Урок"Соціальні та економічні права громадян України."

Про матеріал

Ознайомити учнів з соціальними та економічними правами, їх закріпленнями в Конституції України; формувати поняття «власність» «страйк»: розвивати вміння аналізувати нормативно – правові акти; виховувати повагу до праці, розуміння важливості праці для всебічного розвитку людини.

Перегляд файлу

Тема: Соціальні та економічні права громадян України.

Мета:  ознайомити учнів з соціальними  та економічними правами, їх закріпленнями в Конституції України; формувати поняття «власність» «страйк»: розвивати вміння аналізувати нормативно – правові акти; виховувати повагу до праці, розуміння важливості праці для всебічного розвитку людини.

Обладнання: Конституція України, схема «Форми власності»

Основні поняття:  право на працю, право на відпочинок, право на страйк, право на власність.

Тип уроку: комбінований.

Структура уроку

  1.  Організаційний момент
  2. Актуалізація опорних знань і вмінь учнів
  3. Вивчення нового матеріалу.
  • Право на працю, право на страйк
  • Право на відпочинок
  • Право  на власність
  • Форми власності.

4.  Закріплення

5. Підсумок

6. Д/З ст.. 217,276,289

Хід уроку.

Індивідуальне завдання

Назвіть соціальні та економічні права.

Термінологічна розминка.

Дайте визначення поняттям «партія», «громадська організація»

Назвіть юридичне значення цифр

6 – мінімальний вік членів дитячої організації

14 – мінімальний вік членства в молодіжних організаціях

15 – мінімальний вік засновників молодіжних та дитячих організацій

18 – мінімальний вік засновників та членів партії

 

Бесіда

  1. розкажіть про діяльність об’єднання громадян своєї місцевості.
  2. На вашу думку, які громадські організації доцільно створити в своєму населеному пункті.

 

 

1. Право на працю, право на страйк

Право на працю є одним з найважливіших прав людини, кожному з вас доведеться працювати по закінченню школи.

 

Робота з документом ст.. 43

Визначити, яким чином забезпечується це право.

Записуються на дошці основні заходи за допомогою яких забезпечуються право на працю

  • Вільно обирати роботу
  • Організація професійно  - технічного навчання
  • Забезпечення безпечних та здорових умов праці
  • Неможливість заробітної платні нищу встановленого мінімуму
  • Захист від незаконного звільнення
  • Своєчасне одержання винагороди

 

Більш докладно будемо вивчати окремо галузі права – трудове право.

Бесіда

  1. чи доводилося вам чути повідомлення про страйк?
  2. Як ви розумієте це поняття?

Страйк – це припинення працівниками роботи з вимогою вирішити певні соціально – економічні проблеми(гарантоване право на страйк, але виключно вирішення  соціальних і економічних інтересів, страйк з політичними вимогами визначаються незаконним)

 

2. Право на відпочинок.

? Який час надається працюючим людям для відпочинку? ( вихідні, відпустка, обідня перерва)

 

Документ ст.. 45Відпочинок.

Більш докладно будемо вивчати на наступному уроці.

 

3. Право на власність.

?Поясніть власне розуміння поняття «власність»?(володіння, користування, розпорядження)

 

 Зараз ви сидите на стільцях, за столом, перед вами зошит та ручка. Стільці ви використовуєте як задоволення вашої потреби дати відпочинок ногам, стіл використовуєте, щоб покласти підручник, зошит та ручку, щоб було зручно робити записи. В всіх цих випадках ви користуєтесь властивостями речей. Але водночас ви і володієте цими речами- можете їх пересувати(перекласти) в інше місце, підсунути стілець дальше чи ближче до парти. Покласти ручку в зошит чи портфель, це є володіння річчю. А от продати, поміняти на іншу річ викинути ви можете лише ті речі, які є вашими особистими. Стілець і стіл є власністю школи, тому ви користуючись чи володіючи ним, не можете змінити їх «юридичну долю». Отже лише власник має всі ці три повноваження щодо речі.

 

Ст.. 41 (з’ясувати норми, які там встановлено щодо власності)

 

Основні положення власності:

  • Право приватної власності є непорушним
  • Конфіскація може здійснюватися виключно за рішенням суду.
  • Використання власності не повинно завдати шкоди іншим особам.

 

4.Форми власності.

В Україні існує декілька форм власності

  1. приватна
  2. колективна
  3. загальнодержавна
  4. комунальна

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Робота в групах

Група 1

Колективна форма власності. Назвіть об’єктів і суб’єктів даної форми власності.

 

Група 2

Приватна  форма власності. Назвіть об’єктів і суб’єктів даної форми власності.

 

Група 1

Колективна форма власності. Назвіть об’єктів і суб’єктів даної форми власності.

 

Група3

Державна  форма власності. Назвіть об’єктів і суб’єктів даної форми власності.

 

Група 4

Комунальна форма власності. Назвіть об’єктів і суб’єктів даної форми власності.

Ст.. 220

Закріплення

Згадайте форми власності в Україні, визначте, про яку форму власності йдеться в прикладах.

  1. Будинок ВР України (заг.держ.)
  2. Парти, столи та стільці школи. (в залежності від статуту школи комунальна чи приватна)
  3. Підприємство( колективне с/г підпр., акціонерне товариство)
  4. Спортивний інвентар дитячої організації(колективна власність)
  5. Підручник(бібліот. – форма власності, відповідає формі власності школи, якщо особистий – власність приватна)
  6. шкільна форма (приватна)

 

Підсумки.

Для нас важливі соціально – економічні права, які носить фундаментальний характер права на власність, які є необхідними для розвитку економіки.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
До підручника
Основи правознавства 9 клас (Святокум О.Є., Святокум І.О.)
Додано
21 серпня 2018
Переглядів
761
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку