Ознайомити учнів з соціальними та економічними правами, їх закріпленнями в Конституції України; формувати поняття «власність» «страйк»: розвивати вміння аналізувати нормативно – правові акти; виховувати повагу до праці, розуміння важливості праці для всебічного розвитку людини.
Тема: Соціальні та економічні права громадян України.
Мета: ознайомити учнів з соціальними та економічними правами, їх закріпленнями в Конституції України; формувати поняття «власність» «страйк»: розвивати вміння аналізувати нормативно – правові акти; виховувати повагу до праці, розуміння важливості праці для всебічного розвитку людини.
Обладнання: Конституція України, схема «Форми власності»
Основні поняття: право на працю, право на відпочинок, право на страйк, право на власність.
Тип уроку: комбінований.
Структура уроку
4. Закріплення
5. Підсумок
6. Д/З ст.. 217,276,289
Хід уроку.
Індивідуальне завдання
Назвіть соціальні та економічні права.
Термінологічна розминка.
Дайте визначення поняттям «партія», «громадська організація»
Назвіть юридичне значення цифр
6 – мінімальний вік членів дитячої організації
14 – мінімальний вік членства в молодіжних організаціях
15 – мінімальний вік засновників молодіжних та дитячих організацій
18 – мінімальний вік засновників та членів партії
Бесіда
1. Право на працю, право на страйк
Право на працю є одним з найважливіших прав людини, кожному з вас доведеться працювати по закінченню школи.
Робота з документом ст.. 43
Визначити, яким чином забезпечується це право.
Записуються на дошці основні заходи за допомогою яких забезпечуються право на працю
Більш докладно будемо вивчати окремо галузі права – трудове право.
Бесіда
Страйк – це припинення працівниками роботи з вимогою вирішити певні соціально – економічні проблеми(гарантоване право на страйк, але виключно вирішення соціальних і економічних інтересів, страйк з політичними вимогами визначаються незаконним)
2. Право на відпочинок.
? Який час надається працюючим людям для відпочинку? ( вихідні, відпустка, обідня перерва)
Документ ст.. 45Відпочинок.
Більш докладно будемо вивчати на наступному уроці.
3. Право на власність.
?Поясніть власне розуміння поняття «власність»?(володіння, користування, розпорядження)
Зараз ви сидите на стільцях, за столом, перед вами зошит та ручка. Стільці ви використовуєте як задоволення вашої потреби дати відпочинок ногам, стіл використовуєте, щоб покласти підручник, зошит та ручку, щоб було зручно робити записи. В всіх цих випадках ви користуєтесь властивостями речей. Але водночас ви і володієте цими речами- можете їх пересувати(перекласти) в інше місце, підсунути стілець дальше чи ближче до парти. Покласти ручку в зошит чи портфель, це є володіння річчю. А от продати, поміняти на іншу річ викинути ви можете лише ті речі, які є вашими особистими. Стілець і стіл є власністю школи, тому ви користуючись чи володіючи ним, не можете змінити їх «юридичну долю». Отже лише власник має всі ці три повноваження щодо речі.
Ст.. 41 (з’ясувати норми, які там встановлено щодо власності)
Основні положення власності:
4.Форми власності.
В Україні існує декілька форм власності
Робота в групах
Група 1
Колективна форма власності. Назвіть об’єктів і суб’єктів даної форми власності.
Група 2
Приватна форма власності. Назвіть об’єктів і суб’єктів даної форми власності.
Група 1
Колективна форма власності. Назвіть об’єктів і суб’єктів даної форми власності.
Група3
Державна форма власності. Назвіть об’єктів і суб’єктів даної форми власності.
Група 4
Комунальна форма власності. Назвіть об’єктів і суб’єктів даної форми власності.
Ст.. 220
Закріплення
Згадайте форми власності в Україні, визначте, про яку форму власності йдеться в прикладах.
Підсумки.
Для нас важливі соціально – економічні права, які носить фундаментальний характер права на власність, які є необхідними для розвитку економіки.