Тема: Що таке корисні копалини? Природознавство

Про матеріал

Мета: формувати в учнів уявлення про корисні копалини та способи їхнього видобування; - встановити, які властивості мають корисні копалини, і як ці властивості використовують - люди в господарстві і промисловості; вчити відрізняти тверді, рідкі і газоподібні корисні - - копалини; розвивати увагу, логічне мислення, вміння аналізувати і робити висновки; - розвивати вміння виконувати досліди за інструкцією; виховувати охайність під час - проведення дослідів, здатність до самоконтролю, цікавість, бережне ставлення до - корисних копалин.

Перегляд файлу

 

         Тема:  Що таке корисні копалини?

       Мета: формувати в учнів уявлення про корисні копалини та способи їхнього видобування;                                              -                 встановити, які  властивості мають корисні копалини, і як ці властивості використовують                      -                 люди в господарстві і промисловості; вчити відрізняти тверді, рідкі і газоподібні  корисні      -             -                 копалини; розвивати увагу, логічне мислення, вміння аналізувати і робити висновки;                                                            -                 розвивати вміння виконувати досліди за інструкцією; виховувати охайність під час                                                                          -                 проведення дослідів, здатність до самоконтролю, цікавість, бережне ставлення до                                                                      -                 корисних копалин.      

                                                                  Хід уроку:

             І. Орг. момент.

                1. Привітання.( слайд 2)

                                     Продзвенів уже дзвінок.

                                Починається урок.

                               Він незвичний і цікавий,

                                Гостей багато завітало.

                               Повернемось обличчям до гостей

                              І лагідно промовим  : - Добрий день!

                              Тож  урок починаємо, діти.

                                Пора нам поспішать!

 

            2.Зачитування девізу.( слайд 3)

                          Тепер мені Землю цікаво вивчати
І                        Виникли в мене питання свої.
                         Про нашу планету я все хочу знати,
                         Відкрийте, будь ласка, секрети її.

     ІІ. Актуалізація опорних знань.

        1. Бесіда про гірські породи

           Вчитель: — Я хочу, щоб Ви мені  нагадали
                Які у земної кори складники?

              Учень: Погляньте! Це породи гірські й мінерали,
                Це глина в яру, та каміння й піски! (слайд 4)

           Вчитель:А що таке грунт? Чи гірська це порода?


          Учень: Ні-ні! На породі ніщо не росте!
          А грунт дуже цінним створила природа
          І це на планеті — руно золоте!  (слайд 5)

 

        2. Інсценування казки «Суперечка» (слайд 6)

      Сіль: - Я- сіль Землі! Без мене на Землі каші не звариш.                                                                                              -     Алюміній: - А без мене звариш? Каструлі із алюмінію роблять.                                                                                                                                                                           Г    Газ:    - Без каструлі, звичайно, каші не звариш. А на чому варити будете? Без топлива в цій справі       н                  не обійтись!                                                                                                                                                                     С   Сірка: - А чим вогонь розпалите? Без мене ні один сірник не загориться.                                                                                                                                         Н   Нафта:  - А іще потрібно крупу привезти. А без мене, нафти, не буде бензину для техніки.                                                                                                 -     Господарка гори: - І дійсно, просту кашу зварити – он скільки їх потрібно. Кого не візьми – без    н                                       -      нього каші   не звариш.                                                                                                                                                  -    Руда: - Між іншим, про мене також не слід забувати. Перш ніж кашу варити, всіх вас потрібно ще           и                  викопати!                                                                                                                                                                                                                                                   -     Всі:   - Отже, я головніший!                                                                                                                                                                                              -     Госп. гори: - Зачекайте, не сперечайтесь.  Учні 3 класу, готові вам довести, що ви є корисними                          -                       копалинами і дуже необхідні людям.                                                                                          -                                  -     Руда: -Добре, ми чекатимемо від вас відповіді на запитання: Хто-ж важливіший. А зараз                                                                                                                                -                 прощавайте. Пора на службу людям.  (ВИХОДЯТЬ)

        Вчитель: Ми  просимо Вас нам розказати,
К      корисні копалини, що це таке?
      Госп. Гори:—   Це газ і вугілля, граніти і нафта,  (слайд 7)
З                               знайти сіль і срібло — завдання важке.
                                Вони залягають на різних глибинах,
                                Хоч дещо у нас під ногами лежить.
                                Без них обійтися не може людина,
                                Без деяких просто не зможе прожить.

       Вчитель:       А що з них уміє людина робити?
                                 Без чого у світі нам не обійтись?
     Госп. Гори:    Без солі кухонної нам не прожити.
                                Мій любий, до світу цього придивись!
                                Людина метали з руди виплавляє,
                                З металу будує мости й літаки!
                                 Вугіллям і торфом — свій дім зігріває,
                                 А з нафти — горюче й мастила тривкі.
                                 Усе научилась робити людина,
                                 Хоч доля людей на Землі непроста.
                                 Пісок під ногами, граніт є і глина,
                                Тому ви будуєте красиві міста.

      - Щоб ви змогли більше дізнатися про корисні копалини, я подарую вам свою скриньку з загадками. В  Відгадавши їх ви дізнаєтесь більше про корисні копалини.

       Вчитель:     Ми  щиро вам вдячні і дуже щасливі!
                                Про корисні копалини зараз  все будем вивчать.

ІІ   ІІІ. Оголошення теми уроку.

І     ІV. Вивчення  матеріалу про корисні копалини.

 

 

            1. Вступне слово вчителя

Життя сучасної людини не можна уявити без промисловості, транспорту, сільського господарства. А все це не існувало би, коли б не було природних копалин.  . Ретельно оберігає Земля свої таємниці та неохоче розкриває перед людьми двері своїх комор. Лише щоденна наполеглива праця, помножена на глибоке знання природи, приводить людей  до бажаної мети – відкриттю великих сховищ корисних копалин.                                     -        

           2.Читання правила. (слайд 8)

3. Загадка про пісок. Розповідь.   (слайд 9)

Сипуча порода гірського царства

Складена в основному із одного кварцу.                                                                                                                                                           

4. Хвилинка-цікавинка про різні пустелі. (сл. 10)

5. Загадка про глину. Розповідь. (слайд 11)

      Це відомо для дитини

        Глечики виготовляють з …(ГЛИНА)

 6.Загадка про вугілля. Розповідь. (слайд 12)

    Грію взимку я будови,

     З мене паливо чудове,

     Я потрібне для тепла,

     З мене зроблені, до речі,

    І такі корисні речі,

    Як пластмаси, гума, фарба,

    Ліки, спирт, бензин, смола.

    Чи впізнали ви мене? Я …(КАМЯНЕ ВУГІЛЛЯ)

7. Загадка про руду. Розповідь. (слайд 13)

   У шахтах, карєрах її добувають.

    З неї у печах чавун виплавляють.

    З нього ллють сталь, роблять речі сталеві,

    Ну, а основа речей металевих -

    Буро-червона, важка і тверда -

   Це залізняк, чи …(ЗАЛІЗНА РУДА)

8. Загадка про граніт. Розповідь. (слайд 14)

      Камінь я, гірська порода,

       А також дитя природи,

     Я зернистий і твердий,

     І матеріал міцний.

 

     Я годжуся на бруківку,

     Для спорудження домівки,

    Я не мармур, не магніт

    А такий собі…(ГРАНІТ)

9. Загадка про нафту. Розповідь. (слайд 15)     

     Чорним золотом її звуть

      Всі люди на землі,

     З неї роблять, любий друже,

     Гас, бензин, машинне масло,

     Фарбу, гуму і пластмаси. (НАФТА)

10. Загадка про сіль. Розповідь. (слайд 16)

       Добули її з води

        Білосніжною, твердою.

        Знову ж кинули туди –

        Вмить зробилася водою. (СІЛЬ)

   11. Хвилинка-цікавинка про сіль в гербах укр.. міст. (слайд 17)

ІV. Фізкультхвилинка. (слайд 18)

V. Узагальнення вивченого матеріалу.

   1.Робота за підручником – ст. 47. (слайд 19)

   2. Гра «Обери корисну копалину»(слайд 20)

 VІ. Вивчення матеріалу про способи видобування корисних копалин.

     1. Розповідь вчителя. (слайд 21)

      2. Робота за підручником – ст. 48. (слайд 22)

      3. Гра «Допоможи казковому герою» (слайд 23)

      4. Вправа «Юні дослідники». Створення екологічного панно.

VІІ. Підсумок уроку. Музичне прощання.

                                                                                                                                                                                                                                                              

 

doc
Додано
28 червня 2018
Переглядів
476
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку