Урок природознавства на тему "Нежива і жива природа"

Про матеріал
Матеріал уроку дає можливість розширювати знання учнів про різноманітність природи: - Розвивати уміння групувати і порівнювати об’єкти живої в неживої природи, - Розвивати пізнавальну активність учнів, увагу, мовлення, - Сприяти вихованню допитливого та уважного ставлення до природи. Метою конспекту є розширення знань про різноманітність природи і формування уявлення про живу і неживу природу, розвивати уміння спостерігати за природними об’єктами.
Перегляд файлу

Конспект уроку «Нежива і жива природа»

Мета. Продовжувати формувати в учнів поняття "природа"; ознайомити їх зі значенням природи для життя рослин, тварин, людей; навчати дітей розрізняти живу і неживу природу, виховувати дбайливе ставлення до природних об'єктів.

Обладнання: зошити, ілюстрації, таблиці, на яких зображені тварини, рослини, люди, предмети неживої природи.

Хід уроку

I.  Хвилинка спостережень.

  • Яка пора року зараз?
  • Який місяць?
  • Що ви можете сказати про стан неба?
  • Надворі світить сонце, чи хмарно?
  • Сьогодні тепло чи холодно?
  • Чи є надворі вітер?

Як поводять себе звірі, птахи?

ІІ. Повідомлення теми та завдань уроку.

  • Ознайомлення з живою і неживою природою; зв'язки між ними.
  1.              Вивчення нової о матеріалу
  1. Доповнення речень.

Яка природа ..., кращого нема…, Як річка...

2. Бесіда про природу.

  • Що таке природа?
  • Чи все те, що оточує нас, належить до природи
  • Подивіться на будинки, споруди, на все те, що зроблене руками людини. Чи належить це до природи?
  • Розрізняють природу живу і неживу. Що відноситься до неживої природи?
  • Нежива природа — це Сонце, Місяць, зорі, Земля, повітря і вода.
  • Що таке жива природа? Що сюди відноситься?
  • Жива природа — це усе, що народжується, живиться, дихає, росте, розмножується, відмирає. Це рослини, тварини, люди.
  • Усе живе дістає від неживої природи необхідні їм для життя тепло, світло, поживні речовини, воду, повітря.
  • Здійснимо уявну мандрівку парком. Подихаємо свіжим повітрям. А до якої природи відноситься повітря?
  • Подивіться, яке ясне сонечко. Воно пестить нас своїм теплом, ніжним промінням. До якої природи воно належить?
  • Вгорі по небу пливуть пухнасті білі хмарки. Як ви думаєте, до якої природи вони належать? А саме небо до якої групи віднесемо?
  • Он полетів горобець, сорока скрекоче на яблуні. До якої природи вони відносяться? Чому?
  • У сусідньому дворі загавкав пес. Він жива чи нежива істота?
  • Погляньте навкруги. Скільки у парку дерев! Чи належать вони до живої природи? Чому?
  • А чи відносяться до живої природи кущі? Чому?
  • Повертаймося назад до школи. Як ви гадаєте: школа і житловий будинок біля неї належать до природи? Або ж візьмемо машину, кран. Звичайно, вони не належать до природи, тому що зроблені руками людей.

3. Підсумок.

Ми повинні завжди пам'ятати: як живу, так і неживу природу потрібно оберігати. Дуже багато рослин і тварин знаходяться на грані вимирання. Деяких видів налічується дуже мало. Отже, оберігаючи їх, ми цим самим робимо добро собі і всім навколишнім. Крім цього, ми повинні боротися за чистоту повітря, річок, ставків, морів.

ІV. Закріплення нового матеріалу.

1. Робота з підручником.

  1.                    Відповіді на питання після тексту.
  2.                    Читання віршів.

♦ Ворон шепче воронятку:

-Мій біленький.

Слон говорить слоненятку:

  • Мій маленький.
  • Заєць каже зайченяті:
  • Мій хвостатий.
  • Гуска ніжно гусеняті:
  • Мій крилатий.
  • Про кого говориться у вірші? До якої природи відносяться ці об'єкти? Чому?

♦ В небі, чистім і прозорім,

Сонце сяє,

Наче в морі, в жовтім житі

Хвиля грає.

  • Про яку природу розповідається у цьому вірші?

(Далі пропонується ще кілька загадок. Діти відгадують і визначають, до якої природи належать відгадки).

4. Гра "Жива чи нежива природа".

Вчитель називає слова, а учні, якщо це жива природа, плещуть у долоні, а якщо нежива - не плещуть.

Соняшник, сонце, ячмінь, білка, півень, повітря, капелюх, жовтень, мірошник, суниця, кожушок, плугатар, автобус, береза, дощ, явище, син, земля, вода, небо, батько, мати, онук, море, сад, кінь, віл, долина, соловей, буряк.

V. Підсумок уроку.

1. Гра "Хто більше?". (Учні діляться на дві команди).

  • Одна команда називає предмети живої природи. Інша - предмети неживої природи. І так по черзі. Виграє та команда, яка більше назве предметів.
  • За якими ознаками ви розрізняєте живу і неживу природу?

VІ. Домашнє завдання.

Прочитати статтю в підручнику "Нежива і жива природа". Дібрати по три загадки про предмети живої і неживої природи.

1

 

doc
Додано
11 лютого 2020
Переглядів
2860
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку