Урок "Прикладка як різновид означення"

Про матеріал
Розробка уроку з української мови для використання в роботі з дітьми восьмого класу
Перегляд файлу

Тема. Прикладка як різновид означення.

Мета:

  • ознайомити учнів з прикладкою як різновидом означення, з правилами уживання розділових знаків при ній;
  • виробляти  в них уміння визначити в реченнях прикладки і способи їх вираження, використовувати прикладки в мовленні;
  • виховувати любов до праці.

Тип уроку: урок засвоєння нових знань.

Обладнання: підручник, відеопрезентація, проектор, ноутбук.

Хід уроку

І.  Мотивація навчальної діяльності учні.

  • Організаційний момент.
  • Повідомлення теми та мети уроку

ІІ. Актуалізація опорних знань учнів

  • Бесіда
  • Перевірка домашньої вправи
  • Синтаксичний розбір речень

1.Теплохід Павло Тичини повагом входив у ворота шлюзу, і висипали на палубу. 2. З глибин лісу виступали наперед чорні стовбури велетнів дубів. 3. Весною  Муха ледащиця майнула у садок.

ІІІ. Сприймання й усвідомлення учнями нового навчального матеріалу

  1. Пояснення вчителя
  2. Робота з таблицею (підручник стор. 100)
  3. Творчі завдання
  • Дібрати до іменників прикладки за наведеним зразком

Зразок: Воїн-герой, воїн-переможець.

Київ, юнак, пароплав, журнал, лікар

ІV. Закріплення вивченого матеріалу.

  • Спишіть речення, ставлячи пропущені розділові знаки. Знайдіть прикладки і з’ясуйте: 1) якими іменниками вони виражені (власними чи загальними); 2) до якого члена речення відносяться; 3) узгоджені  вони чи неузгоджені. Назвіть пунктограми.

1. Дівчина капітан на мить випростовується, пильно вглядається в берегові вогні.  2. Поїзд Донецьк Євпаторія м’яко рушив. 3. На галявині з’явився заєць переліток. 4. Буду я навчатись мови золотої у трави веснянки у гори крутої. 5. Спека охопила прозорим полум’ям синюваті ялини розлогий сад на схилі Дніпро ріки литу мідь цар дзвону.

V. СИСТЕМАТИЗАЦІЯ Й УЗАГАЛЬНЕННЯ ЗНАНЬ

  • Перебудуйте подані словосполучення за зразком і запишіть. Підкресліть прикладки.

 Зразок: Велетенські гори – гори-велетні

 Початкуючий поет, алма-атинський гість, братні народи, красиве місто, титанічний народ, степовий вітер, героїчний Київ.

VІ. Підсумки уроку.

  • Інтерактивна вправа «Мікрофон».
  • Який вид роботи на уроці був для вас найцікавішим?

VІІ. Домашнє завдання

1. Опрацювати теоретичний матеріал.

2. Індивідуальне завдання. Виписати з художніх творів три речення із прикладками. Підкреслити прикладки разом з означуваним словом як члени речення.

 

 

 

docx
Додано
2 січня 2023
Переглядів
126
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку