Мета уроку: повторити теоретичний матеріал, навчитися застосовувати свої знання у життєвих ситуаціях, закріпити вміння розв’язувати приклади, задачі та рівняння; розвивати пізнавальний інтерес до математики; виховувати навички взаємодопомоги, контролю і самоконтролю, формувати почуття патріотизму і любові до природи.
Команда Початок твердження Продовження твердження Х 1. Нам відомо п’ять В) А) можна помножити на це число кожний доданок і ці добутки додати =a∙c+b∙c. У 2. У виразах із дужками спочатку обчислюються Г) Б) рівнянням. Х 3. У виразах без дужок спочатку виконуються Є) В) арифметичних дій: додавання, віднімання, множення, ділення і піднесення до степеня. У 4. Щоб помножити суму на число (a+b)∙c= А) Г) значення виразів у дужках. Х 5. Щоб помножити різницю на число (a-b)∙c= Ж) Д) розв’язком або коренем рівняння. У 6. Рівність, що містить невідоме, називається Б) Е) знайти всі його корені або показати, що їх немає. Х 7. Значення невідомого, при якому рівняння перетворюється на правильну числову рівність, називається Д) Є) піднесення до степеня, потім по порядку зліва направо множення і ділення, а потім додавання і віднімання. У 8. Розв’язати рівняння означає Е) Ж) можна зменшуване і від’ємник помножити на це число і від першого добутку відняти другий =a∙c-b∙c.
Команда Початок твердження Продовження твердження Х 1. Нам відомо п’ять В) А) можна помножити на це число кожний доданок і ці добутки додати =a∙c+b∙c. У 2. У виразах із дужками спочатку обчислюються Б) рівнянням. Х 3. У виразах без дужок спочатку виконуються В) арифметичних дій: додавання, віднімання, множення, ділення і піднесення до степеня. У 4. Щоб помножити суму на число (a+b)∙c= Г) значення виразів у дужках. Х 5. Щоб помножити різницю на число (a-b)∙c= Д) розв’язком або коренем рівняння. У 6. Рівність, що містить невідоме, називається Е) знайти всі його корені або показати, що їх немає. Х 7. Значення невідомого, при якому рівняння перетворюється на правильну числову рівність, називається Є) піднесення до степеня, потім по порядку зліва направо множення і ділення, а потім додавання і віднімання. У 8. Розв’язати рівняння означає Ж) можна зменшуване і від’ємник помножити на це число і від першого добутку відняти другий =a∙c-b∙c.
Команда Початок твердження Продовження твердження Х 1. Нам відомо п’ять В) А) можна помножити на це число кожний доданок і ці добутки додати =a∙c+b∙c. У 2. У виразах із дужками спочатку обчислюються Г) Б) рівнянням. Х 3. У виразах без дужок спочатку виконуються В) арифметичних дій: додавання, віднімання, множення, ділення і піднесення до степеня. У 4. Щоб помножити суму на число (a+b)∙c= Г) значення виразів у дужках. Х 5. Щоб помножити різницю на число (a-b)∙c= Д) розв’язком або коренем рівняння. У 6. Рівність, що містить невідоме, називається Е) знайти всі його корені або показати, що їх немає. Х 7. Значення невідомого, при якому рівняння перетворюється на правильну числову рівність, називається Є) піднесення до степеня, потім по порядку зліва направо множення і ділення, а потім додавання і віднімання. У 8. Розв’язати рівняння означає Ж) можна зменшуване і від’ємник помножити на це число і від першого добутку відняти другий =a∙c-b∙c.
Команда Початок твердження Продовження твердження Х 1. Нам відомо п’ять В) А) можна помножити на це число кожний доданок і ці добутки додати =a∙c+b∙c. У 2. У виразах із дужками спочатку обчислюються Г) Б) рівнянням. Х 3. У виразах без дужок спочатку виконуються Є) В) арифметичних дій: додавання, віднімання, множення, ділення і піднесення до степеня. У 4. Щоб помножити суму на число (a+b)∙c= Г) значення виразів у дужках. Х 5. Щоб помножити різницю на число (a-b)∙c= Д) розв’язком або коренем рівняння. У 6. Рівність, що містить невідоме, називається Е) знайти всі його корені або показати, що їх немає. Х 7. Значення невідомого, при якому рівняння перетворюється на правильну числову рівність, називається Є) піднесення до степеня, потім по порядку зліва направо множення і ділення, а потім додавання і віднімання. У 8. Розв’язати рівняння означає Ж) можна зменшуване і від’ємник помножити на це число і від першого добутку відняти другий =a∙c-b∙c.
Команда Початок твердження Продовження твердження Х 1. Нам відомо п’ять В) А) можна помножити на це число кожний доданок і ці добутки додати =a∙c+b∙c. У 2. У виразах із дужками спочатку обчислюються Г) Б) рівнянням. Х 3. У виразах без дужок спочатку виконуються Є) В) арифметичних дій: додавання, віднімання, множення, ділення і піднесення до степеня. У 4. Щоб помножити суму на число (a+b)∙c= А) Г) значення виразів у дужках. Х 5. Щоб помножити різницю на число (a-b)∙c= Д) розв’язком або коренем рівняння. У 6. Рівність, що містить невідоме, називається Е) знайти всі його корені або показати, що їх немає. Х 7. Значення невідомого, при якому рівняння перетворюється на правильну числову рівність, називається Є) піднесення до степеня, потім по порядку зліва направо множення і ділення, а потім додавання і віднімання. У 8. Розв’язати рівняння означає Ж) можна зменшуване і від’ємник помножити на це число і від першого добутку відняти другий =a∙c-b∙c.
Команда Початок твердження Продовження твердження Х 1. Нам відомо п’ять В) А) можна помножити на це число кожний доданок і ці добутки додати =a∙c+b∙c. У 2. У виразах із дужками спочатку обчислюються Г) Б) рівнянням. Х 3. У виразах без дужок спочатку виконуються Є) В) арифметичних дій: додавання, віднімання, множення, ділення і піднесення до степеня. У 4. Щоб помножити суму на число (a+b)∙c= А) Г) значення виразів у дужках. Х 5. Щоб помножити різницю на число (a-b)∙c= Ж) Д) розв’язком або коренем рівняння. У 6. Рівність, що містить невідоме, називається Е) знайти всі його корені або показати, що їх немає. Х 7. Значення невідомого, при якому рівняння перетворюється на правильну числову рівність, називається Є) піднесення до степеня, потім по порядку зліва направо множення і ділення, а потім додавання і віднімання. У 8. Розв’язати рівняння означає Ж) можна зменшуване і від’ємник помножити на це число і від першого добутку відняти другий =a∙c-b∙c.
Команда Початок твердження Продовження твердження Х 1. Нам відомо п’ять В) А) можна помножити на це число кожний доданок і ці добутки додати =a∙c+b∙c. У 2. У виразах із дужками спочатку обчислюються Г) Б) рівнянням. Х 3. У виразах без дужок спочатку виконуються Є) В) арифметичних дій: додавання, віднімання, множення, ділення і піднесення до степеня. У 4. Щоб помножити суму на число (a+b)∙c= А) Г) значення виразів у дужках. Х 5. Щоб помножити різницю на число (a-b)∙c= Ж) Д) розв’язком або коренем рівняння. У 6. Рівність, що містить невідоме, називається Б) Е) знайти всі його корені або показати, що їх немає. Х 7. Значення невідомого, при якому рівняння перетворюється на правильну числову рівність, називається Є) піднесення до степеня, потім по порядку зліва направо множення і ділення, а потім додавання і віднімання. У 8. Розв’язати рівняння означає Ж) можна зменшуване і від’ємник помножити на це число і від першого добутку відняти другий =a∙c-b∙c.
Команда Початок твердження Продовження твердження Х 1. Нам відомо п’ять В) А) можна помножити на це число кожний доданок і ці добутки додати =a∙c+b∙c. У 2. У виразах із дужками спочатку обчислюються Г) Б) рівнянням Х 3. У виразах без дужок спочатку виконуються Є) В) арифметичних дій: додавання, віднімання, множення, ділення і піднесення до степеня. У 4. Щоб помножити суму на число (a+b)∙c= А) Г) значення виразів у дужках. Х 5. Щоб помножити різницю на число (a-b)∙c= Ж) Д) розв’язком або коренем рівняння. У 6. Рівність, що містить невідоме, називається Б) Е) знайти всі його корені або показати, що їх немає. Х 7. Значення невідомого, при якому рівняння перетворюється на правильну числову рівність, називається Д) Є) піднесення до степеня, потім по порядку зліва направо множення і ділення, а потім додавання і віднімання. У 8. Розв’язати рівняння означає Ж) можна зменшуване і від’ємник помножити на це число і від першого добутку відняти другий =a∙c-b∙c.
Команда Початок твердження Продовження твердження Х 1. Нам відомо п’ять В) А) можна помножити на це число кожний доданок і ці добутки додати =a∙c+b∙c. У 2. У виразах із дужками спочатку обчислюються Г) Б) рівнянням. Х 3. У виразах без дужок спочатку виконуються Є) В) арифметичних дій: додавання, віднімання, множення, ділення і піднесення до степеня. У 4. Щоб помножити суму на число (a+b)∙c= А) Г) значення виразів у дужках. Х 5. Щоб помножити різницю на число (a-b)∙c= Ж) Д) розв’язком або коренем рівняння. У 6. Рівність, що містить невідоме, називається Б) Е) знайти всі його корені або показати, що їх немає. Х 7. Значення невідомого, при якому рівняння перетворюється на правильну числову рівність, називається Д) Є) піднесення до степеня, потім по порядку зліва направо множення і ділення, а потім додавання і віднімання. У 8. Розв’язати рівняння означає Е) Ж) можна зменшуване і від’ємник помножити на це число і від першого добутку відняти другий =a∙c-b∙c.
Х У ЗАДАЧА. Вторинна переробка 1 т паперу зберігає близько 6 т деревини. Підрахуйте, скільки збережеться деревини, якщо ви здасте 40 кг макулатури? ЗАДАЧА. Як зміниться кількість вуглекислого газу за 1 урок, якщо у класі 30 чоловік і кожен з них протягом однієї хвилини виділяє у процесі дихання 250 мл вуглекислого газу?
Х У Розв'язання. 1 т = 1000 кг, 6 т = 6000 кг. 1) 6000 : 1000 = 6 (р.) –більше збережеться деревини при вторинній переробці 1 кг паперу. 2) 40 ∙ 6 = 240 (кг) – деревини збережеться при вторинній переробці 40 кг макулатури. Відповідь: 240 кілограмів деревини. Розв'язання. 1 урок = 45 хв. 1) 250 ∙ 45 = 11 250 (мл) – вуглекислого газу виділить у процесі дихання один чоловік за урок. 2) 11 250 ∙30 = 337 500 (мл) – вуглекислого газу виділять в процесі дихання 30 чоловік за 1 урок. Відповідь: на 337 500 мл збільшиться об’єм вугле-кислого газу.