А ви їм допоможіть, Нас похвалили мама і тато.
Всі квіточки полічіть.» І попросили Косміків порахувати.»
3+3+3=9 4+4+4+4=16
IV. Вивчення нового матеріалу
№5 – гра « Блискавка»
4+4+4
8+9
7+7+7
9+6+5
2+2+2+2+2+2+2+2+2( обведи )
2+2+2+2+2+2+2+2+2=2∙9
2∙9=18
(2 – у сумі є доданком, число 9 – скільки разів узяли число 2, крапка означає дію множення)
( додавання однакових доданків називається сумою)
№584 ст.100 (колективно)
2+2+2+2+2 6+6
3+3+3+3+3 7+7+7
4+4+4 П
3∙5=3+3+3+3+3 ( число 3 додаємо 5 разів)
V. Закріплення матеріалу
- Заплющуємо очі і відправляємося на ІІІ планету.
- Що повинні зробити тут?
1. Самостійна робота
- Попрацюйте самостійно!
- Синя група « Пильне око» - знайди і виправ помилку!
- Жовта група « Побудуй» - допиши вирази!
- Червона група працює зі мною біля дошки!
2+2+2=2∙4 2∙3=2+2+… 2+2+2
8+8+8+8=8∙5 6∙4=6+6+…+… 8+8+8
7+7+7=7∙2 16∙2=…+… 9+9
(обведи )
2. Робота над задачею
- Пропонує попрацювати над задачею на множення. Складіть умову і запитання до задачі.
- Хто зображений? По скільки м’ячів?
- Що можемо дізнатися?
- Розв’яжи самостійно! Розв’язання запиши спочатку додаванням, а потім множенням!
3+3+3+3=12 (м)
3∙4=12 (м)
(обведи )
3. «Мобілочка»
- Сполучи вирази правого і лівого стовпчика!
9+9+9 43∙2
12+12 3∙4
3+3+3+3 7∙5
43+34 6∙4
6+6+6+6 9∙3
(обведи )
VI. Підсумок уроку
1-4 – Старанніше!
5-6 – Добре!
7 – Молодець!
VII. Домашнє завдання