Урок природознавства " Бережливе ставлення до природи"

Про матеріал
Урок природознавства ,мета якого розповісти здобувачам освіти про необхідність бережливого ставлення до природи; підвести дітей до усвідомлення необхідності зберігати, примножувати природні багатства; розвивати пізнавальний інтерес, логічне мислення; виробити правила поведінки в природному середовищі; виховувати бережливе ставлення до природи та екологічну культуру школяра.
Перегляд файлу

Тема. Бережливе ставлення до природи.

Мета: розповісти здобувачам освіти про необхідність бережливого ставлення до природи; підвести дітей до усвідомлення необхідності зберігати, примножувати природні багатства; розвивати пізнавальний інтерес, логічне мислення; виробити правила поведінки в природному середовищі; виховувати бережливе ставлення до природи та екологічну культуру школяра.

Обладнання: малюнки дітей «Природа і ми», ноутбук, малюнки рослин і тварин занесених до Червоної книги України, мікрофон.

                                            Хід уроку:

І.Етап орієнтації.

1. Емоційне настроювання

Привітання гостей.

Вчитель. Діти, сьогодні до нас завітали гості. А коли в домі гості – це свято. То ж давайте наш урок проведемо святково і подаруємо нашим гостям такі відчуття.

Учні. Доброго дня! Мовим за звичаєм.

          Доброго дня! Всім ми зичимо.

          Щастя й здоров’я Вам кожної днини.

           Миру і злагоди в вашій родині.

Вчитель. Спочатку присядуть дівчатка, потім хлопчики. Спочатку краса, тоді сила.

  • Який настрій створила у вас погода?

Вправа «Погода»

  • Яка зараз пора року?
  • Який місяць?
  • Яке число?
  • Тепло чи холодно на дворі?
  • Чи були сьогодні опади?

ІІ. Етап покладання мети.

        ( Виставка дитячих малюнків)

Вдома ви підготували малюнки на тему « Природа і ми».

  • Чим сподобались вам зображені куточки природи?
  • А що псує природу?
  • Що гарного ви бачите на фотографіях у підручнику ( стр 32)

« Ми – господарі природи, і вона для нас – комора сонця з великими скарбами життя. Рибі – вода, птахові – повітря, звірові – ліс і гори. А людині потрібна Батьківщина. Охороняти природу означає охороняти Батьківщину», - писав Михайло Пришвін.

 

ІІІ. Етап проектування.

На уроці, виконуючи різні завдання, ми виробимо правила поведінки в природному середовищі і розмістимо їх на дошці

                        ( малюнкові правила)

ІV. Етап організації виконання плану діяльності.

  1. Робота за слайдами.
  2. Вчитель. Діти, сьогодні до нас на урок завітала в гості сама Природа. І вона вам хоче щось розповісти.

 ( перегляд слайдів) Розповідь природи.

Жила спокійно я у своєму царстві,

Усе навколо так цвіло, манило

Раділа сонцю, щебетанню птахів,

І кожен день давав все нові сили.

 

Була веселою я у житті своєму,

І з кожним днем добрішою ставала

Я щедро дарувала всім дарунки,

Всю душу людям віддавала.

 

Та десь щось загуло, загуркотіло,

І хтось порушив мирне існування

Заметушились птахи, звірі, квіти:

Чи доживемо ми ще до світання?

 

Живуть вони, але життя згасає

Благаю, діти, нас ви захистіть.

Бо ми всі гинемо, чуєте, ми гинемо!

Чому? За що? Хоч ви мені скажіть?

 

  1. Бесіда за слайдами.
  • Якою була природа спочатку?
  • Що з нею сталося?
  • 3. Робота за матеріалами підручника стр. 33
  • Хто вторгся у життя природи, на малюнках підручника?
  • Чому захворіло Сонечка і Карасик?
  • Про що природа просить, благає нас?
  • А чи потрібно нам берегти природу?
  • Чому?

4.Перевірка інформації.

- Пропоную перевірити, чи пов’язана людина з природою і чи потрібна їй природа?

- Для чого людині повітря?

- Для чого вода?

- Для чого сонце?

- Для чого рослини?

- Для чого тварини?

( малюнкова схема)

  • То потрібна нам природа чи ні?
  • Що станеться, якщо природа зникне:
  • Вода, то…
  • Повітря, то…
  • Сонце, то…
  • Рослини, то…
  • Тварини, то…

Висновок. Якщо зникне з природи вода, повітря, сонце, рослини, тварини, не існуватиме життя на Землі.

 

2. Розповідь вчителя про вплив людини на природу.

  Ведучи своє господарство, людина іноді не замислюється, якої школи вона може задати природі. Послухайте, як господарювали люди у далекій країні.

   Люди розорали степи і перетворили їх на поля. На безкрайніх просторах. Де жили степові мешканці, їм уже не залишилося місця. Ніде  стало жити травоїдним тваринам. Дикі коні вимерли, гепардів тепер можна побачити лише в зоопарках.

    Усе переплуталось в природі. Голодні вовки накинулися на стадо свійських тварин. Залишилося мало овець. Не з’їдена ними трава лягла на землю щільним шаром і почала заважати молодим паросткам. Тоді люди почали боротися з вовками і знищили їх у багатьох степових районах. Овець стало більше, і вони з’їли всю траву і т.д

   Довго б ще людям довелося боротися з природою, якби вони, нарешті, не зрозуміли: не потрібно знищувати диких тварин і рослини, потрібно жити у мирі з природою, знаючи її закони. Тепер доводиться рятувати усе, що залишилося після поганого господарювання. Виправляти свої помилки завжди складно.

  • Який висновок ми зробимо з прослуханої розповіді?

Висновок. Люди повинні жити в злагоді з природою, знаючи її закони.

7. Релаксаційна пауза( запис співу пташок)

Сядьте зручніше, заплющте очі . Я хочу запросити вас у мандрівку на хмаринці і помилуватися красою природи рідного краю.

Уявіть, що ви стрибнули на білу пухку хмаринку. Схожу на м’яку гору з подушок. Відчуйте, як ваші ноги, спина зручно розташувалися на цій великій подушці. Мандрівка починається. Наша хмаринка піднімається у синє небо. Відчуваєте, як вітерець обвіває ваше обличчя? Тут високо в небі, усе спокійно і тихо. Навколо все зелено, цвітуть різнокольорові квіти, співають пташки.

8. Робота над загадками.

Нажаль, людина припустилася безлічі помилок. Чи намагається вона їх виправити? Так!

Тварини і рослини, яким загрожує вимирання, заносяться до Червоної книги, їх зберігають у батанічних садах, зоопарках.

До червоної книги України занесено рідкісні види тварин і рослин,які перебувають на межі зникнення.

Відгадайте загадки про такі рослини і тварини.

  • Я найперша зацвітаю

Синім цвітом серед гаю.

Відгадайте, що за квітка.

Бо мене не стане влітку ( Пролісок)

 

  • Із зеленої сорочки,

Що зіткав весною гай.

Білі дивляться дзвіночки.

А як звуть їх, відгадай? ( Конвалія)

 

  • У червних чоботях, в білому халаті,

Він весною прилетів і сидить на хаті. ( Лелека)

 

  • Де записано їх назви?
  • Для чого людина її створила?

( Знак на дошку – Червона книга)

 

 

Фізкультхвилинка.

Трава – низенька – низенька. ( присісти)

Дерева - високі – високі.         (піднятись,потягнутись вверх)

Вітер дерева колише, гойдає. (нахили тулуба)

То вправо, то в ліво хитає,

То вперед, то назад,

То вниз пригинає.

Птахи летять, відлітають, ( помахати руками, як крилами)

А учні тихенько за парти сідають

І природу вивчають.

 

10. Гра «Можна – не можна».

Діти, уявіть, що ви опинилися в лісі. Пригадайте, як слід там поводитися і чого не можна роботи. Я називаю дію, а ви плескаєте в долоні, якщо це можна робити, і мовчите, якщо – ні.

  • Саджати квіти, рослини;
  • Ламати гілки дерев;
  • Охороняти рідкісні рослини;
  • Рвати багато квітів;
  • Обгороджувати мурашники;
  • Збивати гриби ногами;
  • Милуватися красою природи;
  • Ловити метеликів
  • Підгодовувати птахів;
  • Ловити жаб;
  • Прибирати місце відпочинку;
  • Руйнувати павутиння.
  • Які правила поведінки в лісі ви запам’ятали ?

( Знаки на дошку – підгодовувати птахів)

11. Гра «Доповни словечко».

* Посади …( дерево)

* Полий … (квітку)

* Узимку нагодуй… (пташок)

* Не засмічуй…( природу)

*Люби свій рідний… ( край)

- Які правила по збереженню природи ви склали?

( знаки на дошку – посади дерево, прибери місце відпочинку)

12. Оцінювання поведінки людей у природі.

 

  • Діти, я запропоную вам кілька ситуацій, а ви скажіть, правильно чи не правильно чинять люди.
  • Дівчинка вийшла з лісу з букетом конвалій.
  • Жінка саджає біля будинку дерева.
  • Чоловік кинув недопалок на землю.
  • Водій миє машину на березі річки.
  • Дівчинка кинула обгортку від морозива в сміттєвий кошик.
  • Діти вішають на дерева шпаківні.
  • Після відпочинку у лісі туристи зібрали і закопали сміття.
  • Хлопчик б’є  пляшки.

13. Робота в зошиті стр 15-16

V. Етап рефлексивно – оцінювальний.

1. Інтерактивна вправа «Мікрофон»

В ході уроку ми виробили ряд правил поведінки людей в природі. Згадаємо їх.

( Діти передають мікрофон і за знаками на дошці розповідають правила)

  • Бережи природу!
  • Не ламай гілок дерев!
  • Не рви квітів!
  • Не знищуй гнізда пташок!
  • Не залишай сміття після відпочинку!
  • Не руйнуй мурашники!
  • Не обдирай кору дерев!
  • Не стріляй з рогатки по птахам!
  • Сади дерева та квіти!
  • Підгодовуйте птахів взимку1
  • Люби рідний край1

Живемо так, щоб наша Земля була щедрою і прекрасною, щоб на ній дзвінко дзюрчали струмки, дзвеніли голоси птахів. Цвіли дивовижні квіти1

2. Словесне оцінювання роботи учнів.

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додав(-ла)
Перник Ірина
Додано
11 листопада 2021
Переглядів
858
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку