ТЕМА. Як змінюється навесні життя риб ?
ЦІЛІ:
-
формування предметних компетентностей:
-
розширити й поглибити знання учнів про весняні зміни в житті риб, особливості їх життя й поведінки, пристосування до умов середовища; удосконалювати навички у знаходженні значень виразів, які включають ділення на «5»;
-
формувати пізнавальний інтерес до природи рідного краю; розвивати вміння спостерігати, аналізувати, порівнювати, узагальнювати й робити висновки; удосконалювати вміння розв’язувати складені задачі, які включають збільшення або зменшення числа у декілька разів;
-
виховувати любов і шанобливе ставлення до природи.
-
формування ключових компетентностей:
уміння вчитися:
-
формувати здатність самоорганізовуватись до навчальної діяльності; осмислювати і використовувати інформацію, отриману з різних джерел; виділяти нові факти, розпізнавати невідоме;
комунікативної компетентності:
-
вміння толерантно спілкуватися під час роботи в парах, правильно висловлювати свої думки; адекватно оцінювати свій внесок у спільну роботу;
соціальної:
-
сприяти набуттю досвіду ефективної взаємодії між однокласниками; удосконалювати вміння контролювати та регулювати свою поведінку, ініціювати свою підтримку та допомогу іншому;
ОЧІКУВАНІ РЕЗУЛЬТАТИ:
Учень:
-
характеризує весняні зміни у житті риб;
-
спостерігає за природою на весні у групі та індивідуально;
-
шукає інформацію в підручнику та інших джерелах;
-
обговорює у парі заходи щодо охорони риб;
-
розуміє способи складання таблиці множення чисел 2-5 і ділення на числа 2-5 під час обчислень.
ТИП УРОКУ – урок комбінований, інтегрований.
ОБЛАДНАННЯ: маршрутні листи, підручник, картки, «світлофори» ; ТЗН + відео
ЗМІСТ УРОКУ
-
Організаційний момент
Горішок знань міцний,
Та ми не звикли відступати.
Девіз навчання в нас такий:
Я хочу, можу й буду знати!
-
Мотивація навчальної діяльності
-
Дорогі діти! Сьогодні на уроці пропоную вам розколоти горішок знань, а для цього прошу уважно слухати, мислити, бути дослідниками й підтримувати один одного.
-
Психологічне налаштування на урок
-
Давайте простягнемо один одному долоньки, побажаємо успіху на уроці. Тільки працюючи разом, нам буде все до снаги, ми зможемо досягти успіху.
Друга зліва привітаємо,
Друга справа привітаємо,
І долоньки з побажаннями вкладаємо.
Дружимо гарно ти і я,.
Ми радісна шкільна сім’я!
-
Актуалізація навчальної діяльності учнів
Пропоную вам відправити у подорож до незвичайного царства …У деякому царстві жили-були …та не дід і баба… А хто саме, дізнатися нам допоможе повторення вивченого матеріалу й розв’язання тестових завдань.
Завдання: необхідно із запропонованих варіантів вибрати правильний, а потім скласти слово. І тоді ми дізнаємося про мешканців цього царства.
-
Взаємоперевірка виконання завдання на картках.
-
Сам оцінювання роботи (заповнення маршрутного листа)
-
Повідомлення теми, мети й завдань уроку.
-
Слово вчителя. Отже, ми дізналися, що наша подорож триватиме до підводного царства.
-
Оголошення теми та завдань уроку.
-
Щоб відправитись у подорож нам необхідно повторити правила безпеки під час подорожі та дізнатися, яка погода на нас чекає.
-
Рольова гра «Синоптик»
В Україні панує рання весна. День продовжує збільшуватися, а ніч зменшується. Сьогодні температура повітря …, ясно, безвітряно. Опади -….. рекомендовано вживати народні засоби для запобігання застуді, зміцнення імунітету. Нехай сьогоднішній день дарує вам чудовий настрій! З вами був класний синоптик-… .
-
Ось ми дізналися про погоду і наша мандрівка продовжується.
5. Сприйняття й осмислення навчального матеріалу.
1.Перегляд відеоматеріалу.
2. Бесіда на виявлення сприйняття навчального матеріалу
2. Практична робота. Робота в парах. Діти об’єднуються в групи (за кольором долоньок). Розв’язування прикладів від риб.
3. Взаємоперевірка виконання завдання на картках.
4.Самоцінювання роботи (заповнення маршрутного листа)
Фізкультхвилинка.
Виринай-но рибко близько
Розсипай-но срібні бризки
Щоб зловив я карася
Карася як порося.
-
Закріплення нових знань.
-
Робота з підручником.
-
Вправа «Джигсоу». Читання параграфа із використанням системи позначок.
Зелений – знайома інформація
Червоний – нова інформація
Рибка – інформація, яка зацікавила чи здивувала.
-
Словникова робота . Нерест -?
-
Евристична бесіда за запитаннями:
-
Крім хижаків, яка ще існує небезпека для мальків?
-
Хто з риб піклується про своє потомство?
-
Практична робота. Розв’язування задачі
Сом – одна з найбільших прісноводних риб на планеті і Україні. Довжина тіла може сягати 5 м, вага 100 кг.
-
Взаємоперевірка виконання завдання на картках.
-
Сам оцінювання роботи (заповнення маршрутного листа)
-
Інтерактивна гра «Знаю як….» (відеоролик)
-
Розгадування загадок
-
Підведення підсумків. Рефлексія. Прийом «Продовж речення»
-
Осмислення домашнього завдання