Урок"Принципи правового статусу громадянин України."

Про матеріал

Визначити основні принципи правового статусу громадян України, формувати вміння учнів працювати з текстами нормативно – правових актів, аналізувати їх, робити висновки; виховувати повагу до людей, їхнього життя, свобод.

Перегляд файлу

Тема: Принципи правового статусу громадянин України.

Мета: визначити основні принципи правового статусу громадян України, формувати вміння учнів працювати з текстами нормативно – правових актів, аналізувати їх, робити висновки; виховувати повагу до людей, їхнього життя, свобод.

Поняття: рівність прав, єдність прав та обов’язків.

Обладнання: Конституція України, дидактичні картки.

Тип уроку: комбінований.

Структура уроку

  • Організаційний момент
  • Актуалізація опорних знань і вмінь учнів.
  • Вивчення нового матеріалу.
  1. Основи правового статусу громадян. Рівність громадян.
  2. Єдність прав та обов’язків.
  3. Обмеження прав людини.
  • Закріплення
  • Підсумок
  • Д/З К. 131 – 138, 112-124

Хід уроку.

Індивідуальне завдання

Розподілити назви прав людини на колонки, що відповідають групам прав людини.

 

Термінологічна розминка

Дайте визначення термінів: апатрид, біпатрид, громадянство, підданство.

 

Колективна робота за завданням

Кожен з 5 учнів записують на дошці права людини, що належать одній з груп.

Опитування.

  1. Дайте визначення  реабілітація.
  2. Повідомте результати порівняльного аналізу Загальної декларації прав людини та Конституції України.

Повідомлення учня.

Про випадки порушення прав людини.

Особисті

Політичні

Економічні

Соціальні

Культурні

Право на життя, особисту не доторканість, житла, не втручання в особисте життя

Брати участь в управлінні державними справами, бути обраними і обирати

На власність, на підприємницьку діяльність, на працю, на страйк.

Відпочинок, соціальний захист, достатній життєвий рівень, охорону здоров’я, медичну допомогу.

Право на освіту, свободу літератури, художньої, наукової, технічної творчості.

 

1.Основи правового статусу громадян. Рівність громадян.

Спільні положення Загальної декларації прав людини і Конституції України, зазначаються тема уроку.

Робота з документом.

Ознайомитись з ст.. 24 К.У., і визначити який принцип проголошується в цій статті, за якими ознаками Конституція забороняє надавати привілеї  чи обмеження права.

 

Узагальнюючи, звертаємо увагу на ст..3 К.У., яка проголошує, що саме людина, її життя, здоров’я, честь і гідність, недоторканість визнаються в Україні найвищою соціальною цінністю.

 

2.Єдність прав та обов’язків.

Евристична бесіда.

 На вашу думку, чи пов’язані між собою права та обов’язки людини і як саме.

Висновок : взаємозв’язок прав та обов’язків держави та громадянина – якщо громадянин має певне право, то держава зобов’язана його забезпечити..

 

 

3.Обмеження прав людини.

Аналітична гра «Займи позицію»

Завдання.

На вашу думку чи можливе обмеження  прав людини з боку держави.

Учні займають місце біля дошки в залежності від відповіді: так, можливе; ні , ні в якому разі; можливе при певних умовах.

 

Робота з документом.

Ознайомитись зі ст.. 64 К.У. обґрунтувати включення до переліку особливо захищених прав, обмеження яких  неможливо навіть в умовах військового чи надзвичайного стану, саме цих прав.

 

Закріплення.

Колективна робота за завданням.

  1. Визначте зміст принципів єдності прав та обов’язків, рівності громадян, взаємності обов’язків та прав людини та держави.
  2. Назвіть права, які згідно з К.У. не можуть бути обмеженими ні в якому разі.

 

Підсумок.

 Дуже важливо і необхідно забезпечити рівність громадян, вказує на тісний взаємозв’язок між правами та обов’язками людини та громадянина, кожен має пам’ятати не лише про свої права, але виконувати свої обов’язки.

doc
До підручника
Основи правознавства 9 клас (Святокум О.Є., Святокум І.О.)
Додано
21 серпня 2018
Переглядів
672
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку