Урок "Прикметник як частина мови"

Про матеріал
План-конспект уроку з теми "Прикметник як частина мови" з використанням природничого тексту-опори про Буцький каньйон
Перегляд файлу

План-конспект уроку з української мови

Клас: 6.  

Урок № ______. Дата __________.

 

Тема.  Прикметник як частина мови: загальне значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль

 

Мета уроку: формувати предметні компетентності: поглибити і систематизувати знання учнів про прикметник як частину мови, формувати вміння знаходити прикметники, визначати їх морфологічні ознаки та синтаксичну роль; ключові компетентності: спілкування державною мовою (визначати орфоепічні та орфографічні мовні особливості слів,    конструювати текст  компетентності в природничих науках (використовувати природничі тексти-опори про Буцький каньйон  для  розвитку аудіативних умінь, визначення  прикметників), уміння вчитися впродовж життя (використовувати мережевий тлумачний словник); розвивати  уміння  розпізнавати  прикметники, конструювати  речення з прикметниками, обґрунтовувати написання; сприяти вихованню патріотизму, усвідомленню  екологічної  відповідальності, збереженню природного середовища, інтеграції знань, наполегливості та старанності у виконанні  завдань. 

 

Тип уроку: практичне застосування нових знань, умінь і навичок.

Вид: тематичний урок.

 

Методика:  використання тексту-опори при вивченні мовних тем.

 

Форми роботи: традиційні: індивідуальна, парна,фронтальна; е-навчання.

Методи: проблемного викладу, частково-пошукові.

Прийоми:   “Віртуальна прогулянка” (знання),  “Спостереження” (застосування), «Дослідження», “Власне правило” (аналіз, оцінювання),  “Словникове намисто” (створення).

 

Обладнання:  кросворд  (https://learningapps.org/display?v=pcmvdy3kj19)         візуальна схема( https://create.piktochart.com/output/39495276-)

Презентація( https://create.piktochart.com/output/39495595-)

Відео  (https://www.youtube.com/watch?v=isu1URln8Mk

Інтерактивна вправа (  https://learningapps.org/display?v=pwq1aho3c19)

   е-тлумачний словник,    робочий лист із текстами-опорами. 

 

Перебіг уроку

І. Організаційний етап 

ІІ. Етап актуалізації навчального досвіду

  • Інтелектуальна розминка
  1. Що вивчає морфологія?
  2. На які групи поділяються частини мови?
  3. Які частини мови належать до самостійних? Чому?
  4. Які частини мови належать до службових? Чому?
  5. Яку частину мови ми уже вивчили?

 

ІІІ. Етап  активізації навчального досвіду

Сьогодні цариця Морфологія вирішила перевірити вашу кмітливість. Розгадавши кросворд, ви дізнаєтесь, із якою частиною мови сьогодні познайомитесь.

(Розгадування кросворду: https://learningapps.org/display?v=pcmvdy3kj19)

 

ІV.  Оголошення теми уроку. Мотивація навчальної діяльності

Вважаю, що Морфологія залишилась задоволеною вашою кмітливістю і продовжує відкривати свої таємниці, збагачуючи ваші знання  про частини мови .

Отже, тема нашого уроку. Прикметник як частина мови.

Сьогодні ми з вами поглибимо раніше набуті  знання про морфологічні особливості прикметника та його синтаксичну роль.

 

V. Етап пояснення нового матеріалу та способів виконання дій

  1) Робота з таблицею ( https://create.piktochart.com/output/39495276-)

 

Прийом «Спостереження»

Давайте зараз шляхом спостереження сформулюємо визначення терміну «Прикметник», запам’ятаємо граматичні ознаки і синтаксичну роль.

 

Прийом «Власне правило» (формування умінь узагальнювати інформацію)

 (Учні самостійно формулюють визначення терміну «прикметник»)

 

2. Робота з підручником. Прийом «А про що не сказали?»

 

VІ. Етап узагальнення набутого навчального досвіду

Слово вчителя.

Пропоную сьогодні на уроці уявно помандрувати унікальним куточком нашої України – Буцьким каньйоном, який знаходиться в сусідній Черкаській області.

1. Прийом «Віртуальна прогулянка»

(Перегляд презентації (https://create.piktochart.com/output/39495595-)

 

2. Словникова робота

- що означає слово «каньйон» (знайдіть тлумачення за е-словником)

- які ще слова вам незнайомі?

 

3.Робота в парах

Випишіть речення із прикметниками, визначте їх рід,число та відмінок.

Текст-опора 

Тисячі років місцева річка Гірський Тікич точила місцеві протерозойські граніти, аж поки на цьому місці утворився Буцький каньйон. На самому початку каньйону шумить двометровий водоспад Вир. Раніше він був частиною колишньої української ГЕС. Недалеко стояв водяний млин, побудований у 19 столітті, його руїни можна побачити і сьогодні. Довжина Буцького каньйону – приблизно 2,5 кілометри, а ширина – 80 метрів. Тутешня краса практично не схожа на ландшафти України, тому каньйон часто називають «маленькою Швейцарією». Популярний він і серед альпіністів, хоч скелі і не надто високі, проте вони прямовисні і прекрасно підходять для тренувань.

 

4. Прийом «Дослідження»

Записати речення. З’ясувати синтаксичну роль прикметника

 

На скелястих берегах річки Гірський Тікич розкинулось селище Буки

 

5. Прийом «Словникове намисто». 

  Переглянути відео (https://www.youtube.com/watch?v=isu1URln8Mk )скласти міні-твір на тему «Мої враження від уявної мандрівки»

 


VІІ. Етап контролю набутого навчального досвіду

Інтерактивна вправа. Вікторина.  (https://learningapps.org/display?v=pwq1aho3c19 )

 

VІІІ. Домашнє завдання

  1. Опрацювати матеріал підручника.
  2. Практичне завдання 
  • Виконати вправу із підручника
  • (Високий рівень) скласти рекламний текст Буцького каньйону
  •  

Х.Оцінювання (протягом уроку)

 

ХІ. Підсумок уроку

 Гра «Так» чи «Ні»

  1. Прикметник – це службова частина мови.
  2. Прикметник вказує на ознаку предмета.
  3. Слова: веселий, хитрун, завзятий, сумний – прикметники.
  4. У реченні прикметник пов’язується із іменником.
  5. Прикметник змінюється за родами, числами та відмінками.
  6. У реченні прикметник – додаток.

 

docx
Додано
20 жовтня
Переглядів
109
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку