Конспект уроку з української мови для 3 класу на тему: "Навчаюся правильно записувати слова з ненаголошеними [е], [и]"

Про матеріал
Конспект уроку з української мови для 3 класу за підручником М. Вашуленко Мета: вчити учнів добирати слова для перевірки ненаголошених голосних для їхнього позначення на письмі; розвивати вміння аналізувати, зіставляти, порівнювати, узагальнювати; виховувати любов до рідної мови, пробуджувати інтерес до знань, до навчання.
Перегляд файлу

Тема: Навчитися правильно записувати слова з ненаголошеними [е], [и].

Мета: вчити учнів добирати слова для перевірки ненаголошених

голосних для їхнього позначення на письмі; розвивати вміння аналізувати,

зіставляти, порівнювати, узагальнювати; виховувати любов до рідної мови,

пробуджувати  інтерес до знань, до навчання.

Обладнання : індивідуальні картки, демонстраційні картки, таблиці слів, 

цеглинки LEGO, підручник « Українська мова та читання»  3 клас, Микола

Вашуленко.

Тип уроку: комбінований урок.

Освітні галузі : мовно-літературна, соціальна.

                                               Хід уроку

І. Вступна частина

1.Організація класу

Дзвінок нас покликав

За парти сідати,

Уважними бути,

Урок починати.

- На нашому уроці діють п'ять правил:

Правило «піднятої руки».

Співпраця в групі.

Уміння слухати.

Працювати творчо.

Бути активним (геніальними, креативними, творчими, уважними,

кмітливими)

 

Девіз уроку :

Гарно, дружно працювати,

Щоб  ненаголошені [е], [и] у словах

Навчитись правильно  писати.

2. Вправа «Очікування»

- Що ви очікуєте від сьогоднішнього уроку?

ІІ. Основна частина

1. Актуалізація опорних знань

1.1. Перевірка домашнього завдання

1.2. Вправа «Кубування»

- Що таке орфограма ?

- Що таке наголос?

- Який склад називається наголошеним?

- Як вимовляються під наголосом голосні звуки [е] та [и] ?

- Як вимовляється ненаголошений звук [е] ?

- Як вимовляється ненаголошений звук [и] ?

1.3.Щоденні 5. «Письмо для себе»

Робота з індивідуальними картками

Списати вірш вставити пропущені букви.

Фарби я взяв - намалював:

Дятлові – ліс,

ластівці – н..бо,

рибам – оз..рце.

Для всіх – моє с..рце.

1.4.Вправа «Трибуна думок»

- При написанні слів з пропущеними буквами у вас виникали труднощі?

- Чому?

2.Хвилинка каліграфії

Став хвалитись малий листок:

-Я найкращий на весь лісок!

Брати зелені, я – золотий!

… Та де взявся вітровій,

Як налетів, як зашумів!

Нема в лісочку хвалька-листочка.

- Назвати слова  з ненаголошеними [е], [и] у коренях.

Записати  каліграфічно слова листок, зелені, налетів.

2. Мотивація навчальної діяльності

2.1. Робота з цеглинками  LEGO . Дидактична  гра «Спіймай [е], [и] у коренях» 

Код:   11 ігор у парах з набором LEGO «6 цеглинок» для 1-го класу — журнал |  «Освіторія»[е]

          11 ігор у парах з набором LEGO «6 цеглинок» для 1-го класу — журнал |  «Освіторія»[и]

М..чі, ст..пи, с..рпи, ст..бло, гр…би, л..сти, ч..жі, с..чі.

2.2. Робота з цеглинками  LEGO. Перевір себе

Мечі, степи, серпи,  стебло, гриби, листи, чижі, сичі.

2.2. Вправа «Два кроки до успіху»

- Чи виникали труднощі при виконанні завдання?

- Чому? Пояснити.

3. Повідомлення теми і мети уроку

-  Ознайомимося з однією із найскладніших таємниць нашої мови -

 позначення на письмі звуків [е], [и] в ненаголошених складах.  Будемо

дослідниками - навчимося змінювати слово або добирати до нього

спільнокореневе так, щоб ненаголошений голосний став наголошеним.

4. Вивчення нового матеріалу

4.1. Робота за підручником (с.74)

Вправа «Я – дослідник. Я – дослідниця»

(Списати слова лівого стовпчика, уставляючи пропущені букви.

