Урок природознавства у 1 класі "Дерева, кущі, трав’янисті рослини"

Про матеріал

Конспект уроку природознавства для першокласників у зручній табличній формі. Цей конспект є одним із серії уроків, які подавалися на обласний конкурс "Творча скарбничка" (номінація "Природознавство")

Перегляд файлу

1 клас

Тема уроку: Дерева, кущі, трав’янисті рослини.

ЯКІ БУВАЮТЬ РОСЛИНИ.

Мета:

  • Ознайомити учнів із різноманітним світом рослин;
  • формувати поняття «дерево», «кущ», «трав’янисті рослини»;
  • ознайомити з характерними  ознаками кожної групи рослин;
  • розвивати мовленнєві навички, вміння порівнювати, аналізувати;
  • сприяти вихованню почуття краси, допитливісті, інтересу до вивчення рідної природи.

Обладнання:підручник «Природознавство», предметні малюнки, смайлики, відеопрезентація до уроку із зображенням рослин кожної групи.

Тип уроку: комбінований

Хід уроку:

I.Організація класу

Всі за парти ми сідаємо,

До роботи приступаємо.

                             Щоб помилок уникати,

Треба пильність розвивати.

Вправа «Погода»

  • Яка зараз пора року?
  • Який місяць і число, день тижня?
  • Тепло чи холодно надворі?
  • Який стан неба? Чи були протягом дня опади?
  • Який настрій від погоди?

Рефлексія.

           Гарний настрій,  готовий слухати і працювати.

 

 Поганий настрій, не зовсім впевнений у своїх силах і готовності до уроку

 

 

 

 

 

 

Повідомлення чергового учня.

 

 

Діти за допомогою смайликів демонструють свій настрій та готовність до уроку

II.Актуалізація опорних знань

Вправа «Акваріум»
- Уявіть собі, що до нас прилетіли інопланетяни, де немає рослин. Що ви їм розповіли б про:
1 група – про корінь
2 група – про стебло
3 група – про листки
4 група – про квіти (плоди з насінням)

- Чим розрізняються органи рослин різних видів?

 

Робота в групах.

 

 

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності

- Які дерева ростуть навколо нашої школи?

- Які у вашому саду?

-З яких кущів ви любите їсти ягоди?

- Які квіти вам найбільше подобаються?

- Як ви гадаєте, якою буде тема нашого уроку?

 

IV. Оголошення теми уроку

Сьогодні на уроці ми навчимося розрізняти рослини за ознаками груп.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Метод ґронування

 

У природі є різні рослини. Серед них – дерева, кущі, трав’янисті рослини.

Дерева мають одне міцне тверде стебло, яке називають стовбуром.

У кущів від кореня росте декілька міцних твердих стебел.

У трав’янистих рослин стебла м’які, зелені, соковиті.

 

 

 

Перегляд слайдів відео-презентації

V. Вивчення нового матеріалу

Робота з підручником. ст.46-47.

Розгляд ілюстрації- дерев, кущів, трав’янистих рослин.

  •      За допомогою кольорових фішок розподіліть зображені малюнки за ознаками на дерева, кущі і трав’янисті рослини.

Після цього діти об’єднуються в групи:

1 - дерева,

2 - кущі,

3 – трав’янисті рослини і доводять свою думку.

 

 

 

 

 

Робота в парах

 

 

 

 

 

 

- Я стверджую, що яблуня, це трав’яниста рослина . Доведіть або спростуйте моє твердження.

 

- Шипшина – трав’яниста рослина...

- Пролісок – кущ…

 

- Картопля – дерево...

- Які істотні ознаки цих рослин?

(Відповіді учнів)

 

 

 

Інтерактивна гра “Капкан”

 

 

 

 

 

 

 

 

 

VI.Фізкультхвилинка

Встаньте, діти, посміхніться,
Землі нашій поклоніться
За щасливий день вчорашній.
І до сонця потягніться.
В різні боки нахиліться.
Веретеном покрутіться.
Раз присядьте, два присядьте.
І за парти тихо сядьте.

 

1.Рослина, яка має одне міцне, дерев’янисте, товсте стебло (стовбур) – це ...

2.Рослина, що має кілька міцних, дерев’янистих, але значно тонших, ніж у дерева стебел – це ...

3.Рослина, яка має м’яке соковите стебло, - це ...

Інтерактивний метод “Незавершені Речення”

 

Гра «Назви рослини».

1 група – дерева своєї місцевості;

2 група – кущі своєї місцевості;

3 група – трав’янисті рослини своєї місцевості.

(представник кожної групи доводить свої твердження)

Робота в групах.

 

Цікава вікторина.

- Які рослини здавна шанують в Україні?

- Які дерева є символами України?

- Який кущ є символом України?

- Назвіть улюблені квіти українців.

- З яким деревом порівнюють сильних юнаків?

- Які місяці мають назву, що походить від назви дерев?

- Поясніть вислів:

„Будь рослинам другом”

 

 

 

 

 

 

 

 

 

метод  „ПРЕС”:

 

VII. Рефлексія

  • Пограємо у гру «Загадкові лісники». Хто з вас відгадає загадку, має право знайти малюнок-відгадку і «посадити» рослину у лісі. Але необхідно вказати, до яких рослин належить відгадана: до дерев, кущів чи трав’янистих рослин.

 

Не вогонь, а пече.  (Кропива)

 

Живе один батько,

Тисячі синів має,

Усім шапки справляє,

А собі не має.  (Дуб)

 

Перші квіти проростають

З цибулиночок малих,

Кожну весну зустрічають,

Розпізнайте, діти, їх.

Я той сніг колю «голками» -

Зелененькими листками,

Білу кітку вивільняю –

В ноги березню схиляю.  (Підсніжник)

 

Зелененьку сукню маю –

Її ніколи не знімаю,

Один-єдиний раз на рік

Зірками прикрашаю.  (Ялинка)

 

Весною зацвіла, влітку загоріла,

Червоні коралі восени наділа.  (Калина)

Викупана в сонечку,

Стоїть собі донечка.

Бджоли сонячний медок

http://likrosluna.files.wordpress.com/2012/04/d0bbd0b8d0bfd0b0-d0b4d180d196d0b1d0bdd0bed0bbd0b8d181d182d0b0_.jpgДістають з її квіток.  (Липа)

 

Гра «Загадкові лісники»

 

 

http://www.wz.lviv.ua/image/3989/articles/74251-178x122.jpeg 

 

 

 

 

http://www.abc-color.com/image/coloring/trees/001/oak/oak-picture-color-2.png 

 

 

 

 

 

 

http://www.uafs.com.ua/images/stories/podsnezhnik.jpg 

 

 

 

 

http://user-doug.nnover.ru/data/uf2/3379331/30/42/5304234_Elocka_.jpg 

 

 

 

 

http://otvetin.ru/uploads/posts/2009-11/1257161505_vyrashhivanie-kaliny.jpg 

Продовжіть ланцюжок...

1.Клен, дуб...  - дерева

2.Шипшина, калина...  -  кущі

3.Ромашка, айстра...  – трав’янисті рослини, квіти

Інтерактивний метод  Мікрофон”

G:\мікрофон.jpg

VІІІ. Підсумок уроку. Оцінювання

  • Що нового ви дізналися на уроці?
  • Які групи рослин ви знаєте?
  • Назвіть рослини нашої місцевості.

 

  • Смайлик! Смайлик! Допоможи!

Гарний настрій покажи!

           Гарний настрій, тим, хто був уважним, допитливим, давав вірні відповіді, допомагав друзям.

 

 

 

 

Учитель за допомогою смайлика оцінює за роботу на уроці старанних дітей гарним настроєм.

 

docx
Додано
27 червня 2018
Переглядів
705
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку