Урок, Презентація, "Урок – подорож.Узагальнення знань і вмінь за темою «Текст». "

Про матеріал
узагальнювати знання учнів про текст; розвивати мовлення, уміння спостерігати й аналізувати; виховувати любов до природи, рідного краю до краси отчувачого світу, поширити знання про народні символи країни.
Перегляд файлу

Урок – подорож. Тема. Узагальнення знань і вмінь за темою «Текст».

Мета. Учити працювати з деформованим текстом за поданим планом; узагальнювати знання учнів про текст; розвивати мовлення, уміння спостерігати й аналізувати; виховувати любов до природи, до краси отчувачого світу.

Методичне – дидактичне забезпечення: малюнки квітів, український віночок, презентація, ІКТ

Зміст уроку

Етап орієнтації класу

Пролунав уже дзвінок

Всіх покликав на урок

Тому дружно всі готові,

Працювати теж готові.

Етап  мотивації.

Ви активні – ми активні

Ви розумні – ми розумні

Ви кмітливі – ми кмітливі

Ви доброзичливі – ми доброзичливі.

Я люблю вас – ми любимо вас.

Етап цілепокладання

А зараз прослухайте віршик.

 

У віночку нашім

Різнобарвні квіти -

Символ України

І дарунок літа.

Тож усім на нього

Подивитись любо.

  • Скажіть про який віночок ви послухали віршик?

Працюючи сьогодні на уроці ми з вами сплетемо віночок. Символ добра й чудовий оберіг нашої культури. А ще в ньому прихована чарівна сила любові до рідної землі.

- Ось ми з вами потрапили на лісову галявину. Подивіться всі квіти сховались на цій галявині, а щоб знайти квіти вони залишили нам завдання.

-  Давайте подивимось які завдання вони нам залишили.

4. Етап проектування.

Тести  від калини

Каліграфічна троянда

Цікавинки від волошки

Сюрприз від ромашки

Веселий польовий дзвіночок

Красива  мальва

Загадковий мак

5.Етап виконання плану навчальної діяльності

Каліграфічна  троянда

- А зараз нас чекає гарна красива квітка  і ії завдання це каліграфічна хвилинка.

- Відкриваємо зошити, кладемо їх у правильне положення, записуємо число, класна робота.

- Складіть буквосполучення і утворіть слово. Яке це слово? Якої букви не вистачає, давайте ми допишемо букву а.

Тр  оя  нд              троянда

Яке це слово?

- Так , це троянда

- Утворимо  Сенкан

 

Гарна_________  яка? ___  запашна

                     що робить?

___ Пахне______   _____ прикрашає,___ ____ дивує______

 Це частка живої природи 

Весна 

  • Прекрасно справились із цим завданням.
  • А хто підготував інформацію про троянду?

      Троянда - цариця квітів. Нікого не дивує таке означення, бо вона й справді прекрасна.

В українському віночку символізує –кохання.

Красива мальва

- Ось наступна квітка це мальва.

- Працюємо дружно, прислуховуємось до думки один одного.

- У кожної групи є набір букв , вам треба скласти слово, але не просто слово , а назву квітки. Тож час пішов.

1 гр.  назедубак   (незабудка ) -  будка . Знайдіть, які слова сховались .

2гр.    рабівонк  (барвінок)-   вінок.  Зробимо звуко-буквений аналіз слова барвінок.

3гр.   либютоск  (любисток ) – листок. Складає  речення    із назвою однією квітки, визначаємо головні члени речення.

Чудово! Я запрошую …. , яка підготувала для нас інформацію.

       Мальви – здавна були неодмінною окрасою українського квітника. Саме тому вони стали поетичним символом рідної батьківської хати, України.

 

       З давніх-давен шанують на Україні синьоокий Барвінок. Не знайдеться в Україні такого села чи міста, де б не було цієї рослини. Барвінковий край — так називають нашу Батьківщину. 

 

      Окраса весни  – незабудка. Ця квітка         ніжно-блакитна, мов бірюза, а серединка в неї яскраво-жовта, наче золота. Незабудка - символ вічного кохання.

 

Дякую ….. Гарне повідомлення.

Тести від калини.

- У кожній групі на парті лежить картка з тестами, вам треба прочитати запитання і вибрати правильну відповідь.

- Час пішов, читайте уважно запитання.

1. Текст - це ...

а) зв'язані за змістом слова;

 б) зв'язані за змістом речення;

в) зв'язані за змістом словосполучення.

2. Текст складається:

а) із зачину, основної частини, кінцівки;

б) з основної частини;

 в) із зачину і кінцівки.

Зв’язані за змістом речення, розміщені в логічні послідовності, утворюють текст.

Текст складається із зачину, основної частини, кінцівки.

Кожна частина тексту починається з абзацу.

Текст, у якому описано когось чи щось, називають описом. Текст, у якому про когось чи щось розповідається, називають розповідю.

Текст-міркування доводить, пояснює, робить висновок.

-- А тепер зробимо перевірку.
- А яку інформацію приготували про квіти.

          Калина - символ України, символ краси та дівочої вроди. Це дерево нашого українського роду. Калина — це лікарська рослина, вона містить багато вітамінів та широко використовується у медицині.  

 

Цікавинки від волошки.

  • Послухайте текст чи можно назвати його текстом? Чому?
  • Тож давайте утворимо текст.

-        Подумали і утворіть тест. Зачитайте цей ткст.

       1.Вони дарують нам не тільки свою красу. 2.Квіти— частинки всієї живої зеленої природи, завдяки яким ми маємо змогу дихати чистим повітрям.3. Окраса нашого життя — це квіти.

 

    Окраса нашого життя — це квіти. Вони дарують нам не тільки свою красу. Квіти— частинки всієї живої зеленої природи, завдяки яким ми маємо змогу дихати чистим повітрям.

- Давайте запишемо текст з коментуванням………

-  Молодці всі написали, постаралися і квітка до нашого вінку це волошка.

….. нам розкаже цікаве про цю квітку.

 Квіти ніжно-синього  кольору, ніби очі дівчини, вплітають у віночок як символ краси, здоров'я, сили. Це —волошки.

- Дякую ….

Веселий дзвіночок польовий

  • Подивіться діти це веселий дзвіночок польовий,він для нас приготував хвилинку відпочинку.

6. Фізкультхвилинка

Ой піду я собі плаєм

Аж на гороньку круту.

Квітачок там назбираю

І віночок заплету.

Із румянку й материнки

Із зеленего барвінку

Ще із сонця променці

Заплету я квіти ці.

 

Сонячний віночок, зоряний віночок

А ще файна коломийка заплете в таночок

А ще заспіваю в сонячнім розмаї

На усі Карпати гори красних співаночок.
 

Польовий дзвіночок — символ вдячності.

 

Сюрприз від ромашки.

- А скажіть ви любити сюрпризи?

- На вас чекає сюрприз від ромашки.

- А  сюрприз ось у чому, вам треба визначити тип  тексту. Кожна група отримує текст.

Кожна група по черзі зачитайте текст.

 

 Ромашка росте у полі. Дівчата полюбляють плести віночки з ромашок. Ромашка символізує доброту, ніжність.

 

 Ромашка — трав'яниста рослина. Рівна, висока з яскравою жовтою голівкою, в білих прозорих пелюстках.

 

       Ромашка — корисна лікарська рослина. Вона лікує людину від застуди.

Чудово сюрприз ромашки відгадали.

 

Загадковий мак. Самостійна робота

  • Будова тексту. Згадаємо частини тесту. Як починається кожна частина.
  • Робота з деформованим текстом. Утворить та запишіть текст. Доберіть заголовок.

         Із землі показалась зелена стрілочка. Вона швидко розділилася на два листочки.

А між ними з’явився маленький паросток. Одного ранку він розквітнув. Це були Дзвіночки Конвалій.

        Яка ніжна й  запашна квітка!

            Настала весна.

 

  • Презентація груп

          Настала весна.

         Із землі показалась зелена стрілочка. Вона швидко розділилася на два листочки.

А між ними з’явився маленький паросток. Одного ранку він розквітнув. Це були Дзвіночки Конвалій.

          Яка ніжна й  запашна квітка!

 

  • Здорово, ви справились, а інформацію про цю квітку підготувала ……

Мак — квітка мрій, символ родючості, краси та молодості.

 

7. Контрольно – оцінювальний етап.

- Чудово! Всі так старалися молодці, подивіться який гарний вінок ми з вами сплели.

8. Вправа «Розмалюй свій віночок»

Похожее изображение

- Ну а на кінець уроку я пропоную вам погратися. Продовжить речення:

Гра «Мікрофон»

« Сьогодні на уроці я ….»

Сьогодні на уроці я отримала задоволення від вашої роботи. Дякую за роботу!

 

 

 

 

docx
Додав(-ла)
Чабан Светлана
Додано
12 червня 2019
Переглядів
1034
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку