Урок-презентація з теми «Круглі тіла в різних сферах людської діяльності» Зазираючи у майбутнє...

Про матеріал

Урок-презентація з теми «Круглі тіла в різних сферах людської діяльності» Зазираючи у майбутнє...

Тема: Тіла обертання. Об'єми та площі поверхонь.

Перегляд файлу

 

Управління освіти Миколаївської міської ради

Науково-методичний центр

Миколаївська загальноосвітня школа №3

Миколаївської міської ради

Миколаївської області

 

Матеріали на міський конкурс

«Конспект уроку математики для 11 класу»

 

Урок-презентація з теми «Круглі тіла в різних сферах людської діяльності» Зазираючи у майбутнє...

 

 З досвіду роботи вчителя математики
Миколаївської загальноосвітньої середньої школи

І-ІІІ ступенів №3

Прохоренко Людмила Валентинівна

 

 

 

Описание: E:\School\Изображения\Емблема ЗОШ№3.jpg

 

Урок-презентація з теми «Круглі тіла в різних сферах людської діяльності» Зазираючи у майбутнє...

Тема: Тіла обертання. Об'єми та площі поверхонь.

Мета: Узагальнити та систематизувати знання учнів з теми «Круглі тіла», показати практичне застосування вивчених формул, за якими знаходяться об’єми та площі поверхонь тіл обертання, звертати увагу учнів на зв'язок предмета з життям; розширювати кругозір учнів та їхню просторову уяву; вчити орієнтуватися в нестандартних ситуаціях, підвести підсумок дослідницько-пошукової роботи учнів з теми;допомогти учням з вибором  майбутньої професії.

Обладнання: моделі тіл обертання, мультимедійний проектор.

 

План уроку.

1)Вступ. Індивідуальна робота. Гра «Готуємось до ЗНО».

2)Презентація робіт «Використання знань з теми циліндр  у різних професіях».

Робота в групах «Математичне лото».

3) Презентація робіт «Використання знань з теми конус  у різних професіях».

Робота в парах: «Тестові завдання»(гра розшифруй слово)

4 ) Самостійна робота «Доміно»(установити відповідність.)

5)Домашнє завдання. Підібрати 2  задачі на використання знань з теми круглі тіла які використовуються в певній професії.

6)Підсумки уроку.

                                                      ХІД УРОКУ.

  1. Оргмомент. Дорогі діти ,шановні гості,рада вітати вас на нашому уроці з теми «Круглі тіла  в різних сферах людської діяльності». Мета нашого уроку закріпити знання з теми та допомогти учням у виборі майбутньої професії. Готуючись до цього уроку ви підготували презентації по різним темам ,як результат вашої пошукової роботи.

 

 

http://www.dcz.gov.ua/mik/img/1x1.gif

Як обрати саме ту справу, яка зробить нас щасливими та задоволеними на все життя? Професійне самовизначення – прийняття одного з найголовніших рішень у житті. Професійне самовизначення людини починається ще далеко в дитинстві, коли в грі, дитина бере на себе різні професійні ролі, програє пов’язані з ними ситуації. Отже,ви сьогодні спробуєте себе у різних професіях .А в кінці уроку кожен зможе зробити самооцінка професійних здібностей, за допомогою профорієнтаційних карток, які лежать у вас на столах.

 

Девіз уроку:

Математика – наука молодих. Інакше й не може бути. Заняття математикою – це така гімнастика розуму, для якої потрібна вся гнучкість і вся витривалість  молодості.                               Н. Вінер

 Індивідуальна робота   .

Звичайно ,щоб оволодіти певною професією необхідно вступити до відповідного навчального закладу . Зараз ми перевіримо як кожен із вас готовий до ЗНО.

Гра «Готуємось до ЗНО».( 1б за кожне правильно розв язане завдання)

1)Квадрат обертається навколо своєї сторони. Знайти об’єм тіла обертання,якщо сторона квадрата 2 см.(в)

А

Б

В

Г

Д

8π/3 см.куб

4π см куб.

8π см куб.

2π см куб.

16πсм куб.

 

2)Твірна конуса у 2 рази більша від його радіуса. Знайти кут нахилу твірної конуса до площини його основи.(Г)

А

Б

В

Г

Д

90°

45°

30°

60°

50°

 

3)Осьовий переріз циліндра є квадратом ,а довжина кола основи 12π см. Знайдіть площу перерізу.(А)

А

Б

В

Г

Д

144

36

64

576

24

4)Металеву кульку,радіус якої 6 см,переплавили в конуси однакового розміру з висотою 3 см і радіусом основи 2 см. Скільки таких конусів одержали?Втратами металу при переплавленні знехтуйте.(Б)

А

Б

В

Г

Д

24

72

12

36

144

 

 

II . Презентація робіт «Використання знань з теми циліндр  у різних професіях». 

Надаємо слово учням які підготували презентацію та склали задачі  по темі  «Використання знань з теми циліндр  у різних професіях».

План

  1. Загальна характеристика тіла обертання.
  2. Задач на  використання знань з теми циліндр у різни професіях.
  3. Математичне лото. Робота в групах
  4. Висновок. Результати роботи заносяться в профорієнтаційні картки.(за кожне правильно розв язане завдання 1 б)

1)Загальна характеристика тіла обертання

 

 

  

 

2) Задач на  використання знань з теми циліндр у різни професіях

 

 

 

 

 

 

 

 

3)Математичне лото. Робота в групах.

  1. Знайти об’єм нафтової цистерни,яка має форму циліндра,якщо її діаметр дорівнює висоті і становить 10 м. (250π )
  2. Знайти об’єм циліндра, описаного навколо конуса ,якщо об’єм конуса дорівнює 15 см.куб. (45 см куб.)
  3. Осьовий переріз циліндра є квадратом,а довжина кола основи 12π см. Знайти площу перерізу(144 см куб.)
  4. Радіус основи циліндра 3 см,а висота-8 см. Знайти діагональ осьового перерізу циліндра (10 см)
  5. Діагональ осьового перерізу циліндра 8√2 см і утворює з площиною основи кут 45◦.Знайти площу повної поверхні циліндра.(96 π см кв.)
  6. Радіус основи циліндра 3 см,а висота – 5 см. Знайти площу бічної поверхні циліндра(30π см кв.)
  7. Осьовий переріз циліндра – квадрат,площа якого дорівнює36 см кв. Знайти радіус основи циліндра.(3 см)

144 см куб.

45 см куб.

96 π см кв.

240π см куб.

10 см

250π

30π см кв.

3 см

  1. Діагональ осьового перерізу циліндра 17 см ,а висота -15 см. Знайти об’єм циліндра.(240π см куб.)

 

  1. Висновок. Результати роботи заносяться в профорієнтаційні картки.(за кожне правильно розв’ язане завдання 1 б)

 

 

 

III  . Презентація робіт «Використання знань з теми конус  у різних професіях».

Надаємо слово учням які підготували презентацію та склали задачі  по темі  «Використання знань з теми конус  у різних професіях».

План

  1. Загальна характеристика тіла обертання.
  2. Задач на  використання знань з теми конус у різни професіях.
  3. Робота в парах. Тестові завдання «Розшифруй слово»(1б за кожне правильно розв ‘язане завдання)
  4. Висновок . Результати роботи заносяться в профорієнтаційні картки.

1)Загальна характеристика тіла обертання

 

 

 

 

2)Задач на  використання знань з теми конус у різни професіях

 

 

 

3)Робота в парах: «Тестові завдання»(гра розшифруй слово)

    1)Радіус основи конуса 6 см,а твірна нахилена до площини основи під кутом 60°.Знайти твірну конуса.

     Г)3√3 см Б)6см В)15см А)12см (А)

          2)Осьовий переріз конуса – правильний трикутник,висота якого 6√3 см. Знайти об’єм конуса.

А)144√3πсм куб. Е) 72π см куб. У)72√3π см куб .Р)216√3π см куб.(У)

3)Радіус основи конуса 2 см,а твірна -3 см. Знайти площу бічної поверхні конуса.

              Н)2π см кв.  М)4πсм кв. Р)6π см кв. К)9π см кв. (Р)

 4)Твірна конуса дорівнює 8 см і утворює кут 60° із висотою. Знайти площу осьового перерізу конуса.

У)16√3 см кв. К)32√3 см кв. М)32 см кв. П)45 см кв. (У)

5)Площа основи конуса дорівнює 9π см кв.,а його об’єм-12π см куб. Знайдіть висоту конуса.

А)2 см Т)12 см Д)8 см М)4 см (г) “АУРУМ” -ЗОЛОТО

4)Висновок . Результати роботи заносяться в профорієнтаційні картки

 

3.Гра «Доміно»  (1б за кожне правильно розв ‘язане завдання).

На рисунку зображений конус,у якого діаметр основи дорівнює твірній. Установіть відповідність   між заданим кутом (1-4) і їх градусними мірами (а-д)

 

КУТ

ГРАДУСНА МІРА КУТА

1.Кут між висотою конуса та його твірною

А.90°

2.Кут між твірною SN і площиною основи конуса

Б.80°

3.Кут радіусами основи АО і ОN,якщо дуга BN=100°

В.30°

4.Кут між прямими SO і ON

Г.40° ;Д.60°

 

 

 

 

 

           S

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

А

Б

В

Г

Д

1

 

 

*

 

 

2

 

 

 

 

*

3

 

*

 

 

 

4

*

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

V.  Домашнє завдання. Підібрати задачі на використання знань з теми круглі тіла в різних професіях.

 

 

VI.Підсумки уроку.(8хв)

Підрахуйте кількість балів ,яку ви одержали на кожному етапі уроку і загальну оцінку за урок. Отже,ви переконались ,що знання з теми круглі тіла потрібні людям багатьох професій. Яку оцінку за урок ви отримали?

Вибір професії людиною не повинен принести її розчарування. ЇЇ майбутнє повинно бути сповнено почуттям задоволення обраній справі. Від цього залежить особисте життя особи та життя всього суспільства. Я сподіваюсь,що цей урок допоможе вам зробити правильний вибір.

Профорієнтаційна картка

ПІБ

 

 

 

 

 

 

ЦИЛІНДР

КОНУС

МАТЕМАТИЧНЕ ЛОТО

МАТЕМАТ.

 ДОМІНО

ТЕСТИ

 

1)

1)

1)

1)

1)

 

2)

2)

2)

2)

2)

 

3)

3)

3)

3)

3)

 

4)

4)

4)

4)

4)

 

5)

5)

5)

 

5)

 

 

 

6)

 

 

 

 

 

7)

 

 

 

 

 

8)

 

 

ВСЬОГО

 

 

 

 

 

ПРОФЕСІЯ

 

 

 

 

 

ОЦІНКА

 

 

 

 

 

 

Оціночна шкала:

27балів-12 балів

24болів-1 0 балів

19балів-8 балів

17балів-7 балів

15балів-6 балів

13балів-5 балів

 

 

 

docx
Додано
1 квітня 2018
Переглядів
2687
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку