Пропоную матеріал, який допоможе вчителю історії збагатити й урізноманітнити методи й засоби навчання, спрямувати навчальну діяльність на реалізацію наскрізних змістових ліній навчання.
Вправа “ІЛЮСТРАЦІЯ” (який період Першої пунічної війни зображений)
Номер слайду 9
{514 DC5 B1-1496-40 DA-9 C46-EA620 AF67 AE7} Подія. Роки. ПРИЧИНИХтопереміг. Значення. Першапунічнавійна264–241 рр.до н.е. 23 рокио. Сицілія. Рим. Рим отримав Сицилію, Карфаген мав сплатити контрибуцію та повернути без викупу полонених. Другапунічнавійна218–201 рр.до н.е.17 років. Карфаген відновлення територій. Рим. Рим здобув нові заморські території: Іспанію, Північну Італію. Карфаген мав знищити свій флот, сплатити контрибуцію, не мав права без дозволу Риму вести будь-яку війну. Третяпунічнавійна149–146 рр.до н.е.3 роки. Рим – страх відновлення могутності карфагену. Рим. Рим став повним володарем Середземномор’я. Карфаген був знищений
Номер слайду 10
Вправа “ВІДЕО “Битва при Каннах” ( діти мають аркуші з запитаннями, на які вони повинні дати відповіді після перегляду)https://www.youtube.com/watch?v=qs. Dek. UIz. B6 A
Номер слайду 11
Вправа “СХЕМА”(використовуючи мапу,та текст підручника п.2, с. 214-215 допрацювати схему “Країни підкорені Римом у 2 с. до н.е.”КРАЇНИ ПІДКОРЕНІ РИМОМ У 2 СТ. ДО Н. Е.148 р. до н.е. - ?146 р. до н.е. - ? 133 р.до н.е. - ?
Вправа “ІЛЮСТРАЦІЯ” ( за ілюстраціями довести вплив війн на господарське і суспільне життя)
Номер слайду 14
Вправа “ІСТОРИЧНЕ ДЖЕРЕЛО” (попрацюємо із історичним джерелом на с. 216) Прочитайте уривок із твору Плутарха, у якому історик наводить промову Тіберія Гракха. Поясніть, долею яких прошарків римського населення переймався трибун. У чому він вбачав причини їхнього жалюгідного становища?
Номер слайду 15
Вправа “ПОРТРЕТИСТ” ( уважно подивіться на портрети, скажіть якими рисами характеру володіли брати Гракхи? Що про них можна сказати за зовнішнім виглядом?
Номер слайду 16
Вправа “ЦИТАТА”(у зв’язку з якими подіями було сказано ...) «Ганнібал, ти вмієш перемагати, але не вмієш користуватися перемогою». «Значно серйознішою за поразку при Каннах була ганебна поведінка союзників, які в лиху годину легко змінили вірність Риму на зрадливість».'Hannibal ante portas' («Ганнібал на порозі»)«Потрібно нарешті позбавити римлян від докучливого старого чоловіка».
VI. Підсумки і оцінювання учнів. Вправа “ТЕГИ”Я дізнався ... Я навчився ... Я зрозумів, що можу ... Мені сподобалося ... Мене здивувало ... У мене вийшло ... Мені захотілося ... Мене надихнуло ...
Номер слайду 19
V. Домашнє завдання Опрацювати матеріал підручника §44. Творчі завдання. На вибір. Презентація “Ганнібал Барка”, малюнок “Ганнібал - сьогогдні”
Номер слайду 20
УРОК -ПРЕЗЕНТАЦІЦЯРИМСЬКА РЕСПУБЛІКАу 2 ст.до н.е. Підготувала вчитель історії Липівського ЗЗСО І-ІІІ ступенів. Борсук Катерина