Орієнтуватися на написання слів правого стовпчика.)

- Поміркуй, за допомогою чого під час письма перевіряємо слова з

ненаголошеними [е], [и] в коренях.

4.2. Довідкове бюро. Вправа 5

Вправа «Я – учителька. Я – учитель»

- Прочитайте і розкажіть у класі.

- Під час написання слова з ненаголошеними [е], [и] в коренях треба

перевіряти наголосом.

4.3. Робота в парах. Дидактична гра « Утвори за зразком»

Один         Багато

Крило       крила

село           ?

зима           ?

земля         ?

- Чи допомогла така зміна слів з'ясувати, яку букву писати в ненаголошеному

складі? Чому?

4.4. Робота в групах. Дидактична гра «Знайди пару»

Діти об'єднуються у дві групи за кольором кружечків. На партах лежать

карточки зі словами. Діти добирають карточку із перевірним словом і

вставляють пропущену букву.

Знайди пару

Постав наголос

Встав пропущену букву

1 група

С..ло, верби, ч..сло, села, в..рба, числа, гриб, плечі, пл...че, гр…бний.

2 група

З..ма, щебіт, клен, кл..новий, зими,  клен, в..сна, щ..бече, з..ми, клен.

4.5. Презентація робіт

Спікери груп презентують виконані роботи.

4.4. Вправа «Крісло автора»

- Скласти алгоритм написання букв (е, и) в ненаголошеному складі кореня.

          Пам’ятка “Перевір себе”

1.Вимов слово і визнач наголошений склад.

2.Визнач ненаголошений голосний звук.

3.Зміни слово або добери спільнокореневе так, щоб ненаголошений голосний став наголошеним.

4.Якщо під наголосом чуємо е - пишемо букву е, якщо и - пишемо и.

Вимовляй: оз еи ро; ст еи пи.

Перевір: озера, степ.

Пиши: озеро, степи.

Пам’ятка “Як дібрати перевірене слово”

1.Зміни слово за зразком: “один-багато” або “багато - один” (весло – весла, гриби - гриб).

2.Добери спільнокореневе слово, що містить лише корінь (медовий – мед; крикливий - крик).

3.Добери до іменника спільнокореневий прикметник (темніє - темний).

4.5. Творча робота. Вправа 7, 8

-Прочитати споріднені слова. Назвати слово, яке допоможе дізнатися, яку

букву писати в ненаголошених складах.

4.6. Самостійна робота. Вправа 9

Списати вірш, уставити пропущені букви. Дібрати перевірні слова.

4.7. Взаємоперевірка робіт

5. Закріплення вивченого матеріалу

5.1. Робота в групах. Гра- змагання

Діти об'єднуються у дві групи за кольором кружечків.

-До поданих слів дібрати перевірні слова і записати парами. Поставити наголос. Виділити корінь.

1 група     2 група

Степовий – степ     Кричить – крик

Крилатий – крила             Сивіє – сивий

Медовий – мед    Вечоріє – вечір

Гречаний – гречка    Щебече – щебіт

Зелений – зелень    Гребе – гребля

Широкий – ширше    Свистить – свист

Спікери груп  презентують свої роботи.

4.3. Робота в групах. Вправа « Знайди перевірне слово»

Діти об'єднуються у три групи за кольором листочків.

На партах лежать картки із словами.

Шелест, зерно, легкий, легенько, шелестить, зернистий, легше, шелестіння, зернятко, зернина, зашелестіли, легесенький.

-Погрупувати  слова. Вибрати перевірні слова у кожній групі.

          1 група                           2 група                            3 група

         Шелест   Зерно             Легкий

    Шелестить   Зернистий   Легенько

    Шелестіння            Зернятко   Легше

         Зашелестіли            Зернина   Легесенький

 Спікери  груп презентують свої роботи.

ІІІ. Заключна частина

1.1. Рефлексія. Вправа  «Мозкова атака»

- Як вимовляється ненаголошений звук [е] ?

- Як вимовляється ненаголошений звук [и] ?

- Як перевірити написання ненаголошених [е], [и] в корені слова?

1.2. Інтерактивна вправа « Мікрофон»

Я дослідив…

Тепер я знаю…

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Гуренко Юлія Миколаївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
31 січня 2022
Переглядів
2057
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку