Конкурс «Вчительська десятка». Розробки додавай – подарунки вигравай!
Ви додали 0 з 10 розробок у період з 11 по 20 серпня для участі у розіграші, який відбудеться 21 серпня.

Урок природознавства 2 клас. "Сторінка дослідника. Як виникає тінь. Як можна виміряти висоту дерева за допомогою власної тіні."

Про матеріал

У конспекту ми поговоримо про те, як виникає тінь та як можна вимірювати висоту дерева за власною тінню.


Перегляд файлу

Тема: Сторінка дослідника. Як виникає тінь. Як можна виміряти висоту дерева за допомогою власної тіні.

Мета:навчити учнів,як можна вимірювати висоту дерева за допомогою власної тіні;додержуватися встановленого порядку під час виконання самостійних завдань;контролювати послідовність роботи за поданим планом; проводити самостійні спостереження та експерименти;прагнути бути культурним у спілкуванні із вчителем та однокласниками;виховувати любов та дбайливе ставлення до природи.

Обладнання:Підручник, зошит, сигнальні картки, плакати, інтерактивна дошка.
Тип уроку: комбінований

Очікувальні результати:

Початковий рівень:

- знає , як виникає тінь, і коли це відбувається:

Середній рівень:

- характеризує нахили зростання і спадання тіні;

Достатній рівень:

- спостерігає за демонстрацією вимірювання  висоти дерева за допомогою тіні вчителем;  

- дотримується інструкцій і правил техніки безпеки під час виконання практичної роботи;

Високий рівень: 

- продемонстровує як правильно вимірюється висота дерева, за допомогою власної тіні:

http://school.xvatit.com/images/1/16/As3.jpg- відтворює знання про природу в образотворчій діяльності;презентує творче завдання.


                                                         Хід уроку
I. Організаційний момент
II. Актуалізація опорних знань
Перевірка домашнього завдання
— Що таке гномон?
— Які спостереження можна проводити за допомогою гномона?
— Як змінюється висота сонця над горизонтом упродовж дня?

http://informat.in.ua/images/Paint.Paint_9B19/1_rastr16e02e20512df455896b485cce2080d75.jpghttp://www.effectstyle.com.ua/userfiles/images/013.gif
III. Повідомлення теми і мети уроку
— Сьогодні на уроці ми поговоримо про те, як виникає тінь та як можна вимірювати висоту дерева за власною тінню.
IV. Вивчення нового матеріалу
1. Робота за підручником (с. 13)
                  Загадка
- Іду — іде, стану — стоїть. (Тінь)
— Прочитайте, як виникає тінь
— Які тіла не пропускають світло?
— Як називають тіла, що не пропускають світло?
2. Розповідь учителя
— Усі ми знаємо, що сонячного дня чітко видно тіні людей, дерев, будинків та інших предметів.
— Подивимося відеозапис «Як можна своєю тінню виміряти висоту дерева»      Для цього існує безліч різних способів за допомогою дуже нехитрих приладів і навіть без усяких пристосувань. Найлегший і найдавніший спосіб — той, яким грецький мудрець Фалес за шість віків до нашої ери визначив в Єгипті висоту піраміди. Він скористався її тінню. Ми вчинимо так само. Виміряємо свій зріст, довжину своєї тіні і довжину тіні дерева. Висота дерева в стільки ж разів більше росту людини, в скільки разів тінь дерева більше тіні людини. Вимірювання треба проводити одночасно, оскільки Сонце не стоїть на місці, і довжина тіні змінюється.

http://zw.ciit.zp.ua/zwimg/thumb/d/d6/%D0%A0%D0%B8%D1%81%D1%83%D0%BD%D0%BE%D0%BA6.png/200px-%D0%A0%D0%B8%D1%81%D1%83%D0%BD%D0%BE%D0%BA6.png 

http://only-maps.ru/wp-content/uploads/28_3.jpg 

 

 

 

 

 

 

 


3. Продовження роботи за підручником (с. 13–14)
— Прочитайте, як можна виміряти висоту дерева за допомогою власної тіні. Що для цього потрібно? Що треба зробити спочатку? Що — потім? Що — наостанок?
— Як можна виміряти висоту дерева за допомогою власної тіні?
— На що треба звернути увагу? Чому?
— Виконайте це разом із дорослими.
4. Фізкультхвилинка «Долоні» 

— Де ваші долоні? — Діти показують руки, складають в кулачки.

Тут-тут-тут!

А в долонях пальчики живуть.

 Розкривають кулачки і показують пальчики в русі.-

Працювали пальчики —не лінувалися:

Ліпили, ліпили, малювали, Імітують ліплення, будівництві

Будували, будували —зупинилися.

А потім, а потім, а потім Повільно опускають руки на

стомилися, стіл.

V. Узагальнення й систематизація знань
1. Гра «Водограй»

( Вчитель задає запитання, а діти відповідають сигнальними картками, сигнальна картка зеленого забарвлення – відповідь «так», червоного забарвлення відповідь – «ні».
- Земля рухається навколо Сонця, і відбувається зміна пір року. (Так)
- Не всі промені однаково нагрівають поверхню Землі. (Так)
- Коли темно, ми майже не розрізняємо оточуючі предмети. (Так)
- Удень і вночі все освітлює Сонце. (Ні)
- Найбільш довга тінь протягом року влітку. (Ні)
- Найменша довжина тіні від гномона — впродовж дня опівдні. (Так)

http://atamanuk.at.ua/osnovu_zdor/oz_16.jpg 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

http://ua.convdocs.org/pars_docs/refs/52/51708/51708_html_500553f.png
2. Робота над загадками про сонячний промінь
- Двері він не відчиняє,
А в кімнату потрапляє.
- Золотиста нитка в’ється,
Тільки в руки не дається.
- Стоїть верба посеред села,
Розпустила порослі до кожного двора.
3. Робота над загадками про тінь
- По соломі ходить, а не шелестить.
- Куди я, туди й вона.
- Йде слідом за тобою: утікай — не утечеш, доганяй — не доженеш.
- Як сонечка нема —
Шукать мене дарма.
Сонячного дня —
Завжди поруч я.
Стрибаєш ти чи йдеш —
Я поруч роблю те ж.
VI. Підбиття підсумків. Рефлексія
— Як виникає тінь?
— Як можна за допомогою своєї тіні виміряти висоту дерева?
— У який час ви спостерігали найбільш довгу і коротку свою тінь і тінь від різних предметів?
VII. Домашнє завдання
Опрацювати у підручнику ст. 13–14. Знайдіть інформацію про те, які спостереження за природою допомогли людині створити календар.

 

Станьте першим, хто оцінить розробку

Щоб залишити свій відгук, необхідно зареєструватись.

Дякуємо! Ми будемо тримати Вас в курсі!
docx
Додано
2 січня
Переглядів
233
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку