Урок. Презентація. "Префікс". 3 клас

Про матеріал

Урок української мови для 3 класу з російською мовою навчання. для досягнення мети уроку використовуються різні прийоми та методики критичного мислення: вправа «Мікрофон», робота з таблицею «Дерево рішень» , робота з опорною схемою, методики «Запитай у партнера», «Очікування результату»

Зміст архіву
Зміст слайдів
Номер слайду 1

українська мова

Номер слайду 2

Від успіхів у навчанні – до успіхів у житті.у житті.до успіхів у навчанні – Від успіхів

Номер слайду 3

Префікси й прийменники. Будова слова. Від успіхів у навчанні – до успіхів у житті.

Номер слайду 4

Що ви очікуєте від уроку? Від уроку я очікую…Наш урок буде…На уроці ми будемо...

Номер слайду 5

Хвилинка каліграфіїВід успіхів у навчанні – до успіхів у житті.

Номер слайду 6

Безлюдний острів -острів без людей. Стор. 111, вправа 270 Від успіхів у навчанні – до успіхів у житті.

Номер слайду 7

(Ді)йду (до)дороги (На)пишу (в)зошиті (Про)читаю (в)книзіДійду до ... дороги Напишу в … зошиті Прочитаю в … книзіВід успіхів у навчанні – до успіхів у житті.

Номер слайду 8

Під березу їжачок наносив сінця стіжок. От прокинувся грибок, а на нім лежить стіжок.І розсердився грибок, вперся в землю – І стіжок розлетівся, наче пух.Їжаку забило дух.

Номер слайду 9

Зробимо останній крок- Підсумуємо урок!Від успіхів у навчанні – до успіхів у житті.• Сьогодні я дізнався….• Було цікаво…..• Я зрозумів,що…• Тепер я знаю….

Номер слайду 10

ДЯКУЮ ЗА УРОК!

Перегляд файлу

 Українська мова. 3 клас.

 

Тема уроку: Префікси й прийменники.

 

Мета уроку: вивчити прийменники, повторити, що таке префікси, вчити дітей зіставляти префікси й прийменники за значенням і способом написання, правильно їх писати, з`єднувати за допомогою прийменників слова в словосполученнях за змістом; розвивати мовленнєву компетентність, увагу, пам`ять, пізнавальну активність,  збагачувати словниковий запас; виховувати працелюбність, любов до книги.

 

Хід уроку:

І Організаційний момент.

Ось дзвіночок пролунав,

Дзвінко пісню заспівав , Чули, діти? (так)

Сьогодні урок – відкритий для всіх, Багато гостей! Тож вітаємо їх. (Ласкаво просимо!)

Кому дозволено сісти першим? (Дівчаткам)

Правильно, спочатку – краса, а потім сила.

ІІ. Оголошення, представлення теми та очікування навчальних результатів.

Епіграфом до уроку я взяла прислів’я. Тож пропоную вам його скласти

Ознайомлення з темою і завданнями уроку.

Ми з вами почали вивчення теми «Будова слова».

З якою темою ви познайомились на минулому уроці?

«Префікси

Тема уроку: Префікси й прийменники.

«Очікування результату»

Що ви очікуєте від уроку? Подумайте і закінчіть речення.

«Від уроку я очікую…»

«Наш урок буде….»

«На уроці ми будемо..»

Перед вивченням нової теми пропоную позначити в опорній схемі, що ви знаєте, вмієте і цінуєте – позначте «+». А якщо ні – «-».

                                                                                                                                            Початок уроку                         Кінець уроку

                                                                                                                                               «+»,   «- »                                «+»,   «- »

 Знаю                     Що таке префікс?

                               Що таке прийменник?

                               Як пишеться прийменник зі словами?

                               Як пишеться префікс зі словами?

 Вмію                      Зіставляти за значенням префікси і прийменники.

                               Визначати префікси в словах.

                               Писати зі словами прийменники

                               Утворювати нові слова за допомогою префіксів.

                               Складати зі слів речення .

 Ціную                    Нові знання

                                Корисні поради

                               Думки товаришів

Отже, ми знаємо , над чим будемо працювати на уроці?

1. «Запитай у партнера».

1. З яких частин складається слово?

2. З чого складається основа?

3. Як називають слова, що мають спільний корінь?

4. Як називається частина слова, що стоїть перед коренем?

5 Як визначити префікси в слові?

 

ІІІ. Хвилинка каліграфії

Наведіть приклади слів з префіксами, запишіть префікси, з якими ми працювали.

«Дерево рішень»     Префікс Прийменник

ІV. Повторення вивченого матеріалу.

3. «Дерево рішень»

• Префікс

• Частина слова

• Стоїть перед коренем

• Утворює нові слова

• Зі словом пишеться разом.

• Найчастіше вживаються префікси  В-, за-, з-,по-, при, до-, на, від.

VІ. Вивчення нового матеріалу.

1. Дібрати слово близьке за значенням з префіксом без- до слова незаселений острів (безлюдний острів).

Демонстрація книги Даніеля Дефо «Робінзон Крузо».

Визначити префікс в слові безлюдний Як можна ще сказати про безлюдний острів. Острів без людей. Як ми написали слово «без»?

Чому написали окремо? (Бо це окреме слова, а всі слова пишуться окремо). Яке завдання виконує слово «без» в цьому словосполученні? Прочитайте словосполучення без цього маленького слова. Що ще допомагає зв`язати слова за змістом?

Отже, прийменник – це окреме слово, що служить для зв`язку слів у словосполученнях і реченнях і пишеться окремо.

Впр 270

3. Робота з «Деревом рішень»

• Прийменник

• Окреме слово

• Служить для зв`язку слів у

• словосполученнях і реченнях.

• Зустрічаються прийменники на, до, від, без, у, із, в, через.

4. Порівняння прийменників і префіксів

Отже, бачимо , що є однозвучні префікси і прийменники.

Як же писати? Окремо чи разом?

-Необхідно дізнатися, це префікс чи прийменник.

-Якщо це частина слова, то пишемо разом, якщо це окреме слово – пишемо окремо.

Є підказка: між прийменником і словом можна вставити слово за змістом.

Дійду до …. дороги Напишу в …. зошиті Прочитаю в ….книзі

6. Перевіримо підказку

Виконання завдання на картках

Прочитай вірш, розкрий дужки…

Підкресли прийменники і познач префікси.

 

(Під) березу їжачок

(на) носив сінця стіжок.

От (про) кинувся грибок,

 а (на) нім лежить стіжок.

І  (роз) сердився грибок,

(в) перся (в) землю –

І стіжок (роз) летівся,

наче пух.

Їжаку (за) било дух.

VІІ. Підсумок

1. Зробимо останній крок- Підсумуємо урок!

2.Робота з опорною схемою Поверніться до опорної схеми, яку заповнювали на початку уроку. Чи можна там щось змінити?

3.Робота з таблицею «Дерево рішень»

Отже, що таке префікс?

Що таке прийменник?

Значення префікса?

Значення прийменника?

Як пишуться префікси, а як прийменники?

Вправа «Мікрофон»

Висловіть свої враження і побажання від уроку, спираючись на початок речень:

• Сьогодні я дізнався….

• Було цікаво…..

• Я зрозумів,що…

• Тепер я знаю….

- Кому хочете подякувати за урок?

Поаплодуйте один одному за урок.

zip
Додано
20 липня 2018
Переглядів
3649
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку