Установлюю зв’язок між словами в реченніТема уроку
Номер слайду 2
Хвилинка каліграфіїкриницякрриинниицця У моєї бабусі на подвір'ї стоїть. Яке це речення за метою висловлювання та інтонацією?Знайдіть та підкреслить в ньому головні члени речення (основу речення).криниця.
Номер слайду 3
У моєї бабусі на подвір'ї стоїть криниця. За допомогою питань зв’яжіть слова між собою.стоїть (де?) на подвір'ї;стоїть ( у кого?) у бабусі;у бабусі (у чиєї?) у моєї. Криниця (що робить?) стоїть;
Номер слайду 4
1. Прочитай текст. Чому він навчає? Прекрасна наша Земля. Тішать око золотисті ниви,зелені гаї, голубі ріки й озера. Цю земну красу треба берегти і примножувити. Друже, ставай до лав юних захисників природи!2. Спиши. Усно постав питання до підкреслених головних членів речення. Зверни увагу, що в четвертому реченні аж чотири підмети.3. Знайди в тексті речення зі звертанням. Яким є це речення за метою висловлювання? Як вимовляється?
Номер слайду 5
3. Користуючись поданими схемами і питаннями, доповніть речення другорядними членами і запишіть. Пожовтіло листя де?Вітер повіяв де?Надходить осіньяка?Птахи відлітають куди?---------------------------------------------------------------------------------------------------
Номер слайду 6
Зв’язок між членами речення можна встановити за допомогою питань. Між головними членами речення існує двосторонній зв’язок. Питання можна ставити як від підмета до присудка, так і від присудка до підмета. Між іншими членами речення існує зв’язок лише односторонній. Є залежне слово, до якого ставлять питання від головного слова. Прочитай. Визнач основу речень. Установи зв’язок між членами речення. Зажурена верба опустила свої віти.. Маленьке дівчатко привітновсміхається.
Номер слайду 7
Випиши з тексту виділені сполучення слів за зразком. Установи між словами зв’язок за допомогою питань. Барвінково, волошковов небі світиться зоря. Починаймо рідне словозі сторінки «Кобзаря». Анатолій Камінчук. Світиться (як?)барвінково.
Номер слайду 8
4. Встанови зв’язок між словами за допомогою питань від головного слова до залежного. Запиши за зразком. Червона калина; чисте небо; співати пісню; зачарувалися піснею; росте в полі; перейшли місток; виписав з книги. Калина (яка?) червона.2. З одним словосполученням слів (на вибір) склади і запиши речення. 3. Склади та запиши речення зі словом осінь так, щоб в одному реченні це слово було підмет, а в іншому — другорядним членом речення.ˣ