Тема. Прикладка як різновид означення.
Мета:
Тип уроку: урок засвоєння нових знань.
Обладнання: підручник, відеопрезентація, проектор, ноутбук.
Хід уроку
І. Мотивація навчальної діяльності учні.
ІІ. Актуалізація опорних знань учнів
1.Теплохід Павло Тичини повагом входив у ворота шлюзу, і висипали на палубу. 2. З глибин лісу виступали наперед чорні стовбури велетнів дубів. 3. Весною Муха ледащиця майнула у садок.
ІІІ. Сприймання й усвідомлення учнями нового навчального матеріалу
Зразок: Воїн-герой, воїн-переможець.
Київ, юнак, пароплав, журнал, лікар
ІV. Закріплення вивченого матеріалу.
1. Дівчина капітан на мить випростовується, пильно вглядається в берегові вогні. 2. Поїзд Донецьк Євпаторія м’яко рушив. 3. На галявині з’явився заєць переліток. 4. Буду я навчатись мови золотої у трави веснянки у гори крутої. 5. Спека охопила прозорим полум’ям синюваті ялини розлогий сад на схилі Дніпро ріки литу мідь цар дзвону.
V. СИСТЕМАТИЗАЦІЯ Й УЗАГАЛЬНЕННЯ ЗНАНЬ
Зразок: Велетенські гори – гори-велетні
Початкуючий поет, алма-атинський гість, братні народи, красиве місто, титанічний народ, степовий вітер, героїчний Київ.
VІ. Підсумки уроку.
VІІ. Домашнє завдання
1. Опрацювати теоретичний матеріал.
2. Індивідуальне завдання. Виписати з художніх творів три речення із прикладками. Підкреслити прикладки разом з означуваним словом як члени речення.