Тема: Природні умови Італії та виникнення Риму.
Мета: сформувати уявлення про природно-географічні та кліматичні умови, населення Італії та міста Риму; розкрити особливості початкового етапу розвитку Римської держави; вдосконалювати навички роботи з атласом та контурною картою; роботу в парах; засвоїти нові поняття: «патриції», «плебеї», «фамілія», «сенат» ; слідкувати за поставою та осанкою учнів.
Тип уроку: урок засвоєння нових знань.
Обладнання: підручник,атлас,контурна карта,роздатковий матеріал.
ХІД УРОКУ
Тема уроку записана на дошці. Вчитель повідомляє учням тему та мету уроку і просить учнів, записати на дошці питання, відповіді на які б вони хотіли дізнатися в кінці уроку.
Питання до учнів:
А) У якому столітті було засновано місто Рим?
Б) Хто був його засновником?
В) Хто знайшов близнюків у корзині і нагодував їх?
Г) Кому встановлено статую на Капітолійському пагорбі у Римі?
Д) На березі якої річки виникло місто Рим?
Е) Які племена проживали на Аппенінському півострові?
4. Робота за підручником.
Опрацювання питань: 1.Патриції.
2. Етруські царі.
Питання для обговорення:
А) Хто такі патриції?
Б) Хто правив Римом у давні часи?
В) Що таке сенат?
Г) Які звичаї були в етрусків?
Д) Які людські риси найбільше цінували римляни ( за легендою про Муція) ?
Завдання 1. Вставити пропущені слова в тексті.
Італія розташована на ………………….. півострові і в перекладі означає країна «…………». Від Європи Італію відділяють гори …………. , омивають її моря ………………… , поряд розташовані великі острови - ……………………… На півночі Італії тече найбільша річка - ……………… Уздовж усього півострова тягнуться невеликі гори - ………………. .
Завдання 2. Історичний диктант. (взаємоперевірка робіт)
Завдання 3. Робота зі словником ( виписати до словника вивчені терміни і поняття)
Критерії порівняння Греція Рим
Півострів
Моря,які оточували
Гори
Річки
Міста
Племена