Урок +презентація. Слова ввічливості

Про матеріал
На уроках української мови в початковій школі діти повинні не тільки отримувати знання, набувати практичних умінь та навичок, а й, передусім, виховувати розум, формувати думку, ліпити найтонші риси свого духовного обличчя. З багаторічного досвіду роботи переконуєшся, що саме слово робить дитину кращою, тактовнішою, вихованішою. Пропоную колегам урок+ презентацію, які допоможуть формувати в учнів культуру спілкування.
Перегляд файлу

                               Урок української мови, 2 клас

 

Тема. Слова ввічливості. Засвоєння етикетних форм спілкування

Мета. Формувати в учнів предметні компетентності:

  • навчальну – виробляти навички вживати слова і вирази ввічливості в різних ситуаціях, складати діалог;
  • розвивальну – розвивати зв’язне мовлення, увагу, зосередженість, акторські здібності;
  • виховну – виховувати уміння спілкуватися в колективі, дотримуватись правил культури оформлення письмових робіт.

Формувати в учнів ключові компетентності:

  • вміння вчитися – організовувати своє робоче місце, орієнтуватися в завданнях вправ;
  • здоров’язбережувальну – турбуватись про свою поставу;
  • соціальну – вчитись працювати в парах.

 

Обладнання: презентація, сонечко, хмаринки з завданнями, картки з темами   діалогів, зразки алфавітів, маски тварин.

 

                         Хід уроку

І. Вступна частина (слайд 1)

 

       Дзвоник дав нам всім наказ:

       До роботи взятись враз!

       Тож і ми часу не гаєм -

       Мову рідну всі вивчаєм!

- Урок ми проведемо під девізом:(слайд 2)

       Гарно,дружно працювати -

       рідну мову добре знати!

  - З чого складається наше мовлення?

- З чого складаються речення?

- Усі слова в українській мові цікаві, потрібні. Та є серед них «чарівні », - ті,    що мають магічну силу.

- Що це за слова?

       В країну ввічливості разом

       Сьогодні ми мандрує класом. (слайд 3)

ІІ. Основна частина

1. Мотивація  навчальної  діяльності  (слайд 4)

       - До нас на урок завітало Сонечко. Воно подарує нам світло, тепло, радість, якщо його не закриють хмаринки з завданнями. Чи засяє Сонечко в нашому класі, залежить від нас, від нашої роботи на уроці.

Кожна хмаринка несе завдання. Якщо ми його виконаємо – хмаринка зникне.

2. Каліграфічна хвилинка (завдання 1 хмаринки)

       Щоб слова ввічливості гарно написати,

       з хвилинки каліграфії нам треба розпочати.

В  вв  іч чл  ив  ві  ввічливість

- Як ви розумієте слово ввічливість?

- Від якого слова воно утворилось?

- Так, слово ввічливість утворилось від слів в вічі, в очі. Адже промовляти слова ввічливості треба, дивлячись людині в вічі.

3. Вибіркове списування (завдання 2 хмаринки)

а) Робота над віршем (слайд 5)

- Прослухайте вірш і випишіть з нього слова ввічливості.

       Сонце землю освітило,

       вже до ліжка мама йде.

     - Добрий день, матусю мила!

     - Добрий день!

б) Робота над текстом

     Ми добре знаємо гарний звичай нашого народу, коли, проходячи вулицею в селі, один одному обов’язково привітає: «Здорові були!» А у відповідь: «Здрастуйте!»

   І не обов’язково треба бути знайомим один одному, ні! Це такий всенародний звичай, що знаменує собою взаємну повагу.

                                                                                    ( За Остапом Вишнею)

- Про який добрий звичай йде мова?

- Які тут є слова ввічливості?

- До якої групи  ввічливих слів вони відносяться?

- Випишіть слова ввічливості – вітання.

в) Робота над словами – вітаннями

    Доброго ранку! Добридень! Добраніч! Доброго дня! На добраніч! Добрий вечір! Щасливої дороги! Здрастуйте! Заходьте, будь ласка! До побачення! Будьте здорові! Сідайте, будь ласка!

- Випишіть нові слова - вітання.

4. Поділ слів ввічливості на групи - прощання, вибачення , подяки

 (завдання 3 хмаринки, слайд 6- 9)

       Дякую                                 спасибі                          ходіть здорові

       перепрошую                       вибачте               

       до побачення                      на все добре          

       5. Фізкультхвилинка «Будь ласка» (завдання 4 хмаринки)

       Із-за парт тихенько вставайте,

       Фізкультхвилинку починайте.

(Треба дії виконувати тільки тоді, коли вчитель називає «будь ласка».)

  • Руки вгору, будь ласка.
  • Присядьте.
  • Руки вперед, будь ласка.
  • Пострибайте, будь ласка.

6. Вибери правильну відповідь (завдання 5 хмаринки)

  Дякую вам - дякую вас

  Пробачте мені - пробачте мене

  - Складіть речення з цими словосполученнями.

7. Доповнення і списування речення (слайд 10)

Дякую Ва…, бабусю, за смачні пиріжки.

8. Складання речень за сюжетними малюнками з використанням слів ввічливості (завдання 6 хмаринки, слайд11-13)

9. Робота в парах (завдання 7 хмаринки)

- Складіть діалог, використовуючи слова ввічливості.

  • У тебе перестала писати ручка. Попроси в товариша.
  • Ти випадково когось штовхнув. Попроси вибачення.
  • Хлопчик і дівчинка одночасно підійшли до дверей. Хлопчик пропускає

           першою дівчинку.

  • Тобі сподобалась книжка однокласника і хочеться подивитись її. Попроси книжку в однокласника.
  • Ти спізнився на урок. Яка розмова відбудеться в тебе з учителем?
  • Ти не знаєш, яким тролейбусом доїхати до лялькового театру. Запитай про це у друга.
  • Ти не записав домашнього завдання з української мови. Запитай про це в однокласника.
  • Пригости свого однокласника яблуком.
  • В тебе немає зеленого олівця. Попроси його в товариша.
  • В тебе болить голова. Попроси про допомогу в медичної сестри

 Ірини Василівни.

  • Ти прийшов в шкільну бібліотеку. Попроси в бібліотекаря

Галини Петрівни книжку «Чарівне слово».

  • Ти хочеш в кіоску купити листівку з днем народження. Звернись до продавця.
  • В клас прийшов новий учень (учениця). Познайомся з ним(з нею).
  • Ти не знаєш, який наступний урок. Запитай про це в однокласника.
  • Ти прийшов у шкільний буфет і хочеш купити пиріжок. Як ти звернешся до продавця Олени Сергіївни?

10. Гості з Лісової школи (інсценізація вірша) (завдання 8 хмаринки)

       В лісі жив Ведмідь - гультяй,

       знав єдине слово «дай»!

     - Дайте меду і малини!

     - Дайте рибки і калини!

       Дорікали звірі вслід:

     - Ну й неввічливий Ведмідь!

       Чи тобі завчити важко

       чарівні слова «будь ласка» ?

       Тут Ведмідь почухав вухо

       і сказав ось як – послухай:

     - Дай медку мені,будь ласка,

       і малини хоч горнятко!

11. Відгадування загадок (завдання 9 хмаринки)

  • Розтопить серце всякого

           сердечне слово …(дякую).

  • Якщо ти їсти вже не в силах,

            то скажеш мамі що?...(Спасибі)

  • Зазеленіє старий пень,

            коли почує…(добрий день).

  • Коли згоряє сонце у росі

            й зоря лягає лагідно на плечі,

            серед знайомих, рідних голосів

             ми чуємо привітне…(добрий вечір).

  • Коли тебе впіймають раптом за підказку,

           ти вчителеві скажеш:…(«Вибачте, будь ласка»).

  • Щоб знову зустрітись в годину призначену,

           кажу щиро завжди я всім …(до побачення).

ІІІ. Заключна частина. Рефлексія

- Ось і виконали ми завдання всіх хмаринок, Сонечко засяяло, усміхнулось і подякувало нам за гарну роботу (слайд 14)

     - Спитати хочеться мені -

       навчились ви чогось чи ні?

- З якими словами ми познайомились на уроці?

- Чому їх називають чарівними?

- Як вони допомагають людям у житті?

       В країні ввічливості

        щойно побували,

       й багато слів чарівних

       ми запам’ятали.

       Тепер всі будемо

       щодня їх промовляти

       і непомітно кращими ставати.

docx
Додано
7 січня 2022
Переглядів
1169
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку