Конспект відкритого уроку природознавства для учнів 2 класу у зручній табличній формі. Цей конспект є одним із серії уроків, які подавалися на обласний конкурс "Творча скарбничка" (номінація "Природознавство")
2 клас |
|
Тема уроку. Осінні явища в житті рослин |
|
Мета:
|
|
Обладнання: підручник «Природознавство», відеопрезентація до уроку, смайлики, макет дерева, осінні листочки, мікрофон, листівки з осінніми прикметами. |
|
Тип уроку: комбінований |
|
Хід уроку |
|
I.Організація класу Створення емоційного настрою Доброго дня вам , любі друзі! Вітаю Вас в чудовий час. Вже кучерява жовта осінь В вікно заглядає до нас. В цей осінній добрий час Рада я вітати вас Та хай оці чудові квіти Зігріють ніжністю серця . Послухайте уважно, діти , Урок з початку й до кінця . Мені дуже приємно бачити ваші усміхнені личка. Чи у всіх вас добрий настрій? Рефлексія
Гарний настрій, готовий слухати і працювати. Поганий настрій, не зовсім впевнений у своїх силах і готовності до урок
ІІ.Мотивація навчальної діяльності Сьогодні ми будемо рухатися сходинками «Країни пізнання природи». І перша сходинка сповіщає нам девіз уроку. Девіз уроку: В гості до природи вирушаєм я і ти. Ми не будем лінуватись – Будем добре працювати – Швидко досягнем мети.
Сьогодні ми з вами заглянемо у віконце природи однієї з пір року. А до якої саме, нам допоможе дізнатися «Чарівний телефон» Ось вам підказка. Гра «Чарівний телефон»
Відповідь: ОСІНЬ |
|
IIІ. Актуалізація опорних знань
1.Вправа «Погода»
Сьогодні у ролі синоптика виступить черговий учень.
2.Перевірка домашнього завдання |
Повідомлення чергового учня, робота з календарем природи |
Листочки-парашутики, Як стомлені пташки, Летять і опускаються На трави і стежки. Листочків-парашутиків У лісі не злічити — То осінь опускається Бо хоче відпочити.
З цього дерева сильний вітер передчасно зірвав всі листочки та порозкидав навколо і Дівчина-осінь засумувала та просить нас позбирати листочки. Протягом уроку за правильні відповіді ви будете отримувати осінні листочки, а в кінці уроку ми прикрасимо це сумне деревце яскравими осінніми листочками. |
|
Дати відповіді на ці запитання вам допоможуть ілюстрації наступного слайду.
(Осінь – золота пора, восени діти йдуть до школи, день стає коротший, відлітають у вирій птахи, збирають врожаї, перші заморозки, стає холодно, жовтіє і сохне трава, знижується температура повітря, сонце світить, але не гріє. День стає коротше, осінні дощі холодні, перші заморозки.) |
«Вільний мікрофон»
|
Діти, давайте спробуємо дати характеристику осені, відповідаючи на запитання ЯКА? Коли восени часто йдуть дощі, то (яка?) осінь – ДОЩОВА Якщо з-за хмар виглядає і ласкає нас своїми промінчиками сонце, то осінь ТЕПЛА. Коли листочки на деревах жовтіють і виблискують ніби золото, то про осінь кажуть, що вона ЗОЛОТА. Якщо небо весь час вкрите важкими темними хмарами, то осінь ПОХМУРА. Восени день стає коротший,надворі холоднішає, птахи відлітають у теплі краї,травичка сохне і нам стає сумно, тому осінь називають СУМНОЮ. Але, все ж таки, навколо багато різних осінніх квітів (айстри, жоржини, хризантеми, покрова, чорнобривці та ін.), тоді про осінь кажуть КВІТУЧА. Коли осінь дарує щедрий урожай, пригощає нас стиглими яблуками, грушами, сливами, запашними хлібами, про осінь кажуть БАГАТА, ЩЕДРА. А ще осінь називають БАРВИСТА, бо всі дерева навколо вкриті різнокольоровими листочками, які сяють на сонці і, відриваючись, кружляють в повітрі, вкриваючи землю чарівним барвистим килимом.
|
Асоціативний кущ
|
IV. Оголошення теми уроку Отож, ми підійшли до найвищої сходинки нашого уроку – оголошення теми.
|
|
V.Фізкультхвилинка У лісочок ми пішли, та грибочок там знайшли, Нагнулись, зірвали, у кошик поклали та рушили далі. Травичка у лісі низенька, низенька, Дерева - високі,високі. Вітер дерева гойдає, колише, То вліво, то вправо нахиляє То вперед, то назад хилить. Птахи у вирій летять, відлітають, А діти тихенько за парти сідають. |
|
VІ.Вивчення нового матеріалу. Чаклунка осінь — ніби та царівна, красива, сонячна, чарівна. У матусі Осені три сини. Найменший – Вересень. Приносить він нам у дар щедрі урожаї фруктів та овочів. Середній Жовтень дарує нам красу осіннього лісу. А найстарший Листопад вкриває землю теплою ковдрою.
2.Робота з підручником (с.39-40) А чи знаєте ви хто фарбує листя на деревах в різні кольори? 3. Слухання казки Послухайте казку Василя Сухомлинського «Чому опадає листя» Одного разу ввечері Осінь заховалася під кущем, щоб побачити, хто ж забарвлює листя на деревах в жовтий, рожевий, червоний кольори. Дивиться, із калинового куща вилазить маленький дідок. Покашляв, погладив сиву борідку, взяв фарби і пішов до кленів. Виліз на дерево і став розмальовувати листочки. Один розмальовує в жовтий колір, другий – в рожевий, третій – в червоний.
Подякувала Осінь Барволисту за цікаву розповідь та допомогу. З тих пір Осінь і Барволист – найкращі друзі. |
|
4. Художня галерея Матінки Природи
5. Перегляд фрагмента мультфільму «Чому восени жовтіє листя»
6. Розповідь учителя.
Не усі дерева і кущі перефарбовують своє листя. Та не лише з вишні листя опадає зеленим. Зеленим опадає листя ясена, вільхи, бузку.
Словникова робота Хлорофіл – це зелена речовина, яка надає листю зеленого кольору
|
|
Фізкультхвилинка-медитація
« Я - листочок» Мене весело гойдає вітерець і ніби кличе за собою. І ось я відриваюся від гілочки, злітаю. Як хороше кружляти над землею. Коли я втомлююсь – спущуся на неї відпочити.
|
|
|
Комунікативна вправа «Ми — фантазери» |
Розповідь учителя
Скидаючи листя, дерева, крім того, оберігають себе від механічних пошкоджень під масою снігу. Часто можна бачити, як узимку ламаються від снігу досить великі гілки дерев. Хвойні рослини легко переносять тимчасову нестачу води, яка надходить до коріння з ґрунту. Їхня хвоя випаровує набагато менше води, ніж листя листяних дерев. А у багатьох трав’янистих рослин відмирають і стебла і листя, а перезимовує лише кореневище. Словникова робота Листопад — це пристосування рослин до зменшення випаровування восени і зимою. Хвилинка-цікавинка Листя, що впало, теж приносить користь. Розкладаючись, воно збагачує ґрунт добривами. Крім того, щільний килим торішнього листя служить хорошою перешкодою для дощової і паводкової води, не дає струмкам розмити родючий шар. Вкрите першим снігом опале листя — ця ще одна «ковдра» для тих, хто залишився зимувати на поверхні ґрунту.
Висновки.
|
|
VІ. Рефлексія. Гра «Долоні» Я буду говорити фразу, якщо це правильно – плескаєте в долоні, якщо ні – не плескаєте, сидите тихенько. Тож будьте уважні. ВОСЕНИ:
МОЛОДЦІ! |
|
Вправа «Займи позицію» Багато ми сьогодні говорили про осінь. Комусь ця пора року подобається, а комусь ні. А вам подобається осінь? Для цього я прошу вас взяти в руки смайлики і показати настрій, який викликає у вас осінь. Чому ви відповіли саме так? |
Метод «Займи позицію»
|
Творча робота З листя золотого ми вінки сплітаєм, Листок до листочка гарно добираєм: Липове — жовтеньке, з клена — червоненьке, З білої берези листячко кругленьке. Всі ви були на уроці активними, слухняними, гарно відповідали та назбирали багато осіннього листя. Тож давайте порадуємо Чарівницю-Осінь та прикрасимо деревце яскравими осінніми листочками. (Учні разом з учителем прикрашають деревце листочками) Запам'ятайте прикмети осені! – про це нам говорить остання сходинка уроку.
VI. Підсумок уроку. Чарівниця Осінь дякує нам за гарний урок і дарує кожному учневі на згадку про себе книжечку з прикметами осені. В ній ви знайдете і пусті сторінки, для того, щоб мати змогу самим знаходити і занотовувати осінні прикмети. (Учитель роздає дітям книжечки)
Домашнє завдання. 1.Читати підручник с.38-41, відповідати на запитання 2. Доповнити книжечку прикметами осені 3. За бажанням вивчити напам’ять вірш про осінь Вам вдячна учні за увагу, за вашу щирість, доброту, Я зичу вам умінь, наснаги, знання хапайте на льоту.
Я хочу побажати вам удачі, |
|