14 травня о 18:00Вебінар: Закордонний досвід: принципи взаємодії батьків, вчителів та учнів у закладах освіти (на прикладі школи «Британніка», м. Будапешт)

Урок, презентація "Перевірка додавання відніманням. Розширені задачі на знаходження третього доданка"

Про матеріал
Урок, презентація "Перевірка додавання відніманням. Розширені задачі на знаходження третього доданка"
Перегляд файлу

Тема: Перевірка додавання відніманням. Розширені задачі на знаходження третього доданка.

Мета: узагальнити уявлення учнів про зв’язок дій додавання і віднімання; вчити виконувати перевірку додавання відніманням, вчити розв’язувати задачі на знаходження невідомого доданка; розвивати пам’ять, увагу, мислення ; виховувати любов  до математики.

Обладнання:  Незнайко, презентація, короткий запис до задачі, цеглинки LEGO.

Хід уроку

І. Організація класу.

  1. Привітання.

Знову день почався, діти,

Всі зібрались на урок.

Тож пора нам поспішити –

Кличе в подорож дзвінок.

Сьогодні в нас урок звичайний,

Та вчить багато нас чому.

Хай буде він для нас повчальний!

За це подякуєм йому!

  1.     Емоційне налаштування.
  • Яка погода на вулиці?
  •         Сподіваюсь, що в найближчі 40 хв в класі буде сонячна погода з короткочасними зливами емоцій. Циклон з бурею, грозою і поривчастим вітром пройде стороною і не зачепить територію нашого класу. А на уроці нехай спостерігається сонячна активність та температурам + 12 балів.

ІІ. Актуалізація опорних знань.

  1. Усні обчислення.

     Гра «Ромашка». (На додавання)

  1. Математичний диктант.

Записати цифрами числа, які містять:

  • 365 одиниць ІІ класу і 463 одиниці І класу; (365 463)
  • 450 одиниць ІІ класу і 60 одиниць І класу; (450 060)
  • 100 одиниць ІІ класу і 5 одиниць І класу; (100 005)
  • 307 одиниць ІІ класу і 307 одиниць І класу; (307 307)
  • 210 одиниць ІІ класу і 10 одиниць І класу; (210 010)
  • 112 одиниць ІІ класу і 409 одиниць І класу. (112 409)
  •         За допомогою шести цеглинок LEGO, сформуйте башню, розміщуючи числа у порядку зростання. (На слайді)
  •         Випишіть найбільше число. Тепер під ним запишіть найменше число. Яку дію потрібно виконати, щоб порівняти числа? (Віднімання)
  •         Як зробити перевірку дії віднімання? Яке знаємо правило? Формулу?

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми та мети уроку.

Проблемна ситуація.

  •         Діти, сьогодні  до нас на урок знову завітав Незнайко і просить про допомогу. Він виконав вираз на додавання. (На дошці вираз)

307 857 + 84 408 = 392 265

  •         І не знає як перевірити. Чи правильно виконав? А для цього нам потрібно на уроці  пригадати як потрібно перевіряти дію додавання за допомогою дії віднімання, а також будемо розв’язувати задачі на знаходження третього доданка.

ІV. Вивчення нового  матеріалу.

  • Запишемо вираз, який виконав Незнайко.
  •       А тепер виконаємо перевірку. Яка дія є оберненою до дії додавання? (Віднімання).
  •       Різниця суми і доданка дорівнює другому доданку.

(Перевірили все правильно).

  • Звідси випливає таке правило.
  • Якщо a + b = c, то с – а = в
  • Тепер спробуємо самостійно.

13 575 + 95 880 = 109 455

 V. Фізкультхвилинка.

 VІ.  Узагальнення і систематизація знань

  1. Робота в парі

Робота з таблицею № 405

  1. Коментоване розв’язування задачі (№ 408)

Уважно прочитайте  задачу.

  • Що означає число 4603? 2978? 3093?
  •       Чи можемо знайти, скільки автомобілів випустив завод за третій місяць? Якою дією? Чому?
  •       Про що дізнаємося потім? Якою дією?

Розгляньте скорочений запис задачі.

             І - ?

                       -  2978 авт.

4603         ІІ - ?

авт.           ІІІ ? і І     -  3093 авт.

Розв'язання:

  1. 4603 – 2978 = 1625 (авт.) – ІІІ завод;
  2. 3093 – 1625 = 1468 (авт.) – І завод;
  3. 2978 – 1468 = 1510 (авт.) – ІІ завод.

Відповідь: І завод випустив 1468 автомобілів, ІІ – 1510, ІІІ – 1625.        

VІІ. Підсумок уроку.

  • Хто з вас був активним на уроці?
  • Хто був пасивним?
  • Для кого урок був цікавим?
  • Яку тему ми розглянули на уроці?
  • Як перевірити додавання відніманням?

50 736 + 26 328 = 77064

  • А чи знаєте ви як виникли знаки «+» та «-«?

Історична довідка.

  •       Сучасні знаки «+» і «-« стали загальновживаними з ХVІІ ст.. Уперше вони з'явилися в праці лейпцизького професора Й. Відмона ( 1489).

Вважають, що знаки «+» і «-« виникли з торговельної практики: знак  «-«  - для позначення недостачі, збитку, а знак «+» - для позначення прибутку.

У різних народів знаки «+» і «-« спочатку мали різну форму. Так, у стародавніх єгиптян знак «+» нагадував зображення двох ніг, що рухалися вперед :            ,а знак «-« - зображення двох ніг, що рухалися назад:

  •       Погляньте якби виглядали вирази на додавання і віднімання в стародавніх єгиптян. Спробуємо їх розв'язати. (На дошці запис)

VІІ. Домашнє завдання.

С. 67, №№ 410, 411.

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Номер слайду 2

Організація учнів до уроку

Номер слайду 3

+460 1070610510509605008804204802073027011006401000540

Номер слайду 4

365 463; 450 060; 100 005; 307 307; 210 010; 112 409.

Номер слайду 5

365 463450 060210 010100 005307 307112 409

Номер слайду 6

365 463; 450 060; 100 005; 307 307; 210 010; 112 409.

Номер слайду 7

Номер слайду 8

Перевірка додавання відніманням. Розширені задачі на знаходження третього доданка. КМАТЕААМТИ

Номер слайду 9

a+b=cc-b=ac-a=b

Номер слайду 10

Номер слайду 11

{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}аbа + bа - bа : 10b · 10 а + 7000163 2508 0751713251551751632580750170250

Номер слайду 12

Задача 408І -?ІІ -?ІІІ - ? і І2978 авт.4603 авт.3093 авт.

Номер слайду 13

507362632877064

Номер слайду 14

Номер слайду 15

zip
Додано
30 листопада 2020
Переглядів
315
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку