Урок "З'їзд геометричних фігур"

Про матеріал

Характеристика уроку

Узагальнюючий урок по темі «Фронтальне повторення пройденого матеріалу з геометрії. » є заключним при вивченні курсу геометрії. Його призначення – фронтальне повторення тем курсу.

Основні змістовні акценти уроку:

  • -Професійна спрямованість теми;
  • -Наявність ігрового моменту із залученням всіх учнів групи;
  • -Демонстрація слайдів
  • -Презентація макетів геометричних фігур;

Цінність цього моменту бачу в тому, що учень з будь-яким рівнем знань може отримати найвищий бал за якісно виготовлений макет. Тим більше, що він цей макет презентує. В ході презентації учень описує властивості фігури, показує і називає основні лінії, перерізи фігури.

Для проведення даного уроку обрано активну модель навчання в поєднанні з інтерактивною з метою більш повного і всебічного сприйняття учнями даної теми.

Показ слайдів супроводжується поясненнями і показом тих самих елементів на макеті, що концентрує увагу, розвиває культуру мовлення, уміння слухати, порівнювати, аналізувати.

Метою даного уроку є повторення,систематизація набутих знань, а також закріплення їх за допомогою наочності і розв'язування задач практичного змісту.

Дуже важливою, на мій погляд, є практична частина уроку, в ході якої учні повинні заміряти потрібні розміри конкретного тіла обертання і визначити площу його поверхні, об'єм, площу перерізу, а також навести приклади предметів побуту або професійної діяльності, що мають форму даного тіла обертання. Результати вимірювань і обчислень фіксуються в картках.

Цікавим вважаю ігровий момент уроку – це віршована інсценівка під назвою «З'їзд геометричних фігур». У кожного учня в цій інсценівки є своя роль. У веселій динамічній формі учні, виконуючи ролі різних геометричних фігур, подають їх властивості, супроводжуючи текст показом моделей фігур.

Мета цього фрагменту уроку – розвивати в учнів кмітливість, пам'ять, культуру мовлення, вміння привселюдно виступати, концентрувати увагу, слухати.

Особливість методики проведення уроку полягає в тому, що учні отримують практичні завдання і готуються до уроку заздалегідь – виготовляють макети, готують презентації, вчать слова інсценівки, тренуються виразно їх промовляти. Це згуртовує групу, а, отже, сприяє досягненню виховної мети уроку.

Для проведення уроку було підготовлене навчально-методичне забезпечення: презентації, картки – завдання, макети геометричних фігур, міні-підручники, робочі зошити, таблиці геометричних тіл обертання тощо.

Перегляд файлу

 

Зеленодольський професійний ліцей

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Відкритий урок – вистава

 

 

для учнів II курсу

 

(в межах узагальнюючого повторення матеріалу)

 

 

 

«З'їзд геометричних фігур»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Підготувала:              викладач Дашко Ірина Михайлівна

 

Зеленодольськ

 

Характеристика уроку

 

      Узагальнюючий урок по темі «Фронтальне повторення пройденого матеріалу з геометрії. » є заключним при вивченні курсу геометрії. Його призначення – фронтальне повторення тем курсу.

Основні змістовні акценти уроку:

  • Професійна спрямованість теми;
  • Наявність ігрового моменту із залученням всіх учнів групи;
  • Демонстрація слайдів
  • Презентація макетів геометричних фігур;

      Цінність цього моменту бачу в тому, що учень з будь-яким рівнем знань може отримати найвищий бал за якісно виготовлений макет. Тим більше, що він цей макет презентує. В ході презентації учень описує властивості фігури, показує і називає основні лінії, перерізи фігури.

      Для проведення даного уроку обрано активну модель навчання в поєднанні з інтерактивною з метою більш повного і всебічного сприйняття учнями даної теми.

      Показ слайдів супроводжується поясненнями і показом тих самих елементів на макеті, що концентрує увагу, розвиває культуру мовлення, уміння слухати, порівнювати, аналізувати.

     Метою даного уроку є повторення,систематизація набутих знань, а також закріплення їх за допомогою наочності і розв’язування задач практичного змісту.

     Дуже важливою, на мій погляд, є практична частина уроку, в ході якої учні повинні заміряти потрібні розміри конкретного тіла обертання і визначити площу його поверхні, об’єм, площу перерізу, а також навести приклади предметів побуту або професійної діяльності, що мають форму даного тіла обертання. Результати вимірювань і обчислень фіксуються в картках.

    Цікавим вважаю ігровий момент уроку – це віршована інсценівка під назвою «З’їзд геометричних фігур». У кожного учня в цій інсценівки є своя роль. У веселій динамічній формі учні, виконуючи ролі різних геометричних фігур, подають їх властивості, супроводжуючи текст показом моделей фігур.

    Мета цього фрагменту уроку – розвивати в учнів кмітливість, пам’ять, культуру мовлення, вміння привселюдно виступати, концентрувати увагу, слухати.

     Особливість методики проведення уроку полягає в тому, що учні отримують практичні завдання і готуються до уроку заздалегідь – виготовляють макети, готують презентації, вчать слова інсценівки, тренуються виразно їх промовляти. Це згуртовує групу, а, отже, сприяє досягненню виховної мети уроку.

     Для проведення уроку було підготовлене навчально-методичне забезпечення: презентації, картки – завдання, макети геометричних фігур, міні-підручники, робочі зошити, таблиці геометричних тіл обертання тощо.

 


План уроку

 

      Тема : Фронтальне повторення пройденого матеріалу з

                                           геометрії.

 

      Мета:

             Дидактична: Повторити пройдений матеріал,            

                                     систематизувати набуті знання.

            Розвиваюча:  Розвивати в учнів кмітливість, пам'ять, вміння  

                                    аналізувати і систематизувати знання, робити            

                                     висновки, розвивати культуру мови.

 

             Виховна: Виховувати вміння привселюдно виступати, увагу, 

                              уміння слухати.

             Тип уроку: Узагальнююче повторення

 

             Метод проведення: Особисто зорієнтований, з ігровими

                                                моментами

             Форми проведення: Групова робота, презентація практичних

                                                робіт (макетів геометричних фігур),

                                                 математична вікторина, доповіді учнів.          

             Обладнання уроку:  1. Діапроектор.

                                                2. Картки - завдання для математичної       

                                                     вікторини.

                                                 3. Макети геометричних фігур.

                                                 4. Таблиці по темах «Многогранники»,  

                                                     «Тіла обертання»


 

Хід уроку

 

 

     1. Організаційний момент (повідомлення теми і мети уроку)

     2. Актуалізація опорних знань та мотивація навчальної діяльності.

     3. Основна частина.

         Доповідь учителя. Презентація.

         Підкреслюються міжпредметні зв'язки 

         (креслення, спецтехнологія зварників, фізика, хімія, біологія)

         Розв᾽язування задач професійної спрямованості

Задачі  професійної  спрямованості

( для спеціальності електромонтер ) .

 

Термосифонний фільтр являє

собою вертикально розміщений          

циліндр, приєднаний з допомогою

трубок до   бака трансформатора.

Знайти діаметр дна  і висоту

фільтра,якщо його бічна

поверхня S , а об'єм   V.

Орех 

 

Кабельний колектор прямо-

кутного  перерізу має розміри

2300х2400х30000мм2.

Знайти площу поверхні колектора

Орех 

 

 

Циліндрична стальна шайба для

редуктора-вентилятора

тепловоза має такі розміри :

зовнішній діаметр 8см,

внутрішній діаметр 1.2см ,

висота шайби 7.5см.

Визначити об'єм шайби.

 

 

     4. Доповіді учнів по темі «Геометричні фігури в повсякденному   

         житті»

     5. Доповідь учня «Геометричні фігури в професіях»

     6. Інсценівка «З'їзд геометричних фігур»

     7. Закріплення теми (математична вікторина)

     8. Підведення підсумків уроку.

     9. Домашнє завдання.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Викладач                   Дашко І.М.

 


 

Інсценівка

 

 

 

«ГЕОМЕТРИЧНИЙ З'ЇЗД»

 

Дійові   особи:

 

 

       Куля —голова.                                   Кут (прямий).

 

       Циліндр -— заступник голови.       Трикутник.

 

       Конус — секретар.                            Прямокутний трикутник

 

       Точка.                                                 Квадрат.

 

       Пряма лінія.                                      Прямокутник.

 

       Крива лінія.                                       Ромб.

 

       Перпендикуляр.                               Паралелограм.

 

       Коло.                                                   П'ятикутник.

 

       Паралелі.                                           Трапеція.

 

 

 


 

 

Куля

Вельмишановні делегати!

Дозвольте щиро вас вітати.

Засідання нам розпочати час.

Всіх просимо, хто серед нас,

Про себе трохи розказати.

Конус

Звання присутніх — не секрет,

Ось перед вами сто анкет.

Куля

Ні, кожен має сам сказати

Властивості свої, як його звуть.

А ти — зумій намалювати.

Нехай молодші й розпочнуть.

Перед кулею стає Точка.

Куля

Хто -тут? Не бачу. Стань сюди!

Циліндр

Будь ласка, ближче підійди!

Точка

Я — невидимка. В цьому суть моя.

Хоч і одна — відома всім і звична

Фігура я

Геометрична.

Коли ж багато нас

До гурту залучити,

Фігури різні

Можна утворити.

Куля

Хоч ти малесенька сама,

Але потрібна ти людині.

(До секретаря) Хто там на черзі?

Конус

їх—юрма...

За списком, правда, Лінія пряма.

Перед кулею стає Пряма лінія

 

Пряма

Я тут. Я нині вертикальна.

Похилою буваю я.

А можу і лягти горизонтально.

Куля

Невтішна доля ця твоя.

Служить фігурам до безтями

Для них ставати сторонами.

Пряма

Моє призначення не тільки в тому,

Але існую я у вимірі одному.

Куля 

Не гріх ознака ця твоя...

А хто ото? Не родичка бува?

Пряма

Сестра ріднесенька моя.

Крива   лінія

Я звуся — Лінія крива.

Зустрівшись двічі із прямою,

Над нею я стаю дугою.

Перпендикуляр

А я... Я — Перпендикуляр.

Мене пізнає всяк школяр,

Глядіть уважніше за мною.

Коли із точки,

Що поза прямою,

Мене проводять на пряму

 І з тої ж точки проведуть

На ту ж пряму похилу —

мою сестричку милу, —

Властивості цієї не забудь! —

Похила завжди буде

Довшою, ніж я, — Прикмета то моя.

Підкочується Коло.

Коло

Я — Коло. Кулі я — рідня...

Куля


 

Рідня... Моє вітання

Коло

Від мене, Куле, ви й пішли

Від мого обертання.

Я у собі цікаву точку маю...

Куля

А хто ж він є, цей пункт, питаю?

Коло

Зветься центром він,

Від точок всіх моїх

На рівній відстані один.

Куля

То ти — це замкнена крива?

Коло

Виходить так, шановна,

Суцільна й замкнена,

Тому із давнини

Охоплюю частину площини,

Куля

Які стосунки маєш ти з прямою?

Коло

А це залежно вже з якою.

Куля

Припустимо, якщо з тобою

Пряма в двох точках перетнеться?

Коло

В середині моїй її відрізок

Хордою всі звуть.

Чим ближча хорда ця до центра,

Тим довшою стає вона.

Куля

Гаразд. Скажи, а що від кола

Собою хорда відтина?

Коло

Частину ту сегментом звуть...

Куля

Стривай!

А що, як через центр у хорди путь?


Коло

Діаметром вона стає тоді.

Куля

Діаметром... А скільки їх в тобі?

Коло

Ой, нене

Безліч їх у мене.

Дорівнює двом радіусам кожен. .

Куля

А радіус?

Коло

Відрізок це, що сполуча мій центр

Із точками моїми —

Вже вам відомими малими.

Коли його ви збільшите в два рази,

В два рази довшим стану й я.

Така властивість вже моя.

Куля

Все вірно тут, скажу тобі відразу. 

Коло

В мене властивостей багато.

Одну вам варто нагадати.

Відношення довжини кола до діаметра

Для всіх нас є завжди незмінним

Приблизно трьом і одній сьомій рівним.

За двісті літ до нашої ще ери

Його обчислив мудрий Архімед.

Майбутнє далеко вперед

Йому свої відкрило двері.

Відношення це в усьому світі знають

І «Пі» числом його всі називають.

Куля

А чи не скажеш ти,

Як визначити площу круга?

Коло

Всю довжину мою на двоє розділи,

Помнож на радіус — і площу, як годиться,

Одержиш ти в квадратних одиницях.


 

На точках трьох, що не лежать на ній,

(показує на пряму)

Неважко збудувати обрис мій.     

Іще скажу, якщо, бува, одна

Пряма мене в двох точках розтина,  

її січною лінією звуть.

Пряма

А школярі також ще додадуть:

Коли пряма до кола лиш торкнеться,

Тоді вона дотичною зоветься. Куля

У всьому, що тут сказано, є сенс.

Коло Додати слід: у давнину ще десь,

З тих днів у світі сталось безліч змін,

На триста шістдесят частин,

Рівненьких, як одна

Поділена вся кола довжина.

То ж градусами звуть оті частинки,

І ними міряють кути і дуг відтинки.  

Куля

З великим задоволенням, того я не таю,

Ми вислухали доповідь твою.

Конус

Тут сказане усе ми в протокол запишемо,

А буде треба — знов тебе покличемо.

Ну, а тепер — мерщій котись,

 Але не задавайся там, дивись.

Ну, хто на черзі? Паралелі? Милі...

(Входять дві Паралельні лінії).

 Конус

Скажіть, які є ваші цілі?

Паралелі   

Звідкіль йдемо, куди прийдемо ми —

Не знаємо ніколи і самі.

Одна до одної ми прагнемо завжди.!;

Як дві сестри, весь час ми поруч йдемо...

Лише в безмежжі за усі труди


 

Ми точку зустрічі знайдемо.

Однакова між нами всюди відстань.

Вона в одне нам злитись не дає.

Куля (сміючись)

І все ж в житті підтримує вас віра,

Що десь і ви обійметеся щиро.

Як рідні сестри, ви подібні.

Паралелі

Щоб будувать фігури, ми потрібні.

Коли відрізок треба розділити

На частини, одразу кличуть нас.

Якщо властивість паралелей вжити.

То завдання розв'язується враз.

Куля

Є випадки іще, коли потрібні вельми

Ви в геометрії в усій своїй красі.

Якщо боки фігур попарно паралельні,

Вони й однакові попарно всі.

Тож прямокутник, ромб, квадрат

Властивістю цією дорожать.

Ну, ви ідіть...

А хто це там, за вами, 

Без голови, з двома ногами?

Виходить Кут.

Кут

Ви помиляєтесь, вельмишановна куля,

Я не якас6(кривуля.

У мене голова — вершина,

А те, що охрестили ви ногами,

Пробачте, зветься сторонами.

Коли завгодно можете

Розсунуть сторони мої.

Куля

Стривай-но, друже, кажеш ти сміливо,

Але яке ж у сказаному диво?

Скажи нам спершу: хто ти є?

Кут

Я— Кут. І так всі звуть мене.


 

Куля

Та це мені нічого не говорить.

Кут

Чим вас турбує вигляд мій?

На площині кут творить...

Куля

Чом ти нестриманий такий?

Верзеш не те, що треба...

Кут

Коли стрічаються прямі —

Між ними завжди — ми.

Куля

Та хто ж це ви?

Здається, справді, ти — без голови...

Які ж властивості твої?

Кут

Ми — різні є кути.

От я — прямий.

Є гострі, є тупі.

Куля

А скільки градусів в тобі?

Кут

Відповідаю просто: Дев'яносто.

Куля

А в гострому, в тупому?

Кут

А це вже — як в якому.

Вони мені брати, 

Та різні всі кути.

Тупий — браточок старший мій,

Він завжди більший, ніж прямий.

А гострий — брат молодший, в нього

І міра менша, ніж в прямого...

Куля

А що, як сторони твої

Продовжити в обидва боки?

Кут

То стану я широкий-преширокий...

 

 

 

Загальний сміх.

Куля

От бачиш, друже, стало смішно всім..

Замало знаєш ти про себе.

Кут

Втім...

Я помилився, визнаю...

Куля

То ж виправимо помилку твою:

Від градусів залежиш, зрозумів?

Тут ні до чого довжина боків.

Хоч як далеко ними йди,

А розмір твій — один...

Хто далі?

Трикутник

Я. Трикутником я звуся.

Мороки завдавати не боюся

Дорослим і малим.

Частина площини я і маю три кути я, 

Які дорівнюють у сумі двом прямим.

Куля

Це справді так.

Докладно все розповідаєш.

А що іще ти маєш?

Трикутник

Як гострі всі кути мої - я гострокутний,

Як є тупий один — я тупокутний,

І - прямокутний, як один з кутів

Прямим у мене бути захотів.

Якщо однакові всі сторони мої —

І я тоді рівносторонній,

Як будуть різні всі вони —

Тоді і я різносторонній,

Як рівні тільки два боки,

То рівнобедреним я звуся.

І ще додати я б хотів:

Від всіх фігур я тим різнюся,

Що коло завжди сполучає вершини

Всіх моїх кутів...

 

 

За хорди сторони візьміть —

В тім колі легко центр знайдіть...

Прямокутний трикутник (перебиваючи)

Тобі, мій друже, час кінчати.

Дай щось і іншому сказати.

Куля

Що скажеш нам замість привіту?

Прямокутний трикутник

Не висловити всіх моїх ознак,

Вони відомі нині геть по світу.

В Єгипті древньому нас знав усяк.

За розум надзвичайний Піфагору

Подарував я славу неозору.

Секрети в мене є.

Відкрив я друзям їх

Дорівнює квадрат гіпотенузи  

Сумі квадратів катетів моїх...

Куля

Секрет?..

Хоч не секрет, та вірно...

Але, скажу тобі я, друже,

Ти цим не задавайся дуже!

Конус

Хто там іде?

Квадрат,. 

Рекомендуюсь: я — Квадрат.

Усяку площу міряю підряд.

Та маю я чотири сторони,

Усі однаковісінькі вони.

Куля

Ну це ми знаємо. А далі?

 Квадрат

Я рівні маю ще й діагоналі.

Вони нарівно ділять всі кути,

Нарівно й площу ділять...

Прямокутник (перебиває)

А зажди... У мене рівні теж діагоналі.

 

 

 

Куля

Ти постривай, тебе не викликали...

Ромб (перебиває)

Мої нерівні з давнини...

Та під кутом прямим

Перетинаються вони

У центрі у моїм...

Куля

Але ж...

Чому, і ти черги не ждеш?

Паралелограм (перебиває)

Я — Паралелограм...

Куля

Тобі я слова теж не дам...

Паралелограм (перебиває)

Попарно хоч і рівні сторони мої,

І паралельні, я, однак, в печалі,

Бо мої діагоналі

Не завжди однакові...

Квадрат   (уїдливо)

А ділять надвоє кути?

Куля 

Без черги знову мовиш ти...

(Дзвонить у дзвіночок)

Тихіше, не потрібно чвар.

Це не засідання — базар.

Чия черга?

Многокутник

Немов би вже моя.

Про себе доповім і я,

Як матимете ви бажання;

Узнати про моє ім'я,

Число вершин порахувати треба.

Припустимо, їх буде п'ять,

То П'ятикутником мене повинні звать.

Діагоналі, що проведені з вершини,

Розділять на трикутники мене.


 

Узнати кількість їх доступно і дитині —

Слід від числа сторін лише відняти два.

А чули ви такі дива?

Коли до кола я торкнусь вершинами всіма,

То буду вписаний у коло я,

Коли ж його торкнуся сторонами,

Тоді описаний — ось назва вам моя.

А сума внутрішніх кутів моїх

Дорівнює добутку двох прямих

На кількість всіх сторін без двох.

Куля

Увага! Сипле, мов горох...

У п'ятикутнику назвіть нам суму їх.

Кут   (поспішаючи)

Я знаю...

Буде п'ять прямих...

Сміх.

Куля

І знову ти...

Де взявся тут? 

Ти помилився, друже кут!

Хто хоче правильно сказать?

Пʼятикутник         

їх буде рівно шість, не п'ять.

Куля

Ти молодець! Товариш твій старався,

Та де про що сказать не догадався.

Щоб нас не плутали кути,

Про це додай, будь ласка, ти.

П'ятикутник

Якщо в нас рівні всі боки,

То правильні ми парубки.

В нас суму довжини сторін

Периметром зовуть.

Якщо, я правильним зовуся,

То бісектриси всіх кутів

У центрі саме перетнуться.


 

Є центр — і коло впишемо ураз,

А радіус його — моя це апофема.

Куля

Ну досить.

Це кінчати час...

Хто там іще?

Прямокутник

Ще я!

Про мене всім відомо здавна.

Куля

Кількість сторін твоїх?

Прямокутник                                                

Чотири сторони, а з них                                                     

Дві довші, а дві коротші.                                                  

Куля                                                                                

Ну, решту залишай в умі.

Все розповів ти вірно...

Прямокутник  

Кути ж мої усі — прямі.

Прямокутний   трикутник

А я... Я рівний кожній з половин...

 Із двох таких, як я, він складений один.

Куля

Ну й що ж? Твої розмови дивні,

За значенням ви для науки рівні...

Хай прямокутник краще скаже нам,

Як виміряти площу в тебе?

Прямокутний   трикутник   (поспішаючи)

Про це я добре знаю сам.

Йому відповідать не треба.

Про це скажу я вмить. .

Добуток катетів.на двоє поділіть...

Квадрат, який перед цим дрімав, починає хропти і нахиляється.

Кут (кричить) Дивіться, наш квадрат звалився,

Бідненький, весь перекосився.

Куля


 

Де ділися кути його прямі?

Але боки всі рівні, як були.

Квадрат   (прокидаючись)

 Пробачте, я здрімнув і нахилився

І, знаєте, на Ромб перетворився, (вирівнюється)

Ну от тепер я, друзі, знов Квадрат,

Усі кути пряменькі акурат.

Підходить Трапеція.

Куля

А це що за фігура? Яка її натура?

Кут

Це підійшла Трапеція.

Квадрат

Ви сторони її надвоє поділіть

 І лінією точки сполучіть,

А потім дві основи ви складіть...

Куля

Що ж буде?

Квадрат

Лінії тієї довжина,—  

Середня у трапеції вона, —

Півсумі їх дорівнює вона.

Кут   (кричить)

Дивіться! Вже й Трикутник прямокутний

Лежить на площині, не може встать.

Циліндр

Я бачу, потомились всі присутні.

Вже, мабуть, час засідання кінчать.

Конус   (на вухо Кулі)

Він правий, час вже спочивати.

На цьому можна з'їзд кінчати.

Куля

Що ж, друзі, я не суперечу тому.

Всі відчувають вже утому.

Від всіх гостей, що виступали,

Багато мудрого ми взнали.

Подяка вам, що вчасно ви з'явились

 І перед нами чесно потрудились,


 

Напевно, учні дещо пригадали,

А, може, нині трохи глибше взнали

Суть Геометрії.

Ну, друзі, прощавайте.

Своїх властивостей не забувайте.

Коли скликати будем знову з'їзд,

Усіх запросимо з найдальших сіл і міст.

Пошану ще раз всім вам виявляю.

На тому, друзі, з'їзд я закриваю.

 

                                                         П. Камкін

       Монтаж супроводжується демонстрацією макета кожної фігури, про яку йде мова. На дошці також зображені всі геометричні фігури. Описуючи їх властивості, діти показують особливі лінії фігур, види трикутників, многокутників, многогранників, тіл обертання. Учні, що виготовили макети фігур, демонструють їх.

 

 

 

 

 


 

додатки

 

  1. Презентація учителя «Цікаві споруди»

 

Найдивовижніші будинки світу

 

«Лісова спіраль» в Дармштадті, Німеччина

 

Побудував цей будинок в період з 1998 по 2000 рік талановитий австрійський архітектор і художник, відомий своєю революційною, мальовничою архітектурою. Споруда має 105 квартир, що ніби обертаються навколо двору по спіралі.

 

Найдивовижніші будинки світу


Дім-кактус у Роттердамі, Голландія

 

Дом-кактус

 

Людина ХХІ століття, випробувавши на собі всі принади і недоліки великого міста, прагне максимально наблизитись до природи. Ось чому «зелені технології» зараз модні як ніколи.

Білосніжний 19-поверховий дім-кактус будується в Роттердамі. Такий колір архітектори обрали для меншого нагрівання будівлі за жаркої погоди. Дім-кактус складається із пластин-пелюсток, кожна з яких неодмінно закінчується озелененим балконом або лоджією. Нерегулярне чергування «пелюсток» дозволяє сонячному світлу максимально проникати в дім і освітлювати «райські садочки» під різними кутами. А широкий простір 98-ми квартир дозволяє щасливим мешканцям займатися садівництвом, не виходячи з дому!


Вальсуючий будинок у Празі

 

Вальсующий дом в Праге

 

Інакше як шедевром архітектури ХХ століття його не назвеш. Хоч і ніяк не вписується ця будівля у картину історичного району Праги. «Стакан», — саме так називають споруду місцеві жителі. Екскурсоводи найчастіше іменують її «танцюючим будинком». Є іще одна назва — «Джинжер і Фред». Саме так звати славетних американських танцюристів, що надихнули архітекторів на створення фантастичного Вальсуючого будинку.


Різнокольоровий будинок у Вені

 

Разноцветный дом в Вене

 

Цей яскравий будинок немов переносить нас у казкову країну. Здається, ніби маленька дитина намалювала його. Жодного однакового вікна, нерівні стіни, фасад, розграфлений асиметричними чотирикутниками, підлога нагадує лісові стежки. Повсюди — зелена рослинність.

Цей дім — творіння великого австрійського архітектора Фрідріха Хундертвассера — один з найдорожчих у Вені.


Будинок-саксофон у Каліфорнії

 

Дом-саксофон

 

Цей незвичайний будинок у Каліфорнії є ще одним прикладом музичного напрямку в архітектурі. Здається, ще трішки — і все у ньому заграє, затанцює під чарівні звуки саксофону.


Будинок-корзина в США

 

Дом-корзина

 

Думаєш, це витвір комп’ютерної графіки? А от і ні. Цей будинок, мабуть, — найдивовижніша адміністративна споруда, яку Ти міг собі уявити. Будівля штаб-квартири компанії Longaberger, що займається виготовленням корзин і інших плетених виробів, точно копіює форми реального виробу — плетеної корзини.

Будівництво цього неймовірного шедевру тривало 2 роки і коштувало 30 мільйонів доларів. Будинок займає площу180 тисяч метрів квадратних.


Будинок-черевик, Пенсильванія

Дом-ботинок

 

Ні, це не величезний черевик для людини-гігінта! Це грандіозний будинок Махлона Н. Хейнса — власника післявоєнної взуттєвої імперії. Цей «взуттєвий король» задумав таку конструкцію будівлі, аби відзначити власні успіхи у бізнесі.


Будинок вільних духом (Британська Колумбія, Канада)

 

Дом вольных духом

 

Цей дім — справжня мрія для любителів екстріму. Його дерев’яні сфери можна підвісити на дерево, міст чи будь-яку іншу тверду поверхню. Канати надійно утримують будинок від коливання. Хоча за бажанням можна прибрати нижній якір і насолоджуватися вільним «плаванням» у повітрі. А щоб зайти до такої будівлі, потрібно піднятися вгору спіральними східцями.


Будинок-унітаз у Південній Кореї

 

Дом-унитаз

 

Будинок-унітаз площею 419 метрів квадратних — двоповерховий куточок, «де людина може вирішити свої проблеми» (як гласить у перекладі з корейського сама назва дому — Haewoojae).


Будинок-музей Сальвадора Далі в Іспанії

 

Дом-музей Сальвадора Дали

 

Найбільша у світі сюрреалістична споруда — театр-музей Сальвадора Далі — розташована в іспанському місті Фігейрос. Саме тут народився і жив славетний художник, видатний майстер сюрреалізму. Будинок-музей вміщує найбільшу колекцію його робіт.


Будинок-слон у Таїланді

Дом-слон

 

Як виділити офісну будівлю з поміж сотні інших? Звичайно ж, збудувати її у формі слона! Мабуть, саме таку відповідь дав би архітектор з Таїланду, автор цього витвору мистецтва. Височенні вежі, вікно у формі ока і балкон, схожий на бивень слона, не дадуть архітектурному шедевру загубитися серед інших будівель Бангкока.


Будинок-книга, Канзас (США)

 

Дом-книга

 

Книги прикрашають цей витвір мистецтва не лише зовні, а й всередині. Бо це — Центральна бібліотека Канзасу. Ідея такого оформлення

будівлі втілена була для того, щоб збільшити інтерес людей до відвідування бібліотеки. А підбирати книги, пов’язані з Канзас-Сіті, допомагали місцеві жителі.


Будинок-бібліотека у Білорусії

 

Дом-библиотека

 

Національна бібліотека Республіки Білорусь — одна з найбільших у світі! Щодня із заходом сонця і аж до півночі ця суперновітня будівля палає тисячами різнобарвних вогників. При чому кольори і зображення на ній змінюються щосекунди! Висота бібліотеки — 72,6 метрів (20 поверхів), а маса становить 115000 тонн.


Будинок-банкнота в Литві

 

Дом-банкнота

 

4500 — стільки пластин різноманітного за формою і розмірами скла з Голландії використали для фасаду Office Center 1000 в Каунасі, Литва. Зображення на споруді повторює малюнок купюри вартістю 1000 літ зразка 1926 року.

Приміщення у будинку-банкноті орендують два великі литовські банки. Такий оригінальний фасад будівлі є своєрідною рекламою їх діяльності.


Будинок Сутягіна в Росії

 

Дом Сутягина

 

Дім Сутягіна в Архангельську збудований за старовинними технологіями — без жодного цвяха. Його вважають найвищою дерев’яною спорудою в світі! Будинок налічує 13 поверхів. З вікна останнього, тринадцятого, Ти міг би побачити Біле море!

Але цей архітектурний шедевр так і залишився недобудованим… Колишнього злочинця, Сутягіна, заарештували. А коли він вийшов на волю, то коштів завершити будівництво не мав. Тож зараз будівлю нещадно руйнують мінливі погодні умови, а сам власник змушений проживати на першому поверсі моторошного обійстя.


«Заморожений» будинок в Роттердамі

 

Замороженный дом

 

— Невже ми потрапили до країни льодових споруд? — здивовано запитаєш Ти.

Зовсім ні, ця архітектурна знахідка розташована в голландському місті Роттердамі. Раніше вона була звичайним житловим будинком і мала бути знесена. Але на прохання адміністрації та місцевих жителів архітектори дали споруді «нове життя». Зараз увесь будинок пофарбований у блакитний колір і «заморожений». Теперішня його місія — прикрашати вулиці міста.


Мобільний дім шейха Хамада в ОАЕ

 

Мобильный дом

 

«Якщо у вас є гроші і фантазія, ви можете зробити зі свого дому справжній шедевр», — каже арабський шейх Хамад, власник мобільного будинку для подорожей у пустелі.

Споруда на колесах має форму земної кулі, вміщує 4 поверхи з 4-ма спальнями та 6-ма ванними кімнатами. Оце так розкіш!

До речі, в 1993 році ця дивовижна будівля потрапила до книги рекордів Гіннеса.


Будинок-рояль зі скрипкою, Китай

 

Дом-рояль со скрипкой

 

Величезний будинок-рояль із чорного скла розташований у місті Хуайнань, що в Китаї. Аби потрапити всередину, Тобі всього лиш потрібно зайти до гігантської «прозорої» скрипки і піднятися вгору на ескалаторі. Ця «музична» споруда вміщує виставковий комплекс, в якому демонструються плани вулиць і районів міста.


Кривий будинок в Сопоті, Польща

 

Кривой дом

 

Цей будинок просто вражає своїми чудернацькими формами! Він немов розпливається у повітрі! А хто ж його щасливі мешканці? Це відомий польський ілюстратор дитячої книги Ян Марсин і талановитий шведський художник Пер Дахлберг. Будівництво дому тривало майже рік і вже вкінці 2003-го Кривий будинок ловив здивовані погляди туристів і місцевих жителів.


Перевернутий будинок у Польщі

 

Перевернутый дом

 

У селі Шимбарк, що у Польщі, є незвичайний будинок, де все навпаки! Збудували його місцеві майстри всього за114 днів, хоч і незвичною здалась їм пропозиція творця оригінальної споруди — Даніеля Чап’євськи.

Здається, що будиночок от-от і впаде! Але насправді будівля стійка і пристосована для проживання. Тепер споруда —найпопулярніший польський атракціон!

Цей дім уособлює кінець комуністичної ери і теперішній час, в якому живе населення Польщі — пояснює свій задум архітектор Даніель Чап’євськи.

 


 

  1. Фотографії

 

G:\фото геометрия\Фото001.jpg       G:\фото геометрия\Фото007.jpg

 

G:\фото геометрия\Фото009.jpgG:\фото геометрия\Фото010.jpg


 

G:\фото геометрия\Фото011.jpg    G:\фото геометрия\Фото013.jpg

 

G:\фото геометрия\Фото014.jpg    G:\фото геометрия\Фото015.jpg


 

G:\фото геометрия\Фото016.jpg

 

G:\фото геометрия\Фото017.jpg


 

  1.  Математична вікторина

 

  1.     З якими геометричними плоскими фігурами ви  зустрічаєтесь в практиці?
  2.     Наведіть приклади геометричних фігур – елементів споруд
  3.     Якими об᾽ємними геометричними фігурами ви користуєтесь в процесі роботи?
  4.     Які геометричні величини зустрічаються у вашій роботі (довжина, площа, об’єм)?
  5.     Чим ви вимірюєте ці величини?
  6.     Назвіть інструменти для вимірювання цих величин
  7.     Які математичні розрахунки доводиться виконувати на виробництві?
  8.     Наведіть приклади виробничих операцій, де треба виконувати математичні розрахунки
  9.     З якими числами ви зустрічаєтесь в своїй роботі  (точними чи наближеними)?
  10. Наведіть приклади елементів споруд або споруд у формі:

     а) паралелепіпеда;

     б) призми;

     в) циліндра;

     г) конуса;

     д) зрізаного конуса;

     е) піраміди;

     є) зрізаної піраміди;

     ж) кулі

11. Наведіть приклади предметів, якими користуєтесь в повсякденному житті, у формі       

      геометричних фігур

  1. Спробуйте скласти задачі з виробничим змістом

 

 


 

  1. Презентацї учнів

 

Задачі професійної спрямованості

(для спеціальності будівельник).

 

 

При нагріванні тіла розширюються. Тіла збільшують свою первісну довжину. Коефіцієнти лінійного розширення відповідно рівні: цегли -0,000005, скла - 0,00001, фарфору - 0,000008, цементу -0,000014, Записати коефіцієнти як степінь.

 

 

 

 

 

 

Стальний канат діаметром 20 мм накручений в один шар на барабан під'ємноі машини діаметром

в   2,5   м.   Скількі   витків   треба   накрутити   на

барабан,   щоб   кінець   каната  досягнув   глибини

шахти в  400м.


 

Папирус 

Міжпредметні   зв’язки.

Зв’язок   математики  зі

спецтехнологією кухарів

 

 

 

Задача №1

 

  Визначити місткість каструлі висотою

40см і діаметром основи 35см.

 

 

       V = Sоснh                  h=40cм

                       d=35см

 

 

 

 

 

 

Папирус                    

Міжпредметні   зв’язки.

Зв’язок   математики  зі

спецтехнологією кухарів

 

Задача №2

 

   Ціна одного кілограма цукерок знизилася

   на 2,4 гривень, що складає 15% ціни.      

   Скільки коштував кілограм цукерок до  

   зниження?

Задача №3

 

За 5кг крупи і 4кг борошна  за  платили 60гривень. Скільки коштує 1кг борошна і 1кг крупи якщо, 3кг крупи дорожчі за 2кг борошна на 14гривень.

 


Папирус                    

Міжпредметні  зв’язки.

Зв’язок   математики  зі

спецтехнологією кухарів

 

Задача №4

 

  Контейнер для овочів з (кришкою) має форму прямокутного паралелепіпеда. Сторони його основи відносяться як 1:2, а площа поверхні дорівнює 108см2. Якими мають бути розміри контейнера, щоб його об’єм був найбільшим?

                                    V = a ∙ b ∙ h

 S = Sбіч + 2 ∙ Sосн

                                                       Sосн = ab

    h

в

    а


 

 

 

docx
До підручника
Геометрія (академічний, профільний рівень) 11 клас (Бевз Г.П., Бевз В.Г., Владімірова Н.Г., Владіміров В.М.)
Додано
12 квітня 2018
Переглядів
3358
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку