Урок, Презентація "Пряма мова"

Про матеріал

Тема уроку. Пряма мова. Розділові знаки при прямій мові та діалозі.

Мета: повторити, узагальнити й поглибити основні відомості про речення з прямою мовою, сформувати цілісну систему особистих знань шестикласників з теми; удосконалювати пунктуаційні вміння щодо правильної розстановки розділових знаків у діалозі і реченнях з прямою мовою; розвивати творчі вміння моделювати речення з прямою мовою, реконструювати складні речення в речення з прямою мовою; на основі мовленнєво-комунікативного дидактичного матеріалу спонукати шестикласників до шанобливого ставлення до творчості П.П. Глазового.

Зміст архіву
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Класна робота Пряма мова. Діалог Павло Глазовий (30 серпня 1922 — 31 жовтня 2004) — український поет — гуморист і сатирик.

Номер слайду 2

КАЗКА Вже ніч надворі. Не спить дитина. Схилився батько над ліжком сина І виявляє любов і ласку. — Послухай,—каже,— синочку, казку. Так, значить, дід жив і, значить, баба. Була в них, значить, ще й курка ряба. І сіла, значить, вона в гніздечко І, так сказати, знесла яєчко. Дід бив яєчко і баба била. Ну баба, значить, теж не розбила. А, так сказати, пробігла мишка...— І тут синочок схопився з ліжка: — Все значить, значить та так сказати... Не треба казки! Я хочу спати.

Номер слайду 3

СХЕМИ РЕЧЕНЬ З ПРЯМОЮ МОВОЮ А: «П». А: «П?» А: «П!» «П», – а. «П?» – а. «П!» – а. «П, – а. – П». «П! – а. – П!» «П? – а. – П?»

Номер слайду 4

ПРЯМА МОВА «Запам'ятайте,—каже вчитель,—що архаїзми — це слова, Які до того застаріли, що їх ніхто вже не вжива». НЕПРЯМА МОВА Вчитель сказав запам'ятати,що архаїзми — це слова, які до того застаріли, що їх ніхто вже не вжива. ДІАЛОГ — Запам'ятайте,—каже вчитель,—що архаїзми — це слова, Які до того застаріли, що їх ніхто вже не вжива.

Номер слайду 5

Розставте пропущені розділові знаки ПРЯНИК У вас зуби є, дідусю? онучок питає. Дід журливо посміхнувся вже давно немає. Це почувши, хлопченятко зраділо без краю Тоді пряник потримайте, а я пострибаю.

Номер слайду 6

Замiнити подані речення на речення з прямою мовою i записати їх. ПОРУШНИЦЯ Старшина бабусю лає за те, що вона не має сорому. Питає, чого ото вона з трамвая на ходу стрибає. А бабуся з переляку, як дитя, захлипала, бо хіба ж то вона стрибала, вона випала.

Номер слайду 7

ПОРУШНИЦЯ Старшина бабусю лає: — Сорому не маєте! Ви чого ото з трамвая на ходу стрибаєте? А бабуся з переляку, як дитя, захлипала: — Та хіба ж то я стрибала? Я, синочку, випала

Номер слайду 8

Вiдредагуйте текст, усуваючи повтори дiєслiв. ДОПИТЛИВИЙ СИН — Чуєш, тату,— син говорить,— що таке хамелеон? — Відчепися, я не знаю,— говорить Филимон. — Чуєш, тату, ще спитаю. Що таке аукціон? — Відчепися, я не знаю,— говорить Филимон. Мати хлопцеві говорить: — Ну чого ти пристаєш? Батьку навіть у неділю відпочити не даєш. — Не кричи,— говорить батько.— Я люблю балакать з ним. Хай пита, чого не знає, а то виросте дурним.

Номер слайду 9

ДОПИТЛИВИЙ СИН — Чуєш, тату,— син питає,— що таке хамелеон? — Відчепися, я не знаю,— каже Филимон. — Чуєш, тату, ще спитаю. Що таке аукціон? — Відчепися, я не знаю,— злиться Филимон. Мати сердиться на хлопця: — Ну чого ти пристаєш? Батьку навіть у неділю відпочити не даєш. — Не кричи,— говорить батько.— Я люблю балакать з ним. Хай пита, чого не знає, а то виросте дурним.

Номер слайду 10

Запишіть діалог реченнями з прямою мовою. КОРІННЯ Й НАСІННЯ — А ти, тату, в школі вчився? — Учився, Сергійку. — А то правда, що ти, тату, Був одержав двійку? — Було таке, траплялося...— Малий засміявся: — Тоді мама правду каже, Що я в тебе вдався.

Номер слайду 11

Виправте помилки МУЧЕНИК НАУКИ Повернувся першокласник із занять додому. Ніс в чорнилі мов мазнули квачиком по ньому. — Що з Тобою мій синочку? засміялась мати.— Та невже ти в школі носом учишся писати? — Смійся, смійся,— каже хлопчик: Зараз ти заплачеш, Коли двійку у моєму зошиті побачиш.

Номер слайду 12

КУХЛИК Дід приїхав із села, ходить по столиці. Має гроші — не мина жодної крамниці. Попросив він: — Покажіть кухлик той, що з краю.— Продавщиця: — Что? Чево? Я не понімаю. — Кухлик, люба, покажіть, той, що збоку смужка. — Да какой же кухлік здесь, єслі ето кружка.— Дід у руки кухлик взяв і нахмурив брови: — На Вкраїні живете й не знаєте мови.— Продавщиця теж була гостра та бідова. — У мєня єсть свой язик, ні к чєму мне мова.— І сказав їй мудрий дід: — Цим пишатися не слід, Бо якраз така біда в моєї корови: Має, бідна, язика і не знає мови.

Номер слайду 13

ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ Вивчити правила написання речень з прямою мовою. Записати гумореску П.Глазового, у якій є діалог або пряма мова, пояснити вживання розділових знаків.

Перегляд файлу
Перегляд файлу тимчасово недоступний.
Перегляд файлу
Перегляд файлу тимчасово недоступний.
zip
Додано
9 листопада 2018
Переглядів
12850
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку