1. Прочитай текст. Чому він навчає? Прекрасна наша Земля. Тішать око золотисті ниви,зелені гаї, голубі ріки й озера. Цю земну красу треба берегти і примножувити. Друже, ставай до лав юних захисників природи!2. Спиши. Усно постав питання до підкреслених головних членів речення. Зверни увагу, що в четвертому реченні аж чотири підмети.3. Знайди в тексті речення зі звертанням. Яким є це речення за метою висловлювання? Як вимовляється?
Зв’язок між членами речення можна встановити за допомогою питань. Між головними членами речення існує двосторонній зв’язок. Питання можна ставити як від підмета до присудка, так і від присудка до підмета. Між іншими членами речення існує зв’язок лише односторонній. Є залежне слово, до якого ставлять питання від головного слова. Прочитай. Визнач основу речень. Установи зв’язок між членами речення. Зажурена верба опустила свої віти.. Маленьке дівчатко привітновсміхається.
4. Встанови зв’язок між словами за допомогою питань від головного слова до залежного. Запиши за зразком. Червона калина; чисте небо; співати пісню; зачарувалися піснею; росте в полі; перейшли місток; виписав з книги. Калина (яка?) червона.2. З одним словосполученням слів (на вибір) склади і запиши речення. 3. Склади та запиши речення зі словом осінь так, щоб в одному реченні це слово було підмет, а в іншому — другорядним членом речення.ˣ