23 вересня о 18:00Вебінар: Математика на дотик: формати роботи та ідеї завдань для дітей із порушеннями зору

Урок природознавства

Про матеріал
Невидимі ланцюги в осінньому лісі, мета якого розширити знання учнів про взаємозв’язки між неживою природою, рослинами і тваринами восени; навчити міркувати, порівнювати, робити висновки, спираючись на життєвий досвід; виховувати любов до природи.
Перегляд файлу

Тема: Невидимі ланцюги в осінньому лісі.

Мета: розширити знання учнів про взаємозв’язки між неживою природою, рослинами і тваринами восени; навчити міркувати, порівнювати, робити висновки, спираючись на життєвий досвід; виховувати любов до природи.

Хід уроку

І. Організаційний момент.

ІІ. Актуалізація опорних знань.

  1. Хвилинка календаря.
  • Яка зараз пора року?
  • Який місяць?
  • Яке число?
  • Тепло чи холодно надворі?
  • Який стан неба?
  • Яка температура повітря?
  • Чи були сьогодні протягом дня опади?
  1. Перевірка домашнього завдання.

ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку. Мотивація навчальної діяльності.

  • Сьогодні ви ще більше дізнаєтеся про взаємозв’язки між неживою природою, рослинами і тваринами восени.

1. Робота над віршем Грицька Чупринки «Осінь»

Осінь

Чорний степ на виднокрузі,

Густо стелиться туман,

Ніби злився в чорній тузі

З сірим небом океан.

Кожна хмарка, кожна смуга

Сипле крапельки на низ;

Плаче осінь, ллється туга

Морем виплаканих сліз.

Осінь-зрадниця снує;

На поляни крізь тумани

Дрібний дощик сипле, б’є.

  • Про які зміни в неживій природі сказано у вірші?
  • Як вплинули зміни, що сталися восени в неживій природі, на життя рослин? (Похолодання, затяжні дощі, часті вітри вплинули на рослини: змінилося забарвлення листя, потім воно почало опадати)

ІІІ. Вивчення нового матеріалу.

1. Робота з підручником.

2. Бесіда.

  • Пригадайте, як пов’язана між собою нежива і жива природа.
  • Вам відомо, що без неживої природи – сонячного світла, тепла, води, повітря – не можуть жити рослини, тварини, люди.
  • Рослини і тварини також пов’язані між собою. Птахи, звірі живляться насінням і плодами рослин. Вони розносять плоди і насіння на далекі відстані і сприяють поширенню рослин у природі. Є тварини, що їдять інших тварин. Наприклад, лисиці полюють на зайців. Для вовків гарна здобич – козулі.
  • Склади ланцюг живлення в осінньому лісі. Поясни твердження: «У природі все пов’язане».

Фізкультхвилинка.

ІV. Узагальнення і систематизація знань.

1. Гра «Продовж ланцюг живлення»

Морква, заєць, …

Сіно, козуля, …

2. Робота в зошиті з друкованою основою.

V. Підсумок уроку.

VІ. Домашнє завдання.

docx
Додано
25 лютого 2019
Переглядів
273
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку