Мукачівська загальноосвітня школа І – ІІІ ступенів №7
Мукачівської міської ради
Виховна година
( 2 клас)
Вчитель початкових класів
Шпеник Тетяна Омелянівна
Мукачево 2014
Тема: Весняна казка
Мета а)вчити помічати красу навколишнього світу, милуватися природою у
всіх її барвах і проявах;
б) розвивати мовлення дітей, образне мислення, вдосконалювати
пам'ять, увагу, спостережливість;
в) виховувати ціннісне ставлення до природи, оточуючого світу.
Обладнання: хмаринки з краплинками, сонечко, картки зі словами для гри
«Казкові риси», «Кольорові асоціації», «Відредагуй загадку» ,визначення
колориту, аудіо запис пісні « Вийди, вийди, сонечко», « Квіточка», співу
солов’я, звуків лісу, чистомовка,зображення пташок, картки для гри
«Добери ознаки», знаки « Правила поведінки у природі», матеріали
екологічних проектів « Тиша в лісі» та « Збережемо первоцвіти»,
зображення квітів, пам’ятки – обереги, кошик пам’яті.
Тип заходу: уявна подорож – гра, інтегроване заняття
Хід заняття
І. Організаційний момент
- Дорогі діти, я ще раз вітаю вас, гостей нашого заняття. Прошу тих, у кого хороший настрій відразу зайняти місця і бути уважними і чемними. Прошу всіх вмоститися зручніше, бо на нас чекають дива. Гадаю до завершення у вас збережеться такий гарний настрій.
А для початку, щоб настрій з’явився,
Кожен сусіду щиро всміхніться.
ІІ. Оголошення теми
-
Скажіть, діти, чи любите ви подорожувати? Сьогодні я запрошую вас до подорожі. А куди ми дізнаємось, коли зможемо розшифрувати тему, повернувши краплинки у хмаринки:
-
Щоб подорож цікаву розпочати
Нам, учні, варто розгадати:
З яких хмаринок
Упали ці краплинки?
В . С Н . Н . К . З К .
-
Справді, ця подорож до « Весняної казки»
-
Казок чимало є на світі,
І веселих, і сумних.
Хіба ми зможемо прожити без них?
ІІІ. Підготовча частина
-
Мовленнєва розминка
-
Коли у подорож ми вирушаємо,
Напевно, речі всі збираємо.
Нам знадобляться не речі в дорозі,
Знання прихопити ми з вами у змозі.
Тому пропоную увазі вашій
Мовленнєву розминку кожного разу.
-
Вам необхідно дуже уважно озвучити і показати те, що називаю щоразу:
-
Як шумлять дерева?
-
Понюхайте квіточку.
-
Дмухніть на кульбабку.
-
Як крякають качечки?
-
Як кицька мурличе?
-
Похитайте голівками, як квітки.
-
Гра « Казкові риси»
-
Діти, чим подобаються вам казки?
-
Тут написані слова, без яких казка не може існувати. Прочитаймо!
-
Добро радість
-
Любов краса
-
Зло мудрість
-
Дійсно,казка вчить нас добра, краси, вчить бути терплячими, в ній завжди присутня таємниця і добро завжди перемагає зло. Тому ми вилучимо зайве, те, що не візьмемо у нашу весняну казку.
-
А які бувають казки?
-
Хто автор народних казок? А літературних?
-
Авторами весняної казки будемо ми з вами.
-
Гра « Кольорові асоціації»
-
На уроці образотворчого мистецтва ми говорили про колорит. Давайте пригадаємо, що це? Які кольори переважають у кожну пору року.
-
А тепер з’ясуємо, які кольорові асоціації у вас виникають, коли ви чуєте такі слова : сонечко, радість, весна, квітка, мама. Навпроти слова відзначте кружечок відповідним кольором.
-
Відгадування загадки про сонечко
-
А зараз перевіримо, які у вас асоціації викличуть слова загадки:
-
Хто однаково всіх любить?
-
Всіх однаково голубить?
-
Кожний скоса тільки гляне,
-
А обняти не дістане. ( сонечко)
-
Виконання пісні про сонечко
-
Сьогодні сонечко наш гість,а гостей завжди вітають, розважають. Давайте розважимо його. Заспіваємо йому пісеньку.
-
Вийди, вийди, сонечко,
-
На дідове полечко, на бабине зіллячко,
-
На наше подвір’ячко.
-
На весняні квіточки, на маленькі діточки.
-
Там вони граються, тебе дожидаються.
-
Добір слів – ознак
-Яке наше сонечко? Що це слова?
ІV. Основна частина
-
Редагування вірша
-
Сонечко завітало до нас із подарунком. Воно принесло загадку, але так поспішало, що слова розсипались.
-
Тане лужок,
-
Квітне сніжок,
-
День це буває,
-
Коли прибуває.
-
Робота над чистомовкою
-
А якого кольору найбільше навесні? ( зеленого)
-
А де найбільше можна його побачити? ( У лісі?)
-
Ми до лісу йшли
-
Вітер каже: ши – ши – ши.
-
А дерева всі ша – ша.
-
Нехай в лісі буде тиша.
-
Діти про що просили дерева?
-
Слухання звуків лісу
-
А зараз ми послухаємо чи насправді у лісі тиша? І що можна почути?
-
Ви нещодавно виготовляли екологічні листівки
-
Гра « Розшифруй назви птахів»
-
А чиї голоси можемо почути в лісі?
-
Спробуйте розгадати назви птахів.
-
Яке слово зайве? Чому? ( Метелик)
-
А що об’єднує інших птахів? ( Вони перелітні)
-
Яка пташечка славиться своїм співом? ( Соловей)
-
А чи чули ви спів солов’я?
-
Слухання співу солов’я
-
Гра «Добери ознаки»
-
Чи можемо ми сказати, що звуки лісу казкові? А зараз я пропоную правильно дібрати ознаки, щоб потім створити свою казку:
-
Небо -
-
Струмок –
-
Дерева –
-
У вас розпочинаються весняні канікули. Я сподіваюся, що ви побуваєте у весняному лісі і побачите справжню казку. Як ви думаєте, чи є в лісі сонечко?
-
Так, воно там є. Воно ніби маленькими краплинками розбризкане по деревах. І пірнуло у глибину неба., а промінчики зачаїлися у струмочку.
-
Фізкультхвилинка:
-
Сонечко прокинулась,
-
В різні боки повернулось,
-
Потім весело всміхнулось. Кругом себе обернулось,
-
Стали квіти оживати.
-
Пташки пісеньку співати.
-
Діти стали танцювати,
-
Миле сонечко вітати.
-
Робота в парах « Роз’єднайте слова»
-
А зараз на вас чекає цікава робота в парах. Вам слід роз’єднати слова і дізнатися, які назви квітів тут записані.
-
Давайте перевіримо. Чи правильно ви виконали завдання:
-
Назвіть квітку синього кольору, а жовтого?
-
Ці квіти запрошують вас на квіткову галявину. Які квіти ми тут побачили?
-
Що ми знаємо про ці квіти?
-
Про що маємо пам’ятати?
V. Підсумки заняття
-А зараз настав час повертатися у реальність. Але ви можете щодня бувати у казці, якщо будете спостережливими, уважними і звичайно бережливими. Сонечко приготувало для вас ще один подарунок. Це гілочка – оберіг. Самшит дуже стійка і міцна рослина. Зелена стрічка символізує красу природи, а червона – нагадує про те, що природу – одвічну казку, яка завжди поруч, треба берегти і охороняти.
- Отримуючи цей оберіг, я попрошу пригадати найцікавіші моменти заняття, які візьмемо у кошик пам’яті . Оберіг принесіть додому і розкажіть своїм рідним про нашу казкову подорож і намалюйте малюнки.