17 липня о 18:00Вебінар: Чи може наука сформувати підприємницьку компетентність?

дати учням поняття « природна зона », ознайомити з природною зоною України – зоною мішаних лісів.

Про матеріал

: розкрити поняття « природна зона », ознайомити дітей з природними зонами України, розглянути зону мішаних лісів,розвивати спостережливість, вміння працювати за поданим алгоритмом, виховувати бережливе ставлення до природи.

Перегляд файлу

C:\Users\Admin\Desktop\рамки\797473574.jpgВИХОВНИЙ ЗАХІД.

Тема : дати учням поняття « природна зона », ознайомити з природною зоною України – зоною мішаних лісів.(слайд 4).

Мета : розкрити поняття « природна зона », ознайомити дітей з природними зонами України, розглянути зону мішаних лісів,розвивати спостережливість, вміння працювати за поданим алгоритмом, виховувати бережливе ставлення до природи.

Обладнання: карта природних зон України, алгоритм вивчення природної зони, рейтинг уроку, інформація на комп’ютері (к),географічні атласи,контурні карти,набори фішок, картки із завданнями, штучна ялинка.

Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу.

Очікувані результати: знати географічне положення, межі, розміри природної зони мішаних лісів, природоохоронні об’єкти;

уміти показувати на карті природну зону, сучасні ландшафти Полісся, аналізувати, порівнювати їх особливості, застосовувати набуті знання в ігровій ситуації;

розуміти необхідність охорони та бережливого ставлення до природних ресурсів та багатств Полісся та своєї території зокрема.

                                                                 Хід уроку:

I. Організаційний момент.

- Діти,сьогодні до нас завітали гості. А коли в домі гості – свято. Тож давайте проведемо урок так, щоб нашим гостям було цікаво. Тому:

До гостей поверніться,

Привітайтесь,посміхніться.

Хай сьогодні в кожне серце

Прийде часточка тепла

І всім-всім ми побажаєм

Здоров’я,щастя і добра!

Всі сідайте тихо ,діти,

Домовляйтесь не шуміти,

Руки часто піднімати ,

На уроці не дрімати.

Дружно й плідно працювати

Та знання мерщій хапати!

Кожен з вас вже постарався -

C:\Users\Admin\Desktop\рамки\797473574.jpgДо уроку готувався.

Тож девіз тепер згадаймо

І урок розпочинаймо!

Учні.(Девіз). Ми всі господарі природи , тож збережемо її вроду!(слайд 5)

- Діти,чого ви очікуєте від нашого уроку? Запишіть свої очікування на квіточках-талісманах і прикрасимо ними галявину,на якій поки що росте одне деревце.

(Діти записують на квітах свої очікування,зачитують їх,прикріплюють на плакат).

-Я хочу дізнатись більше про зону мішаних лісів.

-Я хочу отримати нові знання.

-Я хочу добре попрацювати.

-Я хочу поділитись з друзями інформацією про рослини та тварини  які мешкають в зоні мішаних лісів.

-Я хочу дізнатись щось нове.

-Я хочу дізнатись які ростуть рослини.

-Я хочу попрацювати у парах.

-Я хочу отримати гарну оцінку.

-Я хочу більше дізнатись

Я хочу дізнатись про тварин, які мешкають в зоні мішаних лісів.

Вчитель. А я буду старатись ,щоб всі ваші очікування здійснились і прикріплю на нашу галявину сонечко.

2. Актуалізація опорних знань

На минулому уроці ми ознайомились з поняттям «природна зона », дізнались які є природні зони у північній півкулі, які природні зони розташовані на території України. Проведемо «бліц» - опитування: (оцінюється фішками )

- Що таке « природна зона »?(Великі ділянки земної поверхні з однаковим кліматом, грунтами, рослинним і тваринним світом.)

- Які природні зони розташовані у північній півкулі?

-Впізнайте природну зону за описом:

* Поверхня землі вкрита безліччю озер і боліт. Весна і літо коротке, зима морозна, довготривала. Земля не встигає прогрітись,тому дерева тут карликові, багато мохів і лишайників.

(Тундра)

* Господар цієї зони – білий ведмідь.Він полює на тюленів, вправно ловить рибу.

(Арктика)

C:\Users\Admin\Desktop\рамки\797473574.jpg* У цій пр. зоні знайдено великі поклади різноманітних корисних копалин, ростуть переважно хвойні дерева, водяться тигри.

(Тайга)

* Рано навесні, коли ліс ще не вдягнувся у листя, тут з’являються ранньоквітучі рослини: підсніжник, медунка. Під охорону взято оленів, козуль, бобрів, зубрів.

(Мішані ліси)

* У цій зоні часті посухи, мало опадів. Серед рослин переважають зернові. Вирощують соняшник, дині, кавуни, гарбузи.Є сади і виноградники.

(Зона степів)

А які пр. зони є на території України? (показують на карті)

Гра «Шифрувальник» (робота у групах). рослини та тварини.(слайд 6)

- н а ш и п ш и (шипшина);                   - дміведь(ведмідь)

- л и н а к а (калина);                -квов(вовк)

- л и м а а н (малина);                    - суколя(косуля)

- н и ц я с у (суниця).                    - рксубо(борсук)

3. Вивчення нового матеріалу.

Сьогодні на уроці ми розглянемо зону мішаних лісів.(слайд 7)

Вивчатимемо пр. зону за таким планом :

1. Розташування пр. зони на території України.

2. Погода в пр. зоні.

3. Рослинний світ.

4. Тваринний світ.

На уроці присутні : синоптик, географ, ерудит, знавці флори і фауни.

• Географ (розповідає і показує на карті)(слайд 9)

Зона мішаних лісів (або Полісся ) розташована на півночі України. Простягається з півночі на південь на 150 – 200 км. В неї входять Рівненська, Житомирська, Київська, Чернігівська обл. та невеликі території Львівської, Тернопільської, Хмельницької областей. Земна поверхня рівнинна, тут знаходиться Поліська низовина . Землі перезволожені, є багато озер і боліт. Протікають річки Горинь, Стир, Уж, Тетерів, Десна. (оцінюється фішкою )

• Синоптик (сдайд 10)

У зоні мішаних лісів весна прохолодна, літо тепле, вологе. Осінь дощова, зима не холодна, з відлигами. Найбільше опадів випадає літом. Це найбільш зволожена зона України. ( оцінюється фішкою )

C:\Users\Admin\Desktop\рамки\797473574.jpg• Ерудит ( доповнює виступаючих )

На території зони мішаних лісів створена велика штучна водойма – Київське водосховище ( показ на карті )

 Робота в парах (слайд 12)

На контурних картах позначте зону мішаних лісів і зафарбуйте її. Звірте свою роботу з атласом на ст. 8.

Яка пара виконала завдання правильно?

 Робота з підручником (слайд 13)

Розгорніть підручники на ст. 120, прочитайте текст « Рослини мішаних лісів ». Дайте відповідь на питання:

• Скільки ярусів утворюють рослини в лісі? Назвіть їх.

• Які рослини називають деревами ? кущами ? травами?

• Назвіть представників кожного ярусу мішаного лісу?

• Чому у зоні мішаних лісів багатий рослинний світ?

Вчитель: у цій зоні зустрічаються такі види лісів: бори – де переважають сосни, субори – де ростуть сосни і дуби, березняки – крім берези ростуть сосна, дуб, осика, граб.

 Робота в парах (слайд 14)

Розмісти рослини по ярусам . 1ряд – рослини верхнього ярусу. 2ряд – рослини середнього ярусу. 3ряд – рослини нижнього ярусу. (обводять кружечком ) Пари звітують.

1.шипшина                 2.липа

3.підсніжник              4.дзвоники

5.малина                     6.клен

7.сосна                        8.калина

9 .дуб                           10.опенька

11.пролісок

12.ліщина                      13.ожина        14.конвалія               15.береза

• Знавець флори 

Ялина – це вічнозелене дерево, яке може вирости до 40м Хвоя в ялини коротка і гостра, темно-зеленого кольору, розміщена поодинці, але густо.

Корінь у ялини росте близько до поверхні, тому сильний вітер може легко повалити її. Ялина не потребує багато світла, любить родючий грунт. Розмножується насінням, що достигає щороку в шишках.

Ялина використовується в будівництві, для вироблення паперу, муз. Інструментів.

C:\Users\Admin\Desktop\рамки\797473574.jpgЩоб взнати скільки років ялині, треба порахувати кількість кілець великих гілок. (продемонструвати на штучній ялинці ). Висоти до 2м ялина досягає в віці 15 років, тому самовільно зрубувати ялини заборонено.

• Ерудит - А я хочу розказати про липу. Липа виділяє багато кисню і затримує пил, поглинає шкідливі речовини. Через те в містах вона живе до 600 років, а в лісах до 300 років.

Фізкультхвилинка.(слайд 16)

Діти,я бачу ви трішки втомились. Давайте відпочинемо

Якщо ти не рвеш великих букетів квітів – сплесни руками над головою.

Якщо ти ніколи не залишаєш сміття в лісі – тупни ногами.

Якщо ти не ламаєш гілок з дерев – підстрибни.

Якщо ти саджаєш і доглядаєш квіти,дерева – підніми руки.

Якщо ти любиш милуватися квітами – посміхнись,постав руки на пояс.

Якщо до твоєї кімнати залетіла якась комаха і ти намагаєшся випустити її на волю – змахни руками.

Якщо ти переконаний,що кожній людині потрібно піклуватись про природу – простягни руки сусідові і візьміться за руки.

Робота з підручником.(слайд  17, 18,19)  

Працюємо над текстом « Тварини мішаних лісів » ст. 121.

Питання :

- Які групи тварин водяться в зоні мішаних лісів?

- На які групи тварини діляться за способом живлення?

- Чому в лісі такий різноманітний тваринний світ? (фішки)

Вчитель (показує на комп’ютері) : у зоні мішаних лісів створений Поліський заповідник . Він розташований у Житомирський обл. серед соснових лісів (борів ) і боліт. У ньому знаходяться тварини і рослини занесені до Червоної книги України.

Рослини : журавлина дрібноплідна, плаун колючий ,росичка середня

Тварини.

 Комахи – бражник Прозерпіна, бражник мертва голова.

Птахи – лелека чорний, журавель сірий.

Звірі – кіт лісовий, вечірниця мала.

• Робота в парах (слайд 20)

Розподіліть тварин лісу за способом живлення. 1ряд – хижих, 2ряд – травоїдних, 3ряд – всеїдних. Пари звітують про виконання.

C:\Users\Admin\Desktop\рамки\797473574.jpg

 

1.олень                                   2.зубр

3.дика свиня                         4.їжак

5.лось                                     6.гадюка

7.лисиця                               8.ящірка

9.вовк                                10.ведмідь

11.борсук                             12.сова

13.козуля                               14.бобер                                          15.дятел

 

• Знавець фауни

Я розповім про лисицю. Вона близька родичка вовка. Основна її їжа – гризуни . За рік вона з’їдає до 3тис. мишей. У пошуках поживи може за ніч пройти 30—50 км. Добре плаває. Крім основної їжі, полює на птахів, дрібних звірів, ловить комах, їсть ягоди, не відмовляється від падалі.

Лисиця дуже хитра і кмітлива. Не раз спостерігали, як вона обдурює птахів: ляже на бік, відкине лапи, очі примружить і лежить не ворухнувшись. Підлетить птаха –і потрапить облудниці в лапи. Від переслідування лисиця втікає по піску вздовж струмка,або по кризі—там запах сліду менш відчутний.

Лисиця народжує раз у рік у норі 3-7 лисенят. Живуть лисиці 15 -25 років.

Подивіться відео ---полювання лисиці.

Лисиця на полюванні

На інд. картці (зошит) створіть ланцюжок живлення (слайд 21)

зони мішаних лісів.

 Ящірка ---комаха---лисиця

Вовк----трава-----заєць

Хом’як----орел-----зерно

Трава----ведмідь----олень

 

Вчитель-Діти, то що є ліс для нас?

( цінна деревина для промисловості, легені нашої планети, житло для тварин і рослин, краса, місце відпочинку…)

Підсумок уроку.

Гра «Незакінчене речення»(слайд 22)

C:\Users\Admin\Desktop\рамки\797473574.jpg- на сьогоднішньому уроці йшлося про…

- нове я дізнався…

- мені найбільш сподобалося…

- мені найбільше запам’яталося…

— Покажіть на карті зону мішаних лісів.

Дом. завдання.

 

 

docx
Додано
29 червня 2018
Переглядів
285
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку