Конспект уроку природознавства для першокласників у зручній табличній формі. Цей конспект є одним із серії уроків, які подавалися на обласний конкурс "Творча скарбничка" (номінація "Природознавство")
1 клас |
|
Тема уроку: Дерева, кущі, трав’янисті рослини. ЯКІ БУВАЮТЬ РОСЛИНИ. |
|
Мета:
|
|
Обладнання:підручник «Природознавство», предметні малюнки, смайлики, відеопрезентація до уроку із зображенням рослин кожної групи. |
|
Тип уроку: комбінований |
|
Хід уроку: |
|
I.Організація класу Всі за парти ми сідаємо, До роботи приступаємо. Щоб помилок уникати, Треба пильність розвивати. Вправа «Погода»
Рефлексія. Гарний настрій, готовий слухати і працювати.
Поганий настрій, не зовсім впевнений у своїх силах і готовності до уроку |
Повідомлення чергового учня.
Діти за допомогою смайликів демонструють свій настрій та готовність до уроку |
II.Актуалізація опорних знань
Вправа «Акваріум» - Чим розрізняються органи рослин різних видів? |
Робота в групах.
|
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності - Які дерева ростуть навколо нашої школи? - Які у вашому саду? -З яких кущів ви любите їсти ягоди? - Які квіти вам найбільше подобаються? - Як ви гадаєте, якою буде тема нашого уроку? |
|
IV. Оголошення теми уроку Сьогодні на уроці ми навчимося розрізняти рослини за ознаками груп.
|
Метод ґронування
|
У природі є різні рослини. Серед них – дерева, кущі, трав’янисті рослини. Дерева мають одне міцне тверде стебло, яке називають стовбуром. У кущів від кореня росте декілька міцних твердих стебел. У трав’янистих рослин стебла м’які, зелені, соковиті.
|
Перегляд слайдів відео-презентації |
V. Вивчення нового матеріалу Робота з підручником. ст.46-47. Розгляд ілюстрації- дерев, кущів, трав’янистих рослин.
Після цього діти об’єднуються в групи: 1 - дерева, 2 - кущі, 3 – трав’янисті рослини і доводять свою думку.
|
Робота в парах
|
- Я стверджую, що яблуня, це трав’яниста рослина . Доведіть або спростуйте моє твердження.
- Шипшина – трав’яниста рослина...
- Пролісок – кущ…
- Картопля – дерево...
- Які істотні ознаки цих рослин? (Відповіді учнів)
|
Інтерактивна гра “Капкан”
|
VI.Фізкультхвилинка
Встаньте, діти, посміхніться, |
|
1.Рослина, яка має одне міцне, дерев’янисте, товсте стебло (стовбур) – це ... 2.Рослина, що має кілька міцних, дерев’янистих, але значно тонших, ніж у дерева стебел – це ... 3.Рослина, яка має м’яке соковите стебло, - це ... |
Інтерактивний метод “Незавершені Речення”
|
Гра «Назви рослини». 1 група – дерева своєї місцевості; 2 група – кущі своєї місцевості; 3 група – трав’янисті рослини своєї місцевості. (представник кожної групи доводить свої твердження) |
Робота в групах.
|
Цікава вікторина. - Які рослини здавна шанують в Україні? - Які дерева є символами України? - Який кущ є символом України? - Назвіть улюблені квіти українців. - З яким деревом порівнюють сильних юнаків? - Які місяці мають назву, що походить від назви дерев? - Поясніть вислів: „Будь рослинам другом”
|
метод „ПРЕС”: |
VII. Рефлексія
Не вогонь, а пече. (Кропива)
Живе один батько, Тисячі синів має, Усім шапки справляє, А собі не має. (Дуб)
Перші квіти проростають З цибулиночок малих, Кожну весну зустрічають, Розпізнайте, діти, їх. Я той сніг колю «голками» - Зелененькими листками, Білу кітку вивільняю – В ноги березню схиляю. (Підсніжник)
Зелененьку сукню маю – Її ніколи не знімаю, Один-єдиний раз на рік Зірками прикрашаю. (Ялинка)
Весною зацвіла, влітку загоріла, Червоні коралі восени наділа. (Калина) Викупана в сонечку, Стоїть собі донечка. Бджоли сонячний медок Дістають з її квіток. (Липа) |
Гра «Загадкові лісники»
|
Продовжіть ланцюжок... 1.Клен, дуб... - дерева 2.Шипшина, калина... - кущі 3.Ромашка, айстра... – трав’янисті рослини, квіти |
Інтерактивний метод „Мікрофон”
|
VІІІ. Підсумок уроку. Оцінювання
Гарний настрій покажи! Гарний настрій, тим, хто був уважним, допитливим, давав вірні відповіді, допомагав друзям.
|
Учитель за допомогою смайлика оцінює за роботу на уроці старанних дітей гарним настроєм. |