23 квітня о 18:00Вебінар: Шкільна територія як об'єкт STEАM-дослідження

Урок природознавства

Про матеріал
Невидимі ланцюги в осінньому лісі, мета якого розширити знання учнів про взаємозв’язки між неживою природою, рослинами і тваринами восени; навчити міркувати, порівнювати, робити висновки, спираючись на життєвий досвід; виховувати любов до природи.
Перегляд файлу

Тема: Невидимі ланцюги в осінньому лісі.

Мета: розширити знання учнів про взаємозв’язки між неживою природою, рослинами і тваринами восени; навчити міркувати, порівнювати, робити висновки, спираючись на життєвий досвід; виховувати любов до природи.

Хід уроку

І. Організаційний момент.

ІІ. Актуалізація опорних знань.

  1. Хвилинка календаря.
  • Яка зараз пора року?
  • Який місяць?
  • Яке число?
  • Тепло чи холодно надворі?
  • Який стан неба?
  • Яка температура повітря?
  • Чи були сьогодні протягом дня опади?
  1. Перевірка домашнього завдання.

ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку. Мотивація навчальної діяльності.

  • Сьогодні ви ще більше дізнаєтеся про взаємозв’язки між неживою природою, рослинами і тваринами восени.

1. Робота над віршем Грицька Чупринки «Осінь»

Осінь

Чорний степ на виднокрузі,

Густо стелиться туман,

Ніби злився в чорній тузі

З сірим небом океан.

Кожна хмарка, кожна смуга

Сипле крапельки на низ;

Плаче осінь, ллється туга

Морем виплаканих сліз.

Осінь-зрадниця снує;

На поляни крізь тумани

Дрібний дощик сипле, б’є.

  • Про які зміни в неживій природі сказано у вірші?
  • Як вплинули зміни, що сталися восени в неживій природі, на життя рослин? (Похолодання, затяжні дощі, часті вітри вплинули на рослини: змінилося забарвлення листя, потім воно почало опадати)

ІІІ. Вивчення нового матеріалу.

1. Робота з підручником.

2. Бесіда.

  • Пригадайте, як пов’язана між собою нежива і жива природа.
  • Вам відомо, що без неживої природи – сонячного світла, тепла, води, повітря – не можуть жити рослини, тварини, люди.
  • Рослини і тварини також пов’язані між собою. Птахи, звірі живляться насінням і плодами рослин. Вони розносять плоди і насіння на далекі відстані і сприяють поширенню рослин у природі. Є тварини, що їдять інших тварин. Наприклад, лисиці полюють на зайців. Для вовків гарна здобич – козулі.
  • Склади ланцюг живлення в осінньому лісі. Поясни твердження: «У природі все пов’язане».

Фізкультхвилинка.

ІV. Узагальнення і систематизація знань.

1. Гра «Продовж ланцюг живлення»

Морква, заєць, …

Сіно, козуля, …

2. Робота в зошиті з друкованою основою.

V. Підсумок уроку.

VІ. Домашнє завдання.

docx
Додано
25 лютого
Переглядів
52
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку