Тема: Гриби живі організми. Будова грибів. Значення грибів у природі
Мета:
комунікативної: навчати співпрацювати в групі, в парі, колективі;
загальнокультурної: сприяти засвоєнню моральних основ життя людини;
громадської: формувати здатність екологічно мислити, виховувати дбайливе ставлення до природи.
Тип уроку: комбінований
Міжпредметні зв’язки: Я у світі, Літературне читання, Українська мова.
Обладнання: малюнки грибів, плакат «Будова грибів», картки з завданнями.
Хід уроку
1. Усі тварини розподіляються на:
а) комах, мурашок , метеликів;
б) комах, птахів, звірів, риб, плазунів;
в) звірів, ящірок, лисиць;
2. Основними ознаками птахів є:
а) пір’я, забарвлення;
б) вміння літати;
в) пір’я, дзьоб, крила;
3. Основними ознаками звірів є:
а) шерсть, народжування, і вигодовування малят молоком;
б) полювання на інших звірів;
в) чотири лапи;
4. Тварини розподіляються на групи:
а) дикі і свійські;
б) свої і чужі;
в) домашні і приручені;
III. Мотивація навчальної діяльності
Робота над загадками
Маленький, чепурненький
Крізь землю пройшов,
Свою шапочку знайшов. (Гриб)
Стоїть при дорозі на одній нозі,
Шапочку має, та нікого не пускає. (Гриб)
Стоїть хлопчик під пеньком
Накрив голову брильком. (Гриб)
IV. Повідомлення теми уроку
V. Вивчення нового матеріалу
1. Опрацювання статті с. 121-123
2. Робота в зошитах с. 46-47
3. Визначення висновку
Гриби – живі організми.
У природі існує цілий світ грибів.
Гриби живляться готовими поживними речовинами як тварини, але ростуть і ведуть прикріплений спосіб життя як рослини.
VI. Узагальнення і систематизація знань учнів.
Інсценування вірша «По гриби до лісу»
БОРОВИК
Я, гриб-боровик,
Маскуватися звик.
Мусиш ліс обійти,
Щоб мене знайти.
Знай, тому всміхнулось щастя,
Бо смачнішого нема
Між грибами усіма.
ПЕЧЕРИЦЯ
По нашому я печериця,
По французьки – шампіньйон.
Хоч куцонога, блідолиця,
Але втримаю фасон.
Засмажте мене в сметані.
Й куди тому боровику!
Мене шукайте на світанні
У лісі, в полі, у садку.
СИРОЇЖКА
Я сироїжка, біла ніжка,
У різний колір чепурюсь.
Така тендітна, така я ніжна,
У руки візьмеш – і кришусь.
Хоча кришусь, хоча тендітна,
А кажусь, даже апетитна.
Хто куштував хоч раз мене,
Побачить в лісі - не мине.
ЛИСИЧКИ
Ми лисички, жовті личка,
Ростом зовсім невеличкі.
Не червиві, дуже чисті,
Не ховаємось в намисті.
Хто на слід наш натрапляє
Повен кошик назбирає.
МУХОМОР
Я мухомор, я людомор,
Червоний наче помідор,
Та я отруйний, пам’ятай,
Мене побачиш, обминай.
ОПЕНЬКИ
Ми опеньки,
Ніжки тоненькі.
Шиї, мов цівки.
Круглі голівки.
А як більші виростаєм –
Парасольки розкриваєм.
VII. Підсумок уроку
Рефлексія