Конспект уроку з української мови для 3 класу на тему: "Навчаюся правильно записувати слова з ненаголошеними [е], [и]"

Про матеріал
Конспект уроку з української мови для 3 класу за підручником М. Вашуленко Мета: вчити учнів добирати слова для перевірки ненаголошених голосних для їхнього позначення на письмі; розвивати вміння аналізувати, зіставляти, порівнювати, узагальнювати; виховувати любов до рідної мови, пробуджувати інтерес до знань, до навчання.
Перегляд файлу

Тема: Навчитися правильно записувати слова з ненаголошеними [е], [и].

Мета: вчити учнів добирати слова для перевірки ненаголошених

голосних для їхнього позначення на письмі; розвивати вміння аналізувати,

зіставляти, порівнювати, узагальнювати; виховувати любов до рідної мови,

пробуджувати  інтерес до знань, до навчання.

Обладнання : індивідуальні картки, демонстраційні картки, таблиці слів, 

цеглинки LEGO, підручник « Українська мова та читання»  3 клас, Микола

Вашуленко.

Тип уроку: комбінований урок.

Освітні галузі : мовно-літературна, соціальна.

                                               Хід уроку

І. Вступна частина

1.Організація класу

Дзвінок нас покликав

За парти сідати,

Уважними бути,

Урок починати.

- На нашому уроці діють п'ять правил:

Правило «піднятої руки».

Співпраця в групі.

Уміння слухати.

Працювати творчо.

Бути активним (геніальними, креативними, творчими, уважними,

кмітливими)

 

Девіз уроку :

Гарно, дружно працювати,

Щоб  ненаголошені [е], [и] у словах

Навчитись правильно  писати.

2. Вправа «Очікування»

- Що ви очікуєте від сьогоднішнього уроку?

ІІ. Основна частина

1. Актуалізація опорних знань

1.1. Перевірка домашнього завдання

1.2. Вправа «Кубування»

- Що таке орфограма ?

- Що таке наголос?

- Який склад називається наголошеним?

- Як вимовляються під наголосом голосні звуки [е] та [и] ?

- Як вимовляється ненаголошений звук [е] ?

- Як вимовляється ненаголошений звук [и] ?

1.3.Щоденні 5. «Письмо для себе»

Робота з індивідуальними картками

Списати вірш вставити пропущені букви.

Фарби я взяв - намалював:

Дятлові – ліс,

ластівці – н..бо,

рибам – оз..рце.

Для всіх – моє с..рце.

1.4.Вправа «Трибуна думок»

- При написанні слів з пропущеними буквами у вас виникали труднощі?

- Чому?

2.Хвилинка каліграфії

Став хвалитись малий листок:

-Я найкращий на весь лісок!

Брати зелені, я – золотий!

… Та де взявся вітровій,

Як налетів, як зашумів!

Нема в лісочку хвалька-листочка.

- Назвати слова  з ненаголошеними [е], [и] у коренях.

Записати  каліграфічно слова листок, зелені, налетів.

2. Мотивація навчальної діяльності

2.1. Робота з цеглинками  LEGO . Дидактична  гра «Спіймай [е], [и] у коренях» 

Код:   11 ігор у парах з набором LEGO «6 цеглинок» для 1-го класу — журнал |  «Освіторія»[е]

          11 ігор у парах з набором LEGO «6 цеглинок» для 1-го класу — журнал |  «Освіторія»[и]

М..чі, ст..пи, с..рпи, ст..бло, гр…би, л..сти, ч..жі, с..чі.

2.2. Робота з цеглинками  LEGO. Перевір себе

Мечі, степи, серпи,  стебло, гриби, листи, чижі, сичі.

2.2. Вправа «Два кроки до успіху»

- Чи виникали труднощі при виконанні завдання?

- Чому? Пояснити.

3. Повідомлення теми і мети уроку

-  Ознайомимося з однією із найскладніших таємниць нашої мови -

 позначення на письмі звуків [е], [и] в ненаголошених складах.  Будемо

дослідниками - навчимося змінювати слово або добирати до нього

спільнокореневе так, щоб ненаголошений голосний став наголошеним.

4. Вивчення нового матеріалу

4.1. Робота за підручником (с.74)

Вправа «Я – дослідник. Я – дослідниця»

(Списати слова лівого стовпчика, уставляючи пропущені букви.

Орієнтуватися на написання слів правого стовпчика.)

- Поміркуй, за допомогою чого під час письма перевіряємо слова з

ненаголошеними [е], [и] в коренях.

4.2. Довідкове бюро. Вправа 5

Вправа «Я – учителька. Я – учитель»

- Прочитайте і розкажіть у класі.

- Під час написання слова з ненаголошеними [е], [и] в коренях треба

перевіряти наголосом.

4.3. Робота в парах. Дидактична гра « Утвори за зразком»

Один         Багато

Крило       крила

село           ?

зима           ?

земля         ?

- Чи допомогла така зміна слів з'ясувати, яку букву писати в ненаголошеному

складі? Чому?

4.4. Робота в групах. Дидактична гра «Знайди пару»

Діти об'єднуються у дві групи за кольором кружечків. На партах лежать

карточки зі словами. Діти добирають карточку із перевірним словом і

вставляють пропущену букву.

Знайди пару

Постав наголос

Встав пропущену букву

1 група

С..ло, верби, ч..сло, села, в..рба, числа, гриб, плечі, пл...че, гр…бний.

2 група

З..ма, щебіт, клен, кл..новий, зими,  клен, в..сна, щ..бече, з..ми, клен.

4.5. Презентація робіт

Спікери груп презентують виконані роботи.

4.4. Вправа «Крісло автора»

- Скласти алгоритм написання букв (е, и) в ненаголошеному складі кореня.

          Пам’ятка “Перевір себе”

1.Вимов слово і визнач наголошений склад.

2.Визнач ненаголошений голосний звук.

3.Зміни слово або добери спільнокореневе так, щоб ненаголошений голосний став наголошеним.

4.Якщо під наголосом чуємо е - пишемо букву е, якщо и - пишемо и.

Вимовляй: оз еи ро; ст еи пи.

Перевір: озера, степ.

Пиши: озеро, степи.

Пам’ятка “Як дібрати перевірене слово”

1.Зміни слово за зразком: “один-багато” або “багато - один” (весло – весла, гриби - гриб).

2.Добери спільнокореневе слово, що містить лише корінь (медовий – мед; крикливий - крик).

3.Добери до іменника спільнокореневий прикметник (темніє - темний).

4.5. Творча робота. Вправа 7, 8

-Прочитати споріднені слова. Назвати слово, яке допоможе дізнатися, яку

букву писати в ненаголошених складах.

4.6. Самостійна робота. Вправа 9

Списати вірш, уставити пропущені букви. Дібрати перевірні слова.

4.7. Взаємоперевірка робіт

5. Закріплення вивченого матеріалу

5.1. Робота в групах. Гра- змагання

Діти об'єднуються у дві групи за кольором кружечків.

-До поданих слів дібрати перевірні слова і записати парами. Поставити наголос. Виділити корінь.

1 група     2 група

Степовий – степ     Кричить – крик

Крилатий – крила             Сивіє – сивий

Медовий – мед    Вечоріє – вечір

Гречаний – гречка    Щебече – щебіт

Зелений – зелень    Гребе – гребля

Широкий – ширше    Свистить – свист

Спікери груп  презентують свої роботи.

4.3. Робота в групах. Вправа « Знайди перевірне слово»

Діти об'єднуються у три групи за кольором листочків.

На партах лежать картки із словами.

Шелест, зерно, легкий, легенько, шелестить, зернистий, легше, шелестіння, зернятко, зернина, зашелестіли, легесенький.

-Погрупувати  слова. Вибрати перевірні слова у кожній групі.

          1 група                           2 група                            3 група

         Шелест   Зерно             Легкий

    Шелестить   Зернистий   Легенько

    Шелестіння            Зернятко   Легше

         Зашелестіли            Зернина   Легесенький

 Спікери  груп презентують свої роботи.

ІІІ. Заключна частина

1.1. Рефлексія. Вправа  «Мозкова атака»

- Як вимовляється ненаголошений звук [е] ?

- Як вимовляється ненаголошений звук [и] ?

- Як перевірити написання ненаголошених [е], [и] в корені слова?

1.2. Інтерактивна вправа « Мікрофон»

Я дослідив…

Тепер я знаю…

 

docx
Додано
31 січня 2022
Переглядів
1261
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку